New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 474K
Transfervindue Sommer 2026
Nu var det ikke en del af konteksten, men jeg synes faktisk FCK vindue har vaeret det mest undervaeldende indtil videre, hvis forventningen er at spille med om mesterskabet helt til sidste, jeg ser dem ikke so vaerende en godt sted.
Men mon ikke de nok skal hente es masse ind i loebet af sommeren, de mangler vel naesten en haandfuld spillere hvis ikke Bo Svenson skal lege alkimisten.
Enig, FCKs vindue har været ret undervældende og de har store huller efter FCK-standarder.

Igen - Pentz spiller i dag, og han spiller måske også i runde 2, det ved vi ikke noget om, det eneste vi ved er at de har mistet 1 starter i forhold til sidste sæson, og hentet Max Ejdum ind i stedet. Hvis Pentz smutter, så har de hentet Kappenberger ind fra Hillerød. Deres trup er klar til sæsonstart, så må man håndtere eventuelle salg, når det bliver nødvendigt.

FCM’s trup var så klar til sæsonstart, så et rødt kort på udebane i Tyrkiet, kun resulterede i et 1-måls nederlag, de er langt bedre dækket ind på samtlige pladser end AGF.

Det røde kort til JH kom som en konsekvens af at truppen ikke var klar til sæsonstart, højre bagstopper var helt væk, og der var ingen kommunikation imellem Abbew og Links, så lige pludselig kunne en aflevering over 70 meter ned i højre bagrum, blive farlig. Det var Hansen nød til at lappe, og dette resulterede i et rødt kort.

Hvis man ser på FotMob’s statistikker fra kampen, så var Eric Kahl den markspiller med den ringeste score (4,9). Hvad er alternativet hvis han rammer en formkrise? I det hele taget, hvad er så planen i forhold til at give forsvarspillerne en pause - Tingager kan heller ikke spille alle kampe, er det så Callø eller Abbew der skal spille centralt.

Vi er meget langt fra at være klar til sæsonstart, det kan godt være de andre klubber drømmer om at blive endnu stærkere på enkelte positioner, i AGF er håbet bare at vi kan dække alle 11 positioner af med spillere på et acceptabelt niveau, så det ikke bliver pinligt i Europa igen (jo 1-4 på hjemmebane til et middelmådigt europæisk hold er pinligt)
Jeg er ikke uenig i, at vi mangler 2-3 forstærkninger. Men nu gik mit svar på Brøndby og FCM, fordi det var dem du bragte frem.

Brøndbys 4 forreste i dag er Fukuda, Frøkjær, Younis og Mortensen/Ambæk.
Det er den spageste BIF-offensiv jeg kan huske ved sæsonstart. Dertil kommer store problemer på højre back, og deres venstre back imponerer ingen.
Kappenberger og deres to øvrige reservemålmænd er under Hedenstad-niveau, så det Hillerød-indkøb er uden betydning.
Oveni har de en alt for stor trup med fortsat høje lønninger til spillere de ikke vil bruge.
Der er intet i den Brøndby-trup som jeg(!) vil kalde klar til sæsonstart.
Hvis vil kalde den det modsatte, så fred være med det.

FCM var sygt heldige med at slippe fra Istanbul med knebent nederlag. Jeg synes du skal tjekke XG fra vores og deres kamp, inden vi går ned af den vej.
Selvfølgelig har de en bedre trup end vores selv ved 2-3 afgange/skader.
Jeg ved ikke hvordan det kan komme som en overraskelse for dig, når de har 2,5 gange så stort et budget og de generelt ikke laver mange fuck ups i deres indkøb.
Faktisk ved jeg ikke hvorfor du mener vi skal konkurrere med FCM, når deres budget er så meget større end vores ?
For mig var sidste sæson en outlier i vores styrkeforhold med dem.

Jeg er ikke uenig i, at vi mangler 2-3 forstærkninger. Men nu gik mit svar på Brøndby og FCM, fordi det var dem du bragte frem.

Brøndbys 4 forreste i dag er Fukuda, Frøkjær, Younis og Mortensen/Ambæk.
Det er den spageste BIF-offensiv jeg kan huske ved sæsonstart. Dertil kommer store problemer på højre back, og deres venstre back imponerer ingen.
Kappenberger og deres to øvrige reservemålmænd er under Hedenstad-niveau, så det Hillerød-indkøb er uden betydning.
Oveni har de en alt for stor trup med fortsat høje lønninger til spillere de ikke vil bruge.
Der er intet i den Brøndby-trup som jeg(!) vil kalde klar til sæsonstart.
Hvis vil kalde den det modsatte, så fred være med det.

FCM var sygt heldige med at slippe fra Istanbul med knebent nederlag. Jeg synes du skal tjekke XG fra vores og deres kamp, inden vi går ned af den vej.
Selvfølgelig har de en bedre trup end vores selv ved 2-3 afgange/skader.
Jeg ved ikke hvordan det kan komme som en overraskelse for dig, når de har 2,5 gange så stort et budget og de generelt ikke laver mange fuck ups i deres indkøb.
Faktisk ved jeg ikke hvorfor du mener vi skal konkurrere med FCM, når deres budget er så meget større end vores ?
For mig var sidste sæson en outlier i vores styrkeforhold med dem.
Igen har jeg ikke på noget tidspunkt sagt at vi skal konkurrere med nogen som helst. Jeg siger at, sammenlignet med den trup der spillede sidste runde i den netop overståede sæson, så er det AGF af topholdene, der har mistet flest startere, uden at erstatte dem, det er kolde fakta. Så kan du tale om de enkelte truppers niveau alt det du vil, det ændrer bare ikke på at 3 startere er ude af CV’s trup, og han har ikke fundet nogen erstatninger til dem, det betyder at AGF er på et lavere niveau ved sæsonstart, end man var da sidste sæson sluttede, et væsentligt lavere niveau - det er der ikke andre der er.

Igen har jeg ikke på noget tidspunkt sagt at vi skal konkurrere med nogen som helst. Jeg siger at, sammenlignet med den trup der spillede sidste runde i den netop overståede sæson, så er det AGF af topholdene, der har mistet flest startere, uden at erstatte dem, det er kolde fakta. Så kan du tale om de enkelte truppers niveau alt det du vil, det ændrer bare ikke på at 3 startere er ude af CV’s trup, og han har ikke fundet nogen erstatninger til dem, det betyder at AGF er på et lavere niveau ved sæsonstart, end man var da sidste sæson sluttede, et væsentligt lavere niveau - det er der ikke andre der er.
Så taler vi om to forskellige ting.
Om vi taler numerisk (ex. 1 starter ud og 1 starter ind = klar), eller om vi taler klar til at konkurrere ud fra det sportslige budget man har).

Målt på kvalitet i fht. sportsligt budget synes jeg stadig vi ser bedre ud end Brøndby.

Selvfølgelig er Beijmo en kæmpe svækkelse. Han var for god til vores sportslige budget, og vi finder næppe en med samme kvalitet til den løn vi nu engang kan tilbyde.
Dalsgaard vs. Tingager er lidt so so for mig.
Mortensen har flertallet herinde ønsket udfaset i flere år, så jeg ser det ikke som nogen svækkelse på den lange bane.

Taler vi numerisk og kvalitativt så ser OB og FCK også svækkede ud ved sæsonstart. De kommer sikkert også til at købe ind i August. Lige som os.

Man har dog heller ikke indtryk af at deres nye sportsdirektør ligger på den lade side, med rygter om bl.a. Jacob Bruun Larsen og Asger Sørensen.

Ham Asger Sørensen er det som backup - en pris på kr. 7,5 mio. og mest spillet i 2 bundesliga rimer ikke umiddelbart på DK's rigeste klub? Det var måske sådan en transfer jeg ville have set os lave prismæssigt og ikke dem.

Selvfølgelig er Beijmo en kæmpe svækkelse. Han var for god til vores sportslige budget, og vi finder næppe en med samme kvalitet til den løn vi nu engang kan tilbyde.
Ja - han er naturligvis en svækkelse. Til gengæld bør vi være bedre stillet på midtbanen med tilføjelsen af MA og Jønsson.

Spørgsmålet er også om man har haft en tro på, at man kan udvikle Callø til at tage pladsen fremadrettet og derfor ikke er gået i panik - så er det bare dobbelt surt med den skade. Det er nu lige godt 2 år siden Callø fik debut i Superligaen - det er vel oppe over, at man skal se om han er der som 20 årig.

FCMs vindue er slet ikke færdigt.
- Flot hentet med NK, men de skal ikke særlig kredit for hente Etim hjem fra "leje".
- Simsir er væk og efterlader et stort hul. Jeg er ikke sikker på at Gogorza kan lukke det, og han er i øvrigt skadet.
- Osorio og Franculino sælges formentlig i August, og hvad gør de så.
Jeg siger ikke at FCM står et dårligt sted, og jeg forventer store transfers ud og ind. Men at sige, at de pt. har styr på truppen er sq lidt skævt.

Hvorfor ikke have kredit for at hente Aston hjem?

Han har virket meget stærk for dem i opstarten.

Simsir ser jeg erstattet af Gorgoza, og det er jo sådan det er. Man erstatter aldrig sine store salg med 1:1 erstatninger. På den måde tviler jeg på, at de ser salget som have efterladt et hul.

Pga deres kvalitet i bredden er de som udgangspunkt ikke lige så pressede ved salg af Osorio og Franculino.

Men de er da lidt pressede af skader pt., som jeg forstår det. Bortset fra det synes jeg, at de står ret ok.

Hvorfor ikke have kredit for at hente Aston hjem?

Han har virket meget stærk for dem i opstarten.

Simsir ser jeg erstattet af Gorgoza, og det er jo sådan det er. Man erstatter aldrig sine store salg med 1:1 erstatninger. På den måde tviler jeg på, at de ser salget som have efterladt et hul.

Pga deres kvalitet i bredden er de som udgangspunkt ikke lige så pressede ved salg af Osorio og Franculino.

Men de er da lidt pressede af skader pt., som jeg forstår det. Bortset fra det synes jeg, at de står ret ok.
Hvem er Aston ?

Så taler vi om to forskellige ting.
Om vi taler numerisk (ex. 1 starter ud og 1 starter ind = klar), eller om vi taler klar til at konkurrere ud fra det sportslige budget man har).

Målt på kvalitet i fht. sportsligt budget synes jeg stadig vi ser bedre ud end Brøndby.

Dalsgaard vs. Tingager er lidt so so for mig.
Mortensen har flertallet herinde ønsket udfaset i flere år, så jeg ser det ikke som nogen svækkelse på den lange bane.

Taler vi numerisk og kvalitativt så ser OB og FCK også svækkede ud ved sæsonstart. De kommer sikkert også til at købe ind i August. Lige som os.
Vi er egentligt meget enige, Problemet med Dalsgaard/Beijmo er dog at det var de klare nr. 1 og 2 på HCB der forsvandt, uden at man havde en plan for hvad der så skulle ske i stedet. Det handler ikke om holdets styrke, men om holdets relative styrke i forhold til sidste sæson. CV har udtalt igen og igen, at vi altid skal komme styrket ud af et transfervindue, og det kan også stadigvæk nåes, men lige netop i denne sæson, havde det også været intelligent at komme styrket ind til sæsonstart, eller i hvert fald ikke så markant svækket i forhold til seneste sæson.

Jeg ser ikke Mortensen som en væsentligt svækkelse, men HCB er meget, meget dårligere end i sidste kamp i maj.

Blev han fanget på det forkerte ben i forhold til kontraktforlængelserne?

Jeg tror bare at der var utroligt meget fokus på den mesterskabskamp. Og både CV og debatten herinde mente at man skulle være forsigtig med at ændre for meget i truppen.

Man har dog heller ikke indtryk af at deres nye sportsdirektør ligger på den lade side, med rygter om bl.a. Jacob Bruun Larsen og Asger Sørensen.
Antyder du at FCKs sportsdirektør lækker sine forhandlinger til pressen, eller at CV ikke laver noget, fordi det ikke kommer ud i medierne?

Jeg tror bare at der var utroligt meget fokus på den mesterskabskamp. Og både CV og debatten herinde mente at man skulle være forsigtig med at ændre for meget i truppen.

Antyder du at FCKs sportsdirektør lækker sine forhandlinger til pressen, eller at CV ikke laver noget, fordi det ikke kommer ud i medierne?
Jeg antyder at jeg har indtryk af at FCKs nye sportsdirektør ikke ligger på den lade side. Alting behøver ikke at være en sviner af andre, der er ikke noget i den diskusion der nævner CV, før du gær det, det behøver du ikke at gøre, særligt ikke på min bekostning.

Helt enig. Og fuld forståelse for det de gjorde i vinterens vindue.

Min påstand vil være, at det har de ikke behov for.

De har ikke det hul, som vi har, og kan derfor vente.

samt klar på at købe profiler, når Caleb er solgt.

Det er det sidste, jeg reagerede på. Hvorfor vente hvis den rette spiller er tilstede nu? De har økonomien til, at købe når de vil. Her er det, jeg bare siger, de sikkert heller ikke kan finde den rette spiller til den rette pris på nuværende tidspunkt, det er i hvert fald skør, at risikere at gå glip af ønske spilleren for at vente, når nu økonomien er til købe nu.

Når alt det er sagt, forstår jeg bekymringen, jeg reagerer bare negativt, når jeg sidder med indtrykket af, CV ikke kan sit job eller konklusioner på vinduet allerede nu.

Latest posts

Back