New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 131K
Skadessituationen
Er der nogle der kan hjælpe med en opsummering, hvis Stiften ikke var på Fredensvang i dag:
Yakob er ude da han er til scanning og sikkert er mere skadet end godt er.
Tingager var ikke på banen. Forskellige gisninger om ham.
Ingen meldinger om AJ og Rossler. Heller ikke om Mølgaard og Polle.
Solbakken træner med men intet nyt om, at han er spilleklar af den grund.
Links og Andersen på banen i dag og er eller er ved at være kampklare.
Callø er klar men har ikke spillet i et godt stykke tid.

Er der nogle der kan hjælpe med en opsummering, hvis Stiften ikke var på Fredensvang i dag:
Colin trænede med - ses på en reel på AGFs FB i dag. AJ ses ikke på billederne, men Solbakken gør …

Gæt herfra

Mølgaard og Polle - ser vi ikke i dette halvår

Solbakken - frygter det samme, håber han er klar snart

Yakob - ude 1-2 måneder

Tingager - ude 2-3 uger

Kahl - spillede selvom han skulle hvile. Spiller måske onsdag

Andersen og Links - en af dem er klar på onsdag

AJ - ude 1-2 uger

Røsler + Callø - 100% klar

Det ville være oplagt med Kahl- Callø- Rosler, hvis Tingager er ude, men godt nok stadigt porøst med relationer og kampform (Callø).

Men uanset skal der jo sluges kameler og kampen onsdag er blevet endnu vigtigere med trækningen af Benfica.

Så håber jeg næsten, at JJ tager en for holdet og dirigerer forsvaret for midten. Men så mangler vi ham selvfølgelig på midten… jeg synes dog, at det er vigtigere at få stabiliseret midten af forsvaret. Sabah’s spidsangriber skulle eftersigende være deres bedste mand.

Så håber jeg næsten, at JJ tager en for holdet og dirigerer forsvaret for midten. Men så mangler vi ham selvfølgelig på midten… jeg synes dog, at det er vigtigere at få stabiliseret midten af forsvaret. Sabah’s spidsangriber skulle eftersigende være deres bedste mand.
JJ har været en genial tilgang

Men hvis vi skal ofre Jønne på forsvaret skal Arnstad spille 8'er fremfor 10'er.

Det er ikke uden omkostninger.
Hvis vi kan flytte Anderson ind centralt, så tror jeg holdet er mere komplet med JJ i forsvaret, Arnstad på 6’eren og Anderson på 10’eren end hvis det er Røsler eller Callø centralt i forsvaret, JJ på 6’eren og Arnstad på 10’eren.

Og det kan sagtens være anderledes til returkampen.

Men hvis vi skal ofre Jønne på forsvaret skal Arnstad spille 8'er fremfor 10'er.

Helt enig. Det er en virkelig svær balance.

Det er virkelig svært at gætte opstillingen, når vi ikke reelt ved hvem, der er klar og hvor længe de kan spille. Er Links klar til at få en større rolle, så kan Anderson komme tilbage på 10’eren, og så kan jeg godt leve med at Arnstad kommer på 8’eren.

Selvom det vil være en væsentlig offensiv svækkelse at få ham derned, så tror jeg bare, at det er sindssygt vigtig for den defensive organisation at få en styrmand i midten af forsvaret. Der anser jeg hverken Callø eller Camara som værende ledende nok. Især hvis vi skal spille med en ny mand ved siden af.

Hvis vi kan flytte Anderson ind centralt, så tror jeg holdet er mere komplet med JJ i forsvaret, Arnstad på 6’eren og Anderson på 10’eren end hvis det er Røsler eller Callø centralt i forsvaret, JJ på 6’eren og Arnstad på 10’eren.

Og det kan sagtens være anderledes til returkampen.
Den løsning er jeg tvivlsom overfor. Anderson er god centralt på en tremandsmidtbane, men tror ikke at det vil være godt på den nuværende med to.

Den løsning er jeg tvivlsom overfor. Anderson er god centralt på en tremandsmidtbane, men tror ikke at det vil være godt på den nuværende med to.
Hvis det ikke var helt tydeligt, så mente jeg Anderson på 10’eren, som mod f.eks Brøndby, men med Bech som den anden 10’er, så der er mindre pres ansvar på Anderson. Ikke på midtbanen

Kommer an på hvem der er klar.
Knudsen kan spille med mange forskellige makkere på den midtbane vil jeg påstå.

Knudsen-Haugstrup.
Knudsen-Jønsson
Knudsen-Arnstad
Knudsen-Anderson

Vi skal jo huske det er Yakob der "erstattes"
Så altså ja - jeg havde drømt om at Jørgensen blev byttet med en der kunne spille der. Jeg har meget svært ved at forstå vi var så vilde med at købe ham fri - når han ikke kan spille centralt.

Godt hvis det er gode nyheder, jeg talte med en gammel ven der er i miljøet på vej hjem på cyklen. Han sagde nemlig de havde hørt Yakob havde fået eller skulle have et indgreb, og han læser 100% sikkert ikke herinde.

Tingager skulle heller ikke have været på banen i dag

Som sagt blev der ikke nævnt navne, men han virkede fortrøstningsfuld.

Knudsen-Haugstrup.
Knudsen-Jønsson
Knudsen-Arnstad
Knudsen-Anderson

Så altså ja - jeg havde drømt om at Jørgensen blev byttet med en der kunne spille der. Jeg har meget svært ved at forstå vi var så vilde med at købe ham fri - når han ikke kan spille centralt.

Men hvis vi spiller JJ i det centrale forsvar, så har vi - i mine øjne - kun Knudsen-Arnstad konstellationen tilbage. Tør man spille med en ung Haustrup eller en uprøvet Anderson på den position? Det tvivler jeg på.

Knudsen-Haugstrup.
Knudsen-Jønsson
Knudsen-Arnstad
Knudsen-Anderson

Bestemt, men min pointe er, at Knudsen-Jønsson med afstand er den mest foretrukne, men umulig, hvis Jønne skal spille i forsvaret.

Måske det bliver Colin på Tingagers plads, og Kahl til venstre og JA/Callø til højre ?

Ja, jeg har læst det en svensk fan skrev om Collins lederegenskaber og han er ny. Men han ved hvad det her pis går ud på i Europa knock out.

Jeg tror man vil gå langt for at bibeholde Arnstad på venstre 10'er. Han er omdrejningspunktet for vores offensiv - også på onsdag.

Hvis Tingager ikke er helt klar på onsdag, så kunne man finde på ikke at satse og så have ham forhåbentlig helt klar til den varme kedel i Asien. Der får vi virkelig brug for ham.

Måske det bliver Colin på Tingagers plads, og Kahl til venstre og JA/Callø til højre ?

Ja, jeg har læst det en svensk fan skrev om Collins lederegenskaber og han er ny. Men han ved hvad det her pis går ud på i Europa knock out.

Jeg tror man vil gå langt for at bibeholde Arnstad på venstre 10'er. Han er omdrejningspunktet for vores offensiv - også på onsdag.

Hvis Tingager ikke er helt klar på onsdag, så kunne man finde på ikke at satse og så have ham forhåbentlig helt klar til den varme kedel i Asien. Der får vi virkelig brug for ham.
Klart den overvejelse der giver mest mening af samtlige. Røsler vil ikke være meget dårligere stillet som central stopper end hverken Callø eller Camara mht. kendskabet til sine sidebacks - og han er samtidig meget mere rutineret. I tilfælde af, at Tingager ikke kan spille håber og tror jeg på:

Hedenstad

JA/Callø/AJ
Colin
Kahl

Gift (Carstensen 60ish)
Jønsson (Evt. MA 60ish)
Knudsen
Emmery (TK 60 - hvis vi fører med 2)

Bech (SJ 60 - hvis vi fører med 2)
Bogere (Serra 60ish)
Arnstad (Norsk Duracell og granit i 1, lille toplækker pakke. Spiller self. fuld tid igen)

Latest posts

Back