New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 519K
Nyheder om andre klubber
Mon ikke AJ er foran
Måske... men Dalsgaard kommer ikke til at spille fuld tid i alle kampe i efteråret, og i løbet af foråret vil jeg tro, han bliver udfaset. Kanske AJ og Callø får lov at dele minutterne i mellem sig, og så må vi se, hvem der vinder pladsen.
Jeg tror det bliver samme mønster med Kaptajn Paddy - den kommer til at være lidt trist, men han kan ikke længere gøre en forskel i 90 minutter, så i holdets tjeneste...

Mange AaB-fans er stadig lune på at hente Dalsgaard hjem. Jeg synes at vi for en gangs skyld skal forbarme os over dem og sælge ham her i slutningen af vinduet, så han kan få en 5-årig kontrakt i AaB.
Jeg har ikke helt styr på deres trup, men det seriøse svar er nok, at Dalsgaard vil være en profil i førstedivision og hvis det er ham, der gør forskellen så de rykker op, er det værd at give ham en lidt for lang kontrakt. To eller tre år kan selvfølgelig give mening. Oprykning ser umiddelbart svært ud i år, men måske oprykning i næste sæson og så en masse rutine omkring holdet som oprykker. De har nok også det problem at andre klubber er længere i deres udvikling og de har ikke rigtig penge til købe den kvalitet der kompenserer for det og så hjælper det hvis en af klubbens egne tidligere profiler gerne vil skifte dertil.

Jeg er i tvivl om hvorvidt vi faktisk har tænkt os at sende ham videre. Jeg gætter på at han bliver, men at det er planen at det skal være som reserve. Der er selvfølgelig ellers en sikkert fin løn at frigøre i budgettet.

Synes egentligt den bedste afløser i truppen lige nu er Beijmo.

Hvis Mølgaard ikke er langtidsskadet så er det fint han ryger afsted Dalsgaard
Jeg ville simpelthen ikke tude satse på Mølgaard.

Han er vel i gennemsnit til rådighed hver anden kamp. Og problemet er, at hans perioder væk er så lange, at han kommer ude af kampform når han så er klar.

Synes egentligt den bedste afløser i truppen lige nu er Beijmo.

Hvis Mølgaard ikke er langtidsskadet så er det fint han ryger afsted Dalsgaard
Mulle har været til AGF Walk hvor Phil Mansfield gav en status på skaderne, og Mulle siger:
Mølgård kommer igen.... og det er alt jeg har at sige om den sag!
Mansfield kom åbenbart til at tale lidt over sig, så Christian Thye bad dem om ikke at viderebringe det som Mansfield sagde, og det synes jeg Mulle er loyal i forhold til, men det kunne godt tyde på at der ikke er tale om en alvorlig skade til Mølgaard.

Jeg tror dog ikke man gør det lettere at forlænge med Beijmo, hvis planen er at gøre ham til central forsvarsspiller, jeg synes han var ret tydelig omkring, at det er en position som han tager for holdet og trænerens skyld, ikke fordi han synes det er der han skal spille.

Men hvis planen er at gå over i en 4 kæde, og anvende flere talenter, så kunne Dalsgaard da godt være til overs. Problemet er dog at han lige nu er trænerens foretrukne, så det ville alt andet lige svække holdet at sende ham væk.

Til gengæld ville det måske også give mulighed for at hente en konkurrent til Eric Kahl i venstresiden, hvis Dalsgaard ryger.

Mansfield kom åbenbart til at tale lidt over sig, så Christian Thye bad dem om ikke at viderebringe det som Mansfield sagde, og det synes jeg Mulle er loyal i forhold til, men det kunne godt tyde på at der ikke er tale om en alvorlig skade til Mølgaard.
Det må vi håbe men han var endnu ikke kommet op på hans tidligere niveau - måske han slet ikke kan finde det igen.

Historisk spiller han dog typisk +/- 20 kampe i en sæson. Der var lige 22/23 hvor han var oppe på 32 kampe men det var vist en outlier (og den sæson hvor Mathias Zangenberg tryllede som fysisk træner). Det giver bare så meget, hvis man er heldig med spillere som sjældent bliver skadet.

Jeg kan egentlig godt li Dalsgaard som indpisker og leder, men man må være ærlig og konstatere at hans niveau faldt markant efter nytår, og han stadig har svært ved at følge med - det er både hurtighed og vendinger, mens det dog stadig ser fint ud i duelspil.

Men ryger Dalsgaard ud, så skal vi have en ny ind, og jeg er så ærgerlig over det ikke lykkedes AGF at hente Birk Risa i MLS feks.

Men for mig er en ny defensivspiller stadig højt på ønskelige, en JeppebTverskov type der kan spille både CB og 6'er

Last edited:
Jeg tror dog ikke man gør det lettere at forlænge med Beijmo, hvis planen er at gøre ham til central forsvarsspiller,
Det tror jeg at du har helt ret i. Men i det hele taget tror jeg at der kommer nogle ændringer til det forsvar. Både Dalsgaard, Beijmo og Kahl har udløb næste sommer og jeg tror ikke, at de alle er her til september.

Dalsgaard skal ingen steder så længe han er fast mand i forsvaret. Defensivt kæmper AGF stadig og Dalsgaard har mangler, men træneren peger hver gang på ham som en af de 11 bedste og det har jeg fuld respekt for.

Hvis der kommer en ny forsvarsspiller ind, hvad så? Vil man ikke hellere have Dalsgaard end Jensen-Abbew på bænken? Det er upopulært pga Callø, men i min bog skal både Dalsgaard og Jensen-Abbew byttes, så man har 4 med niveau til at starte. Så må man se på Calløs rolle derefter.

Ift Beijmo håber jeg han forlænger, jeg synes han ser rigtigt solid ud på den wb og Carstensen får sit besvær med at slå ham af.

På midtbanen skriver bl.a. @Thomas K, at det vil være synd at flytte Arnstad ned på midten. Der ligger indbygget i det, at vil flytte NP på bænken/ud af klubben hurtigt muligt.

Jeg vil gerne se Arnstad nogle kampe mere som 10'er, og hvordan han håndterer at der bliver planlagt imod ham. Hans evne med bolden i trafik skal udbyttes bedst muligt og selvom han ikke nødvendigvis skaber en masse ravage i sig selv, giver det mulighed for at have bolden langt fremme på banen.

Hvis vi om et par kampe ser Arnstad stadig - efter modstandernes modtræk - boltrer sig på 10'eren, er det nok lige meget hvor målinvolverer KA selv er. Men hvis det bliver langt mere knapt, får vi brug for KA stepper op og bliver endnu mere giftig når han har bolden. Det er ret interessant hvordan den del udvikler sig.

Omvendt tror jeg ikke på ret megen succes som 6'er i det her system.

Dalsgaard skal ingen steder så længe han er fast mand i forsvaret. Defensivt kæmper AGF stadig og Dalsgaard har mangler, men træneren peger hver gang på ham som en af de 11 bedste og det har jeg fuld respekt for.

Hvis der kommer en ny forsvarsspiller ind, hvad så? Vil man ikke hellere have Dalsgaard end Jensen-Abbew på bænken? Det er upopulært pga Callø, men i min bog skal både Dalsgaard og Jensen-Abbew byttes, så man har 4 med niveau til at starte. Så må man se på Calløs rolle derefter.

Ift Beijmo håber jeg han forlænger, jeg synes han ser rigtigt solid ud på den wb og Carstensen får sit besvær med at slå ham af.

På midtbanen skriver bl.a. @Thomas K, at det vil være synd at flytte Arnstad ned på midten. Der ligger indbygget i det, at vil flytte NP på bænken/ud af klubben hurtigt muligt.

Jeg vil gerne se Arnstad nogle kampe mere som 10'er, og hvordan han håndterer at der bliver planlagt imod ham. Hans evne med bolden i trafik skal udbyttes bedst muligt og selvom han ikke nødvendigvis skaber en masse ravage i sig selv, giver det mulighed for at have bolden langt fremme på banen.

Hvis vi om et par kampe ser Arnstad stadig - efter modstandernes modtræk - boltrer sig på 10'eren, er det nok lige meget hvor målinvolverer KA selv er. Men hvis det bliver langt mere knapt, får vi brug for KA stepper op og bliver endnu mere giftig når han har bolden. Det er ret interessant hvordan den del udvikler sig.

Omvendt tror jeg ikke på ret megen succes som 6'er i det her system.
Arnstad kan jo sagtens håndtere en 6’er. Han bliver også smidt derned i stedet for Mads Emil da vi er mest presset mod FCK.

Jeg synes dog det klæder vores opspil (og pres) med ham længere fremme, hvor han selv kan finde de rum der er bedst for ham og spillet. Til sidst i FCK kampen er han igen ved at blive rigtig farlig sammen med Mads Emil. For mig er det vigtigste næsten at Arnstad, Mads Emil og Links er relativt tæt på hinanden.

Grunden til jeg gerne vil have en 6’er mere ind er dels, at jeg synes Polle er for dårlig på bolden når han er presset. Han er rigtig god når han har 0.5-1.0 meter til en modstander, men ikke når han er presset. Jeg ville gerne have en der sugede presset til sig, som Mads Emil gør så godt. Dels er vi altså kun én karantæne eller skade fra at Arnstad skal spille 90+ minutter på 6’eren.

Grunden til jeg gerne vil have en 6’er mere ind er dels, at jeg synes Polle er for dårlig på bolden når han er presset. Han er rigtig god når han har 0.5-1.0 meter til en modstander, men ikke når han er presset. Jeg ville gerne have en der sugede presset til sig, som Mads Emil gør så godt. Dels er vi altså kun én karantæne eller skade fra at Arnstad skal spille 90+ minutter på 6’eeren.
Helt enig i det er for tyndt på midten pt, og vi ved ikke hvor længe der går før Yakob kan spille med noget der ligner acceptabelt niveau. Jeg tog NP-delen med, men droppede at folde det ud, så det blev lidt malplaceret. Du skriver fornuftigt om hvorfor du mener som du gør.

Jeg er spændt på hvordan det vil fungere med Arnstad som 6'er mod et hold der er forberedt på det?

Tesen var oprindeligt, at det var hans bedste plads, men dels tror jeg hans defensive mangler vil blive luret meget hurtigt og dels har han demonstreret ret gode evner til at finde rum og holde på bolden langt fremme på banen. Det er så spændende at man er nødt til st se hvor langt det kan føre

Helt enig i det er for tyndt på midten pt, og vi ved ikke hvor længe der går før Yakob kan spille med noget der ligner acceptabelt niveau. Jeg tog NP-delen med, men droppede at folde det ud, så det blev lidt malplaceret. Du skriver fornuftigt om hvorfor du mener som du gør.

Jeg er spændt på hvordan det vil fungere med Arnstad som 6'er mod et hold der er forberedt på det?

Tesen var oprindeligt, at det var hans bedste plads, men dels tror jeg hans defensive mangler vil blive luret meget hurtigt og dels har han demonstreret ret gode evner til at finde rum og holde på bolden langt fremme på banen. Det er så spændende at man er nødt til st se hvor langt det kan føre
Jeg tror Arnstad er så intelligent en spiller, at sålænge han har en flydende rolle, så skal han nok gøre andre bedre hvis modstanderen indretter sig efter ham. I fredags søger han helt ind i midten med Huescas så Links har en motorvej foran sig. Andre gange, når f.eks Lerager lå tæt på ham, så træk han længere ud i siden så det skabte rum til bl.a Tobias Bech (hold da kaje en kamp han spillede), eller MEM kunne komme mere ind i midten.

Men spændende bliver det

Forkælet publikum - de skulle have haft en tur som os men de finder hele tiden nogen som vil sponsere hullet i jorden🫣
De har travlt med at det er så hårdt for dem og at ingen har oplevet modgang som dem, men lad dem da endelig få en rigtig tur de kan brænde sammen over. Vildt at lave stemningsboykot i en kamp hvor man kan lægge sig i spidsen af rækken.

Latest posts

Back