New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 509K
Nyheder om andre klubber
Kan I forklare mig hvordan Brian Laudrup efter Brøndby har slået Vejle i en tæt kamp, kan konkludere, at de kan spille med om titler??
Vi var blevet korsfæstet og latterliggjort det næste tiår, hvis en AGF’er havde sagt sådan noget, på så tyndt et grundlag.
Det kunne skyldes

De vinder de tætte kampe.

De har fået en ligeså god sæsonstart som FCK (og bedre end FCM).

De har store individualister (Bischoff, Vallys, Nartey m.fl).

De skal - modsat FCM og FCK - nok ikke spille mere end maksimalt 3 kampe mere i Europa.

Kan I forklare mig hvordan Brian Laudrup efter Brøndby har slået Vejle i en tæt kamp, kan konkludere, at de kan spille med om titler??
Vi var blevet korsfæstet og latterliggjort det næste tiår, hvis en AGF’er havde sagt sådan noget, på så tyndt et grundlag.
Det er, fordi han er Brian Laudrup. Han møder fem minutter før, siger noget, går hjem med en check i baglommen 💁🏼‍♂️

Og Brøndby sælger jo åbenbart, så nu kan folk diskutere det i dagevis, og så har de opnået det, de ville.

Det kunne skyldes

De vinder de tætte kampe.

De har fået en ligeså god sæsonstart som FCK (og bedre end FCM).

De har store individualister (Bischoff, Vallys, Nartey m.fl).

De skal - modsat FCM og FCK - nok ikke spille mere end maksimalt 3 kampe mere i Europa.

I mod tæller:

Det er Brøndby.
En træner der virker overmatchet.
Stadig en spillestil hvor de går full blown Mourinho når de bliver presset.
En svag trupbredde.
Mister sikkert en profil eller 2 mere.
Det er Brøndby.

Adhs har ret, hvis vi begyndte at snakke om medaljer efter FCK sejren, ville mediemølle igen kører på livet løs og snakken om jubeltosserne fra Århus som tror på CL guld.

I mod tæller:

Det er Brøndby.
En svag trupbredde.
Det er Brøndby.

Adhs har ret, hvis vi begyndte at snakke om medaljer efter FCK sejren, ville mediemølle igen kører på livet løs og snakken om jubeltosserne fra Århus som tror på CL guld.
Med til den historie hører så også. At Brøndby siden AGFs sidste titel har nappet 7 mesterskaber og 5 pokaltitler.

Jeg ved ikke rigtigt, hvad det har at gøre med, det nuværende BIF hold skal drømme om guld eller jo det må de hjertens gerne ligesom jeg stadig drømmer om Scarlett Johansson,
Det var en kommentar, at AGF ville blive latterliggjort hvis de udtalte de kunne spille om titler.

De sidste 30 år har AGF ikke fået en titel. Brøndby har fået 12 i samme periode. Derfor er der en vis erfaring med at vinde derude. Modsat i AGF

Enig. Sådan en bemærkning var vi aldrig sluppet afsted med. Nok lidt lettere når man hedder Laudrup.
Der er kvalitet i Brøndby-truppen, men de får sq svært ved at følge med FCK i ligaen.
Men alt andet lige er de vel 3. favorit til pokalen, og der kan alt ske.

I mod tæller:

Det er Brøndby.
En svag trupbredde.
Det er Brøndby.

Du mangler lige

Det er Brøndby
😉

Enig. Sådan en bemærkning var vi aldrig sluppet afsted med. Nok lidt lettere når man hedder Laudrup.
Der er kvalitet i Brøndby-truppen, men de får sq svært ved at følge med FCK i ligaen.
Men alt andet lige er de vel 3. favorit til pokalen, og der kan alt ske.
Ja, det er sådan set også det der er min største anke.
Brøndby satser og har nogle store (eller dyre) profiler i ligaen.

Men de har solgt en stor del af deres største profiler fra sidste år, de er ved at ryge ud af Europa og deres økonomi er vel tvivlsom. Fra hvad jeg så i Vejlekampen, var de ikke overdrevet overlegne.
Et habilt Superliga-hold, men et Superliga-hold der sagtens kan smide point mod andre hold.

Lægger man så dertil, at FCM og FCK er lysår foran økonomisk og sportsligt mener jeg ikke det giver mening at snakke om at vinde titler for Brøndby, lige så lidt det giver mening for AGF.

Lægger man så dertil, at FCM og FCK er lysår foran økonomisk og sportsligt mener jeg ikke det giver mening at snakke om at vinde titler for Brøndby, lige så lidt det giver mening for AGF.
Overordnet enig men sandsynligheden bør være højere for BIF - deres budget er vel 50% større end vores. På den baggrund bør de være storfavoritter til 3 pladsen og selv de to foran har fejlet tidligere.

Men ellers enig i det er en lidt sjov kommentar pga en status bif har haft historisk. Jeg byttede nu stadig gerne resultater med dem de sidste 20 år😉

Det er dog endnu værre for FCM, som ikke en gang har fået udbytte af deres lette start.
Men her er det vigtigt at huske på, at det er de ti andre klubber i superligaens skyld, at FCM ikke præstere. Hvis bare vi andre ville gøre som de rige siger, og give dem friweekender mellem europæiske kval-kampe, så ville det være langt bedre for dansk fodbold, fordi så kunne FCM/K nemlig stikke af i superligaen helt fra starten af sæsonen OG kvalificere sig til europæiske gruppespil. Det ville øge den økonomiske forskel i ligaen yderligere, noget enhver må kunne indse er det bedst tænkelige scenarie for dansk fodbold.:unsure:🤢🤮

Men her er det vigtigt at huske på, at det er de ti andre klubber i superligaens skyld, at FCM ikke præstere. Hvis bare vi andre ville gøre som de rige siger, og give dem friweekender mellem europæiske kval-kampe, så ville det være langt bedre for dansk fodbold, fordi så kunne FCM/K nemlig stikke af i superligaen helt fra starten af sæsonen OG kvalificere sig til europæiske gruppespil. Det ville øge den økonomiske forskel i ligaen yderligere, noget enhver må kunne indse er det bedst tænkelige scenarie for dansk fodbold.:unsure:🤢🤮

Et eller andet sted er der forskel på "Dansk Fodbold" som helhed, og så de enkelte klubber.

For Dansk Fodbold som helhed, opmærksomheden, pengene og salg af CHL og Europa League til TV udbydere osv. Er nemmere med Danske hold repræsenteret. For helheden er det også godt for kofficient pointene, som vil gøre flere hold kan komme med, og direkte i gruppe spil.

For fans af en klub som IKKE er en af de to store (inkl. mig) så er problematikken at 2 klubber vil få måske 90% af goderne af det. Og de sidste 10% skal resten så deles. Jeg holder heller ikke med de Danske hold i europa, netop fordi det ødelægger mulighederne for MIN klub.
Men jeg kan godt se hvorfor en neutral person, som bare er fans af Dansk Fodbold (eller en af de to store) ser det som noget positivt.

Et eller andet sted er der forskel på "Dansk Fodbold" som helhed, og så de enkelte klubber.

For Dansk Fodbold som helhed, opmærksomheden, pengene og salg af CHL og Europa League til TV udbydere osv. Er nemmere med Danske hold repræsenteret. For helheden er det også godt for kofficient pointene, som vil gøre flere hold kan komme med, og direkte i gruppe spil.

For fans af en klub som IKKE er en af de to store (inkl. mig) så er problematikken at 2 klubber vil få måske 90% af goderne af det. Og de sidste 10% skal resten så deles. Jeg holder heller ikke med de Danske hold i europa, netop fordi det ødelægger mulighederne for MIN klub.
Men jeg kan godt se hvorfor en neutral person, som bare er fans af Dansk Fodbold (eller en af de to store) ser det som noget positivt.

Jeg synes, at det der godt-for-dansk-fodbold begreb har brug for et humanistisk blik.

Jeg synes, det er en af de mest unuancerede floskler i en verden fyldt med unuancerede floskler.

For hvad mener man egentlig med, at det er godt for dansk fodbold, at FCM og FCK kommer i det ene gruppespil efter det andet?

Det er uden tvivl godt for koefficientindsamlingen og - når man medtænker trickle down effekter - nok også for den samlede økonomi i dansk fodbold.

Men det skaber helt ubetinget også en større økonomisk ulighed, og det gør det ubetinget sværere for mindre klubber at vinde mesterskaber og pokalturneringer. Og det endda med en renters rente effekt, fordi de rigeste klubber hele tiden bliver mærkbart rigere end de andre klubber.

Jeg har meget svært ved at følge, at noget, der skaber så stor ulighed i dansk fodbold, er ubetinget godt for dansk fodbold.

Edit. Især fordi, at det eneste realistiske modsvar fra mindre klubber er at sælge ud til udenlandske investorer. Og det er ofte dårligt for dansk fodbold.

Jeg kan godt følge din nuancering; tak for den.

Som @Uglen også skriver, så er "dansk fodbold" et pudsigt floskel-begreb, som synes bevidst diffust. For mig smager det lidt af den plastikpatriotisme, der er ret udbredt i USA - 'Merica! blev der råbt, og så må du ikke være kritisk. "Godt for dansk fodbold" blev der sagt, du vil vel dansk fodbold det bedste, ikke sandt?

Jeg er med på at koefficientpointene er godt at få til Superligaen. Alt andet lige, vil det øge vores chancer for et europæisk gruppespil, hvis Superligaen er rangeret højere.
Men i processen med at komme derhen, er danmarks svar på Celtic og Rangers (før Rangers gik rabundus) blevet stadigt rigere og kan både købe og sælge for beløb, der svarer til andre klubbers totale budget for et år. Jeg har stadig til gode at nogen forklarer mig, hvordan dén form for økonomisk ulighed er godt for dansk fodbold. Jeg har faktisk også til gode at få beskrevet, præcis hvad der forståes ved "dansk fodbold". Er det Superligaen. Er det landsholdet. Er det al professionel og semi-professionel fodbold? Er det både elite og bredde? Eller er det, som jeg har fornemmelsen af når d'herrer Thomasberg og Nestrup udtaler sig, FCM/K primært...?

Skævvridningen i økonomiske muskler kan umuligt være godt for hverken superliga, dansk fodbold, elite, bredde eller TV produktet...

Jeg synes, at det der godt-for-dansk-fodbold begreb har brug for et humanistisk blik.

Jeg synes, det er en af de mest unuancerede floskler i en verden fyldt med unuancerede floskler.

For hvad mener man egentlig med, at det er godt for dansk fodbold, at FCM og FCK kommer i det ene gruppespil efter det andet?

Det er uden tvivl godt for koefficientindsamlingen og - når man medtænker trickle down effekter - nok også for den samlede økonomi i dansk fodbold.

Men det skaber helt ubetinget også en større økonomisk ulighed, og det gør det ubetinget sværere for mindre klubber at vinde mesterskaber og pokalturneringer. Og det endda med en renters rente effekt, fordi de rigeste klubber hele tiden bliver mærkbart rigere end de andre klubber.

Jeg har meget svært ved at følge, at noget, der skaber så stor ulighed i dansk fodbold, er ubetinget godt for dansk fodbold.

Edit. Især fordi, at det eneste realistiske modsvar fra mindre klubber er at sælge ud til udenlandske investorer. Og det er ofte dårligt for dansk fodbold.

Det der er godt for dansk fodbold, er en sportslig interessant og nogenlunde åben danmarksturnering i fodbold på samlet set højeste niveau.

At FCK og FCM kan opnå det, der svarer til hele bund 8s sportslige budget ved at komme i gruppespil er nok ikke godt for dansk fodbold ifht at skabe en åben konkurrence.

At FCN kun spiller med 18-årige afrikanere med henblik på store salg fremfor en lidt dygtigere spiller med lavere videresalgspotentiale er fx ikke godt for dansk fodbold.

M

Meget meget enig
Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan det forholder set fra vores perspektiv hvis DK permanent er i top15 på koefficient listen,
Det vil måske give subtoppen bedre muligheder for at udvikle sig.
Men den økonomiske skævvridning i forhold til et chl gruppespil er i hvert fald helt skør.
Hvis vi antager at FCK kvalificerer til chl gruppespil og bliver spillet ud af brættet i de 8 kampe modesager de alligevel flere penge end den samlede sportslige budget i lad os sige bund8 i suppen(jeg er på ferie, så jeg har ikke regnet på tallene) det er ikke bæredygtigt for en liga på længere sigt medmindre vi er tilfredse med tilstande a la Skotland.

Edit @fsc
Var hurtigere end mig på fingrene

Latest posts

Back