Dalsgaard skal ingen steder så længe han er fast mand i forsvaret. Defensivt kæmper AGF stadig og Dalsgaard har mangler, men træneren peger hver gang på ham som en af de 11 bedste og det har jeg fuld respekt for.
Hvis der kommer en ny forsvarsspiller ind, hvad så? Vil man ikke hellere have Dalsgaard end Jensen-Abbew på bænken? Det er upopulært pga Callø, men i min bog skal både Dalsgaard og Jensen-Abbew byttes, så man har 4 med niveau til at starte. Så må man se på Calløs rolle derefter.
Ift Beijmo håber jeg han forlænger, jeg synes han ser rigtigt solid ud på den wb og Carstensen får sit besvær med at slå ham af.
På midtbanen skriver bl.a.
@Thomas K, at det vil være synd at flytte Arnstad ned på midten. Der ligger indbygget i det, at vil flytte NP på bænken/ud af klubben hurtigt muligt.
Jeg vil gerne se Arnstad nogle kampe mere som 10'er, og hvordan han håndterer at der bliver planlagt imod ham. Hans evne med bolden i trafik skal udbyttes bedst muligt og selvom han ikke nødvendigvis skaber en masse ravage i sig selv, giver det mulighed for at have bolden langt fremme på banen.
Hvis vi om et par kampe ser Arnstad stadig - efter modstandernes modtræk - boltrer sig på 10'eren, er det nok lige meget hvor målinvolverer KA selv er. Men hvis det bliver langt mere knapt, får vi brug for KA stepper op og bliver endnu mere giftig når han har bolden. Det er ret interessant hvordan den del udvikler sig.
Omvendt tror jeg ikke på ret megen succes som 6'er i det her system.