New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 211
  • Views Views: Views 11K
Added to Calendar: 10-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    62
  • This poll will close: .
Jeg er mest til ikke at starte med Emmery. Men jeg har respekt for at se på hvor man kan gøre ondt på BIF, fremfor på hvor de kan gøre ondt på os.

Det skal bare balancere. kan man få 15-20 minutter i starten og komme foran? Hvordan skal man udfordre BIFs defensive dørmænd? Men også - hvordan sikrer man balancen på holdet og at kunne dominere kampen med det glimrende grundspil man har?

Hvis man starter med Emmery og ikke scorer det første kvarter... så har man en Emmery på banen der ikke gavner holdet. Så skal der skiftes ud, og man mangler muligheder sidst i kampen. Men lykkes man med at få Emmery mere langtidsholdbar, er det et potent våben - fx hvis Emmery trækker to mand uden bold, så skal Yakob lettere kunne finde Arnstad eller Bech, og Links må få mere plads.

Ifølge Stiftens podcast står Emmery til at starte inde søndag.

Man kan mene, at Emmery er bedre som indskifter.

Men i den omvendte kamp i marts havde Brøndby voldsomme problemer med ham.

Siden har Brøndby skiftet til 3-4-3.
Hverken Villadsen og Fukuda som højre WB er synderligt gode defensivt.
Og hvis Vanlerberghe som højre yderstopper skal ud og dække Emmery, så er førstnævnte altså relativt tung i vendingerne - ham tror jeg at Emmery kan krølle rundt.

Så jeg kan godt se pointen i at starte med Emmery og vise, at vi vil angribe kampen.
For mig ligner det stadig en 4’er, men bare med Vanlerberghe i højre siden når de forsvarer. Men fordi han ikke rigtig bidrager med så meget offensivt, så bygger man op med Fukuda og Divkovic bredt, og på samme linje. Så man står med 3 i restforsvaret.

Hvis man ser helt bort fra niveau, så lidt ligesom Arsenal der har Ben White på højre back.

Det jeg hænger min hat på er at hvis AGF kan vinde over FCM på deres hjemmebane frem til 83 min og spille uafgjort på vejlby stadion så burde spillerne, hvis de spiller op til samme niveau altså godt kunne slå Brøndby på deres hjemmebane da de ikke har spillere på samme niveau (på papiret) som FCM eller samme spillestil. Det bør være muligt når alle spiller op til deres bedste

Det jeg hænger min hat på er at hvis AGF kan vinde over FCM på deres hjemmebane frem til 83 min og spille uafgjort på vejlby stadion så burde spillerne, hvis de spiller op til samme niveau altså godt kunne slå Brøndby på deres hjemmebane da de ikke har spillere på samme niveau (på papiret) som FCM eller samme spillestil. Det bør være muligt når alle spiller op til deres bedste
Bestemt. Jeg har svært ved at pege på en Brøndbyspiller jeg gerne så starte for AGF. Ambæk er selvfølgelig oplagt, men det er mere pga potentiale end nuværende niveau. Pentz er til diskussion men ikke i øjeblikket da JH har rejst sig som en gud efter fadæsen i Herning.

Bestemt. Jeg har svært ved at pege på en Brøndbyspiller jeg gerne så starte for AGF. Ambæk er selvfølgelig oplagt, men det er mere pga potentiale end nuværende niveau. Pentz er til diskussion men ikke i øjeblikket da JH har rejst sig som en gud efter fadæsen i Herning.
Jeg så gerne Wass starte for AGF. Starte med at skurre lokummer.

Præcis, og det jeg så fra BIF's kamp mod sønderjyske der kunne de ikke få 2 afleveringer til at hænge samme og spillede altså som en sæk kartofler på så lavt niveau. Men man ved også at en kamp hvor de kan ødelægge vores guld chance der kan spillerne sætte sig op på en helt anden måde. Det mentale spiller virkelig ind, så jeg er også sikker på at BIF vil komme ud med et andet udtryk og motivation til AGF men jeg tror virkelig det er begrænset hvor lang tid de kan holde niveau til at presse os indtil de falder sammen, får vi scoret først og kommer på 2-0 tror jeg de er skudt ned mentalt og ser et alt for stort bjerg til at få vendt kampen igen. Så det handler om at AGF stikker kniven resolut ind og får scoret når vi spiller bedst, og når BIF er nede mentalt ser de det også for svært at komme tilbage i kampen igen.

Præcis, og det jeg så fra BIF's kamp mod sønderjyske der kunne de ikke få 2 afleveringer til at hænge samme og spillede altså som en sæk kartofler på så lavt niveau. Men man ved også at en kamp hvor de kan ødelægge vores guld chance der kan spillerne sætte sig op på en helt anden måde. Det mentale spiller virkelig ind, så jeg er også sikker på at BIF vil komme ud med et andet udtryk og motivation til AGF men jeg tror virkelig det er begrænset hvor lang tid de kan holde niveau til at presse os indtil de falder sammen, får vi scoret først og kommer på 2-0 tror jeg de er skudt ned mentalt og ser et alt for stort bjerg til at få vendt kampen igen. Så det handler om at AGF stikker kniven resolut ind og får scoret når vi spiller bedst, og når BIF er nede mentalt ser de det også for svært at komme tilbage i kampen igen.
Det mentale har længe været et problem i Brøndby. Og sammen med Coopers noget mangelfulde taktiske niveau, så er det bare et hold uden retning. Jeg kan ikke se hvorfor de pludselig skulle få en anden motivation når de går på banen. Bevares de kan alle sige de rigtige ting til fansene. Det kan Cooper også, men så snart de træder over kridtstregerne ligner de et hold af lejesoldater der står og kigger på deres træner, som ikke rigtig ved hvad han skal gøre.

Håber på samme opstilling som mod SJE - dog måske med Serra som 9er, hvis han ellers gør det godt til træning. Jeg tror BIF vil forsøge at presse højt som sidst de mødtes, hvor de havde held med det - og her vil Serra kunne komme ud og løbe med BIFs forsvar. Selvom Jakob Andersen havde det lidt svært offensivt mod SJE tror jeg det vil være en fordel at kunne sætte Emmery ind i 2. halvleg (den er svær for Emmery gjorde det fremragende offensivt mod SJE).

Hansen
Beijmo, Dalsgaard, Kahl
Andersen, knudsen, Yakob, Links
Bech, Serra, Arnstad

Suppen er bare tæt, og vi vinder ikke særligt mange kampe med +2. Selvom Brøndby generelt har set tamme ud er der jo sket skørere ting, end at de sniger en smal hjemmesejr hjem.

Latest posts

Back