New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 376K
"Hvor blev de af"-tråden
Vi skal nok tilbage til første halvdel af firserne, hvor Skovbakken var foran. Dengang tror jeg dog at det var værre for AaBs selvforståelse, at Frederikshavn og Nørresundby var foran dem.

En smertefuld sæsonafslutning for AGF den der, men det er naturligvis ikke bedre at ligge og rode rundt i den tredjebedste række…

For lige at illustrere min pointe om hvorfor AGF og AaB aldrig for alvor har kunnet udvikle et stort rivalopgør, mere end hvad der følger af at det er de to største byer i Jylland det mødes, har jeg lagt AGF’s slutposition bag deres her. Der er stort set ingen sæsoner hvor begge klubber ender side om side, endsige ligger helt i toppen hvor den slags rivaliseringer kan fremmes. Der er ingen sæsoner som den vi havde med FCM i år. AaB’s bedste perioder falder typisk sammen med vores dårligste - hvilket også er påfaldende i en sæson som den vi lige har spillet og ikke et alt for godt tegn for AaB når nu AGF genetablerer sig i toppen…

IMG_1309.webp

En smertefuld sæsonafslutning for AGF den der, men det er naturligvis ikke bedre at ligge og rode rundt i den tredjebedste række…

For lige at illustrere min pointe om hvorfor AGF og AaB aldrig for alvor har kunnet udvikle et stort rivalopgør, mere end hvad der følger af at det er de to største byer i Jylland det mødes, har jeg lagt AGF’s slutposition bag deres her. Der er stort set ingen sæsoner hvor begge klubber ender side om side, endsige ligger helt i toppen hvor den slags rivaliseringer kan fremmes. Der er ingen sæsoner som den vi havde med FCM i år. AaB’s bedste perioder falder typisk sammen med vores dårligste - hvilket også er påfaldende i en sæson som den vi lige har spillet og ikke et alt for godt tegn for AaB når nu AGF genetablerer sig i toppen…

View attachment 7099
Uden at rode mig ud i al for meget vrøvl vedr. kausalitet/korrelation - så tillader jeg mig at konkludere, at vi skal håbe på mange, mange års misvækst og ulykke for Aab :-)

Tipsbladet skal sælge nogle kliks.

Mikkel Bro Hansen rygtes (igen) til flere storklubber.

Der er altså en sjov sammenblanding i det journalisten skriver - måske det bare er mig som syntes journalisten gerne vil have os til at forstå, at han har spillet og scoret på højeste plan. Mener målene (mindst 6) var mod to klubber som enten var amatører eller fra 3 bedste række i Norge. Han har vel spillet det der svarer til en kamp i Eliteserien. Men derfor kan han sagtens stadig være et stort talent - han er stadig meget ung.

Mikkel Bro Hansen, der er anfører for U17-landsholdet, står noteret for 12 kampe, syv mål og tre assister for Bodø/Glimt, der har været den helt store oplevelse i Champions League i denne sæson.

Irak har offentliggjort en 35-mands trup til VM, der i morgen kortes ned til den endelige VM-trup. Den foreløbige trup indeholder Kevin Yakob og Frans Dhia Putros.

Putros kan vel blive den første AGF-ungdomsspiller til VM siden Victor Fischer i 2018, og den første hvis seniordebut var for AGF siden Martin Jørgensen i 2010 (og den første nye på den liste siden Jørgensen og Tøfting i 1998).

Irak har offentliggjort en 35-mands trup til VM, der i morgen kortes ned til den endelige VM-trup. Den foreløbige trup indeholder Kevin Yakob og Frans Dhia Putros.

Putros kan vel blive den første AGF-ungdomsspiller til VM siden Victor Fischer i 2018, og den første hvis seniordebut var for AGF siden Martin Jørgensen i 2010 (og den første nye på den liste siden Jørgensen og Tøfting i 1998).
Putros er (som Yakob) også i den endelige VM-trup.

Det er i øvrigt nok også det tætteste det nuværende kuld af superligadommere kommer på en international slutrunde.

De har nok signet ham, fordi han plejer at score mange mål på Bøbø Stadion
;)
Jeg synes PM skal ha' noget go' lir fra AGF fans når han tropper op i Vejlby & det nye stadion. Når Paddy går på fodboldpension, så er alt [næsten] glemt i min bog og jeg er taknemmelig for 7½ år i den hviie trøje :D

Last edited:

For pokker han er svær ikke at holde af.

Lad os nu se hvilket stadion han lader sig selv se mest på om et par år. Jeg skal nok stå klar til at lukke ham ind i folden igen når han har taget den der åndssvage trøje af.

Edit: Læg lige mærke til forskellen: Beijmo beder om forståelse, Paddy om tilgivelse.

Lad os nu se hvilket stadion han lader sig selv mest på om et par år. Jeg skal nok stå klar til at lukke ham ind i folden igen når han har taget den der åndssvage trøje af.

Edit: Lige mærke til forskellen: Beijmo beder og forståelse, Paddy om tilgivelse.

man kan ikke hade den mand

Lad os nu se hvilket stadion han lader sig selv mest på om et par år. Jeg skal nok stå klar til at lukke ham ind i folden igen når han har taget den der åndssvage trøje af.

Edit: Lige mærke til forskellen: Beijmo beder og forståelse, Paddy om tilgivelse.

Det er fandeme format det der. Han er en kæmpe chef. Også selvom han spiller i Brøndby.

Last edited:

Helt enig, han er en sympatisk mand, og er naturligvis helt fri til at vælge den retning han vil i livet. Det er en forståelig kynisk tilgang til tilværelsen, som mange mennesker har.

Jeg fatter enormt meget sympati for de år han har været i AGF, og når han engang har lagt støvlerne på hylden så vil jeg se på ham med andre øjne.

For mig er han lige nu en Brøndbyspiller jeg ikke kan ønske held og lykke, men en person jeg ved jeg kommer til at holde af igen.

Det er fandme sådan det skal gøres når det nu endeligt er. Og man skal aldrig undskylde for at prioritere sin familie.

Tænker også Bejimo var blevet mødt med noget større forståelse, hvis han havde lavet et lignende skriv og sat lidt ord på sine overvejelser frem for bare at sige "lev med det".

Latest posts

Back