New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 128K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Debat om VAR
Premier League giver fuld gennemsigtighed i deres opfølgende arbejde omkring VAR.

Siden 2022/2023-sæsonen har et uafhængigt panel gennemgået alle kendelser for at evaluere dommernes præstationer. Hidtil har resultaterne ikke været offentligt tilgængelige, men det ændrer sig nu.
Premier League vil ugentligt offentliggøre panelets vurderinger på både hjemmeside og app.
Alle beslutninger vurderes som enten korrekt eller forkert. Panelet består af tre tidligere spillere eller trænere samt en repræsentant fra henholdsvis Premier League og Pro Ref.

Michael Johansen vil gerne lige vente med at skulle forholde sig til, at de danske dommere igen bliver vurderet som Europas ringeste af UEFA:

Han mener ikke at man skal drage delkonklusioner når nu der er flere kampe i September og i løbet af efteråret. (Og efter det er der nok heller ikke nogen grund til at drage nogen delkonklusioner endnu, fordi der jo også er kampe i foråret, og i næste sæson).

Det er helt vildt at han stadigvæk sidder på taburetten som dommerformand i DBU - han er da ligeså uegnet som Infantino.

Helt enig i den dårlige danske dommerstandard.. og enig i at det er lidt hyklerisk at MJ ikke vil stille sig op og svare på hvorfor det kan være.

Men, og der kommer et Men... hvor læser du de er dårligst? Overskriften som er klick-bait

Og tak for at dislike alt jeg hsr skrevet de senere dage (tæt på ) fordi jeg gjorde det på 1 indlæg. :)

Helt enig i den dårlige danske dommerstandard.. og enig i at det er lidt hyklerisk at MJ ikke vil stille sig op og svare på hvorfor det kan være.

Men, og der kommer et Men... hvor læser du de er dårligst? Overskriften som er klick-bait

Og tak for at dislike alt jeg hsr skrevet de senere dage (tæt på ) fordi jeg gjorde det på 1 indlæg. :)
Man høster som man sår, så selv tak.

Overlever..

Men du svarede ikke på det sprøgsmål jeg stillede reelt :) For der står intet om dårligst i Europa ud over overskfiten.
Når man ikke har haft en eneste dommer med til en eneste slutrunde i 22 år, så må det da være en eller anden rekord - jeg synes det er fuldstændigt absurd at man tilsyneladende bare trækker på skuldrende i DBU over den statistik, når man ser på at vi inden da havde nogle af verdens absolut bedste dommere.

Hvad fanden er der sket, og hvorfor fanden gør men ikke noget ved det sindssyge kvalitetsfald hos danske dommere - han må virkeligt være god til at spille på violiner ham Michael Johansen, siden han bliver ved med at klæbe til taburetten. Eller også er det en tendens i DBU, som også kan ses i ansættelsen og fastholdelsen af Peter Møller og Brian Riemer - der sidder nogle beslutningstagere i DBU der ikke er specielt gode til at træffe beslutninger.

Michael Johansen er helt sikkert mere en del af problemet end løsningen. Når det så er sagt, så er situationen jo også at ingen unge (næsten ingen) gider at være dommere. For hver god oplevelse skal de igennem 1 mia Mike Tullberg typer (både trænere og forældre). Når de dømmer kampe til sommerstævner (som intet betyder) bliver de truet/sparket/slået og 'naturligvis' kald alt mulig grimt. Det er jo nærmest som at spille serie 5/6, hvor man lige skal forbi morgenværtshuset for at hente 2 udskiftere. Alle dommere bliver dynget til med kampe fordi der kommer alt for få nye til. Det er et kæmpe problem for breddefodbolden, men det er også 1 af grundene til at niveauet ikke er højere i toppen (der kommer for få ind).

edit: der er ved at ske ændringer, men der er godt nok stadig mange Mike Tullberg typer derude.

Michael Johansen er helt sikkert mere en del af problemet end løsningen. Når det så er sagt, så er situationen jo også at ingen unge (næsten ingen) gider at være dommere. For hver god oplevelse skal de igennem 1 mia Mike Tullberg typer (både trænere og forældre). Når de dømmer kampe til sommerstævner (som intet betyder) bliver de truet/sparket/slået og 'naturligvis' kald alt mulig grimt. Det er jo nærmest som at spille serie 5/6, hvor man lige skal forbi morgenværtshuset for at hente 2 udskiftere. Alle dommere bliver dynget til med kampe fordi der kommer alt for få nye til. Det er et kæmpe problem for breddefodbolden, men det er også 1 af grundene til at niveauet ikke er højere i toppen (der kommer for få ind).

edit: der er ved at ske ændringer, men der er godt nok stadig mange Mike Tullberg typer derude.
Helt enig.

Selv når børn er helt små, og man dømmer som forældre, så står modstanderens hold og skriger efter en. Man ender med at dømme imod sit eget hold i en grad der gør dem kede af det.

De der 10 bud DBU lavede for nogle år siden er der virkelig ikke mange forældre der efterlever.

Når man ikke har haft en eneste dommer med til en eneste slutrunde i 22 år, så må det da være en eller anden rekord - jeg synes det er fuldstændigt absurd at man tilsyneladende bare trækker på skuldrende i DBU over den statistik, når man ser på at vi inden da havde nogle af verdens absolut bedste dommere.

Hvad fanden er der sket, og hvorfor fanden gør men ikke noget ved det sindssyge kvalitetsfald hos danske dommere - han må virkeligt være god til at spille på violiner ham Michael Johansen, siden han bliver ved med at klæbe til taburetten. Eller også er det en tendens i DBU, som også kan ses i ansættelsen og fastholdelsen af Peter Møller og Brian Riemer - der sidder nogle beslutningstagere i DBU der ikke er specielt gode til at træffe beslutninger.

Så er vi ikke uenige heldigivs.. Men det var bare den der med "dårligst" uden der er sagt noget om det, jeg undrede mig over.. :)

Og helt enig i det sidste. Det virker nogen gange som om det er vennetjenester i DBU

Helt enig.

Selv når børn er helt små, og man dømmer som forældre, så står modstanderens hold og skriger efter en. Man ender med at dømme imod sit eget hold i en grad der gør dem kede af det.

De der 10 bud DBU lavede for nogle år siden er der virkelig ikke mange forældre der efterlever.
Men er det ikke det samme i andre lande? Hvad er det der gør at Danmark er langt efter, og hvorfor finder man ikke en ansvarlig, der er i stand til at gøre noget ved det, i stedet for bare at lade stå til, og komme med kommentarer om at man ikke skal drage delkonklusioner. Efter 22 år uden en eneste slutrunde, kan man vel ikke rigtigt blive ved med at vente med at drage en konklusion?

Latest posts

D
Replies
933
Views
87K
Back