New posts

Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 679
  • Views Views: Views 19K
Added to Calendar: 20-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00
Nå hmmm….. bum bum…hvad kan man tage med fra kampen i dag?

Det ville godt nok have været fedt med en bedre lodtrækning, så man ikke skulle spille Europa League finalen allerede i den først kamp.

Jeg synes i hvert fald offensivt at vi hører til i Europa, når vi møder modstandere som vi ikke er favoritter imod, men for satan det er et godt hold.

Tænker også det havde gjort en forskel, hvis vi ikke havde haft så mange skader. Alle mand på top-niveau ville gøre underværker ved det hold.

Vi mangler vel pt. Tingager, Yakob - måske Solbakken og NP fra startelleveren eller første indskiftere. Dem der pt. ikke er på toppen er Carstensen (han var så stærk sidste efterår), Links, Kahl og Knudsen. Det er altså lidt vildt med så mange der ikke er på toppen og bliver forhåbentlig langt bedre om kort tid.

Kan vi bare komme nærmere en startellever i form til i næste uge, så tænker jeg også spillet bliver bedre.

Måske JP skal gå efter ikke at skifte 5-6 mand til superligaen og så igen til returen. Det er lidt voldsomt for relationerne men de skal selvfølgelig kunne holde til det fysisk.

Et hurtigt mål i returen, så bliver der åbnet for muligheder. Eller hvordan er det nu - skal det først være et stykke inde i kampen :ROFLMAO:
Vi spiller den returkamp Poznan style, den her gang slipper vi for den forlængede fordi vi holdt dem nede på 3-1

Jeg så for en gangs skyld fjernsyn og så 2. Halvleg og kom meget hurtigt til at sidde, med nerverne helt uden på tøjet.
Benfica var klart et bedre hold!

Men jeg sad fandeme og blev stolt over, at at holdet spillede 0-0 i 2. Halvleg!
Og det også selvom det så ud til, at Benfica trak gassen lidt af ballonen.

Spillerne prøvede, som jeg så det i det mindste, virkelig hvad de kunne, for at bringe spillet frem mod det portugisiske mål.
Det kunne de ikke, men de prøvede.
Det var sq ok!

Benfica er barre 2-3 niveauer over os.

Det ku have endt rigtig rigtig grimt, men vi kommer da ud med skindet på næsten pga. Hedenstad. Uden ham kunne det meget vel have endt med tenniscifre.

Jeg tror dog stadig, at returkampen i højere grad handler om igen at komme ud med skindet på næsen. Benfica er simpelthen for gode til at smide en tomålsføring, og vi kommer med en kamp i benene. De kommer med garanti også i stærkeste formation.

Som nævnt undervejs var der en række opløftende ting.

Holdet kan ikke spille med højt pres mod en så god modstander, det kan defensiven ikke håndtere. Til gengæld kan holdet levere gode ting offensivt, når man presser højt.

Emmery og Arnstad fik tiltrukket sig noget opmærksomhed. Bogere levede op til det han har vist, men fik ikke udvidet. Han var lige halvanden meter for langt tilbage på Emmerys indlæg. Hvis/når han kommer frem til dem ...

Camara viser mange gode ting. Som skrevet ved en anden lejlighed mener jeg godt man kan retfærdiggøre at spille med ham fast i den ene kæde - hvis man har solide folk omkring ham - og accepterer at det også har et stort element af uddannelse over sig. Det triste er, at Rösler og Kahl nu har demonstreret et par gange, at det nok ikke er dem, man skal satse på som hans team. Med mindre man går ned i lav backkæde. Måske fungerer det bedre i suppen, hvor modstanden er noget mere behersket. Men det fordrer stadig forstærkninger defensivt, fordi der to kampe pr uge og de bliver slidt af de europæiske kampe. Hvis man ikke har solide folk på yderbacks, har man behov for en centerback der kan holde de to lømler i ørerne.

Som nævnt undervejs var der en række opløftende ting.

Holdet kan ikke spille med højt pres mod en så god modstander, det kan defensiven ikke håndtere. Til gengæld kan holdet levere gode ting offensivt, når man presser højt.

Emmery og Arnstad fik tiltrukket sig noget opmærksomhed. Bogere levede op til det han har vist, men fik ikke udvidet. Han var lige halvanden meter for langt tilbage på Emmerys indlæg. Hvis/når han kommer frem til dem ...

Camara viser mange gode ting. Som skrevet ved en anden lejlighed mener jeg godt man kan retfærdiggøre at spille med ham fast i den ene kæde - hvis man har solide folk omkring ham - og accepterer at det også har et stort element af uddannelse over sig. Det triste er, at Rösler og Kahl nu har demonstreret et par gange, at det nok ikke er dem, man skal satse på som hans team. Med mindre man går ned i lav backkæde. Måske fungerer det bedre i suppen, hvor modstanden er noget mere behersket. Men det fordrer stadig forstærkninger defensivt, fordi der to kampe pr uge og de bliver slidt af de europæiske kampe. Hvis man ikke har solide folk på yderbacks, har man behov for en centerback der kan holde de to lømler i ørerne.
Det er i hvert fald lidt bekymrende med Rösler. Han havde godt nok ikke spillet kampe i lang tid, da han kom til, men det så ikke godt ud i dag.

Det er i hvert fald lidt bekymrende med Rösler. Han havde godt nok ikke spillet kampe i lang tid, da han kom til, men det så ikke godt ud i dag.
Det var herligt han kom ind og viste nogle gode takter med det samme. Og han mangler noget fysisk og relationelt. Men Troels Henriksen har åbenbart en pointe i at sige han er svag på bolden, det synes jeg han var i dag. Og han virkede også udfordret på basisting.

Vi mangler at se Rösler i et setup hvor han skal være den aggressive og der er styr på det med at dirrigere. Men det skulle jo gerne være sådan at Rösler bliver betalt for at være den med erfaringen, der kan løfte en ung.

Fra min position som total lægmand virker det som om de to yderbacks er de sværeste positioner, hvor man skal træffe en række valg om pres op / fald ned, og risikere at blive overspille, hænge på mellemhånd og håndtere de rappe boldspillere. I den situation er det nok federe at høre Tingager eller Dalsgaard dirrigere, så det hele flyder, end at skulle hjælpe centeren med at sætte linjen og koordinere.

3 Mouhammade Camara
4 Magnus Knudsen
9 Mads Hedenstad
3 Eric Kahl
3 Colin Rösler
3 James Bogere
4 Jacob Andersen
4 Rasmus Carstensen
4 Sebastian Jørgensen
5 Kristian Arnstad
6 Frederik Emmer
4 Tobias Bech
4 Stefen Tchamche

Stiftens karakterer - jeg synes de er for hårde ved Camara og lidt Bogere, Jacob Andersen skulle efter min mening også have mere
- og Arnstad en tand op.
Men det er jo ikke let at bedømme en præstation, hvor vi er så langt fra fadet i 1.halvleg

3 Mouhammade Camara
4 Magnus Knudsen
9 Mads Hedenstad
3 Eric Kahl
3 Colin Rösler
3 James Bogere
4 Jacob Andersen
4 Rasmus Carstensen
4 Sebastian Jørgensen
5 Kristian Arnstad
6 Frederik Emmer
4 Tobias Bech
4 Stefen Tchamche

Stiftens karakterer - jeg synes de er for hårde ved Camara og lidt Bogere, Jacob Andersen skulle efter min mening også have mere
- og Arnstad en tand op.
Men det er jo ikke let at bedømme en præstation, hvor vi er så langt fra fadet i 1.halvleg
Jeg synes også Kahl spiller sig gevaldigt op i anden halvleg. Synes han målt på første halvleg sagtens kunne være på niveau med Røsler, men bedre i anden halvleg uden tvivl

3 Mouhammade Camara
4 Magnus Knudsen
9 Mads Hedenstad
3 Eric Kahl
3 Colin Rösler
3 James Bogere
4 Jacob Andersen
4 Rasmus Carstensen
4 Sebastian Jørgensen
5 Kristian Arnstad
6 Frederik Emmer
4 Tobias Bech
4 Stefen Tchamche

- og Arnstad en tand op.
Ift Hedenstads karakter.

Hvor mange gange sad vi med fornemmelsen af, at han var ude i en ekstraordinær redning? Jeg når ikke over 0. Der var mange redninger der var solide og man kunne godt have indkasseret et mål mere, uden det var svagt målmandsspil. Men i Lyngby har han vel 2 eller 3 redninger, der var mere imponerende end noget han leverer i går.

Hedenstad stod glimrende, det vil jeg ikke pille ved. Men jeg har en generel ting mod at målmænd makser ud på karakteren, når modstanderen har mange skud på mål.

Hedenstad må bestemt være førstevalg fra nu. Og han spillede en solid kamp. Hvis han skal op og flirte med de høje karakterer, må han gribe / holde flere bolde og lade være med at fastholde holdet under pres, ved at smide boldene væk, når man endelig har fået dem.

Latest posts

Back