New posts

Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 182
  • Views Views: Views 9K
Added to Calendar: 20-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • This poll will close: .
Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00
Jeg er 100% for at spille med Camara. Det er sådan, klubben strategisk set gerne vil gøre det, og jeg er 100% bag den strategi.

Jeg havde ikke mulighed for at se alle dele af Viborg-kampen, men selv i den kamp, hvor jeg kan forstå, han viste noget af sit allerbedste indtil nu, der ville han nok have kostet et mål allerede efter 5 minutter, hvis det var Benfica, vi spillede mod. Han laver en fremragende start på kampen, hvor han gør alt rigtigt i de første minutter, men så mistimer han fuldstændig en luftduel oppe ved midtbanen. Nogle sekunder efter giver det en stor chance til Viborg, hvor han efter et tilbageløb i øvrigt er tæt på at lave straffespark.

Sådan er det, når man satser hårdt på uprøvede spillere mod gode (og i aften rigtig gode!) modstandere. Hausner oplevede det, og Camara vil med ret stor sandsynlighed komme til at opleve det i aften. Fejl straffes. Vores strategi kræver, at tilhængerne accepterer fejlene. Det gik ikke så godt for Hausner (og mange andre), men jeg håber, det lykkes for Camara. Ellers får strategien det hårdt, og de unge spillere (især i defensiven) får det hårdt.
Jeg tror også det vil hjælpe at have Rösler i stedet for Mølgaard til højre, og Kahl i stedet for Andersen til venstre. Den ene er virkeligt ude af kamptræning, og den anden spillede pladsen for første gang i karrieren.

Vi tabte samlet 3-0 til Benfica i 1961 (hvor de endte med at vinde det der svarede til Champions League derefter), samlet 1-0 til dem i 1987 (hvor Troels Rasmussen brændte et straffe i Lissabon). Nu her tredje gang vi møder dem, der skal vi som minimum have slettet nullet, og allerhelst vise at Baku var en fejl og ikke et billede af vores reelle styrke.

Vi er pivringe i Europa når vi er favoritter, men lige så ringe vi er der, ligeså gode er vi når favoritværdigheden ligger på modstanderne. Så selvom det bliver svært, så tror jeg på at vi kommer til at kunne gå fra de to opgør med oprejst pande.

Det er dog påfaldende at det altid er udfordringerne der forkuseres på, når det gælder talenter, ikke det du bidrager med. Man kunne med rette også kritisere de ældre spillere for at begå fejl, men det sker ikke, det er kun talenter der begår fejl, og derfor skal begrænses i deres spilletid. De største fejl jeg kan huske i den seneste tid er 2xJesper Hansen (I Herning + imod Poznan) og Kristian Arnstad i Baku, jeg husker ikke at talenterne har begået kampafgørende fejl, på samme måde, og alligevel er det talenternes fejl der bliver fremhævet igen og igen.
Jeg kan ikke gøre for din hukommelse er hullet. Men pointen er heller ikke (kun) tilbøjeligheden til at begå fejl.

Væsentlige dele af en fodboldkamp handler om at diktere. Kan AGF få bragt Emmery i positioner, hvor han er alene mod en back, er det godt. Kan modstanderen bragt i en situation hvor forsvaret afhænger af Emmery kan holde sin mand defensivt, er det mindre godt.

Hvis Kahl og Rösler skal bruge mere energi på at dække af centralt, fordi Camara dækker mindre end Tingager ognhar brug for ekstra sikkerhed, er det kræfter man ikke kan bruge på andre dele af spillet.

Det er da underligt man bruger tid på at diskutere hvem der er de bedste spillere, fordi alle har begået fejl. Faktisk har dem der spiller mest begået flest fejl, så det er bænkevarmere, der er de bedste? Den logik er ufejlbarlig.

Vi er pivringe i Europa når vi er favoritter, men lige så ringe vi er der, ligeså gode er vi når favoritværdigheden ligger på modstanderne. Så selvom det bliver svært, så tror jeg på at vi kommer til at kunne gå fra de to opgør med oprejst pande.
Men har det ikke mere noget at gøre med den spillestil vi havde under David? Det nuværende hold vil jo gerne frem og være boldbesiddende og aggressivt med mange spillere. Det ser jeg dog ikke nødvendigvis som en fordel mod et hold som nærmest på alle pladser er bedre end os. Der vil en mere defensivt fungerende organisation give større muligheder for at opnå et hæderligt resultat. Men som vores spillestil nu er, så må vi gå ud og spille frisk fodbold i aften og forhåbentlig overraske dem med det-

Latest posts

D
Replies
933
Views
87K
Back