Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00
T-Knogle
Experienced member
Jeg tror også det vil hjælpe at have Rösler i stedet for Mølgaard til højre, og Kahl i stedet for Andersen til venstre. Den ene er virkeligt ude af kamptræning, og den anden spillede pladsen for første gang i karrieren.Jeg er 100% for at spille med Camara. Det er sådan, klubben strategisk set gerne vil gøre det, og jeg er 100% bag den strategi.
Jeg havde ikke mulighed for at se alle dele af Viborg-kampen, men selv i den kamp, hvor jeg kan forstå, han viste noget af sit allerbedste indtil nu, der ville han nok have kostet et mål allerede efter 5 minutter, hvis det var Benfica, vi spillede mod. Han laver en fremragende start på kampen, hvor han gør alt rigtigt i de første minutter, men så mistimer han fuldstændig en luftduel oppe ved midtbanen. Nogle sekunder efter giver det en stor chance til Viborg, hvor han efter et tilbageløb i øvrigt er tæt på at lave straffespark.
Sådan er det, når man satser hårdt på uprøvede spillere mod gode (og i aften rigtig gode!) modstandere. Hausner oplevede det, og Camara vil med ret stor sandsynlighed komme til at opleve det i aften. Fejl straffes. Vores strategi kræver, at tilhængerne accepterer fejlene. Det gik ikke så godt for Hausner (og mange andre), men jeg håber, det lykkes for Camara. Ellers får strategien det hårdt, og de unge spillere (især i defensiven) får det hårdt.
Vi tabte samlet 3-0 til Benfica i 1961 (hvor de endte med at vinde det der svarede til Champions League derefter), samlet 1-0 til dem i 1987 (hvor Troels Rasmussen brændte et straffe i Lissabon). Nu her tredje gang vi møder dem, der skal vi som minimum have slettet nullet, og allerhelst vise at Baku var en fejl og ikke et billede af vores reelle styrke.
Vi er pivringe i Europa når vi er favoritter, men lige så ringe vi er der, ligeså gode er vi når favoritværdigheden ligger på modstanderne. Så selvom det bliver svært, så tror jeg på at vi kommer til at kunne gå fra de to opgør med oprejst pande.