Ja, vi har jo diskuteret dem flere gange og jeg gentager gerne at jeg synes de ser ud til at spille højt spil - med dårlige odds. De skal virkelig ramme rigtigt og have en del held hvor de kommer i noget europæisk gruppespil og laver flere rigtig store salg, der så geninvesteres helt rigtigt for at det sportslige niveau det kræver. Eller finde en eller anden med en stor papkasse med penge selvfølgelig.
De mener selv de skal være i top-4 og det er de på sin vis også nød til at mene, for det kræver det for at det kan hænge sammen økonomisk, men de har ikke det grundlæggende fundament økonomisk og (dermed) sportsligt. Det er altså ikke nok at komme i top-6 en gang imellem, de år drænes kassen bare lidt langsommere og selvom de kan lave spillersalg skal der nye til hele tiden og når pengene ikke bare kan geninvesteres rammer det hårdere sportsligt og dermed muligheden for at komme i top-6 igen. Og det vrimler vist heller ikke med potentielle kæmpesalg på deres hold, senest var der ingen bud de kunne acceptere, men det bliver heller ikke nemmere at presse priserne op når de i stigende grad bliver tvunget til at lave nogle salg.
Ift top-4 kan man spørge hvem det lige er de mener de skal overhale økonomisk. Tingene er ikke statiske og jeg synes da sådan set AaB har en størrelse og historie der gør at de bør have nogle sportslige ambitioner, men som permanent tophold kræver det enten et eller andet særligt, som en storinvestor, eller at nogle andre med bedre forudsætninger kikser, som fx AGF i mange år og Brøndby i en periode. Det har de udnyttet et par gange, men siden er FCM så også vokset voldsomt og FCN er sådan set også et andet sted selvom vi se om det løfter dem sportsligt.
Det er værd at fremhæve fordi det er en direkte konkurrent i de seneste sæsoner efter vi først har indhentet og så overhalet dem, og økonomi har jo bare så meget at sige, at selvom vi har sportslige problemer lige nu, ved jeg godt hvem det ser bedst ud for på den lange bane.