New posts

Debatten og tonen på forum

• Thread starter Thread starter mmmdkAGF
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12
  • Views Views: Views 316
Debatten og tonen på forum

mmmdkAGF

Experienced member
Last edited:
Jeg synes egentlig, det ville være meget god stil at holde lidt igen med at gøre nar af folk, der ikke har gjort andet end at spille for andre klubber end GF.
Det jeg skriver må gerne flyttes, da det vel ikke hører hjemme her, men det er her på tråden hvor emnet opstod - så skal det hele vel flyttes.

Helt enig cph ! Vi skal alle hanke op her på AGF-forum. Der har også været uskønne ting sagt om vores egen spillere her AGF-forum (ikke et forsøg på at genoplive dette) og her tænker jeg ikke på argumenter med kritik af diverse spillere. Jeg grinte selv af Faghir drilleriet, men det fik mig til at tænke mig om.

Der er desværre sket en fragmentering her på AGF-forum og selv hvis jeg skrev: 'AGF er verdens bedste fodboldklub, hvem er med på det?', så ved jeg allerede hvem her på forum som for tiden (eller mere tid) ikke kunne give det et 'like', da jeg er afsenderen. Og nej, jeg er ikke en 'like hunter', jeg bliver venligt drillet af nogle i familien, venner, nu mest kolleger, for at være nærmest passiv på sociale medier. Jeg "hader" sociale medier, men de er der og jeg kan ikke ignorere dem totalt.

Jeg ser ikke ovennævnte som værende dybt alvorligt, nærmere trist. Jeg har gennem de år jeg har været på haft 2 beefs med Sydhavnen (måske med andre, men det husker jeg ikke hvem måtte være) og det burde begraves. Så undskyld for det herfra. Jeg giver tit et '👍 eller ❤️' til Sydhavnen, da han skriver sgu' da mange fornuftige posts og Sydhavnen er velkommen til at gøre samme [gerne her]...nuvel, det er vel heller ikke sikkert jeg skriver noget som Sydhavnen finder '👍' værdigt' og det skal ikke misforstås. Jeg har skrevet posts, som jeg ikke ville give '👍' i dag.
Det blev godt nok et emoji inficeret indlæg og min bedre halvdel sender et hav af dem når jeg kører el-bil...'enhjørning-emoji, katte-emoji...alt sammen udtalt på fornøjelig vis og det morer hun sig kosteligt over....🙃

@mmmdkAGF hermed flyttet til selvstændig tråd under "diskussion om forum".

Du havde ovenstående og der var noget under kampen mod Benfica - tænker denne tråd er oplagt til de pointer🙏
Helt fint, men der er mange andre kommentar som også bør flyttes så. Hvorfor de ikke blev det i samme ombæring må du lige forklare? De posts er der kort inden i samme tråd og det er der jeg fortsætter med mit skriv. Noget andet, har du selv en holdning til det jeg skrev eller skal det bare fortsætte som et fragmenteret og måske tilnærmende sig et polariseret forum ? Jeg rækker hånden ud, jeg er oprigtig spændt på reaktionerne. Små som store problemstillinger skal håndteres tidligt og sagligt.

Helt fint, men der er mange andre kommentar som også bør flyttes så. Hvorfor de ikke blev det i samme ombæring må du lige forklare? De posts er der kort inden i samme tråd og det er der jeg fortsætter med mit skriv. Noget andet, har du selv en holdning til det jeg skrev eller skal det bare fortsætte som et fragmenteret og måske tilnærmende sig et polariseret forum ? Jeg rækker hånden ud, jeg er oprigtig spændt på reaktionerne. Små som store problemstillinger skal håndteres tidligt og sagligt.
Det er dog helt afgørende for et debatforum, at der er plads til debat, og plads til uenighed - hvis vi begynder at pålægge hinanden en censur, og begrænser debattørernes mulighed for at ytre deres holdninger, så taber man rigtigt meget værdi på et debatforum. Så der skal virkeligt trædes varsomt, med enhver form for begrænsning.

Det er dog helt afgørende for et debatforum, at der er plads til debat, og plads til uenighed - hvis vi begynder at pålægge hinanden en censur, og begrænser debattørernes mulighed for at ytre deres holdninger, så taber man rigtigt meget værdi på et debatforum. Så der skal virkeligt trædes varsomt, med enhver form for begrænsning.
Jeg bringer på ingen måder censur på banen, hvordan kom du derhen?

Jeg bringer på ingen måder censur på banen, hvordan kom du derhen?
Når du siger at man ikke må tale spillere fra andre klubber ned, så er det en censur, som du ønsker at indføre. Det kan være en rimelig censur i din optik, imens andre måske vil opfatte det som ømskindethed og måske endda en woke tilgang til det at debattere. Det er derfor jeg siger at hvis vi begynder at begrænse ytringerne herinde mere end den almindelige ytringsfrihed ellers ville gøre, så risikerer man et debatforum uden debat, hvor alle bare nikker og er enige i alting, og det kan meget hurtigt blive et debatforums endeligt.

Når du siger at man ikke må tale spillere fra andre klubber ned, så er det en censur, som du ønsker at indføre. Det kan være en rimelig censur i din optik, imens andre måske vil opfatte det som ømskindethed og måske endda en woke tilgang til det at debattere. Det er derfor jeg siger at hvis vi begynder at begrænse ytringerne herinde mere end den almindelige ytringsfrihed ellers ville gøre, så risikerer man et debatforum uden debat, hvor alle bare nikker og er enige i alting, og det kan meget hurtigt blive et debatforums endeligt.
Jeg hører dig, men det er ikke det jeg skrev. Det er tonen og det faktum at jeg ihvertfald vil tænke over min egen tone...jeg får da et smil på læben når jeg lige igen tænker på AaB nedtur. Men du har ret, det skal ikke blive for woke. Men prøv lige at læse mit skriv igen, det handler også om hvordan vi skriver om hinanden, ignorerer hinanden og danner subkulturer på et AGF forum, hvor alle er AGF'ere selvfølgelig er de fedeste personer og så er vi faktisk danske mestre :love:

Helt fint, men der er mange andre kommentar som også bør flyttes så. Hvorfor de ikke blev det i samme ombæring må du lige forklare? De posts er der kort inden i samme tråd og det er der jeg fortsætter med mit skriv.

Dit indlæg vil ikke stå øverst, hvis jeg flyttede de andre og det syntes jeg det skulle.

Tryk på den pil der peger opad ved siden af der hvor du citerer cph said⬆️
1787403375318.webp

Noget andet, har du selv en holdning til det jeg skrev eller skal det bare fortsætte som et fragmenteret og måske tilnærmende sig et polariseret forum ? Jeg rækker hånden ud, jeg er oprigtig spændt på reaktionerne. Små som store problemstillinger skal håndteres tidligt og sagligt.

Du bliver nødt til at konkretisere, hvilke indlæg du bliver stødt over og hvad du konkret mener med polariseret forum samt tonen? Der er blevet skudt meget bredt de sidste par dage og det er svært at svare på noget, hvor man er i tvivl om hvad du som afsender konkret efterspørger?
I sidste ende syntes jeg brugerne skal kommentere, så vi kan se om der er ønsker/kommentarer.

Husk indlæg kan altid rapporteres så @Alsgaard og vi andre bliver opmærksomme på det.

Vi er heller ikke altid enige blandt dem der er administratorer - derfor vil du ikke altid se mig skrive en personlig holdning men bakke op om en fælles beslutning.

Det jeg skriver må gerne flyttes, da det vel ikke hører hjemme her, men det er her på tråden hvor emnet opstod - så skal det hele vel flyttes.

Helt enig cph ! Vi skal alle hanke op her på AGF-forum. Der har også været uskønne ting sagt om vores egen spillere her AGF-forum (ikke et forsøg på at genoplive dette) og her tænker jeg ikke på argumenter med kritik af diverse spillere. Jeg grinte selv af Faghir drilleriet, men det fik mig til at tænke mig om.

Der er desværre sket en fragmentering her på AGF-forum og selv hvis jeg skrev: 'AGF er verdens bedste fodboldklub, hvem er med på det?', så ved jeg allerede hvem her på forum som for tiden (eller mere tid) ikke kunne give det et 'like', da jeg er afsenderen. Og nej, jeg er ikke en 'like hunter', jeg bliver venligt drillet af nogle i familien, venner, nu mest kolleger, for at være nærmest passiv på sociale medier. Jeg "hader" sociale medier, men de er der og jeg kan ikke ignorere dem totalt.

Jeg ser ikke ovennævnte som værende dybt alvorligt, nærmere trist. Jeg har gennem de år jeg har været på haft 2 beefs med Sydhavnen (måske med andre, men det husker jeg ikke hvem måtte være) og det burde begraves. Så undskyld for det herfra. Jeg giver tit et '👍 eller ❤️' til Sydhavnen, da han skriver sgu' da mange fornuftige posts og Sydhavnen er velkommen til at gøre samme [gerne her]...nuvel, det er vel heller ikke sikkert jeg skriver noget som Sydhavnen finder '👍' værdigt' og det skal ikke misforstås. Jeg har skrevet posts, som jeg ikke ville give '👍' i dag.
Det blev godt nok et emoji inficeret indlæg og min bedre halvdel sender et hav af dem når jeg kører el-bil...'enhjørning-emoji, katte-emoji...alt sammen udtalt på fornøjelig vis og det morer hun sig kosteligt over....🙃
Mon ikke vi alle kunne blive en tand bedre til at gå efter argumenterne istedet for manden/kvinden på den anden side af skærmen. Vi er mestre forfaen. Så må vi udvise lidt overskud
;)

Last edited:
Dit indlæg vil ikke stå øverst, hvis jeg flyttede de andre og det syntes jeg det skulle.

Tryk på den pil der peger opad ved siden af der hvor du citerer cph said⬆️
View attachment 7893

Du bliver nødt til at konkretisere, hvilke indlæg du bliver stødt over og hvad du konkret mener med polariseret forum samt tonen? Der er blevet skudt meget bredt de sidste par dage og det er svært at svare på noget, hvor man er i tvivl om hvad du som afsender konkret efterspørger?
I sidste ende syntes jeg brugerne skal kommentere, så vi kan se om der er ønsker/kommentarer.

Husk indlæg kan altid rapporteres så @Alsgaard og vi andre bliver opmærksomme på det.

Vi er heller ikke altid enige blandt dem der er administratorer - derfor vil du ikke altid se mig skrive en personlig holdning men bakke op om en fælles beslutning.
Okay, noget går jo langt tilbage. Jeg tænker dog [nu] at noget specifikt ikke vil gavne og jeg er sgu' også for doven til at grave posts frem årene igennem.
Kunne en fælles beslutning være, at gå imod dannelser af subkulture er ikke at foretrække og tænke over hvad man skriver ? Læs og forstå ?
Det her er måske optrappende, men jeg finder det betænkeligt hvis du ikke er opmærksom på de subkulturer der trives her på forum. Flosklen om at vi alle ikke kan være venner, vil jeg ihvertfald ikke underholde, ikke at du har sagt det. Ordenlighed er bare en mangelvare og jeg kan selv være ilter. Jeg kan mærke at det her ikke bliver til en skid og vi kan fortsætte med ignorere hinanden hver for sig. Problemet er ikke større end at jeg sagtens kan fortsætte, at benytte dette forum og jeg læser de mange ivrige samt dygtige indlæg fra diverse med glæde.

Jeg er enig i trådens præmis. Jeg synes godt der kan gå lidt personfnidder i den fra tid til anden. Udover at være trættende at være vidne til (bl.a. derfor jeg tog en nylig beef JEG havde personligt med en anden bruger via PB... det startede med ikke at falde i god jord, men vi fik det redet ud, og fra min side er det bag os nu), så er det også bare en gift, der kan brede sig.

Skriftlige debatter er altid svære; det er umuligt at se glimtet i øjet, som teksten måske var skrevet med, vi tolker de forskellige smilies forskelligt og læser typisk tonen i det humør vi selv er i, ikke det humør afsenderen er i. Det ville klæde alle - ingen nævnt, ingen glemt - at trække vejr ind og overveje, om deres indlæg rammer det rette spændingsniveau, og om man går efter bolden frem for manden. Især det sidste, tror jeg er væsentligt.

Det sagt, så synes jeg stadig, at langt, LANGT de fleste indlæg og debatter er på et virkelig højt og lødigt niveau.

Jeg er enig i trådens præmis. Jeg synes godt der kan gå lidt personfnidder i den fra tid til anden. Udover at være trættende at være vidne til (bl.a. derfor jeg tog en nylig beef JEG havde personligt med en anden bruger via PB... det startede med ikke at falde i god jord, men vi fik det redet ud, og fra min side er det bag os nu), så er det også bare en gift, der kan brede sig.

Skriftlige debatter er altid svære; det er umuligt at se glimtet i øjet, som teksten måske var skrevet med, vi tolker de forskellige smilies forskelligt og læser typisk tonen i det humør vi selv er i, ikke det humør afsenderen er i. Det ville klæde alle - ingen nævnt, ingen glemt - at trække vejr ind og overveje, om deres indlæg rammer det rette spændingsniveau, og om man går efter bolden frem for manden. Især det sidste, tror jeg er væsentligt.

Det sagt, så synes jeg stadig, at langt, LANGT de fleste indlæg og debatter er på et virkelig højt og lødigt niveau.
Som altid...så meget ofte da [vil ikke klandres for at være fan boy] :LOL:, et virkeligt godt indlæg fra din side, som er lødigt og velformuleret.

Jeg har løbende gennem dagen gået og tænkt på, hvordan jeg skulle svare i denne tråd. For hvis man går ind og ser på brugerne på dette forum, så er vi jo ikke alle sammen den præcis samme type, - eller det tvivler jeg kraftigt på vi er - og derfor vil der altid være nogen som man kan bedre med end andre. Præcis som ude i den virkelige verden.

Hvem man kan med og ikke kan med, det ændrer sig løbende; måske endda fra den ene ende til den anden i løbet af én og samme debat. Men det er nok rigtigt, at hvis man først har fået en opfattelse af en person - altså den virtuelle udgave, så skal der nogle gange rigtig meget til for at ændre den opfattelse, og det er nok nogle gange helt umuligt.

Jeg læser alle indlæg, og jeg reagerer på det jeg synes jeg skal reagere på som administrator, og jeg tænker da også de andre administratorer gør det samme. Det blev nævnt i kamptråden til Benfica-kampen, at der havde været noget "mobberi'" overfor f.eks. Sebastian Jørgensen. Jeg må ærligt indrømme, at det synes jeg ikke, og derfor synes jeg også det var svært at svare i denne tråd, for jeg synes ikke der er et (stort) problem med tonen i debatterne, og som jeg også skrev i kamptråden, så synes jeg da at man skal anmelde det eller de indlæg, hvor man synes tonen er for skarp. Uanset hvad det er.

Det her forum lever i høj grad (udover jeres fantastiske bidrag til debatten) på meget lidt indblandning fra os administratorer, og det er helt bevidst for I er alle sammen voksne mennesker (og kloge, siden I holder med AGF) og derfor tænker jeg også, at eventuelle beefs der måtte være med hinanden, dem får I løst hen af vejen.

Men selvfølgelig, hvis en beef køres for langt ud, så det grænser til chikane eller decideret mobberi, så skal vi nok reagere. MEN... Hvad I læser som chikane eller mobberi, er ikke sikkert vi andre læser som det samme. Så derfor, hjælp os med at hjælpe jer ved at anmelde alt hvad I synes er over stregen, og så tager vi den derfra.

@mmmdkAGF Det er en helt fin ting at bringe op, så tak for dét! (y) (der var dit like ;))

Latest posts

Back