Artikler om spillerne og klubben
Set kommer da an på, hvad ambitionsniveauet for det content er. Hvis ambitionsniveauet er dokumentarer a la den seneste om Links (som jeg ikke har set, men som jeg antager er relativt højt niveau) tror jeg, det er væsentligt federe at arbejde med en små korte klip. Hvis ambitionsniveauet er, at man skal stå i spidsen for en afdeling, der skal producere indhold, der kan sælge platformen, syntes jeg, det lyder som en spændende stilling.
Jeg er da helt enig, min pointe er at der er forskel på om du skal lave content for 10.000 visninger eller 250.000 visninger. Jeg ville klart vælge det sidste, kan man dokumentere at potentialet er 250.000 visninger, så giver det måske mere blod på tanden i ledelsen. Måske der så kunne være midler til at lave en "Gift Links" ligendend udsendelse hver måned?
Reklamepenge følger også antallet af TV-seere, nok derfor at man har fået flyttet landsholdet tilbage på TV2, fremfor Canal9. DBU har efter 10 år på underlige kanaler fundet ud af at opbakningen til landsholdet var mindre år for år, og reklamepengende var tilsvarende få. Nu har man flyttet tilbage og pludselig kan mange flere danskere se landsholdet spille og opbakningen har aldrig været større de seneste par år.
Hvis jeg sad som ung "content" udvikler, uden erfaring ville det være et fedt job, men for den lidt mere erfarne profil, så er det ikke interessant nok, og dermed har man allerede mistet en del af kandidat feltet.
Anyway, AGF har taget deres strategiske valg at lave content for de få, fremfor de mange. Det synes jeg er ærgerligt da præcis den form for markedsføring bør skærpe interessen for AGF og især vores nye stadion.