New posts

Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 317
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 27-04-25

h


  • Total voters
    63
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00
Fordi vi på ingen måde er gearet til noget der hedder Europæisk fodbold. Derudover kommer det til at smadre hele opstarten/ transfers osv.

Lign. hold som os der har fået denne lidt fesne europæiske plads har klaret det mega dårligt i den efterfølgende hjemlige turnering. Vi har ikke truppen eller setuppet pt. Vi skal formentlig rykke til Horsens eller noget andet.

Pt tror jeg det vil forstyrre meget mere end det potentielt gavner.

Lige nu tror jeg mere det handler om, at få lagt en klar plan for hvad AGF vil de næste 3 år indtil vi forhåbentlig kan hæve det sportslige budget.

Mulighederne for at AGF kom i europæisk gruppespil bliver kun dårligere af at vores konkurrenter får muligheden.

Jo flere forsøg AGF får på at komme i et europæisk gruppespil des større er sandsynligheden for at det lykkes.
 
Jeg håber AGF sniger sig til en fesen fjerdeplads, og vinder en tidlig kval-runde i Conference League mod et maltesisk hold og så en tur til Østeuropa i næste runde.

Det kan godt være, at det koster i næste sæsons optakt, men det er vel for pokker det vi er fans af AGF for - for drømmen om en tur til Tblisi, Poznan, Valetta, Utrecht eller andet.
Jeg håber naturligvis også på dette.
Men som spillet er p.t. finder jeg det urealistisk og ser egentlig hellere at AGF gør som FCN har haft for vane i mange år. Kom i top 6, og brug derefter energien på nye mønstre, taktikker og spilletid til talenter og uprøvede.
Som flere herinde er jeg lidt modløs ift. spillet. Så i stedet for at tabe med A-kæden kan vi lige så godt tabe med andre spillere, som så styrkes.
 
Jeg håber naturligvis også på dette.
Men som spillet er p.t. finder jeg det urealistisk og ser egentlig hellere at AGF gør som FCN har haft for vane i mange år. Kom i top 6, og brug derefter energien på nye mønstre, taktikker og spilletid til talenter og uprøvede.
Som flere herinde er jeg lidt modløs ift. spillet. Så i stedet for at tabe med A-kæden kan vi lige så godt tabe med andre spillere, som så styrkes.

Man kan dog sige, at de to prioriteter forenes lidt i den kommende tid. Det er svært at se AGF blive nr. 4 (langt fra givet at det giver play-off) med de spillemæssige tendenser for tiden. Ergo skal der ske forandringer og forbedringer, mens skader og karantæner giver plads til udvikling af yngre spillere (i nogen grad).
 
Fordi vi på ingen måde er gearet til noget der hedder Europæisk fodbold. Derudover kommer det til at smadre hele opstarten/ transfers osv.

Lign. hold som os der har fået denne lidt fesne europæiske plads har klaret det mega dårligt i den efterfølgende hjemlige turnering. Vi har ikke truppen eller setuppet pt. Vi skal formentlig rykke til Horsens eller noget andet.

Pt tror jeg det vil forstyrre meget mere end det potentielt gavner.

Lige nu tror jeg mere det handler om, at få lagt en klar plan for hvad AGF vil de næste 3 år indtil vi forhåbentlig kan hæve det sportslige budget.
Hvorfor i alverden skulle det smadre noget mht. transfers. Er det negativt at kunne sælge en historie om Europæiske kampe? Om ikke andet så viser det at vi er med hvor det er sjovt i ligaen. Om opstarten bliver smadret er jeg nu heller ikke så sikker på. Der vil formentlig være et par ligegyldige træningskampe færre, men det er da muligt at tilrettelægge opstarten, så det passer til nogle europæiske kampe. Det vil nok betyde at Uwe skal være bedre til at bruge sin trup.

Og hvad så om vi skal rykke til Horsens. Jeg vil gerne have europæisk før det nye stadion er klar. Hvornår bliver vi nogensinde helt klar til europæisk? Det handler også om at "træne" europæisk, så vi er endnu mere klar når vi kan hæve det sportslige budget om 3 år. Jeg vil da blive rasende hvis ambitionen bare er at slutte et sted mellem 5-8 pladserne og undgå europæisk de næste 3 år. Vi skal sgu kunne balancere nogle europæiske kampe selvom vi spiller i Vejlby.
 
Man kan dog sige, at de to prioriteter forenes lidt i den kommende tid. Det er svært at se AGF blive nr. 4 (langt fra givet at det giver play-off) med de spillemæssige tendenser for tiden. Ergo skal der ske forandringer og forbedringer, mens skader og karantæner giver plads til udvikling af yngre spillere (i nogen grad).
Jeg kan ikke se andet end at det enten er Brøndby eller FCK der vinder pokalen, og det er meget sandsynligt, at det også er to klubber der slutter i top-3.
 
Jeg kan ikke se andet end at det enten er Brøndby eller FCK der vinder pokalen, og det er meget sandsynligt, at det også er to klubber der slutter i top-3.
Jeg troede egentligt, at de begge skulle i finalen for at 4. pladsen gav play-off. Det forbedrer oddsene, hvis de "kun" skal vinde.

Jeg er enig i, at de er klare favoritter, men begge hold kæmper pt. med om mesterskabet, så der kan være andre prioriteter.
 
Om opstarten bliver smadret er jeg nu heller ikke så sikker på. Der vil formentlig være et par ligegyldige træningskampe færre, men det er da muligt at tilrettelægge opstarten, så det passer til nogle europæiske kampe. Det vil nok betyde at Uwe skal være bedre til at bruge sin trup.

Jeg kan ikke huske hvilket men et medie lavede på et tidspunkt en opgørelse, som ret tydeligt viste at holds resultater bliver negativt påvirket af europæiske kampe.
 
Jeg kan ikke huske hvilket men et medie lavede på et tidspunkt en opgørelse, som ret tydeligt viste at holds resultater bliver negativt påvirket af europæiske kampe.
Så må vi hellere lade være med nogensinde at komme i Europa ;) Man kan ikke både ønske gode resultater og samtidig ønske ikke at komme i europa.

I mine øjne skal vi europa hurtigst muligt og ikke først om 3 år, hvor vi *måske* har en trup der bedre kan holde til det. Men får vi nogensinde den trup uden at komme i europa først? Er vi lige pludselig bare klar til Europa fordi der står et nyt stadion? Næppe.
 
Så må vi hellere lade være med nogensinde at komme i Europa ;) Man kan ikke både ønske gode resultater og samtidig ønske ikke at komme i europa.

Jeg forholder mig udelukkende til, at det ofte har en negativ betydning at spille i Europa, så det er ikke gratis.

Personligt er jeg nærmest ligeglad med europæisk, det er kun pga. pengene men det er også netop pengene, der gør, jeg har mistet meget af interessen i europæisk fodbold. Det og så alle de mange komplet ligegyldige kampe, der er i gruppespillene.
 
Jeg forholder mig udelukkende til, at det ofte har en negativ betydning at spille i Europa, så det er ikke gratis.

Personligt er jeg nærmest ligeglad med europæisk, det er kun pga. pengene men det er også netop pengene, der gør, jeg har mistet meget af interessen i europæisk fodbold. Det og så alle de mange komplet ligegyldige kampe, der er i gruppespillene.
Jeg kunne nu godt tænke mig at komme på stadion og se AGF spille europæisk. Jeg var da træt af, at jeg var på ferie da Brügge kom på besøg. Man får da lidt andre vibes end endnu en kamp mod Nordsjælland for fjerde gang i sæsonen.

Gode europæiske resultater har med garanti også indflydelse på spillere man kan hente. Ikke blot økonomien men også omdømmet.
 
Gode europæiske resultater har med garanti også indflydelse på spillere man kan hente. Ikke blot økonomien men også omdømmet.

Enig. Nu gav jeg kun udtryk for en personlig holdning og ja når vi møder Shitty i CL finalen og vinder, skal jeg da nok køre hele vejen fra Falster til Århus med hornet i bund :cool:
 
Jeg kunne nu godt tænke mig at komme på stadion og se AGF spille europæisk. Jeg var da træt af, at jeg var på ferie da Brügge kom på besøg. Man får da lidt andre vibes end endnu en kamp mod Nordsjælland for fjerde gang i sæsonen.

Gode europæiske resultater har med garanti også indflydelse på spillere man kan hente. Ikke blot økonomien men også omdømmet.
Jeg har ikke set europæisk i Aarhus siden de der psykopater fra Twente var forbi i ´97. Så jeg kommer lige meget om modstanderne er Shitty eller FC Nagorno Karabakh ...
 
Europæisk fodbold er vel en flertrins-ting for AGF. Den første del er hård, for her tjenes der ikke mange penge eller point til regnskabet - og det går ud over resultaterne i den hjemlige liga. Anden del er tingene lidt bedre, da pengene nu bliver lidt større og point lidt flere. Den sidste del med "garanteret" europæisk - den rigtig gode. Men, AGF er nødt til på sigt at være med i den 2. eller 3. del, for der er alt for mange penge i den del til at vi kan undvære dem i forhold til FC M/K
 
Fordi vi på ingen måde er gearet til noget der hedder Europæisk fodbold. Derudover kommer det til at smadre hele opstarten/ transfers osv.

Lign. hold som os der har fået denne lidt fesne europæiske plads har klaret det mega dårligt i den efterfølgende hjemlige turnering. Vi har ikke truppen eller setuppet pt. Vi skal formentlig rykke til Horsens eller noget andet.

Pt tror jeg det vil forstyrre meget mere end det potentielt gavner.

Lige nu tror jeg mere det handler om, at få lagt en klar plan for hvad AGF vil de næste 3 år indtil vi forhåbentlig kan hæve det sportslige budget.
En af vejene til at hæve det sportslige budget er netop europæisk fodbold ;-)

Rigtigt meget ved muligheden for ligaspil handler om lodtrækning og koefficienter.
Lodtrækning tilsiger at jo flere gange du er i bowlen, desto større vil sandsynligheden være for ligaspil.
Koefficienter tilsiger at kan bare få tre sejre og en uafgjort, så når man måske ikke ligaspil, men chancen vil være større de næste fire år.

Jeg kører gerne til Horsens eller Randers for at se europæisk. Foretrækker selv Silkeborg.

Ja, 4-6 kampe i juli og august vil koste i ligaen. Men sådan er vilkårene. Vi er jo ikke i nærheden af at kunne stille 2 hold som eks. FCM og FCK, og kommer det næppe de næste 5-10 år.

Hvornår er man så klar ?
Tja, for to år siden var vi. Men fik så en skræk lodtrækning mod Club Brugge.
For et år siden så vi lige så smadrede ud som nu og slet ikke klar. Men da vi nåede juli og august spillede vi det bedste fodbold i mands minde.

Transfers: europæisk fodbold er vigtig gulerod for at tiltrække nye spillere. En klasseangriber som Buksa var aldrig endt i Ikast, hvis det ikke var for udsigten til europæisk fodbold. Det kan aldrig smadre vores transfers, hvis vi skal spille europæisk.

Og "overlader" vi pladsen til Silkeborg, Randers eller FCN kan det være en af dem der rammer den gode lodtrækning - og dermed bliver den klub stærkere relativt til os over de næste år.
 
Last edited:
Jeg forstår intet af at AGF trækker offentliggørelse af truppen til starten af anden halvleg, men melder ændringer, som målmand ud længe før kampen.

Formålet kan ikke være internt, fordi det kan kommunikeres uden at forære info til modstanderne. Så enten er til for at tilfredsstille fanbasen, eller også er det for at nægte journalisterne glæden ved at kunne breake historien.
 
Jeg forstår intet af at AGF trækker offentliggørelse af truppen til starten af anden halvleg, men melder ændringer, som målmand ud længe før kampen.

Formålet kan ikke være internt, fordi det kan kommunikeres uden at forære info til modstanderne. Så enten er til for at tilfredsstille fanbasen, eller også er det for at nægte journalisterne glæden ved at kunne breake historien.
Er virkelig spændt på, hvornår truppen offentliggøres søndag. Situationen er den, at et sted mellem 15-18 fra førsteholdstruppen reelt er helt spilleklare til søndag.
Så jeg tør godt breake, at Duelund er med i truppen, med mindre man i stedet foretrækker målmandstræneren og pressechefen.

Nu er jeg jo ikke den store gambler, men mon man et eller andet sted kan spille på, at Duelund også kommer på banen, for så er det søndag, man skal gøre det. Alt efter hvordan det ser ud med Tingager, Akoto, Links og PM skal man nærmest vælge at have 3 målmænd i truppen og vælge at skifte Husted ind på toppen, når det står 0-3 i det 88. minut for at undgå, at det bliver Duelunds tur. Så jeg tror på det, da Uwe både er fleksibel og noget af en crowdpleaser og reelt virkelig går op i mandskabspleje.

P.s. For at øge chancerne kunne Stemning vælge en stor tifo, hvor man kræver Duen på banen. Så spiller jeg sgu på det, hvis man kan det. Kan allerede se for mig, når han løber på banen og tonerne af "Duerne flyver" lyder ud over Vejlby. Så triller der en lille tåre. Hvis du ikke kender sangen, så tjek lige Bent Fabric og Klaus Rifbjergs sang fra filmen "Jeg er sgu min egen". Sic.
 

Latest posts

Back
Top