New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 328K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg har ingen krav til transfervinduet, fordi jeg grundlæggende godt kan følge, hvorfor truppen er, som den er. Men jeg har følgende ønsker:

De forreste tre: Ny førsteangriber. Jeg er fuldstændigt ligeglad med, om det er Badji, Serra eller en tredje. Men vi skal have en spiller, der kan gøre PM til indskifter.

Cb: Hvis Beijmo ikke vil forlænger, så hent Carstensen og en ny hcb. Beijmo kan være trupsspiller det sidste halve år. Den samme løsning gælder ift. Kahl. Mindst en af de to eventuelle tilgange bør også kunne vikariere for Tingager. JJA skal afsted, eller vi skal begynde at bruge ham. Callø og Camara bør indgå i kabalen, så deres rolle er tænkt ind senest fra sommer. Jeg kan leve med alle mulige konstellationer, men jeg er enig i, at der til februar bør være mindst en forsvarsspiller mere i truppen, JP er tryg ved at bruge regelmæssigt.

Midtbanen: Jeg ser gerne en spiller mere. Gerne ung. Gerne mere som Yakob end Poulsen. En, der har niveau til indskiftninger af minimum en halv time.

Wingbacks: Andersen er efter sigende tæt på comeback. Holder man også Beijmo, har vi fem spillere, der kan spille de to positioner (Emmery medtænkt). Det er fint. Hvis Beijmo forlader os, synes jeg en fin løsning er er Carstensen/Andersen til højre (hvis han er klar). En ny tilgang til venstre bør så afhænge af, hvor meget man stoler på Emmery i rollen. Hvis vi skal hente en ny VWB vil jeg foretrække en ung spiller.

MM: Jeg er faktisk fint tilfreds med den nuværende besætning. Det er ikke holdbart i længden, fordi at Wahlstedt givetvis er droppet. Men jeg kan godt leve ham som backup lidt endnu. Jeg håber dog på en forlængekse til JH.

Last edited:
Jeg har ingen krav til transfervinduet, fordi jeg grundlæggende godt kan følge, hvorfor truppen er, som den er. Men jeg har følgende ønsker:

Fine ønsker. Spørgsmålet er, hvad man fokuserer på:

- Transferguld über alles
- Ligaguld über alles
- mest muligt guld ud fra accept af de relativt snævre rammer mange mener - og accepterer CV har opstillet, besparelser, snæver trup, kort vej til spilletid osv.

Det er naturligvis sådan at man kombinerer målene, og ingen tror vel på ligaguld som mere end et lykketræf. Men det er fokus på at forfølge bedst mulige placering i indeværende sæson - på samme måde som 'transferguld' fokuserer på at udvikle fremtidens salg, men uden at lade holdets aktuelle styrke synke til 10. Pladser.

Formationen er stadig en joker for mig.

Skal man gå efter en centerforsvarer der er bedst i 4-back, eller en der kan dække både center og yder i en 3-back?

Skal man håbe på Emmery bliver stærk nok defensivt til at spille wb, eller skal man se på hhv venstre back og venstre wing (hvor Emmery nok er wing)?

Skal man have styrke til at besætte to eller tre pladser på central midt?

Hvordan sikrer man offensiv trussel uden Tobias Bech (når Links for længst er gået kold)? Er man efter en 10'er med målfarlighed, eller en wing?

Det skal kobles med hvad man tror på af unge spillere. Og så skal der købes ind.

Det er problematisk for holdet at to centrale midtbane skal skiftes ud hver kamp, så Arnstad rykkes tilbage. Men primært fordi der mangler et alternativ til Arnstad og Bech. Jørgensen spiller alt for lidt ift behov og især ud frasat skulle være en spiller man tror på.

Der mangler en centerforsvarer. Det tror jeg alle er enige om. Det var også mit højeste ønske i sommers, og den eneste position jeg insisterede på.

Der mangler offensive muligheder. Både for PM og for Bech. Jeg er enig i at hente en der gør PM til reserve.

- GL---- NY ---- TB.
------ KA ----- KY
----------- NP
EK - NY - FT - FB
------- ---- NY

Ny angriber - etableret niveau, gerne Adamsen
Ny centerforsvarer, etableret niveau, gerne videresalgspotentiale
Ny central midt, gerne Jønsson
Ny målmand (men enig i det ikke er en haster, der er bare ubehageligt stor risiko pt.)

------------ NY
---- KA -------- TB
GL - KY - NP - FB
---- EK - FT - NY
----------- NY

Jeg tror meget på at jagte medaljer, men vil gerne finde plads til Tchamche og Emmery, gerne også Callø på et tidspunkt. Jeg tror der bliver lettere med 4-3-3, mens 3-4-3 måske er mere en performance-formation.

Fine ønsker. Spørgsmålet er, hvad man fokuserer på:

- Transferguld über alles
- Ligaguld über alles
- mest muligt guld ud fra accept af de relativt snævre rammer mange mener - og accepterer CV har opstillet, besparelser, snæver trup, kort vej til spilletid osv.

Det er naturligvis sådan st man kombinerer målene, og ingen tror vel på ligaguld som mere end et lykketræf. Men det er fokus på at forfølge bedst mulige placering i indeværende sæson - på samme måde som 'transferguld' fokuserer på at udvikle fremtidens salg, men uden at lade holdets aktuelle styrke synke til 10. Pladser.

Formationen er stadig en joker for mig.

Skal man gå efter en centerforsvarer der er bedst i 4-back, eller en der kan dække både center og yder i en 3-back?

Skal man håbe på Emmery bliver stærk nok defensivt til at spille wb, eller skal man se på hhv venstre back og venstre wing (hvor Emmery nok er wing)?

Skal man have styrke til at besætte to eller tre pladser på central midt?

Hvordan sikrer man offensiv trussel uden Tobias Bech (når Links fir længst er gået kold)? Er man efter en 10'er med målfarlighed, eller en wing?

Det skal kobles med hvad man tror på af unge spillere. Og så skal der købes ind.

Det er problematisk for holdet at to centrale midtbane skal skiftes ud hver kamp, så Arnstad rykkes tilbage. Men primært fordi der mangler et alternativ til Arnstad og Bech. Jørgensen spiller alt for lidt ift behov og især ud fra st skulle være en spiller man tror på.

Der mangler en centerforsvarer. Det tror jeg alle er enige om. Det var gså mit højeste ønske i sommers, og den eneste position jeg insisterede på.

Der mangler offensive muligheder. Både for PM og for Bech. Jeg er enig i at hente en der gør PM til reserve.

- GL---- NY ---- TB.
------ KA ----- KY
----------- NP
EK - NY - FT - FB
------- ---- NY

Ny angriber - etableret niveau, gerne Adamsen
Ny centerforsvarer, etableret niveau, gerne videresalgspotentiale
Ny central midt, gerne Jønsson
Ny målmand (men enig i det ikke er en haster, der er bare ubehageligt stor risiko pt.)

------------ NY
---- KA -------- TB
GL - KY - NP - FB
---- EK - FT - NY
----------- NY

Jeg tror meget på at jagte medaljer, men vil gerne finde plads til Tchamche og Emmery, gerne også Callø på et tidspunkt. Jeg tror der bliver lettere med 4-3-3, mens 3-4-3 måske er mere en performance-formation.
------------ NY
---- NY -------- NY
NY - NY - NY - NY
---- NY - NY - NY
----------- NY

Jeg støtter op om den nye strategi med en smallere trup, og mere plads til talenter. Vi har mange spændende spillere på akademiet. Vi mangler venstrebenede kanter/wingbacks på akademiet. Et overblik over mit syn på truppen til foråret. Spillere under de stiplede linjer er akademispillere der skal træne med 1. Holdet, og være marginal spillere i foråret.

Sæsonen 25/26: 343

Målmænd:
🇩🇰J. Hansen MM (85/26)
🇸🇪L. Wahlstedt MM (99/29) 🔄
🇩🇰J. Hutters MM (04/26) 🔄

HWB:
—------------------------------------------------------
🇸🇪F. Beijmo HWB/HCB (28/26)
🇩🇰R. Carstensen HWB (00/26)
🇩🇰J. Andersen HWB/HCB (04/28)
🇩🇰Z. Grantzau HWB (08/28)
🇺🇬E. Torach HWB (08)

CB:
🇩🇰F. Tingager CB (93/28)
🇸🇪E. Kahl VCB (01/26)
🇩🇰T. Mølgaard HCB (96/28)
🇩🇰H. Dalsgaard H/CB (89/26)
🇩🇰J. Jensen-Abbew H/V/CB (02/28) 🔄
🇲🇱M. Camara V/CB (06/30)
🇩🇰C. Storch HCB (08/28)
🇮🇸S. Stefansson CB (07/26)

🇿🇦G. Links VWB (98/29)

🇩🇰N. Poulsen CM (93/26)
🇮🇶K. Yakob CM/COM (00/27)
🇳🇴M. Solbakken CM (00/28)
🇩🇰F. Elkjær CM/VCB (07/26)
🇩🇰O. Haugstrup CM (07/26)
🇳🇬E. Ime CDM (06/29)
🇺🇬H. Ssengooba CDM/CB (08)

🇩🇰T. Bech HW/COM (02/28)
🇳🇴K. Arnstad COM/CM (03/29)
🇩🇰S. Jørgensen HW/COM (00/26)
🇩🇰F. Emmery VW/COM (06/29)
🇮🇸T. Kristjansson VW/COM (08/27)
🇩🇰A. Fuglsang COM (08/27)
🇩🇰M. Steffensen VW/HWB (08/27)

🇩🇰P. Mortensen ANG (89/26)
🇸🇳Y. Badji ANG/W (02/29)
🇩🇰S. Tchamche ANG/W (06/27)
🇺🇬J. Bogere ANG (08)
🇩🇪J. Serra ANG (98/27) 🔄
---------------------------------------------------------

------------ NY
---- NY -------- NY
NY - NY - NY - NY
---- NY - NY - NY
----------- NY
Vi er ikke efter et nederlag, og det er - under normale omstændigheder - for tidligt til en brandert. Jeg kan ikke se det som et humoristisk indslag, men det kan være mig.

Er det et ønske om at provokere eller ment som et indspark i debatten?

Jeg støtter op om den nye strategi med en smallere trup, og mere plads til talenter. Vi har mange spændende spillere på akademiet. Vi mangler venstrebenede kanter/wingbacks på akademiet. Et overblik over mit syn på truppen til foråret. Spillere under de stiplede linjer er akademispillere der skal træne med 1. Holdet, og være marginal spillere i foråret.

Sæsonen 25/26: 343

Målmænd:
🇩🇰J. Hansen MM (85/26)
🇸🇪L. Wahlstedt MM (99/29) 🔄
🇩🇰J. Hutters MM (04/26) 🔄

HWB:
🇸🇪F. Beijmo HWB/HCB (28/26)
🇩🇰R. Carstensen HWB (00/26)
🇩🇰J. Andersen HWB/HCB (04/28)
🇩🇰Z. Grantzau HWB (08/28)
🇺🇬E. Torach HWB (08)

CB:
🇩🇰F. Tingager CB (93/28)
🇸🇪E. Kahl VCB (01/26)
🇩🇰T. Mølgaard HCB (96/28)
🇩🇰H. Dalsgaard H/CB (89/26)
🇩🇰J. Jensen-Abbew H/V/CB (02/28) 🔄
🇲🇱M. Camara V/CB (06/30)
🇩🇰C. Storch HCB (08/28)
🇮🇸S. Stefansson CB (07/26)

🇿🇦G. Links VWB (98/29)

🇩🇰N. Poulsen CM (93/26)
🇮🇶K. Yakob CM/COM (00/27)
🇳🇴M. Solbakken CM (00/28)
🇩🇰F. Elkjær CM/VCB (07/26)
🇩🇰O. Haugstrup CM (07/26)
🇳🇬E. Ime CDM (06/29)
🇺🇬H. Ssengooba CDM/CB (08)

🇩🇰T. Bech HW/COM (02/28)
🇳🇴K. Arnstad COM/CM (03/29)
🇩🇰S. Jørgensen HW/COM (00/26)
🇩🇰F. Emmery VW/COM (06/29)
🇮🇸T. Kristjansson VW/COM (08/27)
🇩🇰A. Fuglsang COM (08/27)
🇩🇰M. Steffensen VW/HWB (08/27)

🇩🇰P. Mortensen ANG (89/26)
🇸🇳Y. Badji ANG/W (02/29)
🇩🇰S. Tchamche ANG/W (06/27)
🇺🇬J. Bogere ANG (08)
🇩🇪J. Serra ANG (98/27) 🔄
---------------------------------------------------------
Er Beijmo født i 1928? Så forstår jeg bedre, at AGF får hug for den høje gennemsnitsalder.

Jeg får så lange løg, hvis CV synes det er smart, lige at hente Lerager ind som gardering for Polle... mage til forbandet ulækkert møgsvin, skal man lede efter indtil man finder Sergio Ramos eller Pepe...
Jeg sad lige og tænkte på hvor oplagt det var hvis fx JJ ikke er på vej :)

Jeg får så lange løg, hvis CV synes det er smart, lige at hente Lerager ind som gardering for Polle... mage til forbandet ulækkert møgsvin, skal man lede efter indtil man finder Sergio Ramos eller Pepe...
Jeg tror nu heller ikke vi har råd til ham.
Men hvis det sker vil han vel være en ret god spiller i en 2-3 år. Og det er vel samme historie med ham som med Nicolaj Poulsen og Glenn.
Man kan se bort fra meget, når de har set lyset og er skiftet til AGF :)

Har aldrig været en fan af Lerager. Men han vil uden tvivl være en styrkelse af vores midtbane og trup i et halvår hvor vi kan lægge pres på medaljerne. Men jeg håber sgu også mere på en teknisk stærk 8’er.

Det kommer næppe som en stor overraskelse, at man ikke er blevet enig om en aftale med Lukas Lerager. I hvert fald har parterne på ingen måde kunne få enderne til at mødes i forhold til længden på kontrakten og løn.

Det er nok ikke helt ude i hampen at påstå det er FCK som vil have Leager ned i løn og en kortere kontrakt. Alene af de 2 grunde burde han ikke være interessant også selvom han næppe vil kræve det samme af os men stadig imo helt sikkert en topløn og en længere varig kontrakt.

Snuden i sporet og glem alt om de her gamle spillere. Vi skal have bygget et hold, hvor der løbende kan sælges spillere og performancespillerne er nogen der enten ikke er dygtige nok til udlandet men gode nok til et tophold (NP) eller som vi kan have i flere år.
Håber squ CV er klog nok til at tænke i andre baner end spillere der er tæt på sidste salgsdato.

Lerager er sikkert halvdyr, men halvandet år til løn som fast mand lyder ikke unfair for en mand, der vil være fast mand.

Som med Andreas Hansen, Jens Jønsson, Tonni Adamsen etc., er han ikke en mand der nødvendigvis får en længere tid i AGF, som NP, PM, JH eller Tingager. Men 18 måneder på fuldt skrald kan også noget. Og det giver AGF mulighed for at bruge kræfterne andetsteds, mens man stadig er sportsligt relevant.

Henrik Dalsgaard har været en succes i AGF i mine øjne. Ikke fordi han har været blændende hver gang, men fordi han kom på en fri og har spillet ret meget. Man kunne godt ønske sig hans rolle var mindre, men så var alternativet at tabe noget mere, eller investere lønkroner I en anden løsning.

Sørloth er et eksempel på en af de spillere der nu kæmper for at få spilletid før VM, f.eks. ved at bliver lejet ud i foråret.

Sørloth er dog næppe aktuel for os. Jeg har svært ved at se ham gå fra toppen spansk fodbold til AGF i jagten på at blive del af truppen for Norges reg vanvittige offensiv. Han sigter nok højere.

Til gengæld bliver jeg mere og mere lun på ideen om Grøndbæk på et halvt års leje. Der skal helt entydigt ske noget med ham. Han vil nok passe godt ind under JPs gemyt. Han vil være garanteret kontinuerlig spilletid i en rotation med Bech og Arnstad.

Endelig kunne det også give mulighed for at prøve Bech helt i front på nieren. Hvis det kan fungere, kan det udskyde behovet for at hente en nier indtil sommer, hvor Tonni Adamsen er transferfri.

Og så ville det virkeligt være godt for landsholdet at få Grøndbæk igang igen. Under Knudsen var han jo måske den bedste spiller. Så det ville være en winwin i den forstand.

Grønbæk ville være en vild signing. Jeg tror sgu bare ikke det er helt muligt økonomisk. Rennes har nok lavet økonomisk fin aftale med Bologna som vi ikke kan matche, og så tror jeg ikke de vil afbryde den aftale for at tabe penge på at leje ham til os.

Det har du potentielt ret i. Omvendt taber Grønbæk værdi af at sidde på bænken i Genoa. Det har Rennes heller ingen interesse i.

Hvis Grønbæk skifter til en anden klub, får spilletid, er med til at kvalle DK til VM og får spilletid til VM kan det være meget mere værdifuldt ift. et potentielt salg for Rennes.

Edit. Men jeg tror heller ikke for alvor på den.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back