New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Glimrende indlæg.

Jeg håber ikke, at frygten for at fejle gør at man ikke tør handle.

Var det ikke Jack Welch der sagde “håb er ikke en strategi”

Pt håber jeg ikke Patrick Mortensen og Gift Links bliver skadet.
Jeg ville ogsaa rigtig gerne have en !/2 ny links!
Det lader til at vi konkret har sogt offensive folk som har bevist de kan praestere paa suppe niveau, den slags er nok ikke saa mange af som vi nemt kan komme i naerheden af, med ham Celtic fyren som en outlier.
Jeg synes det er overaskende vi ikke har forsogt noget eksotisk som lejemaal, men igen det var maaske Celtic fyren.
Jeg synes vi har vaeret sat i forbindelse med mange af "de rigtige" navne de sidste 4-5 aar, Bundgaard, Engaard, Vejle-forsvaren som roeg til italien, samt ham finnen og sikkert mange flere, hvis det er et udtryk for vores strategi, saa ser skal der bare fejles derudad, det er spillere som har potentiale til at vokse, samtidig med at de kan saelges igen med relative smaa tab, Knudsen, Solbakken som eksempler.

Det lader til at vi konkret har sogt offensive folk som har bevist de kan praestere paa suppe niveau, den slags er nok ikke saa mange af som vi nemt kan komme i naerheden af, med ham Celtic fyren som en outlier.
Jeg synes det er overaskende vi ikke har forsogt noget eksotisk som lejemaal, men igen det var maaske Celtic fyren.
Jeg synes vi har vaeret sat i forbindelse med mange af "de rigtige" navne de sidste 4-5 aar, Bundgaard, Engaard, Vejle-forsvaren som roeg til italien, samt ham finnen og sikkert mange flere, hvis det er et udtryk for vores strategi, saa ser skal der bare fejles derudad, det er spillere som har potentiale til at vokse, samtidig med at de kan saelges igen med relative smaa tab, Knudsen, Solbakken som eksempler.
Ja. Men tiltroen til Emmery som wingback og Serra som målscore må være en del større i klubben end hos mig.

Det er også helt fair.

I efteråret synes jeg det var klart, at Bech ses som vigtigere på sin 10'er, end PM er på sin 9'er. Og Serra er den der indskiftes som 9'er. På Bechs position er det mere Tchamche emd Jørgensen.

Jeg er sikker på Jørgensen står forrest til en startplads hvis Bech er ude. Men jeg tror også JP hellere vil spille med Serra end Jørgensen- altså hellere vil holde Bech på 10'er og leve med Serra, end omplacere Bech og leve med Jørgensen.

Det så ud til at enten blev PM mere presset, eller også pressede Serra mere på, fordibhannfik flere indhop. Jeg tolker det stadig som et 'helst ikke' fra JPs side, men det kan også være en opgradering fra 'ikke på nogen vilkår'. Og Jørgensen kannhavw spillet sig mere ind

Truppen er på ingen måde dårligere end i efteråret og jeg bakker fuldt op om CV og JPs strategi hvis Adamsen og Uhre ville til AGF var de vel kommet det. Første kamp i foråret bliver kanon vigtig, da FCK og FCM mødes så en sejr over OB kan give endnu mere luft. Spændende forår og er godt nok meget spændt på Brøndby med alle deres indkøb, går det galt for dem tror jeg det bliver en kæmpe krise især også på økonomien da der vel er grænser for deres pengetank uden sportslig succes

I efteråret synes jeg det var klart, at Bech ses som vigtigere på sin 10'er, end PM er på sin 9'er. Og Serra er den der indskiftes som 9'er. På Bechs position er det mere Tchamche emd Jørgensen.

Jeg er sikker på Jørgensen står forrest til en startplads hvis Bech er ude. Men jeg tror også JP hellere vil spille med Serra end Jørgensen- altså hellere vil holde Bech på 10'er og leve med Serra, end omplacere Bech og leve med Jørgensen.

Det så ud til at enten blev PM mere presset, eller også pressede Serra mere på, fordibhannfik flere indhop. Jeg tolker det stadig som et 'helst ikke' fra JPs side, men det kan også være en opgradering fra 'ikke på nogen vilkår'. Og Jørgensen kannhavw spillet sig mere ind
Jeg synes ikke Serra pressede sig mere på. Han spillede 65 minutter i SL og 9 i pokalen

Last edited:
Jeg synes ikke Serra pressede sig mere på. Han spillede 65 minutter i SL og 9 i pokalen
Men trods alt virkede det til at være mere mod slutningen, end tidligere.

Men jeg tolker det stadig derhen at JP ikke er glad for at benytte Serra, han ser bare ud til at have mindre imod det end før - eller også havde PM større behov for at blive skiftet ud.

Jeg prøver ikke at tale noget positivt ind, bare at det måske er lidt mindre negativt.

Last edited:
Men trods alt virkede det til at være mere mod slutningen, end tidligere.

Men jeg tolker det stadig derhen at JP ikke er glad for at benytte Serra, han ser bare ud til at have mindre imod det end før - eller også havde PM stærre behov for at blive skiftet ud.

Jeg prøver ikke at tale noget positivt ind, bare at det måske er lidt mindre negativt.
Så tror jeg mere det er Patrick Mortensens præstationer det er årsagen, han scorede 2 mål fra runde 8 til runde 18. Hvilket nok betød Jakob Poulsen ledte efter alternativer.

Omvendt så spillede Serra kun 26 minutter i de kampe, hvor Patrick Mortensen ikke var så skarp, og faktisk slet ikke fra runde 7 til rundt 15.

Nå, men han må have haft en fremragende opstart.

EDIT: Det må næsten være Patrick Mortensens nedgang, da Serras i alt 4 skud på i de første 18 runder lå i starten af sæsonen

Så tror jeg mere det er Patrick Mortensens præstationer det er årsagen, han scorede 2 mål fra runde 8 til runde 18. Hvilket nok betød Jakob Poulsen ledte efter alternativer.

Omvendt så spillede Serra kun 26 minutter i de kampe, hvor Patrick Mortensen ikke var så skarp, og faktisk slet ikke fra runde 7 til rundt 15.

Nå, men han må have haft en fremragende opstart.
Jeg kan ikke helt smide tanken om at Serra har været nede i et stort sort hul i flere sæsoner, men at han ser ud til at have vendt noget her på det seneste. Det siges at han er glad og smilene, på en måde der ikke er set før i AGF, staben taler om at han pludseligt har rykket sig spillemæssigt, og han kender sin situation og ved at han skal arbejde for sine minutter.

Hvad nu hvis? Hvad nu vis Serra har haft nogle problemer, der gjorde at han ikke kunne ramme det tidligere Bundesliganiveau? Hvad nu hvis han er kommet op af det sorte hul? Hvad nu hvis den enorme positive energi der er i truppen, betyder at Serra finder tilbage, til noget der minder om hans tidligere niveau? Hvad nu hvis han havde brug for tilliden, og brug for at være i et positivt miljø?

AGF har brug for at der er en spiller der overrasker positivt i foråret, hvis man skal opleve noget helt stort - Måske er Serra den spiller? Han har i hvert fald vist før at han har et meget højt niveau i sig.

Last edited:
Jeg kan ikke helt smide tanken om at Serra har været nede i et stort sort hul i flere sæsoner, men at han ser ud til at have vendt noget her på det seneste. Det siges at han er glad og smilene, på en måde der ikke er set før i AGF, staben taler om at han pludseligt har rykket sig spillemæssigt, og han kender sin situation og ved at han skal arbejde for sine minutter.

Hvad nu hvis? Hvad nu vis Serra har haft nogle problemer, der gjorde at han ikke kunne ramme det tidligere Bundesliganiveau? Hvad nu hvis han er kommet op af det sorte hul? Hvad nu hvis den enorme positive energi der er i truppen, betyder at Serra finder tilbage, til noget der minder om hans tidligere niveau? Hvad nu hvis han havde brug for tilliden, og brug for at være i et positivt miljø?

AGF har brug for at der er en spiller der overrasker positivt i foråret, hvis man skal opleve noget helt stort - Måske er Serra den spiller? Han har i hvert fald vist før at han har et meget højt niveau i sig.
Måske, det kan da sagtens tænkes, at han pludselig finder det niveau igen.

Jeg ville elske det. Jeg kan godt være lidt nervøs når jeg tænker over, at han i denne sæson har haft 4 afslutninger, og ikke har scoret siden 2023.

Men det ville være fedt, at få ham i gang.

Man har i hvettfald en stor tro på det, nu hvor han reelt er eneste alternativ til Patrick Mortensen

Der er nok en del af det der kommer frem der skal tages med et gran salt, nogle er der måske ikke noget i og nogle er bare en føler, men hvis konklusionen er, at det er mange af de rigtige vi har vist interesse for, men vi ikke er endt med at hente nogen af dem, er det jo også problematisk.

Det er helt OK at forsøge at hente en spiller der viser sig for dyr eller hellere vil noget andet, men vi skal selvfølgelig også ramme noget ind imellem hvis vi rent faktisk er på jagt. Over de sidste fire-fem år er der da også kommet andre til, men hvis vi fx gerne ville hente en angriber i det her vindue, er det ikke ideelt at det ikke lykkes. Selvom det da nok er bedre at vente end at gå for langt ned af listen. Så ja, der må gerne fejles når man går efter det rigtige, men der skal også være noget på listen vi faktisk kan få fat på, selvom det ikke er det vi allerhelst vil.

Ligesom jeg synes kravene og forventningerne til det man henter stiger når man når langt hen i vinduet, vil jeg også sige kravet til den nye angriber stiger når han så først komme til sommer, hvis han skal være en direkte afløser for PM. Det må vi vente med at se.

View attachment 6041

Knudsen er kommet til. JJA har måske spillet sig op fra Droppet til Rusten.

Poulsen har jeg nedgraderet pga skaden, niveauet er starter. Tingager får en Starter-markering, fordi det håber jeg.

Mølgaard og Andersen er begge i Rusten.

Tanken fra min side er der er 14 mand (15 inkl poulsen), man er tryg ved at lade starter for AGF, også på udebane i Herning.

Det er bedre end i efteråret, fordi målmanden er opgraderet, og Knudsen er kommet til.

Måske er Mølgaard og Andersen klar til at blive opgraderet, men vi ved det ikke. Og erfaringerne taler for at træningskampe ikke er nogen god indikator, også selvom man gerne vil have de skal være det. Mølgaard er nok meget tættere på end Andersen, men her er det gns. Og det bringer Beijmo i spil til at skulle dække WB, hvilket kan give ballade i centerforsvaret.

Hvordan man virderer karakteren til CV er afhængigt af temperament og ambitionsniveau. 7 ligger fint på min skala. Ting lykkedes og jeg sidder med fornemmelsen af der arbejdes systematisk med tingene. Men jeg har heller ikke set noget tilfælde af man hæver sig over basis.
Skal vi ikke se målmanden i aktion inden han er en opgradering?

Og der snakkes meget lidt om skaden til AJ i denne debat. Synes det er mega kritisk at vi efter en god jule pause skal snakke om mange spillere hvor vi ikke helt kan finde ud af om de er klar eller ej. Vi skal være ovenud lykkelige for at JH, Beijmo, Kahl, PM, Links, Solbakken, Arnstad, Carstensen, Dalsgaard spiller næsten alle kampe…
Jeg synes AJ så fin ud de minutter han fik mod FCK. Generelt så de fleste ud til at være i nogenlunde form. Mølgaard var forståelig nok den der så mest rusten ud.

Men ja, vi er det hold i ligaen der har spillet flest minutter på de samme spillere

Jeg synes AJ så fin ud de minutter han fik mod FCK. Generelt så de fleste ud til at være i nogenlunde form. Mølgaard var forståelig nok den der så mest rusten ud.

Men ja, vi er det hold i ligaen der har spillet flest minutter på de samme spillere
Det var ihverfald kritik punktet sidste år og de fleste spillere er ikke blevet yngre på det år :)

De første par kampe giver nok et indblik i hvor seriøse skaderne er i truppen. Det er svært at sige lige nu om vi er pressede eller ikke på den front.

Håber vi er klar fra start. De første 4 kampe kan give os et mentalt boost til slutspillet.

Last edited:
Det var ihverfald kritik punktet sidste år og de fleste spillere er ikke blevet yngre på det år :)

De første par kampe giver nok et indblik i hvor seriøse skaderne er i truppen. Det er svært at sige lige nu om vi er pressede eller ikke på den front.

Håber vi er klar fra start. De første 4 kampe kan give os et mentalt boost til slutspillet.
Selv med de skader vi har pt, synes jeg vi har en rigtig fornuftig start-11 og 3-4 at sætte ind, alt efter om vi jagter eller skal forsvarer.

Men det er da problematisk at Tingager ikke har trænet med de andre siden 5. Oktober. Der er noget touch og timing der forsvinder. Ligeledes også problematisk, at Poulsen end ikke har løbet en tur i støvler omkring en fodboldbane. De to betyder bare rigtig meget for vores måde at forsvarer på, og hvordan vi sætter et rest forsvar op.

De sidste 4 runder er ekstremt vigtige, da vi i de sidste 10 kampe møde de absolut bedste hold. Det er i den henseende også vigtigt, om det er Viborg, FCN eller OB der napper den sidste plads i top-6.

Kan vi holde os karantæne- og skadesfri, så kan vi være med længe. Men ser vi ikke Poulsen og TIngager før end de sidste 6-8 kampe, og rammer vi før det en forkert skade eller to, så kan jeg godt blive lidt nervøs for det hele.

Skal vi turde rigtig drømme, så skal de sidste 4 kampe i grundspillet nok give 10 point.

Skal vi ikke se målmanden i aktion inden han er en opgradering?
Jeg var meget i tvivl, men valgte den positive udlægning. Det er - 100% ærligt - også en konsekvens af mange opfatter mig som mavesur og negativ. Jeg skal kunne stå inde for hvad jeg skriver, men vil ikke bruge tid og energi på trivialiteter, som fx hvordan vi kategoriseret målmanden. Jeg antager man har scoutet ham godt og han kan stå på mål. Hvis reaktionen bliver som med Wahlstedt, ryger han mindst en kategori ned. Indtil da er vi positive.
Og der snakkes meget lidt om skaden til AJ i denne debat. Synes det er mega kritisk at vi efter en god jule pause skal snakke om mange spillere hvor vi ikke helt kan finde ud af om de er klar eller ej. Vi skal være ovenud lykkelige for at JH, Beijmo, Kahl, PM, Links, Solbakken, Arnstad, Carstensen, Dalsgaard spiller næsten alle kampe…

Jeg kan ikke helt lure Serra og JJA. I udgangspunktet ser jeg dem som kasseret af klubben, og JJA står nok bagest i køen til spilletid. Men han er kommet fra fryseren ind bryggerset (uden centralvarme), ser det ud til. Jeg er langt mindre bekymret for en skade til JJA, end hvis man har skader der gør JJA relevant.

Der er nok en del af det der kommer frem der skal tages med et gran salt, nogle er der måske ikke noget i og nogle er bare en føler, men hvis konklusionen er, at det er mange af de rigtige vi har vist interesse for, men vi ikke er endt med at hente nogen af dem, er det jo også problematisk.

Det er helt OK at forsøge at hente en spiller der viser sig for dyr eller hellere vil noget andet, men vi skal selvfølgelig også ramme noget ind imellem hvis vi rent faktisk er på jagt. Over de sidste fire-fem år er der da også kommet andre til, men hvis vi fx gerne ville hente en angriber i det her vindue, er det ikke ideelt at det ikke lykkes. Selvom det da nok er bedre at vente end at gå for langt ned af listen. Så ja, der må gerne fejles når man går efter det rigtige, men der skal også være noget på listen vi faktisk kan få fat på, selvom det ikke er det vi allerhelst vil.

Ligesom jeg synes kravene og forventningerne til det man henter stiger når man når langt hen i vinduet, vil jeg også sige kravet til den nye angriber stiger når han så først komme til sommer, hvis han skal være en direkte afløser for PM. Det må vi vente med at se.
Fin pointe.
I min verden var flere af de spillere som vi bliver sat i forbindelse med nok mere optimistisk end hvad vi reelt kan få fat i.
Men med at længere sigte så kan det være, at vi ved at vise interesse nu kan hapse dem senere som fx MEM eller Carstensen.

Glimrende indlæg.

Jeg håber ikke, at frygten for at fejle gør at man ikke tør handle.

Var det ikke Jack Welch der sagde “håb er ikke en strategi”

Pt håber jeg ikke Patrick Mortensen og Gift Links bliver skadet.
Men det har ligesom været hele præmissen for AGF som en guldbejler, at vi bliver forskånet for alvorlige skader. Alligevel overlevede vi tabet af den spiller vi troede vi mindst kunne undvære, Tingager. Nu er han heldigvis skadesfri og forhåbentlig ved at være klar, når vi rammer slutspillet.

Vi var også rigtig godt kørende i sidste sæson, indtil Links blev skadet. Vi er sårbare, men det er på den præmis at vi konkurrerer. Lidt ligesom Herfølge i sin tid og AaB af flere gange. Jeg husker heller ikke FCNs mesterhold som særlig bredt. Nogle gange er der bare hold, der rammer sådan en sæson. Sønderjyskes sølvmedaljer eller Silkeborgs bronze i samme kategori.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back