New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Vi må antage at CV og JP har sat sig ned og overvejet hvad man gør hvis forskellige spillere rammes af skade eller karantæne og så har CV ageret i transfervinduet ift den analyse og hvordan det ser ud på kort og lang sigt. Dvs der er en analyse af truppen som de nok er blevet nogenlunde enige om og på transfersiden er det så primært kritisabelt hvis man ikke har ageret ift den analyse.

Det man siger behøver ikke helt at være det man tænker, men at udskifte Badji med Knudsen flugter meget godt med udmeldinger om at vi var for tynde på midten og for tykke forrest. Den er løst med en spiller der oven i købet starter med et lille forspring på visse punkter, selvom han selvfølgelig stadig skal spilles ind igen.

Det kunne være interessant at vide hvordan man har planlagt at løse det hvis PM er ude. Ser man nu en tilstrækkeligt god afløser i Serra, er Bogere klar til Superliga meget hurtigt eller er man nået frem til at Bech vil være bedre at flytte op end en ny angriber man har hentet, ift den svækkelse det vil være at sætte Jørgensen eller Emmery ind som 10'er?

Forhåbentlig behøver vi ikke for alvor finde ud af det, men jeg antager at man i det mindste har besluttet at Serra er OK som indskifter. Han har nogle gode fundamentale redskaber og vi har aldrig rigtig fundet ud af hvad hans problem har været, så måske... Samtidig synes jeg det er rimeligt at antage at Jørgensen og Emmery vil løfte deres niveau fra efteråret, så man er lidt bedre stillet hvis man flytter Bech frem. Ikke ideelt, men en eller anden løsning har man da helt sikkert tænkt på.

Jeg ville gerne have haft en angriber der så også kunne testes og spilles ind inden næste sæson, men nu er vinduet lukket og så må vi se hvordan CV løser det til den tid. Måske med en der har kontraktudløb til sommer. Måske forlænger man også PM's kontrakt, men der skal jo nok stadig være en afløser i startopstillingen.
Selvfølgelig har man evalueret.

Det står nu klart, at man er tryg ved Serra, hvis Mortensen skulle blive skadet, og at man er komfortabel med Knudsen som erstatning for Badji, samt Hedenstad og Wahlstedt.
Tiden vil vise, om det bliver aktuelt, og om Serra virkelig kan løfte sit niveau med mere spilletid.

View attachment 6041

Knudsen er kommet til. JJA har måske spillet sig op fra Droppet til Rusten.

Poulsen har jeg nedgraderet pga skaden, niveauet er starter. Tingager får en Starter-markering, fordi det håber jeg.

Mølgaard og Andersen er begge i Rusten.

Tanken fra min side er der er 14 mand (15 inkl poulsen), man er tryg ved at lade starter for AGF, også på udebane i Herning.

Det er bedre end i efteråret, fordi målmanden er opgraderet, og Knudsen er kommet til.

Måske er Mølgaard og Andersen klar til at blive opgraderet, men vi ved det ikke. Og erfaringerne taler for at træningskampe ikke er nogen god indikator, også selvom man gerne vil have de skal være det. Mølgaard er nok meget tættere på end Andersen, men her er det gns. Og det bringer Beijmo i spil til at skulle dække WB, hvilket kan give ballade i centerforsvaret.

Hvordan man virderer karakteren til CV er afhængigt af temperament og ambitionsniveau. 7 ligger fint på min skala. Ting lykkedes og jeg sidder med fornemmelsen af der arbejdes systematisk med tingene. Men jeg har heller ikke set noget tilfælde af man hæver sig over basis.
Jeg ville smide Tingager i rusten kategorien. Han har ikke deltaget i en træning i 5 måneder. Andersen byttes nok med Emmery, Andersen har ikke spillet i 14 måneder.

Det giver for mig ikke mening at sætte Tingager som starter/tæt på og Mølgaard som rusten. Det burde være omvendt. Man får heller ikke det fulde billede af dækningen af pladserne, når hver spiller kun må stå et sted. Med Tingager og Mølgaard fuldt tilbage i form, ville Beijmo være oplagt afløser, hvis Links bliver skadet. Wingback ER vel også stadig Beijmos yndlingsposition. Vi har pt. bare meget brug for at både Links, Carstensen og Beijmo spiller, da de er blandt vores bedste.

Til sammenligning: i efteråret var truppen 25 mand, i foråret 23, og til fx EM er der 26 spillere i truppen.
Du bliver simpelthen nødt til at forklare, hvordan du kommer fren til, at truppen er blevet to mand mindre.
Du tæller jo som minumun Haugstrup med i efteråret og ikke nu.

Vores trup er lige nu på 23 + 5,6-7 U19 boblere.
Det var den også i efteråret.

Kan så vende den rundt og sige, at du er en pænt dårlig analytiker, hvis du tror, at du kan overføre en parameter for vurdering af sportsdirektør til vurdering af træner.

Du misser fuldstændig pointen. Du skriver ligeud, du er pænt ligeglad med dine ord "dårlige undskyldninger" og nægter at forholde dig til begrundelser eller analyser om du vil. Det er 1:1 det samme som at sige, du er ligeglad med spillet, hvis holdet taber en kamp.
Der kan sagtens være gode forklaringer på, hvorfor vi er endt med 0 angribere i dette vinduet, at du kalder det for dårlige undskyldninger, er dit problem. Jeg håber, bestyrelsen, JN og CV mere ser på hvorfor og bruger det fremadrettet.

Men du ignorerer jo også, at jeg ikke dumper ham. Jeg synes bare ikke, at vinduet er til mere. Han er lykkedes med de nemme ting, men ikke mere end det.

Jeg ignorer ingenting, jeg øffer over din meget konsekvente afvisning af mulige forklaringer og at DU ignorerer mine spørgsmål herunder, hvad vil du egentlig have CV skal gøre, når spillere foretrækker større adresser? Overbetale? Gå efter dårligere spillere? Eller?

Henter CV en dårligere men mere realistisk spiller, er han uden ambitioner. Går han efter bedre spillere men mere urealistiske, er han en dårlig indkøber og forhandler, det er det indtryk, jeg sidder med efter en uges CV bashing fra visse debattører.
CV har udefra set skudt højt og ikke ramt målet men det vil jeg squ hellere end han henter endnu en Badji eller Serra eller hvem pokker vi ellers har hentet til 9er positionen de sidste 3-4 år.

Jeg stoler helt og holdent på den strategi, der er lagt, er den rigtige, derfor CV får en høj karakter, fordi han holder sig til den strategi også selvom en bruger griner af den karakter men ok nogle fans mangler også noget realisme.

Nej, jeg synes bare det ikke er fair at tælle ham med i A-truppen når han ikke er på en fuldtidskontrakt.
Var han det, så skulle han.

Ok. Jeg anser ham som en spiller, trænerteamet er fuldt ud trygge ved at spille, når der er behov for det. Jeg synes, det er helt forkert ikke at medtælle ham i den samlede trup i en diskussion om, om vi har nok spillere til rådighed.

Last edited:
Du misser fuldstændig pointen. Du skriver ligeud, du er pænt ligeglad med dine ord "dårlige undskyldninger" og nægter at forholde dig til begrundelser eller analyser om du vil. Det er 1:1 det samme som at sige, du er ligeglad med spillet, hvis holdet taber en kamp.
Der kan sagtens være gode forklaringer på, hvorfor vi er endt med 0 angribere i dette vinduet, at du kalder det for dårlige undskyldninger, er dit problem. Jeg håber, bestyrelsen, JN og CV mere ser på hvorfor og bruger det fremadrettet.

Jeg ignorer ingenting, jeg øffer over din meget konsekvente afvisning af mulige forklaringer og at DU ignorerer mine spørgsmål herunder, hvad vil du egentlig have CV skal gøre, når spillere foretrækker større adresser? Overbetale? Gå efter dårligere spillere? Eller?

Henter CV en dårligere men mere realistisk spiller, er han uden ambitioner. Går han efter bedre spillere men mere urealistiske, er han en dårlig indkøber og forhandler, det er det indtryk, jeg sidder med efter en uges CV bashing fra visse debattører.
CV har udefra set skudt højt og ikke ramt målet men det vil jeg squ hellere end han henter endnu en Badji eller Serra eller hvem pokker vi ellers har hentet til 9er positionen de sidste 3-4 år.

Jeg stoler helt og holdent på den strategi, der er lagt, er den rigtige, derfor CV får en høj karakter, fordi han holder sig til den strategi også selvom en bruger griner af den karakter men ok nogle fans mangler også noget realisme.
Ja. Det du kalder realisme, ville andre kalde ambitioner 😉. Sådan er vi så forskellige.
Til gengæld synes jeg, at der bliver vrisset og voksetmobbet lidt rigeligt herinde lige nu, og det bliver dialogen ikke bedre af. Men mon ikke det snart driver over, når forsvarsmekanismerne og frustrationerne falder til et lavere niveau. Nu ved vi jo alle, hvilket materiale vi er landet på, og så er det ellers bare at følge holdet på lægterne i tykt og tyndt. Det bliver drønspændende 🥳.

Surrealistisk at diskutere, om der er blevet færre spillere i truppen nu end i efteråret. AGF har ikke meldt ud at der er nogen spillere der vil være ude i længere tid pt.
JP ville øjensynligt ikke bruge Badji længere, så han tilførte tæt på NUL værdi i truppen. Wahlstedt tæt på samme dom. Ind i stedet er kommet Knudsen, som helt sikkert får en vigtig rolle, plus Hedenstad, som ret sikkert også vil kunne passe bedre ind i truppen. SAMTIDIG har vi nu skadesfri Mølgaard og Andersen på vej tilbage, sammen med Tingager, som vi manglede i store dele af efteråret. Endelig har vi en interessant joker/bobler i Bogere udenfor truppen. Fornuftigt nok at han starter op med U-19 og vænner sig til Danmark, men han kan godt blive vores joker som indskifter i nogle kampe hen på foråret.

Jeg kan kun få det til at betyde, at JP har mere at vælge mellem nu. Om det så er godt nok, er selvfølgelig op til den enkelte at vurdere.

Der er også spillere derude som det stadig er muligt at tilknytte.

Hvem ved om Kasper Junker er flyttet ind i Tøndergade ;) Han har ikke spillet meget de sidste par sæsoner og været lidt rigeligt skadet men der kan vel gives et forår til at se hinanden an.

Nu jeg kiggede nedover listen, er jeg lidt overrasket over Allan Sousa har gået ledig siden i sommers. Gad vide om han helt har indstillet karrieren - mente egentlig han scorede fint med mål for Vejle.

Vi ser nu ind i en virkelig "kryds fingrene" sæson. FCM har som vi og mange andre klubber holdt på truppen og har nok haft det bedste vindue af alle med nogle tilføjelser.

Hvis vi skal konkurrere med i toppen kan ganske få skader og karantæner i offensiven blive afgørende for, om vi reelt kommer til at spille med til det sidste. Statistikken er nok ikke med os, men vi krydser fingre. KSDH.
Man har indtryk af at FCM går mere velforberedte ind til et transfervindue.

CV påpejede i et tv interview inden vinduet åbnede, at "Nu skulle han lige holde noget ferie, og så-....". Jeg siger ikke at CV ser jobbet i AGF som en retrætepost inden pensionen, men når han har brug for at fortælle om sine ferieplaner, så skal man også kunne forvente at han er klar, når vinduet åbner, og ikke ender med at spørge på en 22 årig marginalspiller fra Irland fordi han blev snyt for Uhre og Tonni.

Men når det så er sagt, så er truppen fin, og der er vel 16 spillere med niveau til top 6:

Jesper Hansen

Henrik Dalsgaard
Felix Beijmo
Tobias Mølgaard
Rasmus Carstensen
Frederik Tingager
Eric Kahl

Magnus Knudsen
Nicolai Poulsen
Makus Solbakken
Sebastian Jørgensen
Kevin Yakob
Kristian Arnstad
Gift Links

Patrick Mortensen
Tobias Bech

Derudover er der vel en håndfuld spillere som man kan forvente ikke falder igennem:

Mads Hedenstad
Jacob Andersen
Jonas Jensen-Abbew
Janni Serra

Og så nogle talenter, der i momenter har vist at de har niveau, men som nok fortsat er lidt svingende:
Frederik Emmery
Tomas Kristjansson
Stefen Tchamche
Oskar Haugstrup
James Borgere

Det står nu klart, at man er tryg ved Serra, hvis Mortensen skulle blive skadet, og at man er komfortabel med Knudsen som erstatning for Badji, samt Hedenstad og Wahlstedt.
Tiden vil vise, om det bliver aktuelt, og om Serra virkelig kan løfte sit niveau med mere spilletid.
Jeg mener også det er en mulighed at man vil flytte Bech frem hvis PM er ude i flere kampe. Analysen kan godt være, at man så spiller på en lidt anden måde og at det samlede tab i niveau ikke er så stort at der absolut skulle hentes en angriber mere, som måske ville være bedre end Serra efter noget indkøring. Hvis man forsimplet siger at Bech er en anden type, men lige så god som PM som 9'er, er niveautabet ift afløseren for Bech og det er måske ikke større end Serra eller ny angriber ift PM. Det er selvfølgelig forsimplet fordi de hver især giver noget forskelligt og en spiller mere altid giver noget bredde osv, men alt i alt kan Knudsens tilgang også hjælpe lidt omkring mulighederne på både 9 og 10.

I den ideelle verden har Serra bare genfundet sit gamle niveau, eller noget der ligner, men det er trods alt mest rimeligt at være skeptisk overfor det indtil han har vist det i betydende kampe. Jeg har så heller ikke set nogen af træningskampene.

Jeg mener også det er en mulighed at man vil flytte Bech frem hvis PM er ude i flere kampe. Analysen kan godt være, at man så spiller på en lidt anden måde og at det samlede tab i niveau ikke er så stort at der absolut skulle hentes en angriber mere, som måske ville være bedre end Serra efter noget indkøring. Hvis man forsimplet siger at Bech er en anden type, men lige så god som PM som 9'er, er niveautabet ift afløseren for Bech og det er måske ikke større end Serra eller ny angriber ift PM. Det er selvfølgelig forsimplet fordi de hver især giver noget forskelligt og en spiller mere altid giver noget bredde osv, men alt i alt kan Knudsens tilgang også hjælpe lidt omkring mulighederne på både 9 og 10.

I den ideelle verden har Serra bare genfundet sit gamle niveau, eller noget der ligner, men det er trods alt mest rimeligt at være skeptisk overfor det indtil han har vist det i betydende kampe. Jeg har så heller ikke set nogen af træningskampene.
Poulsen har udtalt at Tchamche er 3. valg til pladsen, og Bech har ikke fået et minut på pladsen i opstarten.
Jeg synes også det er det bedste valg, men tvivler på det der dét der sker.

Poulsen har udtalt at Tchamche er 3. valg til pladsen, og Bech har ikke fået et minut på pladsen i opstarten.
Jeg synes også det er det bedste valg, men tvivler på det der dét der sker.
Tja, det er selvfølgelig en pointe at man ikke har testet det i en træningskamp, men måske har man lavet nogle øvelser i dagligdagen. Det er da også muligt at man bare vil sætte Serra ind. Hvis både PM og Serra er ude kan jeg dog dårligt forestille mig at man bare sætter Tchamche i front fra start, her tillader jeg mig at tænke at udtalelsen mest handler om at han er en anden mulighed som indskifter - hvor JP også slog på at han er en anden type at sætte ind end Serra - og at han heller ikke vil sige at han foretrækker omrokeringer frem for at starte med Tchamche.

Tja, det er selvfølgelig en pointe at man ikke har testet det i en træningskamp, men måske har man lavet nogle øvelser i dagligdagen. Det er da også muligt at man bare vil sætte Serra ind. Hvis både PM og Serra er ude kan jeg dog dårligt forestille mig at man bare sætter Tchamche i front fra start, her tillader jeg mig at tænke at udtalelsen mest handler om at han er en anden mulighed som indskifter - hvor JP også slog på at han er en anden type at sætte ind end Serra - og at han heller ikke vil sige at han foretrækker omrokeringer frem for at starte med Tchamche.
Jeg er nok bare for urolig omkring Serra, men jeg har virkelig svært ved at se ham bidrage i presspillet eller være målfarlig. Det ville være en gevaldig svækkelse af vores holdm uanset om det er ham eller Tchamche.

Men igen, man har jo vurderet at det er godt nok.

Jeg har et lidt andet take,
Jeg tror ikke man er 100% trygge ved Serra, jeg synes interessen i Uhre og Tonni indikerer det modsatte.
Jeg ville/vil godt have Tonni, pga er versaliteten, men det virker ikke længere oplagt.
I stedet for at dvæle ved Serra, så synes jeg det er interessant at reflektere over hvad vi forventer af hans rolle, antaget som 1reserve.
I en perfekt verden, ville en spille som kunne holde niveau og være garant for involvering i lad s sige 5-7 mål i løbet af foråret være at foretrække.
Jeg ser ikke Serra som den profil, det samme gælder Tchamche, men jeg synes godt det kan give mening at beholde hvad vi har, fremfor en ny Badjii type.

Overordnet vil jeg give vinduet 9(gamle skala) - jeg synes vi kommer styrket ud, vi har fået sendt to spillere videre(Badjii desværre kun leje) og fået to spillere ind, hvor den ene kan forventes at oge truppens samlede niveau.
Vi har signet to spændende spillere fra Cambio, samt vores egne unge er blevet lidt mere modne, jeg er specielt spændt på Kristjanson.
Der er flere spillere på vej fra længere skader, men i min optik er den ren bonus hvis de spiller en større rolle i foråret.

Jeg forventer ikke vi bliver mestre, og jeg ville gerne have haft en lidt mere spændende forstærkning, men overordnet et fornuftigt vindue, hvor jeg mener vi kommer styrket ud i forhold til efteråret.

edit: nu svarede jeg dig @Thomas K - ikke for at starte en dialog, det var bare der hvor jeg synes indsparket(frisparket) gave mest mening.

Jeg har et lidt andet take,
Jeg tror ikke man er 100% trygge ved Serra, jeg synes interessen i Uhre og Tonni indikerer det modsatte.
Jeg ville/vil godt have Tonni, pga er versaliteten, men det virker ikke længere oplagt.
I stedet for at dvæle ved Serra, så synes jeg det er interessant at reflektere over hvad vi forventer af hans rolle, antaget som 1reserve.
I en perfekt verden, ville en spille som kunne holde niveau og være garant for involvering i lad s sige 5-7 mål i løbet af foråret være at foretrække.
Jeg ser ikke Serra som den profil, det samme gælder Tchamche, men jeg synes godt det kan give mening at beholde hvad vi har, fremfor en ny Badjii type.

Overordnet vil jeg give vinduet 9(gamle skala) - jeg synes vi kommer styrket ud, vi har fået sendt to spillere videre(Badjii desværre kun leje) og fået to spillere ind, hvor den ene kan forventes at oge truppens samlede niveau.
Vi har signet to spændende spillere fra Cambio, samt vores egne unge er blevet lidt mere modne, jeg er specielt spændt på Kristjanson.
Der er flere spillere på vej fra længere skader, men i min optik er den ren bonus hvis de spiller en større rolle i foråret.

Jeg forventer ikke vi bliver mestre, og jeg ville gerne have haft en lidt mere spændende forstærkning, men overordnet et fornuftigt vindue, hvor jeg mener vi kommer styrket ud i forhold til efteråret.

edit: nu svarede jeg dig @Thomas K - ikke for at starte en dialog, det var bare der hvor jeg synes indsparket(frisparket) gave mest mening.
Glimrende indlæg.

Jeg håber ikke, at frygten for at fejle gør at man ikke tør handle.

Var det ikke Jack Welch der sagde “håb er ikke en strategi”

Pt håber jeg ikke Patrick Mortensen og Gift Links bliver skadet.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back