New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 677K
Transfervindue Sommer 2026
Har den samme statistik og end andet medie, hvor de er tætte på hinanden.
Lad bare glemme min dumme samling så.
Vi må dog være enige om at vores xg burde have været over 3 med vores dominans i anden halveg
Det kan da også være, at Fotmob, Flashscore og Superliga.dk får data fra samme sted men de er nogenlunde ens.

Vi kan hurtigt blive enige om, at vi burde have gjort det bedre. De får dog noget mere, end deres xG tilsiger men sådan er det ofte, når man ser på enkelte kampe.

Vores budget er pt allerede et sted, hvor det vil være skuffende ikke at kvalificere os denne sæson - særligt med afsæt i et mesterskab.

Det er normalt at falde efter et uventet mesterskab. Men AGF har flere penge i år og har holdt sammen på holdet. Man mistede sin backup i forsvaret og en angriber der var på vej på pension. Og så profilen i backkæden.

Det er til at overkomme, når man har en væsentlig øgelse af det sportslige budget at lege med.

Samtidig har man en gruppe af spillere der er danske mestre og som er vant til at levere på højt niveau.

Den udfordrende var at finde spillere der kan hjælpe i efteråret, men som ikke er til overs i foråret.

Vi ved ikke, hvad der var muligt, men jeg tænker tilbage på Højer og Vestergaard, der begge var tilgængelige tidligt (om de ville og kunne betales er et andet spørgsmål). Er de røget på alderskvotering, løn eller troen på der lå noget meget federe for enden af regnbuen (og misforstået opfattelse af Tingager og Kahls evne til at være skarpe i flere kampe pr uge)?

Det er ikke let, og vi ved ikke hvad vinduet bringer. Men vi ved at der blev skældt og smældt med hvor svært det er tidligt i vinduet, hvor få der gider uden gruppespil (jeg var næsten overrasket over man kunne købe spillere i tidligere vinduer), og hvordan noget uforudset som et VM kunne rykke balancen (det var sjovt nok ikke noget problem i vinters når man talte om at forstærkninger dengang også kunne gavne i efteråret). Men vigtigst af alt ville vi alle sure mænd (og kvinder?) få at se hvor stor belønningen ville være sidst i vinduet.

Det glæder jeg mig sgu til.

Jeg har det lige omvendt. Jeg ville have troet det ville blive en kæmpe katastrofe, hvis vi skulle skifte Tingager/Dalsgaard med en 19-årig malineser, der fik blandede bedømmelser for U-19 sidste sæson. Især når man samtidig kører flyvende udskiftning på HCB samtidig. Jovist - kvalitetsforskellen er da til at få øje på, men lur mig om ikke Camara ville være fast starter for fem-seks af holdene i superligaen.
Jeg risikerer lidt og svarer. På hvor mange af de hold ville det være fordi man mener han slår deres nuværende startere af, og hvor mange af holdene vælger at risikere det sportslige i håbet om han udvikler sig som man håber?

Jeg tror virkelig ikke fer sidder nogen og tænker: 'med det han kan nu, vil han være en gevinst på vores hold'.

Jeg er pjattet med hans afleveringer frem i banen og han har en del elementer af noget der kan blive godt. Men hvis man er fokuseret på resultater i denne sæson tror jeg sgu ikke han starter mange kampe.

han ser da ikke så ringe ud igen :)

Men syntes der efterhånden er nævnt et par spillere eller flere på de sociale medier her i 2026, at vi skulle være interesserede, men hvor der ikke sker mere end det desværre.

Han scorer både via god placering i feltet, med hovedet og på langskud og ser ud til at have fin fart osv. De her videoer er altid taknemmelige, jeg kigger gerne efter hvad de har følt sig nødsaget til at tage med for at fylde dem ud, men stats fra Tjekkiet fortæller jo også at der bør være en del at vælge fra.

Gad vide hvor mange af de mål i Sparta Prag som Højer lagde op til...

Vi er jo så heldige, at vi har den freak-kamp til nr. 7 i superligaen. Hvis vi misser top-6, så er jeg ret sikker på at vi i foråret, med vores brede trup og bare en kamp om ugen, ret sikkert vil kunne vinde nedrykningsspillet og få den kamp mod nr. 5 - som vi så også vil have store chancer for at slå til den tid. Så det er i givet fald vores livline, hvis de øverste 6 løber for langt fra os i efteråret. FCM prøvede det jo et år.
Begyndte at svare, inden arbejdet kaldte.
Jeg vil gerne opponere imod at top6 skulle glippe, det vil altsaa vaere en katastrofe paa alle mulige maader, det skriver du selvfolgelig heller ikke, men havde lige behov for at slaa det fast.
Inden den her traad sprang i luften, vil jeg sige at jeg er relativ fortroestnings fuld paa vores vegne, til del mener jeg strukturen kan hjaelpe os, da vi antageligvis er bedre sammenspillet naar slutspillet gaar igang, og saa kan der virkleig rykkes med de der dobbletkampe. samtidig vi nok kun har 2 turneringer at forholde os til paa det tidspunkt.
Det kan godt vaere Stk Frejs dag forst bliver i 2027, men i top6 skal vi, og jeg forventer ogsaa Europa eller i mindst vaere i spil til det sidste.

Jeg tror egentlig det er lidt en kombination af flere ting. Kahl var god med Tingager og Dalsgaard i midten. Ligeledes havde han ofte Links på wingbacken, Links var sidste år den spiller der vandt næstflest dueller i ligaen.

Det er hverken Camara’s eller Emmery’s skyld, men der er helt naturligt, at Kahl skal løfte flere før han kan spille sit eget spil, og det kæmper han lidt med.

Jeg tror den optimale situation for f.eks Camara er, når han har Røsler og Kahl ved sin side, og endda Carstensen eller Andersen og Links på backerne. Vælger vi en anden tilgang i nogle kampe, er der rigtig mange gode undskyldninger og forklaringer på det, men det kan koste.

Ligeledes tror jeg for Callø vil fungere bedst med f.eks Tingager og Kahl i bagkæden, og Carstensen på wingbacken.

Emmery er efterhånden blevet så stor en profil, at der ikke skal tages så mange hensyn, men tror da at han helt optimalt fungere bedst med f.eks en Jønsson på 6’eren og Kahl bag ham. Altså god rutine, der let får et overblik og dermed flytter sig de 1-2 meter det nogle gange kræver for at lukke en opspilskanal.

Men når vi nu stiller op med en Andersen der lærer pladsen, en Camara der også øver sig og en del løbende udskiftninger, så er det klart at Camara nogle gange smider dem hen hvor han formoder eller forventer Andersen står, og der havde en skolet stopper måske havde stået.

Jeg tror Camara vil være endnu mere suveræn, hvis han bare kan spille sig eget spil, og ved dem omkring ham kan dirigere og hjælpe mere end man kan forvente f.eks Andersen kan.
Med vores svagheder i forsvaret til tider.. ville det være lækkert med rotation mellem f.eks. Emmery og Links med en af dem mere tilbagetrukket alt efter hvordan spillet former sig.
I hvertfald så længe at forsvarskæden ikke er sammenspillet og uden Røsler/Tingager.
Jeg tror det kunne gavne at vores spil blev lidt mindre forudsigende. Alle klubber har efterhånden 2 på Emmery, som var tilfældet mod Links i tidligere sæsoner.
Vi så også hvordan både Lyngby og OB til tider havde succes med højt pres med det samme fra målspark, som de har set gennem vores kampe mod Sabah.

Med vores svagheder i forsvaret til tider.. ville det være lækkert med rotation mellem f.eks. Emmery og Links med en af dem mere tilbagetrukket alt efter hvordan spillet former sig.
I hvertfald så længe at forsvarskæden ikke er sammenspillet og uden Røsler/Tingager.
Jeg tror det kunne gavne at vores spil blev lidt mindre forudsigende. Alle klubber har efterhånden 2 på Emmery, som var tilfældet mod Links i tidligere sæsoner.
Vi så også hvordan både Lyngby og OB til tider havde succes med højt pres med det samme fra målspark, som de har set gennem vores kampe mod Sabah.
Meget enig mht målspark, og det virker til at vi veksler.

Jeg synes egentlig det er en kæmpe fordel, at der er to på Emmery i perioder, og jeg synes egentlig han er blevet bedre til at flytte spillet væk fra sig i de situationer - og det bliver han kun ved at spille. Blandt andet i første halvleg mod OB, hbornhan finder Solbakken der afslutter, men nok burde have fundet Bech i feltet.

Generelt tror jeg bare vi skal undlade at have for mange helt unge inde på samme tid. Ikke fordi jeg vil hindre eller begrænse deres udvikling, men hellere spiller dem i optimale forhold. Jeg synes, indtil sidste år, at FCK gjorde det fantastisk ved at bringe en af gangen.

Jeg tror også for spillernes selvtillid det er bedst, ligesom jeg tror mange af de scouts der ser dem ofte ser hvordan de performer selvbyg knap så meget hvem deres sidemand er. Så bringe Bogere med Arnstad og Bech bag sig er bedre end med f.eks Jørgensen og Kritjannson

Last edited:
Jeg syntes indtil videre CV har ageret rigtig fornuftigt. Der er skrevet forlængelser med gode folk og hentet gode spillere ind på kontrakter. Samtidig har vi set, at talenterne er bedre end længe og faktisk kan bidrage.

Ganske enig. De ting han har foretaget har været meget fornuftige.

Skader har fået det til at se værre ud end det er. Men det er en del af gamet. Skader havde gjort det sats foråret var, til et kikset sats. Nu er det i stedet genialt.

Efteråret og sæsonen kan stadig arte sig som ønsket. Jeg ser frem til at få afklaret hvad man henter og vil især gerne se på, hvad man havde af muligheder, hvornår.

Ganske enig. De ting han har foretaget har været meget fornuftige.

Skader har fået det til at se værre ud end det er. Men det er en del af gamet. Skader havde gjort det sats foråret var, til et kikset sats. Nu er det i stedet genialt.

Efteråret og sæsonen kan stadig arte sig som ønsket. Jeg ser frem til at fa afklaret hvad man henter og vil især gerne se på, hvad man havde af muligheder, hvornår.
Alle CVs handler, inklusiv Anderson, synes jeg har været gode.

Mht skaderne, så er der jo efterhånden også så meget statistik både om hvornår spillere skal hvile osv, men også hvor mange skader man kan forvente i den type program vi er i. Så selvom vi føler os hårdt ramt, så er det faktisk nok meget som man kunne forestille sig.

Apropos restitution, hvor meget af dataen kommer fra Statsports veste, så arbejder Vokalo også på udvikle mikrofoner til dem. Så trænerne kan hører hvordan spillerne optræder som ledere på banen osv. Rigtig interessant.

Meget enig mht målspark, og det virker til at vi veksler.

Jeg synes egentlig det er en kæmpe fordel, at der er to på Emmery i perioder, og jeg synes egentlig han er blevet bedre til at flytte spillet væk fra sig i de situationer - og det bliver han kun ved at spille. Blandt andet i første halvleg mod OB, hbornhan finder Solbakken der afslutter, men nok burde have fundet Bech i feltet.

Generelt tror jeg bare vi skal undlade at have for mange helt unge inde på samme tid. Ikke fordi jeg vil hindre eller begrænse deres udvikling, men hellere spiller dem i optimale forhold. Jeg synes, indtil sidste år, at FCK gjorde det fantastisk ved at bringe en af gangen.

Jeg tror også for spillernes selvtillid det er bedst, ligesom jeg tror mange af de scouts der ser dem ofte ser hvordan de performer selvbyg knap så meget hvem deres sidemand er. Så bringe Bogere med Arnstad og Bech bag sig er bedre end med f.eks Jørgensen og Kritjannson
Jeg synes bare at vi må acceptere, at når vi mangler en leder i forsvaret skal vi spille mere afventende. Så vil jeg skide på om Poulsen siger at vi skal være et boldspillende fodboldhold fra målmanden.
Fra hvad jeg har set og uden at have statistisk, som bakker mig op har Links, Bogere og Bech været farlige når vi er i 4v4 situationer eller lignende.
Når modstandernes forsvar er på plads minder vores angreb om 24/25 sæsonen, hvor vi først og fremmest mangler gode løb og i vores nuværende startopstillingen er vi for svage på indlæg.

Jeg synes bare at vi må acceptere, at når vi mangler en leder i forsvaret skal vi spille mere afventende. Så vil jeg skide på om Poulsen siger at vi skal være et boldspillende fodboldhold fra målmanden.
Fra hvad jeg har set og uden at have statistisk, som bakker mig op har Links, Bogere og Bech været farlige når vi er i 4v4 situationer eller lignende.
Når modstandernes forsvar er på plads minder vores angreb om 24/25 sæsonen, hvor vi først og fremmest mangler gode løb og i vores nuværende startopstillingen er vi for svage på indlæg.
Jeg synes klart vi mangler muligheden for, at spille simpelt når vi er så dominerende som forleden. Jeg foretrækker dog klart vi hvile med bolden, fremfor uden, og dermed skal løbe mange meter i pres.

Samlet løber man måske det samme, men det føles anderledes.

31 afslutninger vidner også om, at vi selv mod et etableret forsvar, formåede at komme til afslutninger.

Latest posts

Back