Jeg tror egentlig det er lidt en kombination af flere ting. Kahl var god med Tingager og Dalsgaard i midten. Ligeledes havde han ofte Links på wingbacken, Links var sidste år den spiller der vandt næstflest dueller i ligaen.
Det er hverken Camara’s eller Emmery’s skyld, men der er helt naturligt, at Kahl skal løfte flere før han kan spille sit eget spil, og det kæmper han lidt med.
Jeg tror den optimale situation for f.eks Camara er, når han har Røsler og Kahl ved sin side, og endda Carstensen eller Andersen og Links på backerne. Vælger vi en anden tilgang i nogle kampe, er der rigtig mange gode undskyldninger og forklaringer på det, men det kan koste.
Ligeledes tror jeg for Callø vil fungere bedst med f.eks Tingager og Kahl i bagkæden, og Carstensen på wingbacken.
Emmery er efterhånden blevet så stor en profil, at der ikke skal tages så mange hensyn, men tror da at han helt optimalt fungere bedst med f.eks en Jønsson på 6’eren og Kahl bag ham. Altså god rutine, der let får et overblik og dermed flytter sig de 1-2 meter det nogle gange kræver for at lukke en opspilskanal.
Men når vi nu stiller op med en Andersen der lærer pladsen, en Camara der også øver sig og en del løbende udskiftninger, så er det klart at Camara nogle gange smider dem hen hvor han formoder eller forventer Andersen står, og der havde en skolet stopper måske havde stået.
Jeg tror Camara vil være endnu mere suveræn, hvis han bare kan spille sig eget spil, og ved dem omkring ham kan dirigere og hjælpe mere end man kan forvente f.eks Andersen kan.