New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 240K
Trænertråden
At hente JP er på samme elendige niveau, som da Hemmingsen blev hevet indeni truppen…pisse elendigt og ambitiøst-løst.

Det lugter af en overgangsløsning indtil stadion står klar, føj!

Jeg giver NIZZLEROY ret…han fremstår naiv og ikke skarp, af og til tenderende til ikke særlig godt begavet.

Og så var hans lade og uengagerede sidste tid som spiller i AGF pinlig.

Lorte dag! 🫣
Tenderende til ikke særligt godt begavet ??

Nu behøver man jo ikke være Einstein for at være en god AGF-træner. Personligt synes jeg, at JP er noget mere reflekterende end ex. David. Men sådan kan vi se tingene så forskelligt :-)

Dette interview med JP fra november 2020 er okay at lytte til:

Vi er tilsyneladende så langt nede på listen at JP ikke engang var på den, så han måtte tilbyde sig selv. Og CV har budt under en halv mio. kr. Det hele ved den her nyhed er så undervældende som noget kan være. Jeg har endnu til gode at se en Viborg fan udtale sig positivt om ham. De ser simpelthen ikke nogen udvikling.
Det her er citatet fra Stiftens artikel: “AGF skulle ifølge avisens oplysninger have fået en idé fra Jakob Poulsens bagland om, at han er interesseret i et skifte til den århusianske Superligaklub, men de penge, århusianerne har tilbudt Viborg FF, skulle være blevet afvist blankt”.

Det er altså AGF, der rakte ud til hans bagland, hvorefter de har meldt sig interesserede. Ikke omvendt.

Hvilket jeg pointere i en tråd hvis du har argumenteret for en proven vinder.

Fair men for lige at pointere, jeg argumenterede ikke specifikt for at hente KN fordi han er en proven vinder men min pointe var, at det trods talte for KN han har vundet både mesterskab og pokalen.
En Thorup ville jeg eksempelvis have det stramt med trods han har vundet mesterskabet og Priske vil jeg decideret hade.

Jeg ville ikke have noget i mod en ung uerfaren men talentfuld træner fra et ungdomshold eller som kommer fra en assistent rolle. Det ville heller ikke være min 1. prioritet men en Fatah med alt hvad de såkaldte eksperter siger om ham, synes jeg, lyder besnærende eller en Tullberg med alt den succes han har haft i Dortmund for at tage 2 konkrete eksempler.

Han spiller da ikke god fodbold? Han var tæt på fyringstruet mod slutningen af 2024 fordi de var så elendige. Det blomstrerede lidt op i nedrykningsspillet mod de ringeste hold. Om det er ham eller Morten Karsen kan næsten være lige meget.
Der er vi så meget uenige. Jeg synes han har gjort det godt i Viborg.

Fair men for lige at pointere, jeg argumenterede ikke specifikt for at hente KN fordi han er en proven vinder men min pointe var, at det trods talte for KN han har vundet både mesterskab og pokalen.
En Thorup ville jeg eksempelvis have det stramt med trods han har vundet mesterskabet og Priske vil jeg decideret hade.

Jeg ville ikke have noget i mod en ung uerfaren men talentfuld træner fra et ungdomshold eller som kommer fra en assistent rolle. Det ville heller ikke være min 1. prioritet men en Fatah med alt hvad de såkaldte eksperter siger om ham, synes jeg, lyder besnærende eller en Tullberg med alt den succes han har haft i Dortmund for at tage 2 konkrete eksempler.
Hvis man går med en yngre træner. Så ville jeg rigtig gerne, at dem assistent man henter ind, selv har prøvet at træne et førstehold.

Der er spekuleret i Uwe måske selv sagde op, og det kan have taget AGF på sengen.

Det scenarie køber jeg ikke en meter. Hvis Uwe har været udbrændt eller ideforladt har det også været synlig for staben og i bedste fald har Uwe flyttet røven før støvlen ramte.

Jeg kan ikke sige hvor meget det reelt har været gensidigt, men jeg er overbevist om AGF ønskede bruddet mindst lige så meget som Uwe. Og derfor er der ingen undskyldning hvis man har ventet med at starte rekrutteringen.

Der er spekuleret i Uwe måske selv sagde op, og det kan have taget AGF på sengen.

Det scenarie køber jeg ikke en meter. Hvis Uwe har været udbrændt eller ideforladt har det også været synlig for staben og i bedste fald har Uwe flyttet røven før støvlen ramte.

Jeg kan ikke sige hvor meget det reelt har været gensidigt, men jeg er overbevist om AGF ønskede bruddet mindst lige så meget som Uwe. Og derfor er der ingen undskyldning hvis man har ventet med at starte rekrutteringen.
Tror heller ikke Uwe selv har sagt op, men tror nødvendigvis heller ikke på, at det var planen han skulle fyres - men mere et resultat af man nok ikke har været enige om retningen da man lavede evalueringen efter sæsonen

Det her er citatet fra Stiftens artikel: “AGF skulle ifølge avisens oplysninger have fået en idé fra Jakob Poulsens bagland om, at han er interesseret i et skifte til den århusianske Superligaklub, men de penge, århusianerne har tilbudt Viborg FF, skulle være blevet afvist blankt”.

Det er altså AGF, der rakte ud til hans bagland, hvorefter de har meldt sig interesserede. Ikke omvendt.
Der står da at AGF har fået idéen fra JPs bagland. Hvordan får du det til at det er AGF der starter med at række ud? For mig lyder det til at hans bagland har kontaktet CV og indikeret at han vil være interesseret. Der står intet om at det er AGF der har rakt ud.

Tror heller ikke Uwe selv har sagt op, men tror nødvendigvis heller ikke på, at det var planen han skulle fyres - men mere et resultat af man nok ikke har været enige om retningen da man lavede evalueringen efter sæsonen
Måske. Jeg er nok så old school og kedelig, når jeg er overbevist om de større ting er handlet af inden selve bestyrelsesmødet.

Og da AGF taber til Randers kan man lige så godt påføre sig de mentale bermudashorts og forberede sig på sommerferie - hvilket sker ved at sætte CV i gang.

Der står da at AGF har fået idéen fra JPs bagland. Hvordan får du det til at det er AGF der starter med at række ud? For mig lyder det til at hans bagland har kontaktet CV og indikeret at han vil være interesseret. Der står intet om at det er AGF der har rakt ud.
Den kan gå begge veje - en af JPs fortrolige der siger 'hey, skulle i ikke overveje Jacob, jeg tror han er interesseret'. Men også at CV har ringet til den person og hørt om Jacob evt kunne være interesseret.

Hvis man kun er på det niveau - hvor man føler hinanden på tænderne pr. stedfortræder, mens der forhandles med Viborg, kunne man passende montere et strømaggregat på CVs kugler.

Esbjerg havde mere end 300 navne. AGF har nok haft 50.

Hvis vi ender med en træner, der tidligere har spillet i klubben, og træner et hold der ligger 60-70 km fra Aarhus, men ikke var blandt de 50 navne, så virker det besynderligt.
Hvis man inkluderer Pep Guardiola og Jürgen Klopp når man hurtigt op på en lang liste, men selvom vi er startet mere beskedent har der sikkert været et par navne man har streget med det samme igen, nogle man har sendt en føler til og er blevet afvist - derfor kan CV godt være ærlig når han siger fx JHT og Thorup osv har stået på en liste uden at der behøver have været ret meget i det - og uanset hvem det ender med vil han være valgt foran andre seriøse kandidater.

Hvis man inkluderer Pep Guardiola og Jürgen Klopp når man hurtigt op på en lang liste, men selvom vi er startet mere beskedent har der sikkert været et par navne man har streget med det samme igen, nogle man har sendt en føler til og er blevet afvist - derfor kan CV godt være ærlig når han siger fx JHT og Thorup osv har stået på en liste uden at der behøver have været ret meget i det - og uanset hvem det ender med vil han være valgt foran andre seriøse kandidater.
Bestemt.

Men hvis man har 1% tro på, Svensson, Hoff Thorup eller Thorup ville skifte til AGF

Så kan jeg ikke forstå, at man ikke ville kunne tro på Poulsen kunne være aktuel

Det virker sandsynligt at CV har stillet nogle krav til Uwe f.eks. omkring udvikling af talenter, som Uwe ikke har haft lyst til, og så er man blevet enig om at stoppe samarbejdet. Derfor accepterede Uwe en rimelig økonomisk kompensation, fordi det foregik i enighed.

Grunden til at det trækker ud med JP, er vel at AaB lige skulle have ham tilbudt først, den slags kan jo godt trække ud.

Jeg kan mørke, at skal have noget tilløb for at kunne komme til at elske JP.

Dels fordi han sagde nej til klubbens første store salg, og dels fordi, det så vidt jeg da husker, var ham, der mega nonchalant brændte det straffespark, der mere eller mindre resulterede i vores første nedrykning - hvorefter han skred gratis til FCM.
Mener altså ikke han gik gratis til FCM og han var med i første kamp mod Vejle i 2010-2011 sæsonen at klandre ham for, at sige nej til Lazio har vel også ramt hans egen pengepung, at AGF var så tåbelige, at engagere Erik Rasmussen var vel ikke Jacob Poulsens skyld ? Men ven snarere Lars Windfeldt noget jeg aldrig vil tilgive den daværende ledelse for,, på enkelt sæson, at smadre klubben 5-7år frem i tiden indtil David Nielsen fik noget stabilitet og optimisme ind

Latest posts

Back