New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 239K
Trænertråden
Bestemt.

Men hvis man har 1% tro på, Svensson, Hoff Thorup eller Thorup ville skifte til AGF

Så kan jeg ikke forstå, at man ikke ville kunne tro på Poulsen kunne være aktuel
Det vil man helt sikkert også have troet på - helt sikkert fordi jeg synes det ville være meget mærkeligt hvis JP ikke skulle være interesseret i at komme til AGF. Han kan umuligt være blevet sorteret fra tidligt fordi man ikke har troet han ville være interesseret.

Hvis man først er begyndt at interessere sig for ham efter at hans bagland har rakt ud til AGF tænker jeg ikke han har været på listen, eller højst blandt nogle usorterede nederst og det er selvfølgelig lidt mærkeligt hvis han så pludselig står øverst. En forklaring kunne måske være at man har sorteret efter transferfri trænere og at det var derfor JP ikke var inde i billedet og det der er sket er at baglandet har rakt ud og fortalt AGF at han kan købes fri rimelig billigt.

Nu må vi se om han pludselig står i AGF. Det burde være muligt at blive enige med Viborg ret hurtigt eller lukke muligheden. Det vi ved er at hvis vi ansætter JP så var han en der hurtigt endte som vores førsteprioritet da muligheden åbnede sig. Ellers må det blive en anden der var førsteprioriteten...

Er lidt rystet over, at man på forhånd ikke har haft stærkere kandidater på hånden, da man fyrede Uwe. Det er et markant step ned på rangstigen efter de tidligere trænere i dette årti. Tvivler på han har stamina til det job. Hvis spillerindkøbene er på samme niveau, går vi en vanskelig tid i møde. For mig ligner det gambling om fremtiden. Er pengekassen tom, eller hvad foregår der?

Er lidt rystet over, at man på forhånd ikke har haft stærkere kandidater på hånden, da man fyrede Uwe. Det er et markant step ned på rangstigen efter de tidligere trænerne i dette årti. Tvivler på han har stamina til det job. Hvis spillerindkøbene er på samme niveau, går vi en vanskelig tid i møde. For mig ligner det gambling om fremtiden. Er pengekassen tom, eller hvad foregår der?
Pengekassen er ikke tom. Det kan du slå op i regnskaberne. Ligeledes er sponsorindtægterne også højere nu end sidste år.

Det virker sandsynligt at CV har stillet nogle krav til Uwe f.eks. omkring udvikling af talenter, som Uwe ikke har haft lyst til, og så er man blevet enig om at stoppe samarbejdet. Derfor accepterede Uwe en rimelig økonomisk kompensation, fordi det foregik i enighed.

Grunden til at det trækker ud med JP, er vel at AaB lige skulle have ham tilbudt først, den slags kan jo godt trække ud.
Mindes at Mediano havde forlydender om, at der var uro i spillertruppen.

Så jeg tror heller ikke, at det var planen, at han skulle afskediges. Men op til evalueringen skete der noget.

At CV måske har rakt ud til potentielle kandidater vidner måske også om, at han havde det scenarie i tankerne. Men så heller ikke mere, end det åbenbart har taget tid at finde afløseren.

Jeg hader virkelig den fankultur, hvor 95% sviner manden til, inden han er startet. Klubben har taget en beslutning - lad os støtte op om den.
Jeg synes du er for hurtigt ude. Hvor mange tror du vil være mod en Jacob Poulsen når sæsonen starter? Man har håb og forventninger og Jacob Poulsen var et uventet navn, og uventet 'med pil ned' ift forventningerne.

Dertil er det et rygte. Vi har troværdige rygter på JP som mål for AGF, men der er ikke en aftale endnu, så vi ved stadig ikke hvem det bliver.

Er lidt rystet over, at man på forhånd ikke har haft stærkere kandidater på hånden, da man fyrede Uwe. Det er et markant step ned på rangstigen efter de tidligere trænere i dette årti. Tvivler på han har stamina til det job. Hvis spillerindkøbene er på samme niveau, går vi en vanskelig tid i møde. For mig ligner det gambling om fremtiden. Er pengekassen tom, eller hvad foregår der?

Det virker da til at være et ret bevidst valg med en yngre og mindre erfaren træner, hvis man skal tro på rygterne med Hoff Thorup, Hjelmeland osv.

At det så ser ud til at blive Jacob Poulsen, kommer også bag på mig, men jeg synes, at det virker lidt hysterisk med "dommedagsfortolkningerne". Jeg anser det som mere sandsynligt, at AGF-ledelsen ser en større stjerne i JP end mange af AGF-tilhængerne gør end, at klubben pludselig er i kæmpe problemer.

Altså hvorfor gå efter at købe en træner fri af en konkurrent, hvis man alligevel er meget langt nede på sin ønskeliste? Så ville der være lettere løsninger på markedet.

Er lidt rystet over, at man på forhånd ikke har haft stærkere kandidater på hånden, da man fyrede Uwe. Det er et markant step ned på rangstigen efter de tidligere trænerne i dette årti. Tvivler på han har stamina til det job. Hvis spillerindkøbene er på samme niveau, går vi en vanskelig tid i møde. For mig ligner det gambling om fremtiden. Er pengekassen tom, eller hvad foregår der?
Hvad hvis klubben bare tror han er virkelig god løsning?

Jeg synes du er for hurtigt ude. Hvor mange tror du vil være mod en Jacob Poulsen når sæsonen starter? Man har håb og forventninger og Jacob Poulsen var et uventet navn, og uventet 'med pil ned' ift forventningerne.

Dertil er det et rygte. Vi har troværdige rygter på JP som mål for AGF, men der er ikke en aftale endnu, så vi ved stadig ikke hvem det bliver.
Er jeg hurtigt ude? Det bliver svinet til på nærmest alle platforme

Det virker da til at være et ret bevidst valg med en yngre og mindre erfaren træner, hvis man skal tro på rygterne med Hoff Thorup, Hjelmeland osv.

At det så ser ud til at blive Jacob Poulsen, kommer også bag på mig, men jeg synes, at det virker lidt hysterisk med "dommedagsfortolkningerne". Jeg anser det som mere sandsynligt, at AGF-ledelsen ser en større stjerne i JP end mange af AGF-tilhængerne gør end, at klubben pludselig er i kæmpe problemer.

Altså hvorfor gå efter at købe en træner fri af en konkurrent, hvis man alligevel er meget langt nede på sin ønskeliste? Så ville der være lettere løsninger på markedet.
Hvis man er langt nede af sin ønskeliste

Hvis man er langt nede af sin ønskeliste

Haha - det var et argument selvfølgeligt.

Selv hvis trænerjobbet er blevet væsentligt mindre attraktivt i AGF, vil det stadig være meget eftertragtet i forhold til udbuddet af trænere.

Jeg tror ikke, at JP har været førsteprioritet fra start, men det virker helt usandsynligt, at han ikke skulle befinde sig et sted i toppen af listen. Jeg har f.eks. svært ved at se arbejdsløse Lars Friis sige nej til AGF og Thomas Nørgaard lukkede i som en østers, selvom det havde været let at afvise.

Jeg anser ikke desperationslogikken som plausibel. Jeg anser det som værende meget mere logisk, at ledelsen vurderer JP anderledes end mange af tilhængerne.

Det er jeg godt klar over 😉. Men man skulle tro det.
Hvis man skal vende det til noget positivt. Så kan det også være, at yngre trænere er mere pragmatiske og lettere at få til at indrette sig efter dén spillestil klubben vil have.

Der virker lige pt til, at mange klubber i Superligaen har trænere der er tidligere assistenter Olsen, Bertelsen, Birk m.fl. eller kommer fra mindre klubber til større f.eks Thomasberg (RFC til FCM) og Nestrup (VFF til FCM)

Men hvorfor lige Poulsen? Det er jo ikke fordi, han har brændt ligaen af med et par ottendepladser, og jeg har heller ikke indtryk af, at han er specielt hot i trænerkredse. Der er selvfølgelig det, at han har gjort det godt med nogle unge spillere i Viborg, og så er han nok personlighedsmæssigt lidt en antitese til Rösler, og man leder måske efter en som kan give lidt luft til spillerne. Derudover er han vel sammen med Nørgaard eneste realistiske kandidat fra mindre superligaklubber.

Men jeg kan ikke undgå at få en følelse, som jeg ikke har haft siden jeg for mange, mange år siden frekventerede Den Sidste i weekenderne og klokken nærmede sig lukketid.

Jeg har ikke været tilfreds med alle de ansættelser AGF har lavet gennem årene, men det har næsten hver eneste gang været et stort navn, som gav mening på det tidspunkt som den oplagte kandidat. For mit vedkommende havde jeg gerne været sparet for Erik Rasmussen og Glen, men det var lige som det bare MÅTTE være dem. Her er det lidt mere sådan, nå?!

Men hvorfor lige Poulsen? Det er jo ikke fordi, han har brændt ligaen af med et par ottendepladser, og jeg har heller ikke indtryk af, at han er specielt hot i trænerkredse. Der er selvfølgelig det, at han har gjort det godt med nogle unge spillere i Viborg, og så er han nok personlighedsmæssigt lidt en antitese til Rösler, og man leder måske efter en som kan give lidt luft til spillerne. Derudover er han vel sammen med Nørgaard eneste realistiske kandidat fra mindre superligaklubber.

Men jeg kan ikke undgå at få en følelse, som jeg ikke har haft siden jeg for mange, mange år siden frekventerede Den Sidste i weekenderne og klokken nærmede sig lukketid.

Jeg har ikke været tilfreds med alle de ansættelser AGF har lavet gennem årene, men det har næsten hver eneste gang været et stort navn, som gav mening på det tidspunkt som den oplagte kandidat. For mit vedkommende havde jeg gerne været sparet for Erik Rasmussen og Glen, men det var lige som det bare MÅTTE være dem. Her er det lidt mere sådan, nå?!

Jeg er langt henad vejen enig.

Jeg vil dog sige, at jeg var meget skeptisk, da vi ansatte Rösler. Her synes jeg netop, at det ville være oplagt med en yngre idealistisk træner, der kunne udvikle spillestilen i en længere periode efter, at holdet spillemæssigt var gået helt i sort i Davids sidste sæson (også væsentligt mere end nu).

Så valgte man alligevel en træner med stor erfaring fra flotte adresser, men også en "journeyman" med mange kortvarige ansættelser, mange fyringer og med ry for at slide på omgivelserne. Det var også et "nå" i 2022.

Det betyder ikke, at JP bliver samme succes som Uwe, men JP vil ikke være den første ansættelse, hvor jeg har svært ved at gennemskue, hvorfor vedkommende endte højt i bunken.

Hvordan ville du have det med Thomas Nørgaard (har ikke leveret det samme).

Men der er en tendens, og det kunne være spændende at undersøge hvorfor, at klubber - selv store - henter trænere i mindre klubber, eller forfremmer assistenter internt.

De store koncept-trænere virker ikke til, at være i høj kurs disse år.

• Like
Reactions: fsc
Jeg tror ikke, at JP har været førsteprioritet fra start, men det virker helt usandsynligt, at han ikke skulle befinde sig et sted i toppen af listen. Jeg har f.eks. svært ved at se arbejdsløse Lars Friis sige nej til AGF og Thomas Nørgaard lukkede i som en østers, selvom det havde været let at afvise.
Thomas Nørgaard er en af dem jeg tænker på at JP (eller hvem det nu bliver) er valgt foran. Nørgaard vil være mindst lige så interesseret og næppe dyrere at købe fri. Lars Friis vil også være interesseret med mindre han er fast besluttet på at blive i udlandet og overbevist om at der dukker noget spændende op

Det er muligt at de kommende år bliver med lidt langsommere acceleration end man havde ønsket, men AGF er stadig et af de absolut mest attraktive trænerjobs i Danmark hvis man har ambitioner. Uanset hvem vi ansætter vil han blive tilvalgt fremfor andre interessante muligheder.

Har intet imod JP for hans trænergerning. Synes det er interessant hvor langt han er kommet med VFF. Deres spillestil er inspirerende.

Men jeg har et kæmpe problem med den måde han opgav at spille på i AGF da vi lå til nedrykning. Det lignede arbejdsnedlæggelse for åben skærm. Manden var så nervøs for at blive skadet op til VM at han nærmest ikke tacklede. Muligvis ikke hans skyld at vi rykkede ud men han smøgede på ingen måder ærmerne op og gik forrest. Og det synes jeg siger en del om en person at han satte sin karriere foran klubben. Derfor skal jeg også varmes en del op for at kunne stå og klappe af ham.

Har intet imod JP for hans trænergerning. Synes det er interessant hvor langt han er kommet med VFF. Deres spillestil er inspirerende.

Men jeg har et kæmpe problem med den måde han opgav at spille på i AGF da vi lå til nedrykning. Det lignede arbejdsnedlæggelse for åben skærm. Manden var så nervøs for at blive skadet op til VM at han nærmest ikke tacklede. Muligvis ikke hans skyld at vi rykkede ud men han smøgede på ingen måder ærmerne op og gik forrest. Og det synes jeg siger en del om en person at han satte sin karriere foran klubben. Derfor skal jeg også varmes en del op for at kunne stå og klappe af ham.
Delvis enig.

Jeg var sgu egentlig stadig fascineret af brødrene Laudrup - også efter de havde meldt afbud til landsholdet.

Jeg tror ikke helt man kan sætte sig ind i hvor forfærdelig ringe klubben var drevet og ledet dengang

Last edited by a moderator:
Fra stiften:

Ifølge avisens oplysninger har AGF hentet en indikation fra Jakob Poulsens bagland om, at han er interesseret i et skifte til den århusianske Superligaklub, hvis det skulle komme i spil.

Det er AGF og ikke JP bagland der har taget kontakt

Det er blevet rettet:

Rettelse: Tidligere i denne artikel var en sætning skrevet, så den kunne misforståes for, at Jakob Poulsen selv har tilbudt sig til AGF. Det er ikke avisens erfaring. Men at Jakob Poulsens bagland har nikket til AGF, hvis klubben kan lande en aftale med Viborg FF.

De skriver i øvrigt også:
Ifølge avisens kilder har man da også forhørt sig hos både Thomas Nørgaard i Sønderjyske og hos Johannes Hoff-Thorup. Men indtil videre uden held.
jeg har vanskeligt ved at se hvordan CV skal spinne den her. Han får svært ved at sige at Poulsen var klubbens førstevalg, han får også svært ved at sige at det er vigtigere at få den rigtige træner end at få en træner til træningsopstart, Så hvordan han vil presentere Jakob Poulsen, det bliver interessant.

Han er ikke et hot trænernavn, og har heller ikke skabt fantastiske resultater, men måske CV kan se, at med de rigtige folk omkring ham, til at tage sig af nogle af de andre roller, så kan han blive den helt rigtige i AGF?

Latest posts

Back