New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 239K
Trænertråden
Jeg tænker Jacob Poulsen kunne være en udemærket træner. Han spiller god fodbold i Viborg med begrænsede midler. Han spiller 433. Poulsen, Hoff Thorup eller Thomas Nørgaard er i mit hoved hip som hap.
Han spiller da ikke god fodbold? Han var tæt på fyringstruet mod slutningen af 2024 fordi de var så elendige. Det blomstrerede lidt op i nedrykningsspillet mod de ringeste hold. Om det er ham eller Morten Karsen kan næsten være lige meget.

Det er svært at begejstret ved tanken om JP, men der er måske det bedste argument for netop at blive begejstret. Uwe kom ind fra højre for tre år siden, men det var trods alt en profilere herre. JP har gemt sig i ligaen, hvor han har leveret ganske fint.

Jeg er fristet til at sige, at JP tager man ikke pga hype / Wauw-effekt, men fordi man har set noget spændende i ham*. Det er sgu da første gang i mands minde AGF vælger en træner der var helt uventet trods at være alment kendt. Skal vi tilbage til Ove C eller noget I den stil?

Jeg kan ikke lure om det er et bud for at presse SIF eller Haderslev på prisen, eller om det er seriøst. I løbet af dagen er jeg skiftet mere i retning af et seriøst bud - selvom det er forkert at betale transfer med så mange gode transferfrie muligheder.

Når rygtet kommer nu, kan det i hvert fald aflive det scenarie hvor en aftale har været klar 10 dage og bare ventet på at blive effektueret. Det kan stadig være en god proces med grundighed, men jeg er ikke umiddelbart imponeret over tempoet.

* jeg ignorerer for mit eget velbefindendes skyld sceneriet hvor man er i full panik.

Vi er tilsyneladende så langt nede på listen at JP ikke engang var på den, så han måtte tilbyde sig selv. Og CV har budt under en halv mio. kr. Det hele ved den her nyhed er så undervældende som noget kan være. Jeg har endnu til gode at se en Viborg fan udtale sig positivt om ham. De ser simpelthen ikke nogen udvikling.

Vi er tilsyneladende så langt nede på listen at JP ikke engang var på den, så han måtte tilbyde sig selv. Og CV har budt under en halv mio. kr. Det hele ved den her nyhed er så undervældende som noget kan være. Jeg har endnu til gode at se en Viborg fan udtale sig positivt om ham. De ser simpelthen ikke nogen udvikling.
Det virker besynderligt.

Men fik at vide herinde i dag, at man skulle trust the process og det var fordi man sigter højt

Så det vil jeg glæde mig over

Jeg tænker Jacob Poulsen kunne være en udemærket træner. Han spiller god fodbold i Viborg med begrænsede midler. Han spiller 433. Poulsen, Hoff Thorup eller Thomas Nørgaard er i mit hoved hip som hap.
Er egentlig meget enig i din sidste sætning. Men jeg havde ærlig talt forventet at man var mere ambitiøs og kunne tiltrække et markant større navn end de tre.

Men nu må vi se hvad det ender med. Den person der ender på posten får i hvert fald en ærlig chance for at overbevise mig.

Det virker besynderligt.

Men fik at vide herinde i dag, at man skulle trust the process og det var fordi man sigter højt

Så det vil jeg glæde mig over
Det der virker altså som en nærmest ligegyldig information. Det må da være det mest almindelige i verden, at nogle af kandidaterne gør opmærksom på deres kandidatur. Derfor kan de jo sagtens være højt på listen.

Last edited:
Jeg ved simpelthen ikke hvad dit ærinde er men du virker ret provokerende.
Jeg har overhovedet ikke noget ærinde. Jeg har tidligere selv argumenteret for, at vi skal have en træner der faktisk har udrettet/vundet noget tidligere.

Det havde vi i Wieghorst. Og det tror jeg gjorde hans præstationer bedre. Hvilket jeg pointere i en tråd hvis du har argumenteret for en proven vinder.

EDIT: Jeg tror spillerne “æder det råt” når ting kommer fra en træner der kan “bevise” det virker

Det der virker altså som en nærmest ligegyldig information. Det må da være det mest almindelige i verden, at nogle af kandidaterne gør opmærksom på deres kandidatur. Derfor kan de jo sagtens være højt på listen.
Esbjerg havde mere end 300 navne. AGF har nok haft 50.

Hvis vi ender med en træner, der tidligere har spillet i klubben, og træner et hold der ligger 60-70 km fra Aarhus, men ikke var blandt de 50 navne, så virker det besynderligt.

Esbjerg havde mere end 300 navne. AGF har nok haft 50.

Hvis vi ender med en træner, der tidligere har spillet i klubben, og træner et hold der ligger 60-70 km fra Aarhus, men ikke var blandt de 50 navne, så virker det besynderligt.

Hvorfor?

Det er da meget plausibelt, at man ikke har anset JP som interesseret på nuværende tidspunkt.

Hvorfor?

Det er da meget plausibelt, at man ikke har anset JP som interesseret på nuværende tidspunkt.
CV halvvejs bekræfter i et interview forrige lørdag, at nogle af de store navne som Svensson, Thorup osv har været på en bruttoliste.

Sikkert fordi man troede der var en marginal chabce for, at de havde lyst til jobbet.

Men Jacob Poulsen med to ottende pladser, mener man ikke ville have interesse.

Han spiller da ikke god fodbold? Han var tæt på fyringstruet mod slutningen af 2024 fordi de var så elendige. Det blomstrerede lidt op i nedrykningsspillet mod de ringeste hold. Om det er ham eller Morten Karsen kan næsten være lige meget.

Det kommer så sandeligt an på, hvad du definerer som "god fodbold".

Viborg har stik modsat Morten Karlsens dødsyge Lyngby-hold spillet noget forrygende offensiv fodbold i lange perioder. Et af de få underholdende tjubang-hold i ligaen. Det er derfor, at middelmådigheder som Serginho og Isak Jensen er vokset enormt og blevet offensive profiler. Holdet fik en meget ringe start, men stabiliserede sig hurtigt og var ikke i nærheden af at komme i nedrykningsfare.

I forhold til unge spillere og offensiv fodbold er JP, da noget af det mest interessante overhovedet. Problemet med JP er derimod den manglende erfaring/empiri og de udfordringer JP har haft med stabilitet og defensiven.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi sagtens kan få nogle rigtigt gode kampe under JP. Jeg er mere bekymret for sygdomstegn ala Erik Rasmussen eller Poul Hansen-tiden med store problemer med bundniveau og stabilitet. Viborg har været meget svingende henover sæsonen. Den ene uge smadrer de FCK - den næste sejler målene selvom modstanderen er Vejle.

Jeg undrer mig over timingen i skiftet (skulle JP ikke blive en 1-2 sæsoner mere i VFF?) og ser mange faldgruber. Offensiven er dog ikke af dem - tværtimod er det en af de få styrker.

Hm, jeg har set en del Viborg kampe i foråret, og de har været stærke. De var pænt uheldige i flere kampe i efteråret, så selvfølgelig kom der pres på ham, når resultaterne udeblev. Men han stod det igennem uden at vakle, og deres forår har været stærkt.

Og når megalomanien bliver for overdøvende herinde, er det måske værd at huske på de to 1-1 kampe han spillede mod Uwe i denne sæson ;-)

Det kommer så sandeligt an på, hvad du definerer som "god fodbold".

Viborg har stik modsat Morten Karlsens dødsyge Lyngby-hold spillet noget forrygende offensiv fodbold i lange perioder. Et af de få underholdende tjubang-hold i ligaen. Det er derfor, at middelmådigheder som Serginho og Isak Jensen er vokset enormt og blevet offensive profiler. Holdet fik en meget ringe start, men stabilisere sig hurtigt og var ikke i nærheden af at komme i nedrykningsfare.

I forhold til unge spillere og offensiv fodbold er JP, da noget af det mest interessante overhovedet. Problemet med JP er derimod den manglende erfaring/empiri og de udfordringer JP har haft med stabilitet og defensiven.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi sagtens kan få nogle rigtigt gode kampe under JP. Jeg er mere bekymret for sygdomstegn ala Erik Rasmussen eller Poul Hansen-tiden med store problemer med bundniveau og stabilitet. Viborg har været meget svingende henover sæsonen. Den ene uge smadrer de FCK - den næste sejler målene selvom modstanderen er Vejle.

Jeg undrer mig over timingen i skiftet (skulle JP ikke blive en 1-2 sæsoner mere i VFF?) og ser mange faldgruber. Offensiven er dog ikke af dem - tværtimod er det en af de få styrker.
Man kan vel ansætte en dygtig assistent med stor rutine i det defensive, trænere i dag skal jo ikke være dygtige til alt?

Latest posts

Back