Det kommer så sandeligt an på, hvad du definerer som "god fodbold".
Viborg har stik modsat Morten Karlsens dødsyge Lyngby-hold spillet noget forrygende offensiv fodbold i lange perioder. Et af de få underholdende tjubang-hold i ligaen. Det er derfor, at middelmådigheder som Serginho og Isak Jensen er vokset enormt og blevet offensive profiler. Holdet fik en meget ringe start, men stabilisere sig hurtigt og var ikke i nærheden af at komme i nedrykningsfare.
I forhold til unge spillere og offensiv fodbold er JP, da noget af det mest interessante overhovedet. Problemet med JP er derimod den manglende erfaring/empiri og de udfordringer JP har haft med stabilitet og defensiven.
Jeg er ikke i tvivl om, at vi sagtens kan få nogle rigtigt gode kampe under JP. Jeg er mere bekymret for sygdomstegn ala Erik Rasmussen eller Poul Hansen-tiden med store problemer med bundniveau og stabilitet. Viborg har været meget svingende henover sæsonen. Den ene uge smadrer de FCK - den næste sejler målene selvom modstanderen er Vejle.
Jeg undrer mig over timingen i skiftet (skulle JP ikke blive en 1-2 sæsoner mere i VFF?) og ser mange faldgruber. Offensiven er dog ikke af dem - tværtimod er det en af de få styrker.