New posts

Sydbank Pokalen 2019/2020

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 562
  • Views Views: Views 43K
SteenA said:
Jeg m? indr?mme, at jeg ikke synes at det er v?rre, at en pokalfinae i Esbjerg spilles uden tilskuere end at de fede hjemmekampe i slutspillet mod Br?ndby, FCK og FCM skal. Nu er det bare vilk?rene, s? lad os f? spillet kampene og ikke rode mere ind i n?ste s?son.
Enig.

Jeg syntes bare den skal spilles p? normal vis men uden tilskuere. Den skal og b?r afg?re hvem der skal i Europa.
Selvf?lgelig er det surt ikke at kunne v?re tilskuer (har set de sidste 3 finaler med GF) og det kan blive sv?rt at f? presset de kampe ind men det syntes jeg man b?r g?re alt for at lykkes med.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1589545552 said:
I ?vrigt v?rd at bem?rke at finalen kan blive uden Amini/Ankersen/Diks hvis vi kommer i finalen, og der ikke findes en l?sning p? kontraktudl?bene den 30/6... Noget akavet
De tre andre semifinalister har endnu flere udl?b. S?nderjyske f.eks. 5 spillere med 14+ kampe i s?sonen, bl.a. Absalonsen og deres m?lmand Mielitz. Horsens har 7 udl?b, bl.a. Okosun, m?lmand Lansing og lejesvenden Masovic Ogs? alle med 14+ kampe. Endelig har AaB ogs? en r?kke udl?b, mest prominent Okore og Patrick Kristensen, men dem risikerer vi jo ikke at m?de i finalen alligevel!

Mon dog ikke der kommer en l?sning, s? kontrakter kan forl?nges en m?ned? Tvinge spillerne kan man dog n?ppe.

Martinstranger date=1589564952 said:
Hvad med forst?rkninger pr. 1-7. Det er vel ikke kun udl?b der giver problemer men ogs? signinger.

Det er vel ok med nye spillere eller?
Ja, vi k?ber simpelthen bare vores finalemodstanders profiler dagen f?r finalen!

Jeg er ret sikker p? at vi ikke f?r lov at bruge nyindk?b f?r i n?ste s?son. Hvis reglerne ikke allerede er klare om det, s? skal der nok komme retningslinjer herom. 

Ja, vi k?ber simpelthen bare vores finalemodstanders profiler dagen f?r finalen!

Jeg er ret sikker p? at vi ikke f?r lov at bruge nyindk?b f?r i n?ste s?son. Hvis reglerne ikke allerede er klare om det, s? skal der nok komme retningslinjer herom. 
[member=37]SteenA[/member]? 

Sabbi-sagen kommer allerede om lidt til at danne pr?cedens i DK. Hobro kan ikke n?gte Sabbi at stoppe i Hobro. Men DBU/divisionsforeningen/UEFA etc kan jo godt n?gte Sabbi at kunne deltage i OBs kampe i indev?rende s?son. Men de kan n?ppe stoppe ham fra at skifte til at v?re p? kontrakt i OB. M?ske de endda tillader ham at spille f?rdig for Hobro mens han er p? kontrakt i OB, men n?ppe.
Og lige pr?cis Sabbi kunne mist?nkes for at lave en Ronnie Scwartz, og n?gte at spille for at undg? skader. Det kan s?tte nogle dumme ting igang. 

Hvad med forst?rkninger pr. 1-7. Det er vel ikke kun udl?b der giver problemer men ogs? signinger. 

[member=56]Martinstranger[/member]? 

Har set det beskrevet som en mulighed at der rykkes ved transfervinduerne, og at der laves undtagelser for folk med udl?b den 30/6.

Men intet forhindrer klubber/spillere i at forl?nge fra 30/6 til 30/7 som jeg forst?r det. Og transfervinduet l?ber normalt fra 1/7 til 31/8 de fleste steder, s? man kan jo rykke det til 1/8 til 31/9 istedet, og s? har de spillere med udl?b den 30/6 jo selv interessen i at skrive med de klubber de er i nu frem til 30/6.

Men spillere som klubberne gl?der sig til at komme af med f?r sv?rt ved at finde en ny arbejdsgiver den fra 30/6 forudser jeg. For at undg? spekulation. Ved n?rmere eftertanke: K?ft noget rod, og sikke et shit-show det kan blive. H?ber de laver h?rde regler, og skubber transfervinduet fra 1/7 til 1/8. Om de s? skal forl?nge det tilsvarende fra 31/8 til 31/9 eller kun 14 dage (s? man havde 14 dage kortere vindue) ved jeg sgu ikke.

Stig AKA Frank Heskj?r said:

[member=56]Martinstranger[/member]?

Har set det beskrevet som en mulighed at der rykkes ved transfervinduerne, og at der laves undtagelser for folk med udl?b den 30/6.

Men intet forhindrer klubber/spillere i at forl?nge fra 30/6 til 30/7 som jeg forst?r det. Og transfervinduet l?ber normalt fra 1/7 til 31/8 de fleste steder, s? man kan jo rykke det til 1/8 til 31/9 istedet, og s? har de spillere med udl?b den 30/6 jo selv interessen i at skrive med de klubber de er i nu frem til 30/6.

Men spillere som klubberne gl?der sig til at komme af med f?r sv?rt ved at finde en ny arbejdsgiver den fra 30/6 forudser jeg. For at undg? spekulation. Ved n?rmere eftertanke: K?ft noget rod, og sikke et shit-show det kan blive. H?ber de laver h?rde regler, og skubber transfervinduet fra 1/7 til 1/8. Om de s? skal forl?nge det tilsvarende fra 31/8 til 31/9 eller kun 14 dage (s? man havde 14 dage kortere vindue) ved jeg sgu ikke.
De l?ser umiddelbart et kortsigtet problem men efterlader en stor rodebutik. Er ikke helt sikker p? det er gennemt?nkt.

Jeg kan sagtens forst? man gerne vil rykke det hele men der er allerede spillere som har indg?et kontrakter fra 1-7 og ser frem til at skifte. Det er b?de i de enkelte lande men ogs? over landegr?nser.
Skal den nye klub betale l?n til en spiller der m? spille kampe? M? man n?gte spilleren at spille kampe eller vil fagforeningen stille sig p? bagbenene?

Der var denne artikel for nogle dage siden og der l?d det ikke til man havde en l?sning Otte med kontraktudl?b i S?nderjyskE: Vil forl?nge aftalerne med en m?ned |...

Jeg tror det bliver en kombination af regler. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig fodbolden g? op imod arbejdstager/arbejdsgiver-rettigheder men m?ske de har mere magt end jeg tror.....

Det er n?d til at v?re frivilligt, man kan ikke tvinge hverken spillere eller klubber til at forl?nge kontrakterne og man kan heller ikke udskyde transfervinduet da det s? g?r det umuligt for de spillere der ikke f?r forl?nget kontrakten at finde en arbejdsgiver i en m?ned (man kan dig godt lave et l?ngere transfervindue.) Man kan h?be p? en kollektiv beslutning hvor klubberne tilbyder en m?neds forl?ngelse til alle spillere, uanset om de egentlig gerne ville spare den udgift, og at alle spillerne g?r med til at forl?nge aftalen en m?ned selvom de planl?gger at tage et andet sted hen efter s?sonen. Det burde ogs? kunne lade sig g?re med de spillere der allerede har en kontrakt, men man kan m?ske forestille sig de skal lejes tilbage en m?ned, s? s?lger vil skulle betale en eventuelt h?jere l?n. Der er dog n?ppe ret meget man kan g?re ved det hvis klub eller spiller ikke vil v?re med til det, den eneste straf der kan gives er nok en form for udskamning over ikke at ville agere efter det sportsligt mest rimelige.

AGF er i en rimelig god situation i den sammenh?ng med f? spillere med kontraktudl?b, ingen af dem der har nye kontrakter andre steder og en mulig pokalfinale som de nok alle sammen gerne vil have med.

SteenA said:
Martinstranger date=1589564952 said:

For at v?re spilleberettigede skal spillerne til kampe i for?rss?sonen (liga og pokal) enten v?re registrerede f?r transfervinduet lukkede eller v?re blevet kontraktfrie f?r transfervinduet lukkede (i vinters). Dermed kan spillere med kontraktudl?b 30/6 ikke spille kampe i en ny klub f?r n?ste s?son...

mph date=1589789185 said:
For at v?re spilleberettigede skal spillerne til kampe i for?rss?sonen (liga og pokal) enten v?re registrerede f?r transfervinduet lukkede eller v?re blevet kontraktfrie f?r transfervinduet lukkede (i vinters). Dermed kan spillere med kontraktudl?b 30/6 ikke spille kampe i en ny klub f?r n?ste s?son...
Det er ogs? min tolkning, men jeg har ikke l?st op p? den g?ldende lovtekst i forhold til om der kan v?re noget der kan tolkes anderledes i forhold til begrebet transfervindue. Vi plejer ikke at have et i slutningen af s?sonen.

SteenA said:
mph date=1589789185 said:
Det er ogs? min tolkning, men jeg har ikke l?st op p? den g?ldende lovtekst i forhold til om der kan v?re noget der kan tolkes anderledes i forhold til begrebet transfervindue. Vi plejer ikke at have et i slutningen af s?sonen.

Det er der ikke. De kan ikke v?re spilleberettigede f?r den nye s?son...

[member=49]mph[/member]? 

Det bizzare er jo at en spiller som Sabbi kan ende med at v?re ejet af OB, og ikke m? spille, men m? skifte v?k fra Hobro alligevel. Om han m? tr?ne i OB som det st?r nu ved jeg ikke. Men spille m? han ikke lader det til.

Men det vil jo stadig betyde at AGF kan hente Okore i AaB (gud forbyde det ift det han sikkert koster), og s? er han AGF-spiller efter den 30/6. Jeg har kun forst?et det s?ledes at spillere og klubber nu har f?et lov til at forl?nge kontrakterne fra 30/6 til 30/7. Men "f?et lov" siger jo ikke noget om hvad der s? sker hvis spilleren ikke vil blive i klubben, og gerne vil skifte.

[member=49]mph[/member]?

Det bizzare er jo at en spiller som Sabbi kan ende med at v?re ejet af OB, og ikke m? spille, men m? skifte v?k fra Hobro alligevel. Om han m? tr?ne i OB som det st?r nu ved jeg ikke. Men spille m? han ikke lader det til.

Men det vil jo stadig betyde at AGF kan hente Okore i AaB (gud forbyde det ift det han sikkert koster), og s? er han AGF-spiller efter den 30/6. Jeg har kun forst?et det s?ledes at spillere og klubber nu har f?et lov til at forl?nge kontrakterne fra 30/6 til 30/7. Men "f?et lov" siger jo ikke noget om hvad der s? sker hvis spilleren ikke vil blive i klubben, og gerne vil skifte.

Pr?cis - og spilleren m? selvf?lgelig gerne tr?ne i sin nye klub. Han er bare ikke spilleberettiget f?r han registreres til den nye s?son...

mph said:
[member=49]mph[/member]?

Det bizzare er jo at en spiller som Sabbi kan ende med at v?re ejet af OB, og ikke m? spille, men m? skifte v?k fra Hobro alligevel. Om han m? tr?ne i OB som det st?r nu ved jeg ikke. Men spille m? han ikke lader det til.

Men det vil jo stadig betyde at AGF kan hente Okore i AaB (gud forbyde det ift det han sikkert koster), og s? er han AGF-spiller efter den 30/6. Jeg har kun forst?et det s?ledes at spillere og klubber nu har f?et lov til at forl?nge kontrakterne fra 30/6 til 30/7. Men "f?et lov" siger jo ikke noget om hvad der s? sker hvis spilleren ikke vil blive i klubben, og gerne vil skifte.

Pr?cis - og spilleren m? selvf?lgelig gerne tr?ne i sin nye klub. Han er bare ikke spilleberettiget f?r han registreres til den nye s?son...

Transfervinduet ?bner da stadig 15. Juni indtil andet besluttes. Og det vindue betyder, at spille tilladelser kan skifte

Latest posts

Back