New posts

Sydbank Pokalen 2019/2020

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 562
  • Views Views: Views 43K
Sydbank Pokalen 2019/2020

Citat fra: Stig AKA Frank Heskj?r dato Idag kl. 23:07:58

Fuck hvor er det bare fucking latterligt... 

Jeg er T?SKE SUR lige nu....

Jeg advarede jo mod at jinxe den lodtr?kning. 😞
[member=12]swharders[/member]? 
Nu skrev jeg alts?: "Hvis man er heldige og/eller dygtige nok til at g? i finalen"... Kan ikke se at det er jinx. Og s? er jeg for sur til at se det sjove i det. Vores lodtr?kningsheld kan ligge p? et meget lille sted. P? den anden side, s? trak FCK mens vi trak Esbjerg sidst, s? det kunne have v?ret v?rre. Og Aab st?r bedre til os end FCK/Randers ANY DAY...

Og ja, man skal sl? de bedste for at vinde.
Men jeg vil nu stadig sige at jeg har en point i, at de fladeste finaler for alle andre end FCK og BIF har v?ret dem imod FC Vestsj?lland og SIF. Men det var med garanti sjovt for FCK og for BIF i de to kampe, s? bliver det os, s? er jeg lykkelig.

Og hvis vi st?r i den finale, s? bliver det en festdag op til kampstart uanset hvad, og forh?benligt ogs? under og efter de 90+ minutter.

Indtil videre i denne s?son har vi spillet 11 udekampe og har et pointtal p? 20 point. Vi scorer alts? 1,82 point/udekamp.
AaB har spillet 11 hjemmekampe og har et pointtal p? 20 point. Dvs. alts? 1,82 point/hjemmekamp.

I de seneste 8 opg?r* mod AaB var vi f?lgende statistik: 4 sejre - 3 uafgjorte - 1 nederlag.
Disse kampe fordeler sig som f?lger:
- Hjemme: 3 sejre - 2 uafgjorte - 0 nederlag
- Ude: 1 sejr - 1 uafgjort - 1 nederlag

AaB har derudover i den nye struktur (dvs. de sidste 3 s?soner) pr?steret MEGET svagt i april m?ned (31. marts inklusiv), hvor det er blevet til f?lgende.
18/19: 6 point i 6 kampe (nedrykningsspil)
17/18: 4 point i 6 kampe (mestersskabsspil)
16/17: 5 point i 5 kampe (nedrykningsspil).

Vi har til sammenligning derimod v?ret uh?rt st?rkt pr?sterende i april m?ned (3 x nedrykningsspil) de sidste 3 ?r:
18/19: 16 point i 6 kampe 
17/18:  12 point i 6 kampe
16/17:  12 point i 6 kampe

AaB aprilssnit: 0,88 point (over 17 kampe - og derudover tabte de 0-1 ude til Br?ndby i pokalsemifinalen sidste ?r, hvilket blot forringer deres snit)
AGF aprilssnit: 2,22 point (over 18 kampe)

Jeg synes derudover, vi har en b?de bredere og st?rkere trup. Omvendt har de et h?jere topniveau, som mest er afh?ngigt af at Lucas Andersen er i spilhum?r. S? jeg vurderer det til at vi har et lille overtag. Men som GF-fan t?r man jo n?rmest aldrig h?be, s? med det in mente er AaB sm? favoritter. Og s? lever pokalen ogs? nogle gange bare sit eget liv.

*AaB vandt opg?r 9, 10 og 11. Men der har tydeligvis v?ret en tendens til AGF-overtag siden de kampe. Og hvis man ellers accepterer pr?missen om tendenser, skal opg?r der ligger langt tilbage jo ikke indregnes.

Jeg synes derudover, vi har en b?de bredere og st?rkere trup. Omvendt har de et h?jere topniveau, som mest er afh?ngigt af at Lucas Andersen er i spilhum?r. S? jeg vurderer det til at vi har et lille overtag. Men som GF-fan t?r man jo n?rmest aldrig h?be, s? med det in mente er AaB sm? favoritter. Og s? lever pokalen ogs? nogle gange bare sit eget liv. 

*AaB vandt opg?r 9, 10 og 11. Men der har tydeligvis v?ret en tendens til AGF-overtag siden de kampe. Og hvis man ellers accepterer pr?missen om tendenser, skal opg?r der ligger langt tilbage jo ikke indregnes.
[member=38]8000[/member]? 

Alts? udover at statistik er pisse sjovt, s? lever pokalkampe deres eget liv synes jeg. 
Men der er ingen tvivl om, at AGF har haft krammet p? Aab de seneste to ?r. Eneste sejr til Aab var i Aalborg, p? en dag hvor de skulle bruge en sejr for at komme i top 6, og vi skulle have ditto hvis vi skulle have en chance for at sl? kapital af en eventuel FCN-skuffelse i Vendsyssel. 

Sidst holdene m?dtes var i Aarhus, hvor AaB kom uden Lucas A. og en rusten Thelander etc. Der blev de skilt ad i en af de bedste 1.halvlege jeg har set p? stadion i mange ?r. 

S? i ligasammenh?ng s? er det s?dan jeg husker styrkeforholdet n?r min frygt skal g?res op.
Den objektive sandhed er snarere, at AaB ikke har vundet mere end 1 opg?r imod os i de sidste 8 opg?r som du er inde p?. Til geng?ld vinder vi halvdelen. S? alts? 2-1 til AGF eller 2-2 er jo ikke det mest usandsynlige. 

Vi spiller som bekendt ogs? i Aalborg den 22. marts i sidste runde af slutspillet, s? det kan give en indikation af hvor holdene st?r og mulighed for at l?re lidt ekstra eller l?gge noget til det mentale overtag. Det vil selvf?lgelig v?re to forskellige kontekster, men alligevel interessant ift pokalsemifinalen. Det bliver selvf?lgelig nok lige opg?r, men jeg er nu meget fortr?stningsfuld.

Det bliver som bekendt AGF eller AaB imod S?nderjyske eller Horsens.

S? alts? det lugter lidt af et opg?r i Esbjerg, g?r det ikke? Kun AGF vs AaB vil objektivt blive set p? som en finale der ikke er plads til i Esbjerg, selvom jeg personligt vil p?pege at der var flere AGF-fans der ville k?be billetter til finalen i Parken (18-19.000) end der kan v?re i Esbjerg ved fuld kapacitet. 

Selv hvis en finale bliver mellem AGF og Horsens, eller AGF og S?nderjyske, s? kunne vi komme med 25.000 mand.

Men hvis finalen bliver mellem AaB og Horsens, eller AaB mod S?nderjyske, s? er Esbjerg stadion jo nok passende!?

Nu er Parken godt nok ikke en mulighed under alle omst?ndigheder i ?r, men ?bnede DBU ikke allerede sidste s?son op for at finalen kan spilles andre steder med den begrundelse at FCK ikke skal have hjemmebanefordel hvis de kvalificerer sig og s? to hold fra Vestdanmark ikke n?dvendigvis skal til K?benhavn? Nu giver det s? mening at l?gge den i Jylland, men kan man give AGF en mulig hjemmebanefordel?

Om nogle ?r, n?r der st?r et topmoderne stadion med 25.000 pladser eller mere klar i ?rhus, vil dog v?re sv?rt at komme uden om hvis det ikke skal v?re i K?benhavn. Esbjerg stadion vil virke som en noget nedskaleret pokalfinale, hvis den st?r mellem AGF og AaB eller OB, der vel ogs? kan hive en del til kampen. Er det Horsens og S?nderjyskE der m?des er det m?ske fint nok, men n?r det besluttes inden semifinalerne kan b?de FCK, Br?ndby og AGF jo v?re med endnu.

S? alt i alt t?nker jeg ogs? den m? skulle til ?rhus i ?r og s? h?ber jeg man holder fast i muligheden n?r faciliteterne der bliver opdateret om nogle ?r.

?rhus har landets 3. bedste stadion, og der er kun jyske hold tilbage. Det kan kun blive ?rhus, med mindre begrundelsen er hjemmebanefordelen, men den har FCK haft i en menneskealder, og hvis det bliver valget, s? SKAL det ogs? betyde at det fremadrettet er slut med at spille i Parken, Vilfort park eller andre steder der giver hjemmebanefordel.

Man kunne ogs? v?lge at lave lodtr?kning hver gang om hjemmebanefordel for de to i pokalfinalen, og derved f? kampene ud lokalt og rundt i landet.

Hvis klubberne s? bagefter kan enes om bane-bytte eller spille neutralt i ?rhus eller Kbh, s? bare fint.

Piphans said:
Mine kilder siger pilen peger mod Aarhus p? de 2 parametre sikkerhed & ?konomi.

Det er interessant. Jeg var sikker p? at Br?ndby vil blive valgt, is?r hvis AGF kvalificerer sig (paradoksalt nok), ene og alene pga. kapaciteten. If?lge Wikipedia kan Br?ndby huse 26.000 med siddepladser p? alle tribuner. Og 28.000 som det st?r til Superliga.

Er ikke sikker p? hvilken konfiguration der evt. vil blive brugt ved en pokalfinale. Eller omkostningen ved at bygge det om og tilbage igen.

Winther said:
Nu er Parken godt nok ikke en mulighed under alle omst?ndigheder i ?r, men ?bnede DBU ikke allerede sidste s?son op for at finalen kan spilles andre steder med den begrundelse at FCK ikke skal have hjemmebanefordel hvis de kvalificerer sig og s? to hold fra Vestdanmark ikke n?dvendigvis skal til K?benhavn?

Men i den debat r?g der massere at argumenter p? banen om hvorvidt det i realiteten er en hjemmebane den dag. St?rre interesse fra "udeholdet", allokering af billetter mv. Samt tradition og fornuften i at anvende det st?rste stadion.

Jeg tror FCKs fordel ligger i at kampen spilles i den by de holder til.

Kan DBU tilllade sig at bruge en plan der v?lge stadion ud fra hvem der kvalificerer sig? Baseret p? geografi og behov for kapacitet.

?stblokken said:
Men i den debat r?g der massere at argumenter p? banen om hvorvidt det i realiteten er en hjemmebane den dag. St?rre interesse fra "udeholdet", allokering af billetter mv. Samt tradition og fornuften i at anvende det st?rste stadion.

Jeg tror FCKs fordel ligger i at kampen spilles i den by de holder til.

Kan DBU tilllade sig at bruge en plan der v?lge stadion ud fra hvem der kvalificerer sig? Baseret p? geografi og behov for kapacitet.
Det er en fordel at v?re i sin hjemby, i vante omgivelser, p? den bane man kender bedst osv. Man kan selvf?lgelig starte med at FCK i Parken altid er udehold s? de i det mindste skal over i det der normalt er modstandernes omkl?dningsrum osv.

Problemet er m?ske nok ogs? at det devaluerer pokalfinalen lidt hvis man flytter den til et mindre stadion fordi det er to mindre klubber der m?des. N?r der st?r et meget fint moderne stadion med stor kapacitet i ?rhus hj?lper det lidt p? det. Det er ogs? byn?rt og afh?ngig af hvordan hele omr?det bliver kan der laves en fin fest omkring hele arrangementet. S? kan det m?ske godt forsvares hvis klubberne alligevel ikke kan fylde et halvt Parken og hvis det fx er Lyngby-S?nderjyskE f?r Lyngby ikke fordel af at det er i deres baghave.

?stblokken said:
Det er interessant. Jeg var sikker p? at Br?ndby vil blive valgt, is?r hvis AGF kvalificerer sig (paradoksalt nok), ene og alene pga. kapaciteten. If?lge Wikipedia kan Br?ndby huse 26.000 med siddepladser p? alle tribuner. Og 28.000 som det st?r til Superliga.
I min verden vil det v?re fuldst?ndig h?bl?st, at v?lge et stadion p? Sj?lland i forhold til de klubber der stadig er med.

Der er kun 2 hold med som kan tr?kke mange tilskuere, det er Aab og AGF - s? er det bedre med et udsolgt Aarhus stadion end et "m?ske" udsolgt stadion p? Sj?lland. Det ene af holdene vil jo automatisk ikke komme i finalen og de resterende to tr?kker (traditionelt) knap s? mange tilskuere.

Lige i den henseende, vil jeg anse mig selv for klimatosse - det vil v?re h?bl?st at flytte 20.000 tilskuere tv?rs over landet pga. en pokalfinale :-)

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at Br?ndby bliver destinationen, n?r der kun er jyske hold tilbage i semifinalerne: Derfor skal den enten til Esbjerg eller ?rhus, og s? bliver sp?rgsm?let hvor l?nge de t?r tr?kke beslutningen. Jeg tror dog de i sidste ende sender finalen hertil byen, af den ?rsag at AaB, AGF og Horsens har en nemmere tur hertil end til Esbjerg. Jeg forestiller mig at den eneste grund til de endnu ikke har trykket p? aftr?kkeren er at der er risiko for at Ceres Park ser lidt halvtomt ud hvis der kommer 10.000 fra Aalborg og 3.000 fra S?nderjyske/Horsens, mens Blue Water Arena vil v?re n?sten fyldt.

Til geng?ld vil en finale i ?rhus med AGF fylde vores stadion helt op, uanset hvor r?vsyg modstanderen er. Det er bare pisse?rgerligt at den finale ikke kan blive mod AaB.

Zinras date=1583683819 said:
Jeg forestiller mig at den eneste grund til de endnu ikke har trykket p? aftr?kkeren er at der er risiko for at Ceres Park ser lidt halvtomt ud hvis der kommer 10.000 fra Aalborg og 3.000 fra S?nderjyske/Horsens, mens Blue Water Arena vil v?re n?sten fyldt.
Der vil komme mere end 10.000 fra Aalborg. Derudover kommer der jo ogs? neutrale tilskuere her fra byen, hvis byen huser en pokalfinale. S? der bliver uden tvivl udsolgt.

SteenA said:
Jeg forestiller mig at den eneste grund til de endnu ikke har trykket p? aftr?kkeren er at der er risiko for at Ceres Park ser lidt halvtomt ud hvis der kommer 10.000 fra Aalborg og 3.000 fra S?nderjyske/Horsens, mens Blue Water Arena vil v?re n?sten fyldt.
Der vil komme mere end 10.000 fra Aalborg. Derudover kommer der jo ogs? neutrale tilskuere her fra byen, hvis byen huser en pokalfinale. S? der bliver uden tvivl udsolgt.
Nu er der jo forskel p? hvad der kan tiltr?kkes og hvem der m? komme ind. Vi har sm? 20.000 s?der at g?re godt med, og der f?r AaB n?ppe mere end halvdelen (omend det pr?cise tal skal forhandles). Derefter skal resterende "neutrale" s? sl?s med de rigtige neutrale fra DKs n?stst?rste by og omegn for at f? del i de billetter der resterer. S? AaB kunne da teoretisk set fylde stadion, men det f?r de ikke lov til. Det g?r vi heller ikke, men det bliver d?lme sv?rt at v?re neutral udenfor ?rhus og skaffe billet til ?rets finale hvis vi er med. Bekymringen er som bekendt med det resterende hold. Horsens vil med en vis sandsynlighed f? solgt de fleste af deres billetter, fordi de ikke kan en skid andet i s?sonen og har et p?nt stort befolkningsgrundlag (tror der er 90k i kommunen), mens Haderslev har lidt over 30k. S? AGF-Horsens eller AaB-Horsens vil nok v?re idealet m?lt p? publikum, mens det nok vil v?re mod SJE m?lt p? spil.

Til geng?ld er der en mere rimelig chance for at BWA fyldes op, da AaBs fans som bekendt nok skal tage turen derned, og b?de Horsens og SJE ikke har helt s? langt til at deres fans bliver skr?mt v?k. Jeg tror nu stadig at vi f?r den, men det er min tanke over hvorfor DBU ikke har meldt noget ud endnu. Sidste ?r gjorde de det vist op til kvartfinalerne, s? de tager deres tid i ?r.

Zinras date=1583717591 said:
SteenA date=1583704646 said:
 Nu er der jo forskel p? hvad der kan tiltr?kkes og hvem der m? komme ind. Vi har sm? 20.000 s?der at g?re godt med, og der f?r AaB n?ppe mere end halvdelen (omend det pr?cise tal skal forhandles). Derefter skal resterende "neutrale" s? sl?s med de rigtige neutrale fra DKs n?stst?rste by og omegn for at f? del i de billetter der resterer. S? AaB kunne da teoretisk set fylde stadion, men det f?r de ikke lov til. Det g?r vi heller ikke, men det bliver d?lme sv?rt at v?re neutral udenfor ?rhus og skaffe billet til ?rets finale hvis vi er med. Bekymringen er som bekendt med det resterende hold. Horsens vil med en vis sandsynlighed f? solgt de fleste af deres billetter, fordi de ikke kan en skid andet i s?sonen og har et p?nt stort befolkningsgrundlag (tror der er 90k i kommunen), mens Haderslev har lidt over 30k. S? AGF-Horsens eller AaB-Horsens vil nok v?re idealet m?lt p? publikum, mens det nok vil v?re mod SJE m?lt p? spil.

Til geng?ld er der en mere rimelig chance for at BWA fyldes op, da AaBs fans som bekendt nok skal tage turen derned, og b?de Horsens og SJE ikke har helt s? langt til at deres fans bliver skr?mt v?k. Jeg tror nu stadig at vi f?r den, men det er min tanke over hvorfor DBU ikke har meldt noget ud endnu. Sidste ?r gjorde de det vist op til kvartfinalerne, s? de tager deres tid i ?r.
Alts?, nu tog jeg jo bare udgangspunkt i, at der nok skal v?re 20.000 jyder der gerne vil opleve pokalfinalen - og formentlig 75% Aalborgensere, men selvf?lgelig kan man da lave en fordelingsn?gle, s? man undg?r at f? udsolgt, hvis man ?nsker det. Men ud fra den betragtning bliver der vel heller ikke plads til mere end 5.000 fra Aalborg til en kamp i Esbjerg. 

Der har altid v?ret en fordelingsn?gle i pokalen, og det er ogs? derfor der n?sten aldrig er udsolgt. Husk p? at AGF-FCK var den f?rste udsolgte pokalfinale i det nye ?rtusinde, og det var den fordi vi er noget n?r de eneste der kan fylde op n?r det g?lder, udover de 2 KBH-klubber.

Der er ingen anden logisk grund til at fedtspille med finalestadion, hvis ikke det er for at pr?ve at fylde det op. ?rhus er den bedste destination for 3/4 klubber, AGF har masser af erfaring i store kampe fra landsholdets kampe udenfor Parken, og der er med al sandsynlighed flere neutrale der vil hertil end Esbjerg. Til geng?ld fylder 3-4k fans fra de 2 sm? klubber v?sentligt mere p? et stadion med plads til 15k end hos et med 20k, hvor man nemt kunne lave noget der ligner et 6/3/6 split mellem AaB, neutrale og SJE/Horsens uden for mange tomme s?der.

I sidste ende skal du jo huske p? at pokalen betragtes som en fodboldfest og ikke en profitoptimering: S? selvom storholdet sikkert f?r lidt flere billetter hvis salget st?r stille i den anden ende, s? er hele pointen at det ene hold ikke skal drukne det andet p? antal. At det s? ofte forholder sig anderledes rent praktisk, fordi befolkningsfordelingen er meget sk?v, er en anden sag.

Zinras said:
Horsens vil med en vis sandsynlighed f? solgt de fleste af deres billetter, fordi de ikke kan en skid andet i s?sonen og har et p?nt stort befolkningsgrundlag (tror der er 90k i kommunen), mens Haderslev har lidt over 30k. S? AGF-Horsens eller AaB-Horsens vil nok v?re idealet m?lt p? publikum, mens det nok vil v?re mod SJE m?lt p? spil.

Ikke desto mindre har S?nderjyskE meget flottere tilskuertal end Horsens.

Horsens kommune er til en vis grad fyldt op med Aarhusianere der er flygtet fra huspriserne.
Dertil har Horsens b?de  AGF, Vejle og i mindre grad Silkeborg  t?t p? sig til at k?mpe om at tiltr?kke "forstadsfolk" mens S?nderjyskE til en pokalfinale vil samle folk fra et stort S?nderjysk opland.

Hvis vi g?r efter den pokalfinale der vil give den bedste stemning p? l?gterne, s? vil en AGF-S?nderjyskE finale p? et langt mere intimt Esbjerg stadion danne den uden tvivl bedste kulise.
Det p? trods h?ber jeg dog at det bliver i Aarhus med os som deltagere.

Latest posts

Back