New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 451
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Hvis man stadig synes, "at det går meget godt indtil videre" har man ikke set kampen i dag.

En af de dårligste kampe i årevis, hvor intet hang sammen. Vi kan jo ikke spille flere af den slags kampe i Suppen uden at ende i nedrykningsspillet, og den her var den første mellem 10 til 12 kampe ekstra. Truppen er alt for tynd og smal.

Kom nu lidt. Vi har otte skader fra spillere, der ville kunne starte inde.

Vi har JJ og Carstensen, der er ved at spille sig i form.

Vi fpr Tingager skadet undervejs.

Det er ubetinget, at vi skkal have forstærkninger. Der er vist heller aldrig nogen, der har sagt andet, og forstærkningerne kommer selvfølgelig også.

Men kampen i dag var jo ikke udtryk for holdets reelle niveau. Overhovedet.

Og det går jo faktisk meget godt. Vi er videre i CL, og vi får point i SL.

Der er jo en grund til en trup er mere end bare kamptruppen.

Man må spille dem der er klar, det er derfor CV har samlet en trup af flere spillere
Hehe jo, men de er ikke alle sammen lige gode og i stand til at spille alle positioner. I en kamp hvor vi spiller om EL-gruppespil og den sidste playoff om CL kan det godt være man starter med en Tingager, der lige skal holde øje med potentielt problem, hvis alternativet er en bagkæde med Camara, Callø og Storch. Nu må vi se hvad de får klar til den kamp, men der er jo bred enighed om at vi leder efter en forsvarsspiller fordi der er en mangel der.

Det er et super resultat kampen taget i betragtning. Desuden har vi flere unge spillere som gjorde det rigtig fint og som hele tiden skal lære af fejl. Jeg synes Camara gør det fremragende, han har et vanvittigt potentiale. Vi skal også huske på, at det der virkelig rykker på de unges udvikling er spilletid og ansvar, det er en hårfin balancegang.

Superligaen er desuden en stærk liga, man kan ikke forvente 3 points imod en oprykker ovenpå 120 minutters fodbold i onsdags.

Igen må jeg bare sige at Hedenstad redder kampen for os. Han er ikke fejlfri, men han er kamp afgørende til vores fordel. Med alt respekt for Hansen, så har jeg savnet en keeper som kan gribe de høje indlæg, MH gør det overbevisende.

Andersson skal have mere tid, det jeg enig i. Men der er nogle situationer hvor det er svært at forstå de valg han tager. Den bold han vælger ikke at spille til en helt fri Carstensen er næsten utilgiveligt. Derefter hans frispark.. Han må til at forstå han ikke er stjernen på holdet, holdet er stjernen.

Det svært at klandre JP for noget som helst, han har styr på truppen, det taktiske og gør også sit for at lave de ændringer han kan for at ændre kampen til vores fordel. Jeg har dog for alvor svært ved at se hvilken rolle Tchamche har på vores hold. Han havde et fint indhop i Polen, men generelt ser jeg simpelthen ikke hvad han kan bidrage med.

Hehe jo, men de er ikke alle sammen lige gode og i stand til at spille alle positioner. I en kamp hvor vi spiller om EL-gruppespil og den sidste playoff om CL kan det godt være man starter med en Tingager, der lige skal holde øje med potentielt problem, hvis alternativet er en bagkæde med Camara, Callø og Storch. Nu må vi se hvad de får klar til den kamp, men der er jo bred enighed om at vi leder efter en forsvarsspiller fordi der er en mangel der.
Jeg synes bare det vil være skørt at undvære Tingager i længere tid, fordi han skal spille igennem noget, så tidligt i sæsonen.

Han skal have den ro det kræver mc og gerne lidt mere.

Kom nu lidt. Vi har otte skader fra spillere, der ville kunne starte inde.

Vi har JJ og Carstensen, der er ved at spille sig i form.

Vi fpr Tingager skadet undervejs.

Det er ubetinget, at vi skkal have forstærkninger. Der er vist heller aldrig nogen, der har sagt andet, og forstærkningerne kommer selvfølgelig også.

Men kampen i dag var jo ikke udtryk for holdets reelle niveau. Overhovedet.

Og det går jo faktisk meget godt. Vi er videre i CL, og vi får point i SL.
Det som er problemet med vores trup er at vi konstant har mange små skader og en del spillere som er on/off konstant (4 spillere som gik nd og ud af holdet sidste år).. At tro de lige pludselig spiller sig i kanonform er nok alm ønsketænkning. Serra spiller 530 min sidste år..

Vi mangler altså også 3 mand som spillede 2784 min, 2418 min og 2291 min sidste år (Beijmo, Dalsgaard og Mortensen)...

Jeg har intet problem med Lyngby kampen idag men det går altså ikke fremadrettet.

Det som er problemet med vores trup er at vi konstant har mange små skader og en del spillere som er on/off konstant (4 spillere som gik nd og ud af holdet sidste år).. At tro de lige pludselig spiller sig i kanonform er nok alm ønsketænkning. Serra spiller 530 min sidste år..

Vi mangler altså også 3 mand som spillede 2784 min, 2418 min og 2291 min sidste år (Beijmo, Dalsgaard og Mortensen)...

Jeg har intet problem med Lyngby kampen idag men det går altså ikke fremadrettet.

Jeg vil fortsat hellere have, at CV følger sin strategi end, at han panikhandler.

Vi har næste SL runde om 14 dage, og herimellem 2 CL kval kampe.

Jeg tænker, det nok skal gå.

Jeg vil fortsat hellere have, at CV følger sin strategi end, at han panikhandler.

Vi har næste SL runde om 14 dage, og herimellem 2 CL kval kampe.

Jeg tænker, det nok skal gå.
Vi sender fire mand på banen i dag, som aldrig har spillet en superligakamp fra start. Hvor er relationerne henne der? Tror pokker der ikke er noget, der hænger sammen.

Desuden bliver vi nødt til at få noget mere klarhed over de ualmindeligt mange skader. Det er ret vildt når man ser på den lange liste af "mindre skader". Links, JA, AJ, Mølgaard, Callø, Yakob, Serra, Carstensen. Derudover har vi Solbakken og Polle. Vildt.

Vi sender fire mand på banen i dag, som aldrig har spillet en superligakamp fra start. Hvor er relationerne henne der? Tror pokker der ikke er noget, der hænger sammen.

Desuden bliver vi nødt til at få noget mere klarhed over de ualmindeligt mange skader. Det er ret vildt når man ser på den lange liste af "mindre skader". Links, JA, AJ, Mølgaard, Callø, Yakob, Serra, Carstensen. Derudover har vi Solbakken og Polle. Vildt.
Callø og Serra er ikke skadede.

Callø og Serra er ikke skadede.

Carstensen var også på banen i dag.

Ja det vi mangler allermest er jo faktisk - at Andersen, AJ, Links, Callø, Carstensen, Yakob og flere andre som ikke er alvorligt skadede kommer i form, og kommer over deres nuværende problemer.

Ingen spiller sig i god kampform ved kun at spille sporadisk, og Links har til gode at spille en eneste kamp i sin normale venstre side (Kahl ikke har set så stabil ud uden ham som makker). Det er konstante ændringer der gør - at ingen opbygger nye relationer som holder og udvides. Der var 2-3 mand fra start 11 i dag i start 11 mod BIF i maj som andre har nævnt - og vi har skiftet så mange hele tiden i alle de kampe her - hvor fx Bech har spillet 50% af kampene som 10'er, og 50% som 9'er, ligesom Arnstad, Jønsson, Anderson og andre er flyttet rundt af nød.

Det handler ikke om at vi skal tilbage til en fast start 11 som skal køre hele pisset.
Det handler om at have flere spillere til hver plads - som roterer.

Fx når alle er klar - og Links og Emmery kan veksle på venstre wingback, og Andersen og Carstensen kan veksle på højre wingback.

Men lavede ikke straffe..
Kahl har enormt meget kapital at tære på fra særligt sidste sæson, hvor han var sublim og havde en stor anpart i mesterskabet.

Mht. Anderson har jeg givet udtryk for min holdning i utvetydige vendinger, og den står jeg ved, men generelt er hans attitude og valg af løsninger bare så dårlige, at det er svært at se, hvordan det skulle ændre sig, når han med andres ord "er spillet ind". Husk på, han blev præsenteret som plug-and-play.

Så kan man med rette forvente en vis klasse, og at han tager ansvar i en dårlig kamp som i dag. Han viser ingen af delene.

Anderson bør imø aldrig starte, hvis alle er klar, men som jeg også skrev i tråden efter kampen i Randers, kan jeg godt se en værdi i at have en kaosspiller at sætte ind i særlige situationer.

Men så skal han også præstere!

Latest posts

Back