New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 430K
Transfervindue Sommer 2026
Der har stort set ingen handler været i top 5 udover Ejdum og Anderson. Resten har været transferfrie spillere og forlængelse af lejeaftaler. De attraktive spillere har simpelthen ikke været tilgængelige endnu.

For mig er det nytteløst at råbe "nu må CV handle". Fordi en handel kræver at der er en vare tilgængelig.

Jeg har hele tiden set Poznan som for stor en mundfuld. Også selvom vi eks. havde købt Lind og forlænget med Dalsgaard. De har langt større europæisk rutine end os, og de kommer til at æde os på deres frygtindgydende hjemmebane i returen.
Det kommer nok an på, hvordan man læser kommunikationen om den bredere trup.

Jeg har læst den sådan, at det afhang af, om vi kom i et ligaspil.
Det har været min tolkning. Det er helt fair at have en anden tolkning.
Jeg ønsker ikke at tærske langhalm på angriberen o.l.

For mig er forskellen, at 9'er og HCB er der holdet kan/bør styrkes i start-11. Dertil er der behov for at styrke bredden, i mindre grad, og større, hvis man kommer i gruppespil.

Ift tilgængelighed ved vi ikke, hvad der er tilgængeligt. Budskabet fra CV om at en etableret angriber koster 30-35 mio tyder mere på, at man ikke har pengene/ønsker at bruge dem, end at spilleren ikke er tilgængelig.

@ClausR har talt om manglende midler til at betale, før gruppespillet er sikret og/eller Links eller Arnstad er solgt. Det er også en reel mulighed.

Det væsentlige ift en 9'er er vel:
- hvad er man villige til at bruge nu hhv senere?
- vil man købe en mindre dygtig angriber, hvis det ikke bliver til gruppespil?
- hvad kan man få for pengene nu vs senere
- hvor meget ekstra værdi har 9'eren nu vs senere.
- hvor 'hård' er den eventuelle begrænsning fra bankbogen-》i hvilket omfang lader man engangsinvesteringerne i stadion begrænse hvad man har at handle for i vinduet. Lader man det sportslige budget styre, og lånefinansierer diffen, eller begrænser man det sportslige budget for at betale omkostningerne.

Tager man det økonomiske ud af ligningen:

1) Kan man få mere for pengene senere?
2) Kan man nøjes med lavere niveau, hvis ikke gruppespil?
3) Hvad er værdien af at købe tidligt.

Mine svar er
1) formentlig, men det er ikke sikkert. Og skal man så vwnte til medio- eller slut-august?
2) nej, medmindre man nedtoner ambitionerne.
3) det bliver noget med sandsynlighedsregning. Hvordan er playoff i euro league?

Hvis playoff i CL er nærmest umuligt og playoff i EL er lige en grad lettere, men reelt også umulig, er værdien af sejr over Poznan voldsomt stor, og dermed er værdien af en angriber også stor.

Er EL-playoff overkommelig, er værdien af 9'eren nu mindre, men til gengæld større før 3. Runde og især playoff.

I ligaen er 9'eren værdifuld ift points. Men da de første runder ikke på samme måde åbner for gruppespil, er det lettere at vente. Top-6 er vigtigt, og en dårlig start kan give krisestemning, men alt i alt kan man langt bedre vente i ligaen.

Jeg ønsker ikke at tærske langhalm på angriberen o.l.

For mig er forskellen, at 9'er og HCB er der holdet kan/bør styrkes i start-11. Dertil er der behov for at styrke bredden, i mindre grad, og større, hvis man kommer i gruppespil.

Ift tilgængelighed ved vi ikke, hvad der er tilgængeligt. Budskabet fra CV om at en etableret angriber koster 30-35 mio tyder mere på, at man ikke har pengene/ønsker at bruge dem, end at spilleren ikke er tilgængelig.

@ClausR har talt om manglende midler til at betale, før gruppespillet er sikret og/eller Links eller Arnstad er solgt. Det er også en reel mulighed.

Det væsentlige ift en 9'er er vel:
- hvad er man villige til at bruge nu hhv senere?
- vil man købe en mindre dygtig angriber, hvis det ikke bliver til gruppespil?
- hvad kan man få for pengene nu vs senere
- hvor meget ekstra værdi har 9'eren nu vs senere.
- hvor 'hård' er den eventuelle begrænsning fra bankbogen-》i hvilket omfang lader man engangsinvesteringerne i stadion begrænse hvad man har at handle for i vinduet. Lader man det sportslige budget styre, og lånefinansierer diffen, eller begrænser man det sportslige budget for at betale omkostningerne.

Tager man det økonomiske ud af ligningen:

1) Kan man få mere for pengene senere?
2) Kan man nøjes med lavere niveau, hvis ikke gruppespil?
3) Hvad er værdien af at købe tidligt.

Mine svar er
1) formentlig, men det er ikke sikkert. Og skal man så vwnte til medio- eller slut-august?
2) nej, medmindre man nedtoner ambitionerne.
3) det bliver noget med sandsynlighedsregning. Hvordan er playoff i euro league?

Hvis playoff i CL er nærmest umuligt og playoff i EL er lige en grad lettere, men reelt også umulig, er værdien af sejr over Poznan voldsomt stor, og dermed er værdien af en angriber også stor.

Er EL-playoff overkommelig, er værdien af 9'eren nu mindre, men til gengæld større før 3. Runde og især playoff.

I ligaen er 9'eren værdifuld ift points. Men da de første runder ikke på samme måde åbner for gruppespil, er det lettere at vente. Top-6 er vigtigt, og en dårlig start kan give krisestemning, men alt i alt kan man langt bedre vente i ligaen.
Mht 1’eren så har det længe været tydeligt, at mange hold bare har ventet til sidst for at lave den gode forretning. Som så måske misser fordi mange klubber kigger på de samme spillere.

Derfor synes jeg, at man rundt omkring ser mange veldrevne klubber der henter dén spiller de vil have meget tidligere end normalt. I hvettfald de sidste 3-4 vinduer.

Jeg vil heller ikke være overrasket hvis Rasmus NK, Anderson, Ejdum og Lind et største transfer i de respektive klubber dette vindue

Deres trup er vurderet til at være en del dyrere end vores, men min forventning er ikke, at de er på niveau med FCM eller på FCKs normale niveau.

Ville de to ikke vinde de fleste opgør mod Poznan?
Tjo måske, i de fleste sæsoner, de har vel egentlig også endnu større spillerbudgetter end Poznan og de har også den europæiske erfaring. Man kunne måske også spørge hvor Poznan ville ende hvis de spillede i Superligaen og så tror jeg da de ville være udfordrere til titlerne. Så det er måske lidt under FCK/M, men sådan noget i nabolaget - som gør at det ikke er umuligt og hvis vi kom med hele holdet og topniveauet fra sidste sæson kunne det være det var et helt lige udgangspunkt (Poznan var dog også bedst i Polen og kunne velsagtens slå i hvert fald FCK.)

Hvor?

85 kampe for Houston siden skiftet fra FCM i 2023 siger da noget om at han stadig er aktiv.
Der var et podcastrygte fra i dag, hvor Sviatchenko skulle have vist interesse for at vende hjem, hvor flere danske klubber skulle være interesserede, og hvor Viborg blev udelukket og FCM det samme, da det ikke ville give sikker spilletid, hvorimod AGF ville være oplagt efter Dalsgaard. Tænkte blot, at ethvert rygte ville være velkomment i denne voldsomme sommertørke 😉. Har ingen anelse om, om det har noget på sig.

Er det egentlig i dag, at AGF skal indgive deres spillerliste til kampene mod Poznan? Kan ikke huske hvor jeg læste om deadline.

Ville være så fedt med Erik Sviachenko - han passer helt perfekt ind på højre stopper i en 3 mands kæde. AGF har en fremragende fysisk stab der kan tage hånd om ham og han er tilmed et par år yngre end Dalsgaard. Han har jo solgt villaen og vil vel gerne bo i Aarhus ligesom resten af FCM truppen.

Nu spørger jeg oprigtigt. Mener du det eller er det en automatisk bemærkning?

Jeg ville foretrække de i første omgang fik styr på Mølgaard, Poulsen, Serra og Jonas Jensen Abbew - det er ikke ofte de er i stand til at levere 90 minutter eller være klar i lidt længere perioder. Tværtimod bliver de ofte skadet, når vi lige kunne bruge dem. Det kunne være 4 forstærkninger indefra.

Er opgaven umulig, tænker jeg CV skal se om han ikke kan komme af med dem hurtigst muligt (der er nok en lidt speciel situation med NP). Hvis der er skades issues ved Sviatchenko, så håber jeg vi vil se efter en anden.

Ville være så fedt med Erik Sviachenko - han passer helt perfekt ind på højre stopper i en 3 mands kæde. AGF har en fremragende fysisk stab der kan tage hånd om ham og han er tilmed et par år yngre end Dalsgaard. Han har jo solgt villaen og vil vel gerne bo i Aarhus ligesom resten af FCM truppen.
Tror du virkelig han kan spille HCB ? Husker ham som noget mere stationær - altså Tingagers plads

Latest posts

Back