New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 772K
Glemmer folk ikke at spillere ikke bare er plug n play? En hcb der ikke er kørt ind i systemer og mønstre og en 9er der ikke kender vores presspil, tror jeg ikke er en styrke på 14-dages basis, men selvfølgelig på længere sigt.
Anderson virker til han er godt med allerede. Knudsen og Solbakken var også hurtigt med. Det samme med Carstensen sidste år

Hvis vi fx havde hentet Lind havde det naturligvis været en styrkelse selv hvis man havde besluttet han kun skulle ind fra bænken fordi han ikke var spillet ind. Han havde formentlig stået til at starte inde. Ideelt skulle man have hentet angriberen i vinter, men det er svært at kritisere at man ikke gjorde det hvis analysen var at mesterskabschancen var større ved at vente. Nu handler det dog også om det lidt længere sigte hvor det kan koste nogle point, måske også i Europa, hvis han kommer sidst i vinduet og så skal spilles ind, men i sidste ende handler det også om et endnu længere sigte hvor det allervigtigste er at finde den rigtige. Ved at vente ender det forhåbentlig også med en spiller der er så god at han faktisk gør en forskel meget hurtigt.

Ingen tvivl om at vi skal have en ekstra til bagkæden. AJ tvivler jeg på nogensinde når et højt niveau og Callø er også stadig et stort spørgsmålstegn. Derudover kommer den manglende gardering for Kahl.

Jeg synes Højer er oplagt til venstresiden. Ikke mindst når vi sælger Links. Også hvis vi går tilbage til 4-mandsbagkæde
Hvis Højer var aktuel, tror du så ikke han allerede havde været her. Han kunne jo i princippet træner med ligesom Jønsson gjorde.

Last edited:
Ok, så lad os tage den, selvom jeg ikke rigtig gider at beskæftige mig med FCM i denne tråd. De har 9 tilgange, hvor det vel kun er NK og måske Wätjen, der kan gå ind som forstærkninger. Så har de hentet tre spillere hjem fra "leje", Beni Junior (Mafra), Dani Silva (Pafos) og Friday Etim (Fredericia), som sikkert vil være i periferien af holdet, hvis ikke de lejes ud igen. Derudover en reservemålmand. Derudover har de sagt farvel til 6 spillere.

Vi har officielt 7 tilgange, hvor to af dem godt nok også var her som lejespillere i sidste sæson. Her er Badji og Gyamfi sikkert mindre relevante, men de var jo heller ikke spillere vi ville hente, hvis vi havde valget. De øvrige fem kommer til at blive relevante, også i startopstillinger i denne sæson.

Så ja, en del aktivitet hos dem og os, men ellers ret stille rundt omkring i forhold til væsentlige oprustninger.

Beijmo har de sq nok vidst længe, at han var væk.

Poznan ville vi i min optik tabe til - også uanset om vi havde købt ny HCB og 9'er. Som altså slet ikke er tilgængelig, som jeg ser det.

Ligaspil eller ej afhænger af lodtrækningsheld. Ikke af transfers af spillere som ikke er tilgængelige.

Det er en omsonst diskussion at pære rundt i om vi skulle betale overpris for spillere der ikke vil styrke os på den lange bane, for at kunne sikre et ligaspil.
Den diskussion er jeg ude af for nu.
Helt fair.

Jeg er ikke ude i, om vi skal betale overpris eller ej. Blot at truppen ikke er sat sammen på en måde, som jeg finder specielt hensigtsmæssigt får de kampe vi står over for.

Du skriver - frit fra hukommelsen - at attraktive spillere ikke er tilgængelige endnu. Hvilket muligvis, muligvis ikke, er korrekt. Men i hvert fald i ligeså høj grad er spekulation

Hvilket - hvis det er korrekt - også var viden CV havde allerede sidste år, da han valgte at lade Mortensen, Dalsgaard, Beijmo og Kahl havde kontraktudløb (på det tidpunkt havde Hansen og Poulsen også).

Jeg tænker CV har kørt vinduet relativt traditionelt for en klub med det 4.-5. største budget.

Sikret kontrakt på de to fine lejesvende.
Sikret bredde med sikre tilgange i Anderson og Jønsson.

Og lade testkampene vise, om en af boblerne (AJ, Callø, Camara, Bogere, Serra, Bech på ny position) kan træde et skridt frem.
Hvis de ikke kan det, så bliver der købt en ny stopper og 9'er til sidst i vinduet.

Der har stort set ingen handler været i top 5 udover Ejdum og Anderson. Resten har været transferfrie spillere og forlængelse af lejeaftaler. De attraktive spillere har simpelthen ikke været tilgængelige endnu.

For mig er det nytteløst at råbe "nu må CV handle". Fordi en handel kræver at der er en vare tilgængelig.

Jeg har hele tiden set Poznan som for stor en mundfuld. Også selvom vi eks. havde købt Lind og forlænget med Dalsgaard. De har langt større europæisk rutine end os, og de kommer til at æde os på deres frygtindgydende hjemmebane i returen.

Jeg tror vi kommer til at hutle os mandskabsmæssigt gennem ligaen, mens vi spiller de seks europæiske kampe. Sådan plejer holdene at prioritere den periode. Heldigvis er de europæiske holds kampe udsat i tredje runde.

Hvis vi kommer i et ligaspil - hvilket for mig handler om lodtrækning og ikke om transfers - så vil CV formentlig styrke bredden på sidste transferdag.
Og det er også dér han køber den tilgængelige og attraktive 9'er samt stopper.
Jeg tror du overvurderer Lech Poznan og polsk fodbold voldsomt. Npr Mikael Ishak kan blive en profil i Poznan, selvom han var en middelmådig Superligaangriber, så er det defensive niveau i Polen på et meget lavt niveau. Hvilke resultater har Poznan haft internationalt? Vi har lige vundet over FCM, FCK og Brøndby i den hjemlige liga, vi kan også godt slå Poznan.

Jeg tror du overvurderer Lech Poznan og polsk fodbold voldsomt
Jeg tror til gengæld, der er en alvorlig risiko for at du undervurdere Poznan ret meget. De har vundet mesterskabet to år i træk og har et budget på rundt regnet det dobbelte af os. Jeg tror det bliver et par meget svære kampe. Jeg tror vi har chancer, men vi absolut SKAL have et godt udgangspunkt på tirsdag, ellers tror jeg løbet er kørt.

De kom faktisk OK langt i Conference League sidste sæson og tabte knebent i 1/8 finalen mod Shaktar Donetsk, som røg ud i semifinalen til Crystal Palace.

Så noget helt jammerligt forsvar løber de nok desværre ikke rundt med. Men en ting ting er at slå hold som KUPS for at komme videre i Conference League, noget andet er at gardere sig mod en aarhusiansk offensiv med selvtillid.

Jeg tror til gengæld, der er en alvorlig risiko for at du undervurdere Poznan ret meget. De har vundet mesterskabet to år i træk og har et budget på rundt regnet det dobbelte af os. Jeg tror det bliver et par meget svære kampe. Jeg tror vi har chancer, men vi absolut SKAL have et godt udgangspunkt på tirsdag, ellers tror jeg løbet er kørt.
Jeg siger ikke at det er to garanterede sejre, det var et modsvar til at Akrobaten ikke mente vi havde en chance overhovedet i de kampe - det har vi, og vi har før givet røvfuld til hold med meget større budget end Poznan.

Jeg siger ikke at det er to garanterede sejre, det var et modsvar til at Akrobaten ikke mente vi havde en chance overhovedet i de kampe - det har vi, og vi har før givet røvfuld til hold med meget større budget end Poznan.
Man kan vel som udgangspunkt sammenligne det lidt med at møde FCK eller M i en pokal semifinale, men med mindre godt kendskab til hinanden. Der vil vi heller ikke være favoritter, men trods alt have en udmærket chance. Det jeg så synes flytter lidt flere procenter over til Poznan er at vi ikke har så megen erfaring med europæiske kampe og skal spille hjemmekampen i Randers.

Grantzau er nu i venstresiden - og spillede også der i går mod Horsens. Han har flere gange imponeret i opstarterne - men endnu ikke fået det overført til førsteholdsbold i gældende kampe.

Ville være fedt hvis han netop var i højre side - da Emmery jo er foran i venstre.
Maznikar sagde det ellers omvendt i DHS: Links spillede til højre fordi ?? Når nu Grantzau normalt villd spille højre. Maznikar mente ganske naturligt det er fordi Links skal spille højre side mod Poznan.

Deres trup er vurderet til at være en del dyrere end vores, men min forventning er ikke, at de er på niveau med FCM eller på FCKs normale niveau.

Ville de to ikke vinde de fleste opgør mod Poznan?
Det er en nem måde at måle styrkeforhold på at se på trupværdi. Problemet er at en 18 årig med et stort potentiale, men ingen kvalitet her og nu, bliver vurderet langt højere end en 34 årig med kontraktudløb som lige er blevet kåret som månedens spiller i ligaen. Så selvom det er nemt at måle styrkeforholdet på truppens værdi, så er det også helt, helt misvisende. Jeg ser ikke trupværdi som andet end en meget ringe indikator på et holds styrke, og når det gæler Lech Poznan, så er et mere tydeligt tegn på styrkeforholdet, at deres superstjerne er Mikael Ishak, som var en helt ordinær spiller i superligaen. - Det viser noget om styrkeforhold, ikke hvor meget transferværdi de har i truppen.

Latest posts

Back