Transfervindue Sommer 2026
Der har stort set ingen handler været i top 5 udover Ejdum og Anderson. Resten har været transferfrie spillere og forlængelse af lejeaftaler. De attraktive spillere har simpelthen ikke været tilgængelige endnu.
For mig er det nytteløst at råbe "nu må CV handle". Fordi en handel kræver at der er en vare tilgængelig.
Jeg har hele tiden set Poznan som for stor en mundfuld. Også selvom vi eks. havde købt Lind og forlænget med Dalsgaard. De har langt større europæisk rutine end os, og de kommer til at æde os på deres frygtindgydende hjemmebane i returen.
Jeg ønsker ikke at tærske langhalm på angriberen o.l.Det kommer nok an på, hvordan man læser kommunikationen om den bredere trup.
Jeg har læst den sådan, at det afhang af, om vi kom i et ligaspil.
Det har været min tolkning. Det er helt fair at have en anden tolkning.
For mig er forskellen, at 9'er og HCB er der holdet kan/bør styrkes i start-11. Dertil er der behov for at styrke bredden, i mindre grad, og større, hvis man kommer i gruppespil.
Ift tilgængelighed ved vi ikke, hvad der er tilgængeligt. Budskabet fra CV om at en etableret angriber koster 30-35 mio tyder mere på, at man ikke har pengene/ønsker at bruge dem, end at spilleren ikke er tilgængelig.
@ClausR har talt om manglende midler til at betale, før gruppespillet er sikret og/eller Links eller Arnstad er solgt. Det er også en reel mulighed.
Det væsentlige ift en 9'er er vel:
- hvad er man villige til at bruge nu hhv senere?
- vil man købe en mindre dygtig angriber, hvis det ikke bliver til gruppespil?
- hvad kan man få for pengene nu vs senere
- hvor meget ekstra værdi har 9'eren nu vs senere.
- hvor 'hård' er den eventuelle begrænsning fra bankbogen-》i hvilket omfang lader man engangsinvesteringerne i stadion begrænse hvad man har at handle for i vinduet. Lader man det sportslige budget styre, og lånefinansierer diffen, eller begrænser man det sportslige budget for at betale omkostningerne.
Tager man det økonomiske ud af ligningen:
1) Kan man få mere for pengene senere?
2) Kan man nøjes med lavere niveau, hvis ikke gruppespil?
3) Hvad er værdien af at købe tidligt.
Mine svar er
1) formentlig, men det er ikke sikkert. Og skal man så vwnte til medio- eller slut-august?
2) nej, medmindre man nedtoner ambitionerne.
3) det bliver noget med sandsynlighedsregning. Hvordan er playoff i euro league?
Hvis playoff i CL er nærmest umuligt og playoff i EL er lige en grad lettere, men reelt også umulig, er værdien af sejr over Poznan voldsomt stor, og dermed er værdien af en angriber også stor.
Er EL-playoff overkommelig, er værdien af 9'eren nu mindre, men til gengæld større før 3. Runde og især playoff.
I ligaen er 9'eren værdifuld ift points. Men da de første runder ikke på samme måde åbner for gruppespil, er det lettere at vente. Top-6 er vigtigt, og en dårlig start kan give krisestemning, men alt i alt kan man langt bedre vente i ligaen.