New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 430K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tænker CV har kørt vinduet relativt traditionelt for en klub med det 4.-5. største budget.

Sikret kontrakt på de to fine lejesvende.
Sikret bredde med sikre tilgange i Anderson og Jønsson.

Og lade testkampene vise, om en af boblerne (AJ, Callø, Camara, Bogere, Serra, Bech på ny position) kan træde et skridt frem.
Hvis de ikke kan det, så bliver der købt en ny stopper og 9'er til sidst i vinduet.

Der har stort set ingen handler været i top 5 udover Ejdum og Anderson. Resten har været transferfrie spillere og forlængelse af lejeaftaler. De attraktive spillere har simpelthen ikke været tilgængelige endnu.

For mig er det nytteløst at råbe "nu må CV handle". Fordi en handel kræver at der er en vare tilgængelig.

Jeg har hele tiden set Poznan som for stor en mundfuld. Også selvom vi eks. havde købt Lind og forlænget med Dalsgaard. De har langt større europæisk rutine end os, og de kommer til at æde os på deres frygtindgydende hjemmebane i returen.

Jeg tror vi kommer til at hutle os mandskabsmæssigt gennem ligaen, mens vi spiller de seks europæiske kampe. Sådan plejer holdene at prioritere den periode. Heldigvis er de europæiske holds kampe udsat i tredje runde.

Hvis vi kommer i et ligaspil - hvilket for mig handler om lodtrækning og ikke om transfers - så vil CV formentlig styrke bredden på sidste transferdag.
Og det er også dér han køber den tilgængelige og attraktive 9'er samt stopper.

Jeg tænker CV har kørt vinduet relativt traditionelt for en klub med det 4.-5. største budget.

Sikret kontrakt på de to fine lejesvende.
Sikret bredde med sikre tilgange i Anderson og Jønsson.

Og lade testkampene vise, om en af boblerne (AJ, Callø, Camara, Bogere, Serra, Bech på ny position) kan træde et skridt frem.
Hvis de ikke kan det, så bliver der købt en ny stopper og 9'er til sidst i vinduet.

Der har stort set ingen handler været i top 5 udover Ejdum og Anderson. Resten har været transferfrie spillere og forlængelse af lejeaftaler. De attraktive spillere har simpelthen ikke været tilgængelige endnu.

For mig er det nytteløst at råbe "nu må CV handle". Fordi en handel kræver at der er en vare tilgængelig.

Jeg har hele tiden set Poznan som for stor en mundfuld. Også selvom vi eks. havde købt Lind og forlænget med Dalsgaard. De har langt større europæisk rutine end os, og de kommer til at æde os på deres frygtindgydende hjemmebane i returen.

Jeg tror vi kommer til at hutle os mandskabsmæssigt gennem ligaen, mens vi spiller de seks europæiske kampe. Sådan plejer holdene at prioritere den periode. Heldigvis er de europæiske holds kampe udsat i tredje runde.

Hvis vi kommer i et ligaspil - hvilket for mig handler om lodtrækning og ikke om transfers - så vil CV formentlig styrke bredden på sidste transferdag.
Og det er også dér han køber den tilgængelige og attraktive 9'er samt stopper.
Det er også en hel fair tilgang, men så virker kommunikationen omkring en større trup fordi vi skal spille i tre, og ikke to, turneringer bare forkert.

Det er også en hel fair tilgang, men så virker kommunikationen omkring en større trup fordi vi skal spille i tre, og ikke to, turneringer bare forkert.
Vi er ikke igang med de tre turneringer endnu.
Lige nu og her, er CVs ageren acceptabel - dog kunne man have ønsket decideret forstærkninger til Lech kampene.

Inden vinduet lukker, er jeg ret sikker på, at vi har skiftet 1-2 dødvægtspillere som Mølgaard og Badji ud, med spillere der konkurerer direkte om en startplads.

Jeg tror alle, at vi synes, at AGF kunne have været bedre til at forstærke truppen i god tid inden sæsonstart. Det er dog ikke meget bedre i andre klubber.

Brøndby har hentet Max Ejdum og Patrick Mortensen. Til gengæld har de i forhold til foråret sagt farvel til Ben Godfrey, Maykel Lahdo og (snart) Vallys. Samlet set er truppen næppe blevet bedre, om end de nok er bedre stillet uden for stregerne.

FCK hentede Beijmo (buh!), men han er også den eneste. Til gengæld har de sagt farvel til Claesson, Zanka, Buta og Amir Richardson. I forhold til hvor lidt det fungerede i sidste sæson ville det transfervindue hidtil heller ikke gøre mig særligt opløftet.

Vi er ikke igang med de tre turneringer endnu.
Lige nu og her, er CVs ageren acceptabel - dog kunne man have ønsket decideret forstærkninger til Lech kampene.

Inden vinduet lukker, er jeg ret sikker på, at vi har skiftet 1-2 dødvægtspillere som Mølgaard og Badji ud, med spillere der konkurerer direkte om en startplads.
Alle tre turneringer er ikke startet, men fra tirsdag er der 4 kampe på 11 dage.

Vi må forvente at der ikke er nogle markspillere der spiller 360 minutter på så kort tid.

Det kommer nok an på, hvordan man læser kommunikationen om den bredere trup.

Jeg har læst den sådan, at det afhang af, om vi kom i et ligaspil.
Det har været min tolkning. Det er helt fair at have en anden tolkning.

Den nuværende trupstørrelse skal kunne håndtere de seks ekstra kampe i juli og august, mens alle er friske. Det kan koste lidt i ligaen, men det lever jeg med.
Det har det alle dage gjort i de uger (juli 2024 mødte vi BIF ude hvor de skiftede flere spillere, august 2025 mødte vi FCK ude hvor de skiftede fem, FCM har mod bundhold flere gange skiftet næsten et helt hold).

Kommer der seks yderligere kampe i efteråret (og måske endda to i februar), så skal truppens bredde naturligvis styrkes.

Det kommer nok an på, hvordan man læser kommunikationen om den bredere trup.

Jeg har læst den sådan, at det afhang af, om vi kom i et ligaspil.
Det har været min tolkning. Det er helt fair at have en anden tolkning.

Den nuværende trupstørrelse skal kunne håndtere de seks ekstra kampe i juli og august, mens alle er friske. Det kan koste lidt i ligaen, men det lever jeg med.
Det har det alle dage gjort i de uger (juli 2024 mødte vi BIF ude hvor de skiftede flere spillere, august 2025 mødte vi FCK ude hvor de skiftede fem, FCM har mod bundhold flere gange skiftet næsten et helt hold).

Kommer der seks yderligere kampe i efteråret (og måske endda to i februar), så skal truppens bredde naturligvis styrkes.
Jeg er nok af den opfattelse, at jeg havde troet at man gerne ville beholde Beijmo, Dalsgaard og Callø.

Så jeg føler, før den største chance for f.eks Europa League nogensinde, at man er villige til at “se hvad der sker”. Hvorimod f.eks vores modstander styrker deres forsvar.

Igen, det er helt fair man som klub ønsker det. Så længe man er klar over, at det koster på nogle parametre.

Det kunne man godt ønske sig. Men det er højt spil fordi deciderede forstærkninger kommer udefra og skal spilles ind. Det er slet ikke givet at en forstærkning forstærker holdet fra første kamp. AGF blev mestre som HOLD, ikke fordi vi havde de bedste spillere, men fordi vi havde den bedste træner og den mest sammenspillede enhed.
Det er ikke risikofrit at købe ind til toppen af sådan en trup, HELLER ikke selvom tre store personligheder er smuttet fra toppen af hierakiet.

Og hvad gør man, hvis man har lokket spillere til, med udsigt til CL og det ikke lykkes? Moukouko i FCK lignede hele sidste sæson én, der primært var i København for at spille Champions League og tolererede, at superligaen også skulle overstås. Bare for at tage et eksempel.

Man skal finde spillere, som er gode nok til at forstærke en stærk superligatrup OG kan gøre det ret hurtigt. De spillere vælger ikke AGF som det første.
Jeg drømmer om 1-2 forsvarsspillere og en mindst én angriber i superliga+ kvalitet. Men jeg har sluttet fred med to ting:
1. Det bliver sent i vinduet, fordi det er vilkåret for en klub som AGF. Vi har vores plads i fødekæden
2. Det er ikke sikkert det lykkes, fordi de spillere vi går efter, kan have fundet noget mere interessant for dem (stakkels forvirrede tosser, der ikke ved, hvad AGF er).

Hvis vi ender uden forstærkninger er det svært ikke at være utilfreds. Omvendt er det også vigtigt at temperere sin utilfredshed og huske på, at det nogle gange er bedre at lede videre efter den rette, end det er at hente noget, som bare ikke er godt nok (Haugen, Badji, Kurmanowski, Serra).

Kommer vi i et europæisk gruppespil, så er det ikke kun mod bundhold vi kommer til at teste bredden.

Men det var opløftende
Nej men Lyngby-kampen kommer på et strategisk tidspunkt, som du skrev: Den 4. kamp på 11 dage og få dage før den sikkert ret vigtige første kamp i Q3 i Europa.

Endelig, skulle vi tabe i Lyngby, så er det "kun" en 3-point kamp, i modsætning til f.eks. Brøndby-kampen.

Jeg er nok af den opfattelse, at jeg havde troet at man gerne ville beholde Beijmo, Dalsgaard og Callø.

Så jeg føler, før den største chance for f.eks Europa League nogensinde, at man er villige til at “se hvad der sker”. Hvorimod f.eks vores modstander styrker deres forsvar.

Igen, det er helt fair man som klub ønsker det. Så længe man er klar over, at det koster på nogle parametre.
Beijmo har de sq nok vidst længe, at han var væk.

Poznan ville vi i min optik tabe til - også uanset om vi havde købt ny HCB og 9'er. Som altså slet ikke er tilgængelig, som jeg ser det.

Ligaspil eller ej afhænger af lodtrækningsheld. Ikke af transfers af spillere som ikke er tilgængelige.

Det er en omsonst diskussion at pære rundt i om vi skulle betale overpris for spillere der ikke vil styrke os på den lange bane, for at kunne sikre et ligaspil.
Den diskussion er jeg ude af for nu.

Der skrives om sandsynligheden for at klare Lech er lav fordi der ikke er hentet forstærkninger. Det er vel det samme?
Jo, men det er da klart, at det ville have styrket vores chancer, hvis vi havde haft en ny 9'er og en Beijmo-afløser klar ved træningsstart midt i juni. Det ville ikke betyde, at de var ideelt spillet ind, men stadig have været en styrkelse.

JP har kommenteret på vores defensive problemer:

Tobias Mølgaard og Luka Callø har døjet med skader i opstarten.

For Tobias Mølgaard er det et mindre problem, som holder ham ude, fortæller Jakob Poulsen efter kampen til Campo og resten af de fremmødte medier.
Også unge Luka Callø, som i denne sæson er vendt hjem til AGF fra sit lejemål i Aarhus Fremad i seneste sæson, døjer med en skade, som holdte ham ude af dagens opgør.

Og han er da umiddelbart heller ikke i spil til det første Champions League kvalifikationsopgør, fortæller Jakob Poulsen.
det er også en ung spiller, som har brug for at være klar, når vi bringer ham i spil, lyder det fra AGF-cheftræneren.

Jeg tænker også at den bedste chance for at klare opstarten godt, er at bruge den gruppe vi har og udnytte de kvaliteter vi har fået som enhed og hold. Jeg tror også at spillere som Borgere, Kristjanson, Camara er klar til at tage et step op. Jakob Andersen kunne måske være oplagt som Beijmo afløser og Carstensen bør spille når han er klar igen.. jeg er ikke så bekymret, men der er jo ingen garanti for at gå videre mod podznan uanset hvad man køber ind..

Latest posts

Back