"Logikken i cykelsporten er, at ekstraordinære præstationer nærmest altid er baseret på snyd. Det er en grund præmis. Jeg synes, det er uendeligt sløjt journalistisk arbejde, at der stilles så lidt spørgsmålstegn ved et niveau, der stikker så meget ud."
ganske enig, men så er vi igen der hvor man dømmer fordi nogen er for gode.. det sker i øvrigt i stort set alle sportsgrene, men i cykling så er man dopet fordi man vinder for meget. I øvrigt så er den journalistiske vinkel vwl ikke om Pogacar er dopet, men om det fysiologisk er muligt - hvilket der svares på.
Jeg undre mig faktisk over hvordan du kan få den vinkel på det.. Men det må være øjnene der læser
Det var nu mere en generel betragtning fra min side, ikke møntet på den specifikke artikel. Men det fik jeg ikke tydeliggjort, det beklager jeg.
Uagtet om Pogacar er dopet eller ej, så er det super iøjnefaldende, hvad der foregår. Med cykelsportens historik in mente, er det ekstremt påfaldende, at nærmest ingen journalister stiller kritisk spørgsmålstegn ved, hvad der foregår - eller om der foregår noget.
Det synes jeg er meget, meget problematisk - den historiske journalistiske rolle i cykelsporten i betragtning.
Hvorfor skulle Armstrong gennem en heksejagt? Hvorfor skulle Pantani drives til selvmord? Hvorfor skulle Rasmussen have frataget sin sejr? Det var drevet af kritiske journalister.
I den kontekst er det fandme useriøst, at der ikke bliver stillet spørgsmålstegn ved præstationer, der er så radioaktive som Pogacars.
Ud fra en historisk betragtning er det jo væsentligt mere sandsynligt, at Pogacar er krudtet op over ørerne, end at han er Michael Phelps på to hjul.
Hvorfor skal Pogacar slippe? Han stikker mere ud end alle 90ernes dopingsyndere tilsammen.
Netop derfor er det vores forbandede pligt - som kritiske fans - at stille spørgsmålstegn ved det, vi ser. Igen, og igen, og igen.
For medierne gør det slet, slet ikke.