Sviatchenko og Vestergaard?
Nej tak.
Sviatchenko kan måske spænde an, meeen....
Vestergaard er så ustyrligt langsom, at kontinentalpladerne løber fra ham. Han skal spille et sted, hvor de står dybt og header væk.
Nu spørger jeg oprigtigt. Mener du det eller er det en automatisk bemærkning?
Jeg ville foretrække de i første omgang fik styr på Mølgaard, Poulsen, Serra og Jonas Jensen Abbew - det er ikke ofte de er i stand til at levere 90 minutter eller være klar i lidt længere perioder. Tværtimod bliver de ofte skadet, når vi lige kunne bruge dem. Det kunne være 4 forstærkninger indefra.
Er opgaven umulig, tænker jeg CV skal se om han ikke kan komme af med dem hurtigst muligt (der er nok en lidt speciel situation med NP). Hvis der er skades issues ved Sviatchenko, så håber jeg vi vil se efter en anden.
Nu spørger jeg oprigtigt. Mener du det eller er det en automatisk bemærkning?
Jeg ville foretrække de i første omgang fik styr på Mølgaard, Poulsen, Serra og Jonas Jensen Abbew - det er ikke ofte de er i stand til at levere 90 minutter eller være klar i lidt længere perioder. Tværtimod bliver de ofte skadet, når vi lige kunne bruge dem. Det kunne være 4 forstærkninger indefra.
Er opgaven umulig, tænker jeg CV skal se om han ikke kan komme af med dem hurtigst muligt (der er nok en lidt speciel situation med NP). Hvis der er skades issues ved Sviatchenko, så håber jeg vi vil se efter en anden.
Giver det mening at satse på skadesplagede spillere der, når de er kampklar, er meget marginale? Poulsen stikker ud, fordi han har været fabelagtig senest han var klar, men de virker alle til at være skrøbelige.
Hvis Mølgaard, Serra og JJA hellere vil blive i AGF, end skifte væk, men klubben gerne vil satse på andre, hvad gør man så?
Hvis 'straffen' for at satse på dem og det fejler er relativt stor, og belønningen begrænset (i hvert fald mht Mølgaard og Serra), er det så en god ide?
Med JJA har han fået en halvsæson hos Uwe, før han røg på bænken da Kahl blev førstevalg. Han fik tillid af JP og blev valgt som starter, men røg ud igen. Man kan altid håbe, og det gør jeg, men logikken peger tommelfingeren nedad.
Jeg tror du overvurderer Lech Poznan og polsk fodbold voldsomt. Npr Mikael Ishak kan blive en profil i Poznan, selvom han var en middelmådig Superligaangriber, så er det defensive niveau i Polen på et meget lavt niveau. Hvilke resultater har Poznan haft internationalt? Vi har lige vundet over FCM, FCK og Brøndby i den hjemlige liga, vi kan også godt slå Poznan.
Tja.
Polen ligger over klart over Danmark på koefficient ranglisten.
Mikael Ishak var måske middelmådig i Randers. Men har banket kasser ind i Polen, som altså er en stærkere liga end den danske.
Poznans resultater i Europa sidste år har jeg skrevet ind i CL-tråden. De er betydeligt bedre end vores de seneste mange år.
Ja, vi slog elendige FCK og BIF sidste sæson. Men kunne faktisk ikke slå FCM trods hele seks forsøg.
Udover at Poznan er et dygtigt hold, så er der to væsentlige ting som hælder i deres favør. Dels har de prøvet de her knock out runder mange gange modsat os. Og dels har de en vild hjemmebane, som kommer til at give os et chok.
Ville være så fedt med Erik Sviachenko - han passer helt perfekt ind på højre stopper i en 3 mands kæde. AGF har en fremragende fysisk stab der kan tage hånd om ham og han er tilmed et par år yngre end Dalsgaard. Han har jo solgt villaen og vil vel gerne bo i Aarhus ligesom resten af FCM truppen.
Tja.
Mikael Ishak var måske middelmådig i Randers. Men har banket kasser ind i Polen, som altså er en stærkere liga end den danske.
Poznans resultater i Europa sidste år har jeg skrevet ind i CL-tråden. De er betydeligt bedre end vores de seneste mange år.
Ja, vi slog elendige FCK og BIF sidste sæson. Men kunne faktisk ikke slå FCM trods hele seks forsøg.
Udover at Poznan er et dygtigt hold, så er der to væsentlige ting som hælder i deres favør. Dels har de prøvet de her knock out runder mange gange modsat os. Og dels har de en vild hjemmebane, som kommer til at give os et chok.
Hvor kommer det middelmådige fra - er det din egen holdning?
Han har spillet 5.630 minutter og scoret 31 mål samt lavet 5 assist i superligaen. Det er et mål pr 181 minutter (tror PM er på godt 190 minutter pr mål).
Tænker umiddelbart vi vil være tilfredse med en middelmådig 9’er.
Mikael Ishak, all-time statistik fra superligaen i fodbold. Kampe, mål, minutter, ind- og udskiftninger, gule og røde kort, strafpoint og karantænedage, debut og seneste kamp. Vundne og tabte kampe samt forsøg på straffespark, scoret og brændt. Seneste mål, længste måltørke og minutter per mål.
Han har spillet 5.630 minutter og scoret 31 mål samt lavet 5 assist i superligaen. Det er et mål pr 181 minutter (tror PM er på godt 190 minutter pr mål).
Mikael Ishak, all-time statistik fra superligaen i fodbold. Kampe, mål, minutter, ind- og udskiftninger, gule og røde kort, strafpoint og karantænedage, debut og seneste kamp. Vundne og tabte kampe samt forsøg på straffespark, scoret og brændt. Seneste mål, længste måltørke og minutter per mål.
Men det er noget der er sket de sidste par år, fordi de har været gode til at ramme det dårligste af de tre ligaspil, Conference League, med alle deres hold. Det er på hold nr. 3/4 at vi halter efter dem, fordi Brøndby og andre danske hold har haft svært ved at ramme de her gruppe/ligaspil. Det er her at AGF skal prøve at træde i karakter nu. FCN har vel også en mulighed for et gruppespil i år. Deres plastik giver en stor hjemmefordel.
Tja.
På Global Football Rankings er Superligaen "ranket" minimalt over Ekstraklasa. På UEFAs koefficientpoint liste er Polen "ranket" 3 pladser over Danmark.
Men det er noget der er sket de sidste par år, fordi de har været gode til at ramme det dårligste af de tre ligaspil, Conference League, med alle deres hold. Det er på hold nr. 3/4 at vi halter efter dem, fordi Brøndby og andre danske hold har haft svært ved at ramme de her gruppe/ligaspil. Det er her at AGF skal prøve at træde i karakter nu. FCN har vel også en mulighed for et gruppespil i år. Deres plastik giver en stor hjemmefordel.
Ja, det er sket over de seneste år.
Synes faktisk det siger noget om ligaens bredde i toppen, at de havde fire hold i COL sidste år. Det er ikke noget man bare lige gør. Tænk på en større klub som Brøndby for hvem det ikke er lykkedes en eneste gang.
Målt på de seneste to sæsoner ligger de nr. 8 i Europa. Over Holland. Meget imponerende.
I øvrigt er der gennemsnitligt ikke den store forskel på om man rammer EL eller COL.
EL har to kame mere (mod ganske vidt bedre modstandere), og det giver flere bonuspoints at gå videre fra ligafasen i EL end i COL.
På Global Football Rankings er Superligaen "ranket" minimalt over Ekstraklasa. På UEFAs koefficientpoint liste er Polen "ranket" 3 pladser over Danmark.
De 3 ekstra pladser dækker over 23% flere koefficientpoints end Danmark.
Målt på de sidste to år har Polen samlet 38% flere koefficientpoints end Danmark.
Det er ret signifikante tal.
De der datasider har jeg personligt ikke så meget fidus til. Der er jo også en dataside, der mener vi har 57% chance for at slå den polske mester ud.
Ja, var det ikke også nogle sæsoner hvor Randers klarede sig ret godt og han kom også til Tyskland på de bedrifter. Der er også en del angribere der først for alvor slår igennem når de når der op midt i 20'erne så han kan have lagt på i Tyskland og Polen. Nu er han blevet lidt ældre end det jeg håber CV finder, men hvis det nu skulle ende med en erfaren angriber der kun behøver at præstere et par sæsoner ville noget a la Ishak da være en stærk tilgang.
AGF skulle AGF forsøge at hente Noah Genaus. Han mangler måske lidt i opstillet, men han er god til at opsøge chancer og har en ok afslutterfod.
OB solgte Max Ejdum på 21 år til BIF for ca. 20 mio.+ evt. bonus (6 mio.). Noah Genaus er 25 år (26 år til jan) og potentialet nok ikke så stor som Ejdum -ville Noah Genaus være en ok mulighed hvis man kunne købe ham for 15 mio. + 5 mio. bonus? Eller er der for stor risiko for at det ender lidt som Badji og Gyamfi som vel har kostet 20+ mio. uden det store produkt på holdet efter 2 år?
Jeg er vild med Ganaus, men jeg tror desværre OB kigger sådan på det at de ikke vil sælge ham til en rival de potentielt gerne vil måle sig med - så selvom det kunne være fedt, så tror jeg ikke det er en mulighed.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.