New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 216K
Transfervindue Sommer 2026
Nej.

Jeg mener helt alvorligt, at Knudsen er niveauer over Anderson. Han blev hentet til og brugt i Bundesligaen. Det var sgu ikke Bundesligaen, der stod i kø for at hente Anderson. Det mener jeg, at der er en helt åbenlys årsag til. Derudover er de også yngre, og vi har ikke allerede set dem varme bolden for meget gang på gang. Solbakken var nok et ret ubeskrevet blad for de fleste, vil jeg tro, men han har immervæk spillet i Sparte Prag og på det norske landshold. Derudover var vi jo noget pressede, da vi solgte MEM sent i det vindue, og vi nåede lige præcis at nappe Solbakken, som ellers var på vej til Portugal.

Jeg tror såmænd heller ikke, at Anderson vil give mere til holdet end Power gjorde. Han spillede da fint nok, og han lod da til at være noget af en personlighed og god med de andre inkl. de unge. Jeg ser sgu ikke Power som markant ringere end så mange andre, men vi havde mange til midten på det tidspunkt, og han ville gerne spille fodbold mere fast. Det forstår man jo godt, og man fik indgået en fin aftale med ham om en tidl. afsked, så han kunne nå at være med i opstarten i hans nye klub. Jeg tror ganske enkelt ikke, at man kunne love manden ret meget fodbold, men jeg ser ham ikke som værende problematisk dårlig eller lign. overhovedet.

Det kan selvfølgelig være, at Anderson har forbedret sig voldsomt i Sverige, selv om det virker lidt usandsynligt, og i så fald ville han måske overraske mig og mange andre. Er han samme (men ældre og dyrere) Anderson, som vi har haft før, synes jeg overhovedet ikke han skal være lønførende eller (tæt på) et rekordkøb. Jeg synes ganske enkelt, at folk herinde overvurderer ham helt vildt. Jeg var overrasket og lykkelig for, at vi fik så meget for ham, som vi gjorde. Den havde jeg sgu ikke set komme.
Jeg synes Knudsen og Anderson er ekstremt sværere at sammenligne, fordi de ikke spiller samme plads.

Jeg synes Max Power vs Mikael Anderson sammenligningen, svarer til at sammenligne Ricardo Silva og Frederik Emmery.

Luk øjnene, tænk på Powers aktioner (det tager ikke lang tid). Se såde her highlights fra Andersons sidste sæson i AGF. Power er niveauer under ham.

@ Thomas K

Der overbeviste du mig. Jeg var i tvivl...
Han er jo en pisse god "relations spiller"
Både defensivt, men bestemt også offensivt
Tilmed kender han jo han jo mange af vores spillere, og de ham..
Præcis, han er plug n’ play i en situation hvor vi har mistet nogle markante spillere på holdet, han kan spille 3 forskellige positioner og dermed skabe konkurrence og rotation for flere spillere, og så er det piv vigtigt at vi lykkes med at kvalle til europæisk gruppespil, der vil han være et aktiv straks.

Med Henrik Dalsgaards karrierestop har vi brug for en ny forsvarsspiller. En spiller som Marcus Mathisen kan erhverves på fri transfer. Han har leveret et rigtig godt niveau alle de steder han har spillet. Han har også været kaptajn og kan styre og organisere et forsvar. Han ville efter min mening være en god og billig erstatning. Den netop overståede sæson har vist hvor vigtigt det er at have rutine som backup for Tingager. Mathisen kan også spiller højre stopper.

Pointe var mere, at prisen ikke nødvendigvis afspejler om en spiller bliver en nulbon eller ej. Vi har også haft stor succes med transferfrie og billige spillere.

Når det er sagt, er jeg helt enig i, at 15 mio. for en spiller som er tænkt som rotationsspiller ikke er meget i det nuværende marked. Det er er investeringer, vi bliver tvunget til ellers taber vi terræn og risikerer at dem bagved, kommer tættere på.
Spot on

Der er ingen grund til at prøve at øge matchday indtægter, sponsorater osv, for så ikke at bruge de penge det skaber.

Derudover stiger matchday indtægter, inklusiv merchandise, jo også i takt med at produktet bliver bedre.

Vi skal bruge penge, for at tjene penge.

Præcis, han er plug n’ play i en situation hvor vi har mistet nogle markante spillere på holdet, han kan spille 3 forskellige positioner og dermed skabe konkurrence og rotation for flere spillere, og så er det piv vigtigt at vi lykkes med at kvalle til europæisk gruppespil, der vil han være et aktiv straks.

Men indtil videre har vi ikke mistet spillere, som spiller på hans position(er) overhovedet. Hvordan er det relevant, at vi har mistet Dalsgaard, Beijmo og PM ift. en evt. Anderson transfer?

Han lader jo ikke til at ville spille andet end "sin egen" position, da det godt kunne tyde på, at det er årsagen til hans ønske om at komme væk fra Djurgården. Det kunne det godt tyde på ifølge noget en anden postede herinde om ikke andet. Vi skal simpelthen ikke indrette vores spil efter ham, og jeg mener absolut heller ikke, at han skal slå hverken Arnstad eller Yakob af.

Jeg forstår stadig ikke, at i siger "plug n' play" osv. da jeg slet ikke kan se, hvad i baserer det på. Han har ikke spillet under vores nuværende manager, har ikke spillet i den nuværende taktik eller formation vel sagtens, og han har vel ikke de vilde relationer med ret mange startere i det offensive spil mere? Derudover synes jeg også, at han virker som en markant anden type rent personlighedsmæssigt, og han har haft en tendens til at slå op i banen. Ham er der altså ikke meget "fight" i, synes jeg, og han er (med mindre han da har lagt meget på i Sverige, hvilket ingen reelt kan vide) bare ikke god nok til at være sådan en "luksusspiller", som ikke behøver at deltage i presset osv.

Men indtil videre har vi ikke mistet spillere, som spiller på hans position(er) overhovedet. Hvordan er det relevant, at vi har mistet Dalsgaard, Beijmo og PM ift. en evt. Anderson transfer?

Han lader jo ikke til at ville spille andet end "sin egen" position, da det godt kunne tyde på, at det er årsagen til hans ønske om at komme væk fra Djurgården. Det kunne det godt tyde på ifølge noget en anden postede herinde om ikke andet. Vi skal simpelthen ikke indrette vores spil efter ham, og jeg mener absolut heller ikke, at han skal slå hverken Arnstad eller Yakob af.

Jeg forstår stadig ikke, at i siger "plug n' play" osv. da jeg slet ikke kan se, hvad i baserer det på. Han har ikke spillet under vores nuværende manager, har ikke spillet i den nuværende taktik eller formation vel sagtens, og han har vel ikke de vilde relationer med ret mange startere i det offensive spil mere? Derudover synes jeg også, at han virker som en markant anden type rent personlighedsmæssigt, og han har haft en tendens til at slå op i banen. Ham er der altså ikke meget "fight" i, synes jeg, og han er (med mindre han da har lagt meget på i Sverige, hvilket ingen reelt kan vide) bare ikke god nok til at være sådan en "luksusspiller", som ikke behøver at deltage i presset osv.
Jeg er ikke enig

Hvis truppen skal være bredere skal vi vel ikke kun erstatte dem der forlader os?

Hvis truppen skal være bredere skal vi vel ikke kun erstatte dem der forlader os?
Der er brug for mere bredde med de ekstra kampe, så en spiller der kan dække både en 10er, en 8er og en wingback ville være yderst værdifuld, det betyder selvfølgelig ikke at Beijmo/Dalsgaard/Paddy ikke også skal erstattes, men der bliver det nok ikke ligeså plug n’ play.

Det er væsentligt med spillere der kan indgå i relationerne med det samme, og der er Anderson et godt bud, jeg tror i øvrigt heller ikke det ville tage lang tid for f.eks. Caper Højer. Så et par af dem, suppleret med f.eks. Oskar Øhlenschlæger, Robin van Cruijsen, Jan Plug, Alexander Lind (nu hvor Paddy ikke bliver et issue) og Igor Drapinski. Så begynder det at se bredt nok ud til Europa.

Der er brug for mere bredde med de ekstra kampe, så en spiller der kan dække både en 10er, en 8er og en wingback ville være yderst værdifuld, det betyder selvfølgelig ikke at Beijmo/Dalsgaard/Paddy ikke også skal erstattes, men der bliver det nok ikke ligeså plug n’ play.

Det er væsentligt med spillere der kan indgå i relationerne med det samme, og der er Anderson et godt bud, jeg tror i øvrigt heller ikke det ville tage lang tid for f.eks. Caper Højer. Så et par af dem, suppleret med f.eks. Oskar Øhlenschlæger, Robin van Cruijsen, Jan Plug, Alexander Lind (nu hvor Paddy ikke bliver et issue) og Igor Drapinski. Så begynder det at se bredt nok ud til Europa.
Ikke uenig, overhovedet.

Hvem der lige bliver vil jeg ikke så meget ind på, af den liste du nævnte var der to venstrebenede stoppere, og det er to højrebenet vi har mistet.

Den bedste periode Anderson havde i AGF var vel netop da Uwe brugte ham som højre 10'er (Bechs plads) og MEM ude på på noget der lignede en venstre 10'er, men nok var lidt mere defensivt. Måske var det i virkeligheden JPs inspiration til den nuværende opstilling. I sæsonen efter var Links meget skadet og Uwe fandt så på at bruge Anderson som venstre wingback, hvad der ikke var nogen stor succes. Anderson har ellers spillet en del venstre wing (bl.a. for det islandske landshold). I AGF har han ellers mest været 8'er og har både skullet drive bolden frem og være chanceskabende, samtidig med at vi kun havde en mand inde i boksen. Han vil passe meget bedre som 10'er i vores nuværende system.

Ikke uenig, overhovedet.

Hvem der lige bliver vil jeg ikke så meget ind på, af den liste du nævnte var der to venstrebenede stoppere, og det er to højrebenet vi har mistet.
Ja det var bare dem der var rygtet til klubben, der er ikke rygtet nogen højrefods stoppere til endnu, men det kommer måske hvis ikke AJ, Mølgaard, Callø og Andersen vurderes at kunne lukke hullerne efter Beijmo og Dalsgaard.

Ja det var bare dem der var rygtet til klubben, der er ikke rygtet nogen højrefods stoppere til endnu, men det kommer måske hvis ikke AJ, Mølgaard, Callø og Andersen vurderes at kunne lukke hullerne efter Beijmo og Dalsgaard.
Det håber jeg ikke man tror, i såfald var der jo ingen grund til at tilbyde Beijmo og Dalsgaard forlængelser.

Lad mig starte med at sige, at jeg heller ikke er entydigt tilhænger af at hente MA hjem - netop fordi han slår mig som en spiller, der har visse forventninger til, hvor han skal spille. Og så fordi, slutproduktet haltede i hans id i AGF. Det er dog blevet væsentligt bedre.

Til gengæld kan jeg slet ikke genkende, at han er en spiller, der slår op i banen. Jeg husker ham som det modsatte - en spiller, der bliver ved med at kæmpe. Man spiller heller ikke fast under Uwe Rösler, hvis man slår op i banen.

Jeg stoler også så meget på JP og CV, at hvis vi henter MA, så er det nok en god ide.

MA er plug and play i den forstand, at han er en offensiv spiller, der kan spille en af 10erne, og fordi, at han har relationer til alle spillere i truppen pånær Solbakken. Hvis vi henter ham, må vi antage, at de relationer er gode. Ydermere har han spillet sammen med Poulsen i tre år i FCM. MA er plug and play på samme måde som Knudsen, bare i mere ekstrem grad. Og Knudsen var jo i hvert fald plug and play.

Vi skal spille meget mere næste sæson. Vi har brug for flere offensiv spillere. Det vil være en fordel at kunne rotere og indskifte kvalitet i alle kampe. Med flere kampe får vi også flere skader. Vi skal have nogle indskiftningsmuligheder, der er nogenlunde på niveau med Arnstad og Bech.

Og så er det værd at huske, at MA vel var vores ubetinget bedste offensive spiller i Uwes sidste sæson.

Ah. Så du mener Duelund havde en god attitude, den fangede jeg ikke. Så parkerer vi den.

Ift MA skriver du han har en dårlig attitude. Jeg skriver mener han har en fin attitude. Jeg bakker det op med hvad jeg har set: fuld og dedikeret indsats. Du bakker det op med hvad du har set: in your face attitude mod modstanderne og fysik i nærkampe.

Det ser vi ret forskelligt. Jeg troede bare du havde artikler eller lignende, hvor MA udtaler sig kritisk.

Edit: jeg har generelt ikke udtalt mig om attituden. Jeg mener han har leveret fuld indsats hver gang, også på wb han ikke brød sig om.
Nej, jeg ser Anderson som en spiller, der spiller for sig selv. Som spiller op til alt og alle og skaber sig, selv om han selv er skyld i noget dårligt. Jeg hader at se på det og kan kun til nøds acceptere det fra en sublim spiller. Det er Anderson ikke. Jeg var lykkelig, da vi slap af med ham, og resultatet taler sit tydelige sprog. VI er meget bedre uden ham.

Nej, jeg ser Anderson som en spiller, der spiller for sig selv. Som spiller op til alt og alle og skaber sig, selv om han selv er skyld i noget dårligt. Jeg hader at se på det og kan kun til nøds acceptere det fra en sublim spiller. Det er Anderson ikke. Jeg var lykkelig, da vi slap af med ham, og resultatet taler sit tydelige sprog. VI er meget bedre uden ham.
Jeg kan ikke helt gøre op med mig selv, om jeg er på Anderson holdet eller ej.

Dét der taler for mig er egentlig tre ting.

Der er en ret stor mulighed for, at ramme rigtigt, for det er virkelig ikke længe siden han var en profil i AGF, og ligaen.

Han led i perioder, virkelig i Uwe Röslers system. Han var i lange perioder, bl.a. fordi Bech lå oppe ved siden af Paddy, den eneste spiller centralt der kunne lave progressive løb på vores hold. Det betød, at alt for meget af vores spil gik igennem ham. Det betød så også, at han i 23/24 sæson var den spiller i hele ligaen der, med afstand, blev begået flest frispark i mod. Lukkede man Anderson ned, lukkede man AGF ned.

Det er taler mest for mig er, at hans absolut bedste periode, og den bedste under Uwe var foråret 2023 hvor vi spillede et system der til forveksling ligner det vi spiller i dag. Det var 3-4-2-1, med Duelund og Anderson (typisk) under Patrick Mortensen. Specielt da de sidste tre kampe i grundpsillet, som vi vinder alle tre, og et ret godt Mesterskabsspil, hvor vi taber en vildt god kampe 4-3 i Parken, og spiller 3-3 mod Brøndby i sidste runde.

Dengang var opstillingen

JH

TK (eller Mølgaard) - Tingager - Bisseck

Beijmo - Yakob - Poulsen (MEM) - Links

Duelund - Anderson

Mortensen​

Det minder rigtig meget om det vi gør i dag, specielt på den sidste trejde del, og der synes jeg Anderson var en af de absolut bedste. Nu hvor vi er blevet mestre, så kan man egentlig godt undre sig over, at ovenstående hold ikke var tættere på.

Korrekt, men der er stadig noget, som hedder økonomi, ikke? Vi mangler helt åbenlyst forstærkning til forsvaret, og så mangler vi en 9'er, som kommer til at koste en del med al sandsynlighed. Vi kan altså ikke bruge millioner af euro på samtlige indkøb, selv om det selvfølgelig kunne være fedt. Tror i helt ærligt, at vi kommer til at købe 8-9 spillere til et par millioner euro stykket eller hvad?
Og hvordan ser det ud med JJA, Mølgaard, Badji. Gyamfi osv? Og kan Polle stadig spille? Skal vi erstatte dem også? Hvor mange penge tror i helt ærligt, at vi har?

Eller ser i Anderson som en eller anden stjerne, som er værd at sprænge et budget for eller hvad? Jeg forstår slet ikke, at i bliver ved med at tale om ham på den måde. Har har på intet tidspunkt været nogen stjerne i ligaen, og nu er han så ældre og dyrere. Og det er så på en eller anden måde positivt, og vi bør bare slå til med det samme..? Jeg fatter det ikke.

Korrekt, men der er stadig noget, som hedder økonomi, ikke? Vi mangler helt åbenlyst forstærkning til forsvaret, og så mangler vi en 9'er, som kommer til at koste en del med al sandsynlighed. Vi kan altså ikke bruge millioner af euro på samtlige indkøb, selv om det selvfølgelig kunne være fedt. Tror i helt ærligt, at vi kommer til at købe 8-9 spillere til et par millioner euro stykket eller hvad?
Og hvordan ser det ud med JJA, Mølgaard, Badji. Gyamfi osv? Og kan Polle stadig spille? Skal vi erstatte dem også? Hvor mange penge tror i helt ærligt, at vi har?

Eller ser i Anderson som en eller anden stjerne, som er værd at sprænge et budget for eller hvad? Jeg forstår slet ikke, at i bliver ved med at tale om ham på den måde. Har har på intet tidspunkt været nogen stjerne i ligaen, og nu er han så ældre og dyrere. Og det er så på en eller anden måde positivt, og vi bør bare slå til med det samme..? Jeg fatter det ikke.
Jeg synes, han ville være en fremragende tilføjelse. Uanset om Arnstad bliver eller ej. Det er præcis den slags kvalitet, jeg synes vi har brug for.

Og så er han lokal. Det har en stor ekstra værdi, når vi nu skal i gang med at bygge et nyt hold op efter de store profilers exit. Det bliver ikke ved med at være let at finde danske spillere, som vi har råd til.

Latest posts

Back