Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes Knudsen og Anderson er ekstremt sværere at sammenligne, fordi de ikke spiller samme plads.Nej.
Jeg mener helt alvorligt, at Knudsen er niveauer over Anderson. Han blev hentet til og brugt i Bundesligaen. Det var sgu ikke Bundesligaen, der stod i kø for at hente Anderson. Det mener jeg, at der er en helt åbenlys årsag til. Derudover er de også yngre, og vi har ikke allerede set dem varme bolden for meget gang på gang. Solbakken var nok et ret ubeskrevet blad for de fleste, vil jeg tro, men han har immervæk spillet i Sparte Prag og på det norske landshold. Derudover var vi jo noget pressede, da vi solgte MEM sent i det vindue, og vi nåede lige præcis at nappe Solbakken, som ellers var på vej til Portugal.
Jeg tror såmænd heller ikke, at Anderson vil give mere til holdet end Power gjorde. Han spillede da fint nok, og han lod da til at være noget af en personlighed og god med de andre inkl. de unge. Jeg ser sgu ikke Power som markant ringere end så mange andre, men vi havde mange til midten på det tidspunkt, og han ville gerne spille fodbold mere fast. Det forstår man jo godt, og man fik indgået en fin aftale med ham om en tidl. afsked, så han kunne nå at være med i opstarten i hans nye klub. Jeg tror ganske enkelt ikke, at man kunne love manden ret meget fodbold, men jeg ser ham ikke som værende problematisk dårlig eller lign. overhovedet.
Det kan selvfølgelig være, at Anderson har forbedret sig voldsomt i Sverige, selv om det virker lidt usandsynligt, og i så fald ville han måske overraske mig og mange andre. Er han samme (men ældre og dyrere) Anderson, som vi har haft før, synes jeg overhovedet ikke han skal være lønførende eller (tæt på) et rekordkøb. Jeg synes ganske enkelt, at folk herinde overvurderer ham helt vildt. Jeg var overrasket og lykkelig for, at vi fik så meget for ham, som vi gjorde. Den havde jeg sgu ikke set komme.
Jeg synes Max Power vs Mikael Anderson sammenligningen, svarer til at sammenligne Ricardo Silva og Frederik Emmery.
Luk øjnene, tænk på Powers aktioner (det tager ikke lang tid). Se såde her highlights fra Andersons sidste sæson i AGF. Power er niveauer under ham.