Hvis hele din 'fordelen ved talenter'-remse er for at overbevise mig, så er det ikke nødvendigt. Men vi kan godt dykke ned i din afvisning af fx en 'Bisseck', fordi ham kan et AGF-tanent så ikke spejle sig i?
Nåh, var det ikke sådan, at det ene udelukker det andet? Sjovt, jeg har det på samme måde.
Jeg tror vi kommer til at gå endnu mere de unges vej til sommer og derfor vil der være talenter der betragtes som 1-1 erstatninger og ikke kommer udefra. Tænkte du hellere må forberedes

Men kunne vi da bare bytte PM, Serra, Gyamfi og Badji til en super super stærk angriber + talenter, så tænker jeg vi vil være langt (måske Serra bliver som backup). Jeg er dog spændt på hvordan man blander kortene, hvis man vil satse på endnu mere spilletid til Emmery og Kristjansson samt de andre unge.
Bare så vi er enige. Jeg nævner erstatninger af de startende 11, så man ikke står med en eller flere som førstevalg i den kommende sæson. Du går ind og siger der skal være startpladser til en eller flere af dem? Bemærk venligst at i denne samtale startede jeg med at skrive det ville blive dyrt at holde status quo (erstatte Bech, Arnstad, PM og Serra). Dvs jeg lagde ikke op til at skubbe talenterne længere væk end nu. Men jeg skulle have en lekture om glæden ved talenter og forberedes på der skal flere talenter frem i forreste linje.
Hvad så, når de har formdyk, karantæne eller skader? Truppen er lidt presset allerede nu?
Hvad så, med de sportslige resultater?
JP har rig mulighed for at benytte dem alle nu (minus Callø), men vælger ikke at gøre det. Måske er han - som Uwe blev beskyldt for - ungdomshader? Eller også inddrager han dem en del, men er presset af de ikke helt leverer endnu og at man er i et mesterskabsspil.
Jeg prøver at finde balance i top-6, europæiske kampe og hensynet til talentudvikling. Jeg har rykket nålen i retning af talenterne, fordi der nu er noget talent at satse på.
Tobias Bach, Gyamfi, Asger Bæk, Leopold Wahlstedt, Youssouf Badji, Tobias Anker m.fl. er ikke egne talenter, så ikke nogen de unge kan spejle sig i. Og ej heller nogen der viste en klar vej til at udvikle sig ved at få en halvsæsons spilletid.
Jeg kan være i tvivl om Callø, Camara, Hamza, Emmery, Kristjanson, Tchamche, Borgere, Haugstrup m.fl. Men de virker som bedre cases at satse på, end det man har haft hidtil. De er bevare ikke klar til at rykke i frontlinjen endnu, som jeg ser det. Emmery er tættest på, især hvis han fik en wing-position.