New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 703
  • Views Views: Views 40K
Transfervindue Sommer 2026
Det er også det vores tidligere assistenttræner Morten Karlsen mener, jeg tror dog han skal have fat i Pogacars lægestab, hvis det skal kunne lade sig gøre, fysikken mangler desværre i dag.
Bare vent. Du hedder T-Mortensen inden sæsonen er omme :).*

MorT-knogle-n-sen måske?

* nej, jeg tror ikke på det for alvor, men det kunne ske.

Og alle skal spille i SORTE støvler
Det er måske der, det moderne sætter ind. Jeg er ret ligeglad med stilvalg. Farvede sko er måske dårlig stil, men det er ens eget valg. Hår kan ryge i øjnene og genere, eller også kan Peter Crouch trække i det for at komme forrest i en duel.

... og så er frisure åbenbart mere generende for mit øjne, end farven på støvlerne.

... men skulle jeg vælge, så 11 x Nikolaj Poulsen-hår og sorte støvler

Egentlig lige så meget økonomi som transfervindue men lidt om de økonomiske mekanismer ved køb/salg. Vi har drøftet det før men her sætter Viborgs Mads Agesen, ord på hvad der (måske) er tilbage, når man laver et salg.

De spørger ham, da han har lavet et plus på kr. 120 mio. i køb vs. salg i hans tid i klubben (måske der skulle stå kr. 110 mio. i artiklen, da de nævner salg for kr. 150 og køb for kr. 40 mio.).

Så i ‘træskolængder’ skal du cirka regne 25 procent fra. Hvis vi sælger for 40 millioner, så har vi rundt regnet 30 millioner tilbage. Det er meget overordnet, det kan også være 33 procent, det kan også være 20 procent, forklarer sportschefen.

Hvis AGF laver et stort salg til sommer kunne jeg godt tænkte mig at man forsøgte at hente Sami Jalal Karchoud (hvilket nok vil kræve et rekordkøb af AGF) - han ville passe perfekt til kant i AGF.

Det er nok et transfervindue eller to for sent. Viborg hentede ham i Kolding for kr. 4,5 mio. og de hentede ham i 2024 i FA2000.

Senest er Toulouse nævnt som interesserede, så det bliver nok op ad bakke.

Vi var interesserede, da han blev solgt fra Kolding til VFF - ærgerligt, vi ikke fik fat i ham. Godt set af Agesen.

Det var godt set - jeg har set ham live nogle gange og der så han god ud. Men han ser meget bedre ud nu - det er svært at være sofatræner :LOL:

Gad vide hvorfor vi ikke fik ham - ved du det? Var det prisen eller en mulig videresalgsklausul - alternativt spillerens valg? På daværende tidspunkt var vi måske ikke den hotteste klub at skifte til for unge spillere. Der har Viborg haft en anden tilgang.
Det håber jeg denne sæson hjælper på, vi har vist at de unge også får chancen for at komme til spilletid.

Det var godt set - jeg har set ham live nogle gange og der så han god ud. Men han ser meget bedre ud nu - det er svært at være sofatræner :LOL:

Gad vide hvorfor vi ikke fik ham - ved du det? Var det prisen eller en mulig videresalgsklausul - alternativt spillerens valg? På daværende tidspunkt var vi måske ikke den hotteste klub at skifte til for unge spillere. Der har Viborg haft en anden tilgang.
Det håber jeg denne sæson hjælper på, vi har vist at de unge også får chancen for at komme til spilletid.
Jeg tror ikke vi fik ham fordi vi ikke var sådan 100% investeret i den transfer. Der er vejen til spilletid noget kortere i Viborg, og de havde mere brug for ham end os. Jeg tror bare han var på listen men at man ikke tænkte han ville forbedre truppen. Det er jo også først her for nylig at han er begyndt at blomstre. Han har spillet 23 kampe i superligaen og scoret 2 mål og lavet 0 assists. Den mængde spilletid tror jeg ikke han ville få her, og så er det sandsynligt, at vi ikke ville se ham blomstre på samme måde her. Jeg tænker vi er et sted, hvor vi har brug for en spiller fra et lidt højere niveau for at løfte truppen. Og ville han overhovedet passe ind som wingback eller 10'er hos os? Er han ikke mest decideret kant.

Jeg tror ikke vi fik ham fordi vi ikke var sådan 100% investeret i den transfer. Der er vejen til spilletid noget kortere i Viborg, og de havde mere brug for ham end os. Jeg tror bare han var på listen men at man ikke tænkte han ville forbedre truppen. Det er jo også først her for nylig at han er begyndt at blomstre. Han har spillet 23 kampe i superligaen og scoret 2 mål og lavet 0 assists. Den mængde spilletid tror jeg ikke han ville få her, og så er det sandsynligt, at vi ikke ville se ham blomstre på samme måde her. Jeg tænker vi er et sted, hvor vi har brug for en spiller fra et lidt højere niveau for at løfte truppen. Og ville han overhovedet passe ind som wingback eller 10'er hos os? Er han ikke mest decideret kant.

Han har spillet wingback meget af tiden i Kolding, så det ser jeg ikke som forklaringen.

Til gengæld virker spørgsmålet om vejen til spilletid som en god forklaring. For en spiller som Jalal er det et mere sikkert skifte med Viborg end AGF.

Det kan sagtens være vi ikke var 100 % investerede i den transfer eller ønskede at lave en Tobias Anker/Bach, hvor beløbet ikke var for højt. Det har man måske vurderet at prisen var og mon ikke Kolding har sikret sig en god videresalgsklausul. I Viborg var der nok kortere vej til spilletid og på daværende tidspunkt en mere klar profil end i AGF selvom vi sikkert ville give lidt højere løn. Der har vi forhåbentlig rykket os en del - vi spiller attraktiv fodbold og man kan komme på holdet som yngre model.
Men han ville vel have været i konkurrence med Links/Emmery/Carstensen og dermed var der måske længere vej til spilletid. Det er vel også ok, hvis vi gik efter at satse på Emmery og hans udvikling.
På den anden side har der været rygter om bud på Links flere gange - så måske man sonderede terrænet for en erstatning dengang.

Det kan sagtens være vi ikke var 100 % investerede i den transfer eller ønskede at lave en Tobias Anker/Bach, hvor beløbet ikke var for højt. Det har man måske vurderet at prisen var og mon ikke Kolding har sikret sig en god videresalgsklausul. I Viborg var der nok kortere vej til spilletid og på daværende tidspunkt en mere klar profil end i AGF selvom vi sikkert ville give lidt højere løn. Der har vi forhåbentlig rykket os en del - vi spiller attraktiv fodbold og man kan komme på holdet som yngre model.
Men han ville vel have været i konkurrence med Links/Emmery/Carstensen og dermed var der måske længere vej til spilletid. Det er vel også ok, hvis vi gik efter at satse på Emmery og hans udvikling.
På den anden side har der været rygter om bud på Links flere gange - så måske man sonderede terrænet for en erstatning dengang.

Det er selvfølgelig altid nemt at være bagklog, men vi skulle have hentet Jalal i stedet for Jørgensen, der må siges at være lidt af en fuser og som næppe har en fremtid i AGF.

Det er selvfølgelig altid nemt at være bagklog, men vi skulle have hentet Jalal i stedet for Jørgensen, der må siges at være lidt af en fuser og som næppe har en fremtid i AGF.

Jeg havde sådan håbet han var klar her i foråret og kunne tage skridtet op - syntes der lød gode toner fra træningsbanen men måske jeg husker forkert. Det er heldigvis også svært at krige sig til en startplads på Superligaens førerhold men havde forventet lidt mere.

Tror du har ret og lejeaftalen ikke bliver vekslet til en permanent kontrakt. Ellers skal der leveres noget, i de næste 8 kampe, som vi ikke har set tidligere.

Den er nok ikke så relevant herinde men Campo forudser CV får en travl sommer og har set på nogle af dem som måske er væk.

De der ejere bliver AC Horsens' død. På et tidspunkt om ikke så længe så gider de jo ikke det shitshow længere. Det kræver kontinuitet at rykke op, og det har Horsens intet af. Om de så solgte hele truppen kan de næppe dække næste års forventede underskud på 50 mio. kr. Har de egentlig nogle spillere der er interessante for en klub som vores? Jeg har læst lidt om ham der Tapé, og da jeg overfladisk kiggede på ham tidligere havde han bemærkelsesværdigt mange bolderobringer i forhold til de andre spillere (det var det eneste jeg lige kiggede på, men omkring 4-4,5 pr. kamp).

De der ejere bliver AC Horsens' død. På et tidspunkt om ikke så længe så gider de jo ikke det shitshow længere. Det kræver kontinuitet at rykke op, og det har Horsens intet af. Om de så solgte hele truppen kan de næppe dække næste års forventede underskud på 50 mio. kr. Har de egentlig nogle spillere der er interessante for en klub som vores? Jeg har læst lidt om ham der Tapé, og da jeg overfladisk kiggede på ham tidligere havde han bemærkelsesværdigt mange bolderobringer i forhold til de andre spillere (det var det eneste jeg lige kiggede på, men omkring 4-4,5 pr. kamp).

Han ser rigtig spændende ud på stats (y) og er kun lige fyldt 20 år.

Spørgsmålet er om den rige klub vil slippe ham for et fornuftigt beløb og hvordan vi vurderer f.eks. Camara.

Han kan endda drible:) og vinde dueller:

1774519557353.webp
1774519606042.webp

Latest posts

Back