New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 269K
Transfervindue Sommer 2026
Det er sjovt med Badji. Den græske klub er selvfølgelig tilfreds med to mål og tre assists på fem kampe, alt andet lige. Men det hører med, at YB har en xA på 0,03 og har præsteret 0,63 afslutninger inden for rammen pr. 90 min. Dertil kommer, at han har 48 % præcise afleveringer - han er dermed blandt de to procent dårligste i ligaen på den stat. Jeg tror, vi skal være lidt varsomme med at begynde at tælle de kommende transfermillioner. :)
Jeg er lykkelig bare man finder en udvej der ikke indebærer at sende alt for mange penge med ud af døren.

Pointen var mere, at man typisk har mulighed for at finde interessante lejeaftaler, hvis man er åben for det. Og jeg er med på det ikke nødvendigvis var ønsket at leje, men lejeaftale med købsoption er da ikke helt ukendt som try-n-buy koncept.

Hellere nipset end overfladisk, unuamceret og ude af touch med virkeligheden.
Jeg prøver at trække vejret for ikke at skrive for dumme indlæg. Det lykkes ikke altid, men jeg synes jeg er blevet bedre til det. Det her virker dog mere som noget personligt.

Det kan jeg godt følge. Selvom jeg ikke har en ekskone eller kolleger der hader mig (åbent), kan jeg sagtens være træls. Og jeg beklager hvis jeg har fornærmet dig eller andre.

Jeg kunne godt tænke mig Nikolaj Larsen fra Silkeborg, som supplement/erstatning for Jesper Hansen.

Her i pausen af Vejle - OB, må jeg bare sige, at Christian Gammelgaard så jeg meget gerne i AGF til sommer. Han virker solid og spændende med mulighed for yderligere udvikling. Derudover, hvad med Igor Vekic fra Vejle? Han har efterhånden solid erfaring fra Superligaen og kunne også være en mulighed som målmand.

Jeg kunne godt tænke mig Nikolaj Larsen fra Silkeborg, som supplement/erstatning for Jesper Hansen.

Her i pausen af Vejle - OB, må jeg bare sige, at Christian Gammelgaard så jeg meget gerne i AGF til sommer. Han virker solid og spændende med mulighed for yderligere udvikling. Derudover, hvad med Igor Vekic fra Vejle? Han har efterhånden solid erfaring fra Superligaen og kunne også være en mulighed som målmand.
Gammelgaard er en fattigmands Tobias Bech. Han er god, men ikke en der når Bechs niveau. Og han er trods alt 23 år. Men ikke dermed sagt han ikke er en god superligaspiller.

Jeg synes også Lasse Flø er en spændende type.

Intet mindre end +75 års erfaring på målmandsposten :D

Har kun set lidt af Vejles kamp mod Ob og med et halvt øje. Men ham Ismahila Quedraogo tilbyder sig godt, når de vil spille bolden op. Kan dog se han er 26 år og OB vil nok ikke slippe spillere til os. Vi har måske heller ikke brug for flere defensive midtbanespillere men snarere nogle offensive.

Jeg prøver at trække vejret for ikke at skrive for dumme indlæg. Det lykkes ikke altid, men jeg synes jeg er blevet bedre til det. Det her virker dog mere som noget personligt.

Det kan jeg godt følge. Selvom jeg ikke har en ekskone eller kolleger der hader mig (åbent), kan jeg sagtens være træls. Og jeg beklager hvis jeg har fornærmet dig eller andre.

Tak for indrømmelsen. Jeg forsøger at være saglig og forstående for andres synspunkter. Jeg brød mig ikke om, at du reducerede mine overvejelser til nipseri. Til gengæld har jeg stor respekt for beklagelsen. Måske er jeg også for fintfølende. I så fald beklager jeg også.

Last edited:
Jeg tager det ledige standpunkt og tror på at Mortensen genopstår i slutspillet. Der skal bare lige forårssol og lidt duft af guld så får han gang i stængerne og presser citronen det sidste den kan trække. Det blir smukt og så kan han tage borgmesterposten efter sommerferien.

Edit: og jeg er enig i at Serra er bedre i spillet ude i banen. Mortensen er bare en fox in the box.

Jeg tager det ledige standpunkt og tror på at Mortensen genopstår i slutspillet. Der skal bare lige forårssol og lidt duft af guld så får han gang i stængerne og presser citronen det sidste den kan trække. Det blir smukt og så kan tage borgmesterposten efter sommerferien.

Edit: og jeg er enig i at Serra er bedre i spillet ude i banen. Mortensen er bare en fox in the box.
Hvem ved. Hvis spillet flyder bedre på banen, kommer PM måske også mere til sin ret. Han er stadig på de rigtige positioner i feltet, det meste af tiden.

Nu har jeg ikke statistikken, men hukommelsen siger, at PM er bedst i starten af en halvsæson. Det lover jo ikke godt for sæsonen. Omvendt kan det være holdet bliver meget bedre på bedre baner. Og Serra for en gangs skyld kan hjælpe PM spare kræfter, så han ikke er kørt i bund når sæsonen slutter afgøres.

• Like
Reactions: FGA
Statistikken med afleveringsprocenten er helt ubrugelig i både positiv og negativ forstand - især efter fem kampe.

Der er naturligvis lang vej til et godt salg men Badji står naturligvis bedre nu end tidligere med spilletid og mål på et ok niveau.

Lad det gerne fortsætte sæsonen ud.
Helt ubrugelig ift. at konkludere en masse efter fem kampe, ja. Men ikke som en indikation af, at han altså ikke pludselig er omdannet til en kvalitetsangriber. Evnen til at ramme medspillerne nogenlunde stabilt, når man afleverer kuglen, er en særdeles relevant parameter til enhver tid (blandt mange andre). Uanset position på banen. Og de 48 procent falder jo ind i et mønster fra tidligere.

Hvem ved. Hvis spillet flyder bedre på banen, kommer PM måske også mere til sin ret. Han er stadig på de rigtige positioner i feltet, det meste af tiden.

Nu har jeg ikke statistikken, men hukommelsen siger, at PM er bedst i starten af en halvsæson. Det lover jo ikke godt for sæsonen. Omvendt kan det være holdet bliver meget bedre på bedre baner. Og Serra for en gangs skyld kan hjælpe PM spare kræfter, så han ikke er kørt i bund når sæsonen slutter afgøres.

Jeg frygter, at det kræver så meget for PM at være med fysisk efterhånden, at det koster 10% af timingen og 10% af koldblodigheden, og at det er derfor, han er uskarp. Den teori matcher meget godt med din observation af, at han er skarpest i starten af sæsonerne. Men jeg håber da, at bedre baner og mere flydende spil kan hjælpe ham til at få gang i målene.

Jeg tager det ledige standpunkt og tror på at Mortensen genopstår i slutspillet. Der skal bare lige forårssol og lidt duft af guld så får han gang i stængerne og presser citronen det sidste den kan trække. Det blir smukt og så kan han tage borgmesterposten efter sommerferien.

Det er bestemt ikke ledigt. Men der er plads mange flere.

• Like
Helt ubrugelig ift. at konkludere en masse efter fem kampe, ja. Men ikke som en indikation af, at han altså ikke pludselig er omdannet til en kvalitetsangriber. Evnen til at ramme medspillerne nogenlunde stabilt, når man afleverer kuglen, er en særdeles relevant parameter til enhver tid (blandt mange andre). Uanset position på banen. Og de 48 procent falder jo ind i et mønster fra tidligere.

Så længe vi ikke kender kampforløbet er det ikke brugbart i min bog. 48% er lavt, hvis holdet har domineret og han ugeneret har kunne falde ned i banen og indgå i spillet. 48% er højt, hvis han har ligget mutters alene på toppen og jagtet svære bolde.

Det er også det vores tidligere assistenttræner Morten Karlsen mener, jeg tror dog han skal have fat i Pogacars lægestab, hvis det skal kunne lade sig gøre, fysikken mangler desværre i dag.

• Like
Så længe vi ikke kender kampforløbet er det ikke brugbart i min bog. 48% er lavt, hvis holdet har domineret og han ugeneret har kunne falde ned i banen og indgå i spillet. 48% er højt, hvis han har ligget mutters alene på toppen og jagtet svære bolde.
48 % er pivhamrende elendigt uanset kampforløb eller kontekst. Han har generelt også haft svag pasningspræcision i resten af sin karriere hidtil. 🤷

48 % er pivhamrende elendigt uanset kampforløb eller kontekst. Han har generelt også haft svag pasningspræcision i resten af sin karriere hidtil. 🤷
Hvis alle bolde han får er lange høje bolde han skal heade videre, så kan det ikke undgås at blive lavt. Sådan lidt karikeret. Men dermed ikke sagt at 48% ikke lyder meget lavt. Men det flugter også meget godt sådan som mit indtryk af ham er. Han ligner en spiller der har fjedre på støvlerne så bolden aldrig bliver tæmmet ordentligt.

Det kommer første kamp efter han bliver klippet - overgangsalderen starter tidligt hos ham...

Latest posts

Back