New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 528K
Transfervindue Sommer 2026
Den med hylden er svær at sætte rammer omkring;) ;)

Fast mand i Malmø indtil for 6 kampe siden - der var vist en pointe om de skulle spare penge og var gået til et andet forsvar.

Malmø er, objektivt set, nok stadig på en anden hylde end os - eller har vi overhalet dem med det ene mesterskab?

View attachment 7693
Nej vi er stadig et godt stykke efter Malmø

Når vi nu snakker om IKEA hylder så kommer vi altså ikke udenom at vi ikke tidligere har hentet profiler hos de store klubber i Sverige eller Norge. Vi har ofte hentet i de mindre klubber, som f.eks oprykkerne. Vi er altså gået en hylde op ift historikken. Så kan det godt være at Colin Rösler ikke lyder ligeså sexet som Dolberg eller Rafael Leão, men ikke desto mindre lidt mere sexet end Sigurd Haugen

Fast mand i Malmø indtil for 6 kampe siden - der var vist en pointe om de skulle spare penge og var gået til et andet forsvar.

Malmø er, objektivt set, nok stadig på en anden hylde end os - eller har vi overhalet dem med det ene mesterskab?

View attachment 7693
Hvis man læser lidt rundt omkring, så faldt han vist i niveau da Pontus Jansson blev skadet og selv skulle styre forsvaret. Noget med dårlig attitude og kropssprog over for medspillere.

Det er udtalelser fra fans, så kan sagtens være overdrevet.

Hvis man læser lidt rundt omkring, så faldt han vist i niveau da Pontus Jansson blev skadet og selv skulle styre forsvaret. Noget med dårlig attitude og kropssprog over for medspillere.

Det er udtalelser fra fans, så kan sagtens være overdrevet.
men stadig…. Ingen røg uden ild, tænker jeg..

Det understreger fortsat vigtigheden af en kvalitetsbackup for BigTing - har tidligere skrevet Maxsø, Magnus Jensen og Jannik Vestergaard som drømmesignings.. De er alle tre forsvarsgeneraler, og ville få masser af spilletid i særligt det kommende halvår - der ville Rösler have god støtte fra sin nærmeste makker.. Tænker dog også at han kommer til at nyde godt af at have Magnus Knudsen foran forsvaret..

Et godt eksempel på det ikke er sikkert, han var interesseret for 1-2 måneder siden. Måske har CV ovenikøbet lagt lidt mere i transfersum og løn end planlagt for at få ham her og nu.

Anyways, Malmø er en fin hylde at hente rutine fra.

Når vi nu snakker om IKEA hylder så kommer vi altså ikke udenom at vi ikke tidligere har hentet profiler hos de store klubber i Sverige eller Norge. Vi har ofte hentet i de mindre klubber, som f.eks oprykkerne. Vi er altså gået en hylde op ift historikken. Så kan det godt være at Colin Rösler ikke lyder ligeså sexet som Dolberg eller Rafael Leão, men ikke desto mindre lidt mere sexet end Sigurd Haugen
Rösler erstatter dog trods alt en spiller, der lige præcist også blev hentet i (endda en bedre udgave af) Malmö.

View attachment 7693
Men det er jo ikke en hylde, vi ikke har hentet fra før. Deraf min tanke om, at alt det med hylder er lidt fjollet.

Vi hentede Bundu i Lidl i England og han blev en stor profil.

Paddy i Norge for en skilling.

FCM købte Franculino for 1 mio Euro (i øvrigt har ingen talt om, hvorvidt Benfica har en videresalgsklausul).

Men med tanke på, at Bejimo var en stor profil for os, så håber jeg, at Rösler også bliver det.

Et godt eksempel på det ikke er sikkert, han var interesseret for 1-2 måneder siden. Måske har CV ovenikøbet lagt lidt mere i transfersum og løn end planlagt for at få ham her og nu.

Anyways, Malmø er en fin hylde at hente rutine fra.
Ja. Nogle gange kan transfersum og lån øge tempoet. Rigtig godt vi fik ham så han kan deltage onsdag

Jeg ramte lige slutningen af Onside, hvor der blev talt AGFs kamp på onsdag imod Sabah - Mikkel Bechmann nævnte at han kender Colin Rösler fra Mjällby og Malmø, og at hans helt store styrke er hans ro med bolden og præcision i afleveringerne, og så nævnte han at Rösler kan spille alle 3 positioner i forsvaret for AGF.
Det lyder virkelig positivt! Meget spændende transfer, må man sige!

Hvis rygterne om Kevins Yakobs skade står til troende, så vil jeg ønske at vi gør alvor af vores påståede interesse i Øhlenschlæger.

Fotmob har gode stats på ham:
https://www.fotmob.com/da/players/1436939/oskar-ohlenschlaeger

Øhlenschlæger har Brøndby på rygtebasis også været meldt interesseret i. Hans værdi toppede i foråret og umiddelbart havde han et stærkere 2025 med 6 mål og 3 assist i 28 kampe. 2026 med 2 mål og 1 assist i 14 kampe. Hans værdi er faldet en smule denne sommer, hvilket kan gøre det muligt for os at få en transfer i land.

Jeg er ikke opgivet helt, at vi henter noget vi ikke helt har set før. Nu har jeg ikke fulgt Casper Tengsteds opstart, men hvis vi lejer sådan en som ham, så er det noget nyt for mig.

Men det synes jeg ikke Rosler er.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror han er en fremragende tilføjelse.
Jeg tror i hvert fald CV lurer på noget der lyder lidt ekstra spændende, men det kunne godt være både ift hyldehøjde og potentialet for en ung spiller. I så fald er det vel den slags, der kan lade sig gøre sent i vinduet og er forbundet med usikkerhed både ift om det lykkes og om det bliver virkelig godt og så er det ikke umiddelbart den angriber som han skal være sikker på at hente, men noget ekstra der hænger sammen med en anden sen afgang. Så jeg tror ikke nødvendigvis den angriber vi venter på bliver noget “helt vildt,” det kunne godt blive fx Nordås til at fuldende den norske akse og så må vi se hvem der bliver solgt eller udlejet og efterlader noget plads i truppen.

Vi har da hentet en angriber i Rosenborg i sin tid.

Vi har også hentet flere spillere fra danske mestre.
Ahhh ja.. gode gamle Morten Moldskred. Jeg vil ikke helt betegne ham som en profil i Rosenborg da vi hentede ham, slet ikke på samme måde som Colin var i Malmø.

Håber Rösler gør det bedre end Moldskred i klubben. Moldskred var i en mørk tid i klubbens historie, der blev famlet meget i blinde i den periode

Det giver i hvert fald mening at udgangspunktet er yderstopper, så må vi se hvor i hierarkiet han ender som den centrale spiller. Det er en nærliggende tanke at han også skal kunne afløse Tingager fordi han har spillet der før, men det er naturligvis ikke en position hvor han har udsigt til at blive fast mand hvis Tingager er klar og man kan også forestille sig at han alligevel spiller på siden fordi en anden bedre kan spille centralt - i går havde han måske taget VCB med Camara centralt mens Tingager fik et hvil.

Det virker som en solid tilgang. Jeg hæfter mig ved at der ligesom med Solbakken kun er tre år på kontrakten, så det kan blive en spiller vi ret hurtigt skal forlænge eller sende videre. Det kan også være en del af hans motivation.
Efter at have set Camara spille centralt mod Lyngby er jeg mere tryg ved at han er en kapabel backup til Tingager. Så meget mere komfortabel ud der og hans fysik kom virkelig til sin ret på den position.

Hvis rygterne om Kevins Yakobs skade står til troende, så vil jeg ønske at vi gør alvor af vores påståede interesse i Øhlenschlæger.

Fotmob har gode stats på ham:
https://www.fotmob.com/da/players/1436939/oskar-ohlenschlaeger

Øhlenschlæger har Brøndby på rygtebasis også været meldt interesseret i. Hans værdi toppede i foråret og umiddelbart havde han et stærkere 2025 med 6 mål og 3 assist i 28 kampe. 2026 med 2 mål og 1 assist i 14 kampe. Hans værdi er faldet en smule denne sommer, hvilket kan gøre det muligt for os at få en transfer i land.
Ja, det kan godt tvinge CV til at handle ind på en plads han egentligt ikke har lyst til at bruge penge. Også fordi vi ikke selv har et talent der lige står på spring.

Latest posts

Back