New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 549K
Jeg tager noget fra alle hylder. Er han bare på niveau med AJ, er det i vores situation rigtig godt med en tilføjelse.

Nu kan han heldigvis lære truppen at kende henover de næste par dage, så han er klar til på onsdag.
Meget enig. Man kan sagtens styrke holdet, ved at styrke bredden. Således nogle spillere kun spiller når de er meget tæt på 100%

Men min kommentar var mere henvendt til det, at nogle mente de spillere vi var ved at hente var på en hylde vi ikke var vant til. Det mente jeg ikke Rosler er eller var. Men han er en fremragende tilførsel alligevel.

Spændende hvor god han er på bolden. Meget af vores spil er afhængigt af spillet i små rum til at klare det første pres.
Ifølge Fotmob så havde han i 2025 en afleveringspræcision på 92,4 %. https://www.fotmob.com/da/leagues/67/stats/season/24511/players/accurate_pass/team/10237
Det skal lige siges at jeg ikke ved hvor Fotmob får statistikken fra, men står det til troende, så må det siges at være ret godt på en yderstoppe position, hvor han forventeligt har bidraget en del til opspillet.

Last edited:
Tre ting fra Röslers cv, der vist ikke er nævnt endnu:

- Han har spillet i Lillestrøm med Hedenstad som keeper bag ved sig. De to har altså allerede en relation.
- Han er kommet op gennem ungdomsrækkerne i Viking Stavanger, og dem kan CV jo som bekendt godt lide.
- Han har spillet både ungdoms- og en enkelt seniorlandskamp for Norge, men han har også spillet for det engelske U16-landshold. Sammen med Guehi, Jaden Sancho og Phil Foden. Og danske Matt O'Riley.

Meget enig. Man kan sagtens styrke holdet, ved at styrke bredden. Således nogle spillere kun spiller når de er meget tæt på 100%

Men min kommentar var mere henvendt til det, at nogle mente de spillere vi var ved at hente var på en hylde vi ikke var vant til. Det mente jeg ikke Rosler er eller var. Men han er en fremragende tilførsel alligevel.
Helt enig i det med med hylden. Jeg synes, at det er blevet en lidt sær “sandhed”, som er lidt svær at substantiere.

Jeg tror ikke, at vi henter nogen, hvor jeg tænker, at det er en helt ny hylde. Så skal det være Dolberg. Og det er ikke engang en kritisk. Vi har lige vundet et DM på et “discounthold”. Højere hylder og dyrere angribere er slet ingen garanti for succes.

Noget andet er, at vi nu igen køber en relativ dyr spiller og udstyrer vedkommende med en 3-årig kontrakt. Det bidrager til nogle heftige afskrivninger. Lidt en pudsighed i vores indkøb under CV - ikke en kritik, men blot en observation.

Ifølge Fotmob så havde han i 2025 en afleveringspræcision på 92,4 %. https://www.fotmob.com/da/leagues/67/stats/season/24511/players/accurate_pass/team/10237
Det skal lige siges at jeg ikke ved hvor Fotmob får statistikken fra, men står det til troende, så må det siges at være ret godt på en yderstoppe position, hvor han forventeligt har bidraget en del til opspillet.
Malmø har o et godt stykke tid, siden de skiftede træner (Henrik Rydstrom) spillet med en 4’er. Så noget af dataen er også fra den opstilling

CV svarer pænt på, hvor Colin Rösler er tiltænkt en rolle - nemlig på de to yderstoppere. Sjovt at CV ikke nævner den centrale position, men måske man skal være forsigtig med at overfortolke her.
Det giver i hvert fald mening at udgangspunktet er yderstopper, så må vi se hvor i hierarkiet han ender som den centrale spiller. Det er en nærliggende tanke at han også skal kunne afløse Tingager fordi han har spillet der før, men det er naturligvis ikke en position hvor han har udsigt til at blive fast mand hvis Tingager er klar og man kan også forestille sig at han alligevel spiller på siden fordi en anden bedre kan spille centralt - i går havde han måske taget VCB med Camara centralt mens Tingager fik et hvil.

Det virker som en solid tilgang. Jeg hæfter mig ved at der ligesom med Solbakken kun er tre år på kontrakten, så det kan blive en spiller vi ret hurtigt skal forlænge eller sende videre. Det kan også være en del af hans motivation.

Helt enig i det med med hylden. Jeg synes, at det er blevet en lidt sær “sandhed”, som er lidt svær at substantiere.

Jeg tror ikke, at vi henter nogen, hvor jeg tænker, at det er en helt ny hylde. Så skal det være Dolberg. Og det er ikke engang en kritisk. Vi har lige vundet et DM på et “discounthold”. Højere hylder og dyrere angribere er slet ingen garanti for succes.

Noget andet er, at vi nu igen køber en relativ dyr spiller og udstyrer vedkommende med en 3-årig kontrakt. Det bidrager til nogle heftige afskrivninger. Lidt en pudsighed i vores indkøb under CV - ikke en kritik, men blot en observation.
Jeg er ikke opgivet helt, at vi henter noget vi ikke helt har set før. Nu har jeg ikke fulgt Casper Tengsteds opstart, men hvis vi lejer sådan en som ham, så er det noget nyt for mig.

Men det synes jeg ikke Rosler er.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror han er en fremragende tilføjelse.

Jeg er ikke opgivet helt, at vi henter noget vi ikke helt har set før. Nu har jeg ikke fulgt Casper Tengsteds opstart, men hvis vi lejer sådan en som ham, så er det noget nyt for mig.

Men det synes jeg ikke Rosler er.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror han er en fremragende tilføjelse.
Nej Rösler kan vel sammenlignes med Arnstad og Beijmo, hvis vi skal højere op, så er det nok en landsholdsspiller på et af de lidt større landshold. Men det bliver spændende at følge CV’s arbejde i det næste døgn - jeg tror han har en mere klar inden lukketid til midnat i morgen

Nej Rösler kan vel sammenlignes med Arnstad og Beijmo, hvis vi skal højere op, så er det nok en landsholdsspiller på et af de lidt større landshold. Men det bliver spændende at følge CV’s arbejde i det næste døgn - jeg tror han har en mere klar inden lukketid til midnat i morgen
Vi kan registrere en mere, så det kunne vi håbe.

Hedenstad har også været udtaget. Solbakken har spillet en enkelt kamp.

Den med hylden er svær at sætte rammer omkring;) ;)

Fast mand i Malmø indtil for 6 kampe siden - der var vist en pointe om de skulle spare penge og var gået til et andet forsvar.

Malmø er, objektivt set, nok stadig på en anden hylde end os - eller har vi overhalet dem med det ene mesterskab?

1785699141341.webp

Latest posts

Back