New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 368K
Transfervindue Sommer 2026
Derfor er vinduet for at få det maksimale for Bech også dette vindue. Lige så snart kontraktlængden er under 2 år, falder prisen.

Men ja, klubben bestemmer om der skal sælges med selv med alle de ekstra indtægter som guldet har givet, er forventningen til næste regnskab at den i bedste fald går i 0 og bliver stadion indvielsen udskudt til næste sommer rammes næste regnskab igen negativt.
Det med stadion er et unødvendigt negativt "hvis". Selvom det skulle blive udskudt 3 måneder, så er det næppe det der skal afgøre om vi skal sælge Arnstad eller ej. Vi kan sagtens klare at der også kommer et minus i næste sæson, og især med et salg af Links er det jo ikke engang sikkert at det sker, selvom stadion bliver udskudt.

Det med stadion er et unødvendigt negativt "hvis". Selvom det skulle blive udskudt 3 måneder, så er det næppe det der skal afgøre om vi skal sælge Arnstad eller ej. Vi kan sagtens klare at der også kommer et minus i næste sæson, og især med et salg af Links er det jo ikke engang sikkert at det sker, selvom stadion bliver udskudt.

Nej, men vi ved fra tidligere at bestyrelsen er økonomisk konservative. Der har været en aversion mod røde tal lige siden JN tog over og evt. 2 regnskaber i træk med røde tal tror jeg ikke bliver accepteret.
Vi budgetterer i øvrigt også med spillersalg, så jeg nægter at tro på, der ikke bliver solgt en profil eller 2. Links virker oplagt, rygterne taget i betragtning, Bech pga. kontraktlængde mens Arnstad har et niveau, som gør, han altid er i farezonen om man vil.

Edit: Og alle de ekstra indtægter oven på guldet og vi makser ud på tv-penge, får vi næppe i næste sæson. Det er mange millioner der vil mangle.

Nej, men vi ved fra tidligere at bestyrelsen er økonomisk konservative. Der har været en aversion mod røde tal lige siden JN tog over og evt. 2 regnskaber i træk med røde tal tror jeg ikke bliver accepteret.
Vi budgetterer i øvrigt også med spillersalg, så jeg nægter at tro på, der ikke bliver solgt en profil eller 2. Links virker oplagt, rygterne taget i betragtning, Bech pga. kontraktlængde mens Arnstad har et niveau, som gør, han altid er i farezonen om man vil.
Men Fournais er jo også åbenmundet omkring ambitionsniveauet, og jeg har da indtrykket af, at det er nu man skal trykke lidt hårdere på speederen, netop fordi der lys for enden af tunnellen mht. nyt stadion og mere ro på finanserne i forhold til uforudsete udgifter. Det er jo ikke sådan at Arnstad og Bech bliver værdiløse. Det kan faktisk tænke sig at de bliver endnu mere værd, hvis de gør det godt i et europæisk gruppespil. Det er en risiko jeg håber man er villig til at løbe. Men det er klart, at hvis man crasher ud af europa i kvallen, så er det nok mere sandsynligt de sælges.

Det er da sikkert også det som man forsøger og CV og co. skal jo ikke være idioter. Priserne på vores spillere er højere nu end hvis vi ikke havde europæisk at tænke på.

Pointen er bare stadig, at AGF har en smertegrænse. Sådan er det. FCK, BIF og FCM har også solgt ud af profilerne, når de har vundet mesterskaber. Hvis vi skal være konkurrencedygtige fremover, er vi også nødt til det. AGF er voldsomt bagud på det parameter. Spillersalg er et positivt problem.
AGF har IKKE have en smertegrænse og behøver ikke have det - AGF står økonomisk solidt, også fremadrettet. AGF har en potentiel mulighed - hvis hvis et meget højt bud og man vurderer at det er bedre at have pengene end spillere kan man se på det - men der er ikke noget der tilsiger at AGF SKAL sælge en spiller ved et givent beløb.

Brøndby har brug for spillersalg - klubber som FCN, FCM, FCK og AGF behøver ikke sælge ud af deres kvalitetsspillere til mindre end hvad de tænker de er hvad - AGF er nødt til at komme ud over at de skulle være presset til at sælge spillere og i stedet udnytte deres gode økonomiske situation til at tage fat i styrepinden. Måske er nogle klubber presset til at skaffe kvalitetsspillere og får gagantiske indtægter ved at spille CHL (læs: Lens) - men AGF skal holde hovedet højt her og give sig selv lov til nu er det os der udvikler os og bruge den position de har arbejdet sig hen til.

Last edited:
AGF har IKKE have en smertegrænse og behøver ikke have det - AGF står økonomisk solidt, også fremadrettet. AGF har en potentiel mulighed - hvis hvis et meget højt bud og man vurderer at det er bedre at have pengene end spillere kan man se på det - men der er ikke noget der tilsiger at AGF SKAL sælge en spiller ved et givent beløb.

Brøndby har brug for spillersalg - klubber som FCN, FCM, FCK og AGF behøver ikke sælge ud af deres kvalitetsspillere til mindre end hvad de tænker de er hvad - AGF er nødt til at komme ud over at de skulle være presset til at sælge spillere og i stedet udnytte deres gode økonomiske situation til at tage fat i styrepinden. Måske er nogle klubber presset til at skaffe kvalitetsspillere og får gagantiske indtægter ved at spille CHL (læs: Lens) - men AGF skal holde hovedet højt her og give sig selv lov til nu er det os der udvikler os og bruge den position de har arbejdet sig hen til.
Selvfølgeligt har AGF en grænse. Der er vel maksimum 10-20 klubber på verdensplan hvor den grænse er tvivlsom. Vi snakker ikke om klubbens overlevelse men om at AGF ikke skal skide i bukserne for at holde varmen.

Min kritik går på de kategoriske afvisninger af spillersalg. Intet i den moderne fodboldverdenen taler for dem.

Han var en af de få (hvis ikke den eneste) der undervejs og flere gange kritiserede spillestil (Uwe) og ambitionsniveau (JN/LF) fra klubben.

Det gjorde han også inden han skiftede men det var nok det der fik ham til at skifte og så er det lidt paradoksalt, at det endte med et mesterskab.

Jeg håber og tror han bliver langt bedre under JP. Vi spiller jo fodbold nu og ikke samme tonserstil som tidligere - det bør være til hans fordel. Han er også en af dem som kan sætte en mand og dermed gøre en kæmpe forskel, hvis de andre omkring ham også tænker hurtigt. Og det tror jeg de gør.
I det interview der var hvor han snakkede om at han skulle hjem, og nævnte der var ting der blev lovet men ikke overholdt, læste jeg også fra et svenskerforum at det netop var positionen som 10'er. De havde en ung fra egne rækker der fik 10'ern, også måtte MA ud på kanten

Brøndby er tæt på Max Ejdum. Det er irriterende for det er alt for rationel i transfer for dem. Det bliver en forstærkning fra dag 1. Man kan bare håbe de skal betale en voldsom overpris.

En af CV's gamle kendninger er i øvrigt transferfri. Det er Andreas Maxsø. Jeg synes satme han var god i Brøndby, og han har senest været et halvt år i Emiraterne og før det 3 år i MLS. Selvom han er blevet 32, kunne han virke som en oplagt erstatning for Dalsgaard, omend det måske er nok med Jønsson i den aldersgruppe og erfaring. På Transfermarkt står der han er både venstre og højre benet (hvis man kan sige det :) ) og det er jo unægteligt en fordel i vores situation. Jeg husker ham også som god på bolden.

Brøndby er tæt på Max Ejdum. Det er irriterende for det er alt for rationel i transfer for dem. Det bliver en forstærkning fra dag 1. Man kan bare håbe de skal betale en voldsom overpris.

En af CV's gamle kendninger er i øvrigt transferfri. Det er Andreas Maxsø. Jeg synes satme han var god i Brøndby, og han har senest været et halvt år i Emiraterne og før det 3 år i MLS. Selvom han er blevet 32, kunne han virke som en oplagt erstatning for Dalsgaard, omend det måske er nok med Jønsson i den aldersgruppe og erfaring. På Transfermarkt står der han er både venstre og højre benet (hvis man kan sige det :) ) og det er jo unægteligt en fordel i vores situation. Jeg husker ham også som god på bolden.
Hvem slår han af, der gør det til en forstærkning fra dag 1?

Men Fournais er jo også åbenmundet omkring ambitionsniveauet, og jeg har da indtrykket af, at det er nu man skal trykke lidt hårdere på speederen, netop fordi der lys for enden af tunnellen mht. nyt stadion og mere ro på finanserne i forhold til uforudsete udgifter. Det er jo ikke sådan at Arnstad og Bech bliver værdiløse. Det kan faktisk tænke sig at de bliver endnu mere værd, hvis de gør det godt i et europæisk gruppespil. Det er en risiko jeg håber man er villig til at løbe. Men det er klart, at hvis man crasher ud af europa i kvallen, så er det nok mere sandsynligt de sælges.
Jeg ser det mere som indikation på man styrker truppen og erstatter de solgte på højt niveau.

Yakob falder til 0 om et år
Links blev nægtet skifte i vinters og var loyal nok til at forlænge i sommers. Det skal ikke blive et skræmmeeksempel for andre.
Tobias Bech har været i klubben 3 år, og var efterspurgt i vinters. Casen med en ung, talentfuld er, at levere fir AGF og så kommer videre.
Arnstad har leveret to af fem år, heraf et på højt niveau. Han er også på casen med genstart og så salg.

AGF er nødt til at honorere aftalen om genstart og salg, samt mulighed for at komme videre, selvom man forlænger. Dertil skal der penge i kassen og der er grænser for, hvor store bud man kan sidde overhørig.

Omvendt har AGF behov for at beholde spillerne lidt længere, for at sikre større salg og prioritere de sportslige resultater.

Jeg tror Links er væk før Poznan, og det er noget skrammel. For de andre tror jeg især Bech og Yakob bliver solgt og er enig med @Stats i det væsentligste er at forhale et salg, så man får glæde af dem i euro-kval.

Selvfølgeligt har AGF en grænse. Der er vel maksimum 10-20 klubber på verdensplan hvor den grænse er tvivlsom. Vi snakker ikke om klubbens overlevelse men om at AGF ikke skal skide i bukserne for at holde varmen.

Min kritik går på de kategoriske afvisninger af spillersalg. Intet i den moderne fodboldverdenen taler for den dem.
Men hvad sættes den "grænse" ud fra?

Hvis der fx kom en klub og bød 100 mio. for Arnstad tror jeg næppe AGF bare vil sige ja - de vil nok se om der er flere interesserede og hvilken værdi Arnstad har i den klub/liga der byder. FCN har lige afvist bud på knap 187 mio. (hidtidig rekord) for Caleb Yirenkyi - FCN budgetterer kraftigt med spillersalg og en spiller der formentlig presser hårdt på for et skifte. Men FCN har en meget stærk økonomi - så hvis de tænker han er mere værd (eller hvis der kunne være andre der andre det) siger de blot "nej tak". AGF er nødt til at lære det spil der hvis de vil udvikle klubben og holdet.

Hvis der fx kom en klub og bød 100 mio. for Arnstad tror jeg næppe AGF bare vil sige ja - de vil nok se om der er flere interesserede og hvilken værdi Arnstad har i den klub/liga der byder. FCN har lige afvist bud på knap 187 mio. (hidtidig rekord) for Caleb Yirenkyi - FCN budgetterer kraftigt med spillersalg og en spiller der formentlig presser hårdt på for et skifte. Men FCN har en meget stærk økonomi - så hvis de tænker han er mere værd (eller hvis der kunne være andre der andre det) siger de blot "nej tak". AGF er nødt til at lære det spil der hvis de vil udvikle klubben og holdet.

Relevant spørgsmål. Jeg tror umiddelbart, at 100 mio. kr. for Arnstad er indenfor "ja tak uden forbehold"-grænsen.

Caleb Yirenkyi er af gode grunde et væsentligt varmere navn på transfermarkedet end Kristian Arnstad.

At FCN har sagt nej til 187 mio. kr. betyder ikke, at Caleb ikke bliver solgt i dette vindue. Det bliver bare for et højere beløb. Ligesom AGF formentligt også ville afvise de indledende bud på Arnstad.

Der er forskel på at forhandle og at nægte et salg. Naturligvis vil CV forhandle et bud, også på 100 mio. Men det er så langt over den pris man kan forvente, at det nok er begræsnet hvad man forhandler på. Og hvis der er flere byder, afhænger det også af, hvem Arnstad foretrækker.

Latest posts

Back