New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 363K
Jeg synes styrken i en 3’er er, at man kan spille asymmetrisk ved, at have en nærmest angriber/wing på den ene og en lidt mere solid type på den anden.

Jeg synes bestemt ikke han er overvurderet, men jeg medgiver hans output målt på mål og assist, i flere sæsoner, pånær denne, har været mindre gode.

For mig er han den trussel der gør, at modstanderen altid har noget at forholde sig til på den kant.
For at præcisere, så synes jeg Links svaghed er, at han har brug for meget plads foran sig for at blive farlig. Det tvinger resten af holdet til at spille på en bestemt måde for at skabe den plads. Hvor en Carstensen er farlig uanset om det er småspil eller der er plads at løbe på.

Men altså, selvfølgelig er han pisse god og har mange kvaliteter. Jeg tror bare vi kan spille mere varieret og uforudsigeligt med en mere allround profil.

Jeg har det sådan med det - og med ham - at det ikke kun er det han har leveret på banen, der skal værdsættes (og det var jo i de første år slet ikke godt). Der er bare intet dårligt at sige om den knægt. Han er simpelthen så sød og venlig, også når man løber ind i ham på gaden/til et eller andet. Han engagerer sig i alt muligt, agerer mentor for de unge der kommer herop fra hans egen verdensdel, inviterer dem hjem og hygger med dem, hjælper til på akademiet, dukker op til træning med de børn/unge som svigerfar træner i den lokale klub, etc. etc. Han forlængede på et tidspunkt hvor andre i hans situation ikke ville have gjort det, så nu får vi faktisk penge for ham.
Jeg synes han skal have lov at smutte, hvis det er det han vil og det tror jeg også CV/JN har visket ham i øret, men håber også han er til rådighed (det kan de jo betinge sig) som minimum i Poznan-kampen.

Latest posts

Back