Transfervindue Sommer 2026
T-Knogle
Experienced member
Fakta er dog bare at efter 10 kampe i sæsonen er målende haglet ind, vi har ikke haft et eneste clean sheet og ligger faretruende tæt på nedrykningsstregen. Det er fint med talentsatsning, men det er ikke at satse på talenter, at stille en defensiv kun med talenter, de skal have noget rutine at støtte sig til, og det får de ikke lige nu.Det er lidt sjovt, at JN ca. halvvejs i dit indlæg udråbes som skurk, men lidt længere nede faktisk ender med, at blive et slags offer for, må man næsten forstå, den stygge Carsten Vagn.
Jeg er med på, at vores talenter har fået mere spilletid end planlagt og for et par stykkers vedkommende, var der måske ikke planlagt nogen overhovedet.
Det har de ikke fordi CV er doven og nærig, men fordi AGF, i modsætning til verdensopfattelsen blandt en del herinde, har sin plads i fodboldens hakkeorden, hvilket så i år er yderligere påvirket af, at der har været VM. Og pga. skader/sygdom.
Men hvad gør man så, når det viser sig at (nogle af) disse unge spillere (fysisk og mentalt) rent faktisk kan begå sig? Ikke bare i et indhop på 10 min, men over en hel kamp eller en halvleg + lidt mere. Selvfølgelig ikke uden fejl eller plads til forbedringer, men på den anden side også præsterer langt over peers i visse kampe/situationer.
Skal CV så gå ud og bruge 10, 20, 30 mio. på en (ældre) spiller, der måske kan fjerne nogle af fejlene og p.t. præstere 5% højere, men som er færdigudviklet? Og som jo så må skulle være starter, ellers giver det ingen mening.
Jeg mener klart nej. Vi er en udviklende og sælgende klub pt. og den eneste måde vi kan forbedre vores position på i den ovennævnte hakkeorden, er gennem økonomi, der reinvesteres i vores samlede set up. Det giver ingen mening at have et akademi eller for den sags skyld en aftale med El Cambio, hvis ikke vi er villige til at acceptere, at det på den korte bane kan koste lidt som en investering på den lange (længere). Det er der hovedparten af vores økonomi skal komme fra, til at rykke længere op i hierakiet.
Jeg tror at det vi så til sidst på guldsæsonen (Emmery og Tommi) og det vi har set den sidste måneds tid, har givet ikke bare CV+JP, men også resten af ledelsen lidt at tænke over. Om det ligefrem er at gå all in på talenterne, som du skriver, tænker jeg ikke, men det lyder til, at man er klar på at rykke balancen længere i den retning, hvilket jeg kun kan bifalde. Så jeg håber at Carsten Vagn holder hænderne i lommen bortset fra 1-2 klassekøb (relativt set).
Og så er det jo i øvrigt det rene vås at hævde, at vi blev "splittet defensivt" af OB. Nej, de havde 2 chancer, den ene opstået ved en tilfældighed, og scorede 2 mål. Det er muligt at vi denne sæson ikke kommer til at spille med helt oppe hvor vi var sidste år, men bortset fra the usual suspects og Viborg p.t., har jeg svært ved at se hvem af øvrige, der skulle være top 6 kandidater.