New posts

Pokalturneringen 2026/2027

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 133
  • Views Views: Views 6K
Pokalturneringen 2026/2027
B.93s ukendte fætter på Østerbro. Kæmpe breddeklub.
Ja. De to klubber er kæmpe store og virkelige dygtige til at uddanne spillere.

Sjov historie med Skjold, der blev stiftet cirka 300 meter fra B.93s hjemmebane. I Brumleby.

Ligesom B.93 blev stiftet tæt på AB der havde hjemme på Østerbro i starten.

Østerbro har altid haft kæmpe tilslutning til fodbold

Ikke rigtigt. Det var vel der alle spillede i tidernes morgen for dansk fodbold! Skjold er en pissefed pokalmodstander.
De spiller stadig Danmarksserie i Fælledparken. På kunstgræsbanen. De spillede i pokalen mod Espergærde derinde.

De her dog lov til at flytte enkelte kampe in på Østerbro Stadion. Det er jeg ret sikker på de gør med den her kamp.

Jeg er i København af arbejdsmæssige årsager hele ugen og glæder mig allerede.

Var også til away i Valby, da vi ekspederede FREM ud af pokalen for nogle år siden. Virkelig kult med piratflag, duft af hash og Naser Khader + Morten Østergaard der sammenlignede krænkelsessager i fadølskøen.

Den her gang bliver det måske lidt mere posh, men sjovt skal det nok blive alligevel.

Jeg er i København af arbejdsmæssige årsager hele ugen og glæder mig allerede.

Var også til away i Valby, da vi ekspederede FREM ud af pokalen for nogle år siden. Virkelig kult med piratflag, duft af hash og Naser Khader + Morten Østergaard der sammenlignede krænkelsessager i fadølskøen.

Den her gang bliver det måske lidt mere posh, men sjovt skal det nok blive alligevel.
Awayen i Valby, var også midt i en efterårsstorm, som jeg husker det. Kampen blev lukket med tre mål på fire minutter midt i første halvleg.

Synes Østerbro Stadion er et fantastisk sted, så det ser jeg meget frem til. Skjold må dog være mindre posh end nogen af sine naboklubber som fx B93. Skjold har trods alt rødder som en arbejderklub.

Awayen i Valby, var også midt i en efterårsstorm, som jeg husker det. Kampen blev lukket med tre mål på fire minutter midt i første halvleg.

Synes Østerbro Stadion er et fantastisk sted, så det ser jeg meget frem til. Skjold må dog være mindre posh end nogen af sine naboklubber som fx B93. Skjold har trods alt rødder som en arbejderklub.
Da vi spillede sidst på Østerbro Stadion var det i November 2013. Jeg kan huske jeg frøs uhæmmet meget bagefter.

Skjold er klart mindre posh end B.93. Og heldigvis for det. Men den blev faktisk stiftet i Brumleby, da på det tidspunkt var Lægestandens Boligforenig eller noget i den retning på det tidspunkt.

AB blev 35 år før stiftet også på Østerbro af Polyteknisk lærerforening og Skjold af lægerne. Begge dele har forandret sig rigtig meget siden.

Da vi spillede sidst på Østerbro Stadion var det i November 2013. Jeg kan huske jeg frøs uhæmmet meget bagefter.

Skjold er klart mindre posh end B.93. Og heldigvis for det. Men den blev faktisk stiftet i Brumleby, da på det tidspunkt var Lægestandens Boligforenig eller noget i den retning på det tidspunkt.

AB blev 35 år før stiftet også på Østerbro af Polyteknisk lærerforening og Skjold af lægerne. Begge dele har forandret sig rigtig meget siden.
Det er korrekt at de blev stiftet i Brumleby som var Lægestandens Boligforeningen. Men Lægestandens Boligforening byggede ikke Brumleby til lægerne, men Lægestanden ville bygge billige og sunde boliger til arbejderklassen efter København var blevet ramt af kolera.

Jeg vil fortsat holde på, at BK Skjold var en arbejderklub modsat B.93, AB, KB, B1903 mv.

Det er korrekt at de blev stiftet i Brumleby som var Lægestandens Boligforeningen. Men Lægestandens Boligforening byggede ikke Brumleby til lægerne, men Lægestanden ville bygge billige og sunde boliger til arbejderklassen efter København var blevet ramt af kolera.

Jeg vil fortsat holde på, at BK Skjold var en arbejderklub modsat B.93, AB, KB, B1903 mv.
Tak. Jeg troede faktisk det var læger der boede der dengang. De skiltede med det da jeg var meget yngre og var derinde i et halvt år. Men jeg har tydeligt ikke læst det grundigt nok.

Pokalen er vigtig i AGF!

Eller var det bare noget vi råbte fordi vi vidste at vi var for dårlige til at opnå noget i Superligaen?

Jeg mener ikke at vi bare skal smide pokalen
Hvis vi stiller med vores U-19 hold i stærkeste opstilling, ville de stadig være favoritter mod Skjold. Så vi kan sagtens spare alle de spillere, der er behov for. Især nu hvor nærmest hele truppen bliver brugt flittigt.

Hvis vi stiller med vores U-19 hold i stærkeste opstilling, ville de stadig være favoritter mod Skjold. Så vi kan sagtens spare alle de spillere, der er behov for. Især nu hvor nærmest hele truppen bliver brugt flittigt.
Meget enig, det burde de.

En opstilling med Jesper Hansen, Jacob Andersen, Luka Callø, Markus Solbakken, Sebastian Jørgensen, Mikael Anderson og Steffen Tchamche burde kunne spille os videre, uden nævneværdige problemer

Latest posts

Back