New posts

Pokalturneringen 2026/2027

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 133
  • Views Views: Views 6K
Pokalturneringen 2026/2027
Men er det at spare en masse spillere? De fleste af dem spillede mod Benfica i går
Andersen og Anderson har spillet omkring 60% af minutterne indtil videre i denne sæson, Jørgensen omkring 40% resten ligger under 20% af minutterne, så det ville være fin rotation, at benytte dem. De kan så evt. suppleres med Jønsson, Mølgaard og Serra.

Hvis vi stiller med vores U-19 hold i stærkeste opstilling, ville de stadig være favoritter mod Skjold. Så vi kan sagtens spare alle de spillere, der er behov for. Især nu hvor nærmest hele truppen bliver brugt flittigt.
Jeg ved ikke hvor stærke vores U19 er når de matches mod et seniorhold. Hvis man er overbevist om at de er gode nok, så er det fint. Vi har bare set før, at vi kan blive presset af formodet dårlige hold i pokalen. Og der stillede vi med en del reserver og nogle stamspillere

Jeg ved ikke hvor stærke vores U19 er når de matches mod et seniorhold. Hvis man er overbevist om at de er gode nok, så er det fint. Vi har bare set før, at vi kan blive presset af formodet dårlige hold i pokalen. Og der stillede vi med en del reserver og nogle stamspillere
De tabte til Sønderjyske U19 i weekenden, ret overbevisende.

Vores trup har bare aldrig haft så meget kvalitet i bredden som den har nu. Og de bliver alle sammen holdt varme, fordi vi spiller så mange kampe (en måske lidt overset fordel ved det tætte kampprogram). Så tidligere stillede vi i sådan en kamp måske med 3-4 stamspillere og så 7-8 rustne spillere (af lav kvalitet) og totalt uprøvede talenter. Nu har vi reelt to kompetente superligahold, hvor den stærkeste opstilling er top 4 niveau og B-holdet nok ville blive 7-9 i ligaen.

De tabte til Sønderjyske U19 i weekenden, ret overbevisende.
Men igen siger det mig ikke om de er stærke nok til overbevisende at slå et hold på Skjolds niveau. Nå, men mon ikke træneren har styr på at rotere og dosere så godt som det nu kan gøres. Jeg var overrrasket over niveauet i den meget unge forsvarskæde i går 😊

Men igen siger det mig ikke om de er stærke nok til overbevisende at slå et hold på Skjolds niveau. Nå, men mon ikke træneren har styr på at rotere og dosere så godt som det nu kan gøres. Jeg var overrrasket over niveauet i den meget unge forsvarskæde i går 😊
Det er korrekt. Det var blot for at illustrere vi ikke er et super stærkt U19 for tiden. Men det skyldes også skader og, at nogle spiller med A holdet.

Derudover ender mange af de gode U19 spillere i fra Sjælland faktisk tit på det her niveau omkring Danmarksserien når de rammer midt 20’erne.

Last edited:
Derudover ender mange af de gode U19 spillere i fra Sjælland faktisk tit på det her niveau omkring Danmarksserien når de rammer midt 20’erne.
Eller fra Jylland og Fyn, når de er taget til Kbh. for at studere:)

Jeg kan faktisk et enkelt spinkelt AGF-link til Skjold. Simon Schmidt, som spillede ungdomsfodbold i AGF og bl.a. opnåede at være anfører for Danmarks U-16 landshold, spillede et par sæsoner for Skjold, da han flyttede til Kbh. for at læse (jeg spillede drukbold i Lyseng med hans storebror).

Nu bliver det foreløbig interessant at se, hvad der sker i de sidste dage af vinduet. Denne kamp kan jo også blive en mulighed for at give et par nye, rustne spillere, noget kamptræning. Alt i alt bør vi kunne stille et hold, der ikke har mange gengangere i startopstillingen i Superligaen i de to runder før og efter kampen. Og vi skal i hvert fald ikke bruge overbelastede spillere. Super.

Nu bliver det foreløbig interessant at se, hvad der sker i de sidste dage af vinduet. Denne kamp kan jo også blive en mulighed for at give et par nye, rustne spillere, noget kamptræning. Alt i alt bør vi kunne stille et hold, der ikke har mange gengangere i startopstillingen i Superligaen i de to runder før og efter kampen.
Præcis.

Hvis truppen er nogenlunde skadesfri, så er vores "B-hold" slet ikke det samme som et U19-hold.

Efter 7 uger med to dobbeltkampe, så er det her en super lodtrækning, så vi kan stille i stærkeste opstilling i Farum og Horsens rundt om pokalen.

Latest posts

Back