New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 792K
Transfervindue Sommer 2026
Kahl og Carstensen er bare ikke i klubben til næste sæson - ikke med mindre man for lavet aftaler med dem. Links taler også om at han vil væk, og Dalsgaard har det rigtigt godt som fodboldpensionist og bondemand. Så det kan sagtens være et stort problem at sælge Bech og Yakob, så kan man i hvert fald godt skyde en hvid pind efter europæisk fodbold.
Carstensen er :-)

Nej Kahl er nok lidt optimistisk, men måske han kan forlænges i 2 år. Jeg havde ikke hørt den med Links, jeg kan også godt være bekymret for at han har en salg klausul.. men ryger Beijmo, Kahl og Links, bør vi kraftigt overveje en 4-3-3,
Så bør vi også kraftigt overveje hvor meget vi bliver til grin i Europa kvallen.

Lidt undren over skader og spilleres tilbagekomst:
Yakob var ude rigtigt lang tid, men da han endelig kom tilbage, var han ret hurtigt tilbage på niveau.

Men det gælder til gengæld slet ikke spillere som især Mølgaard men også Andersen, Polle og Tingager. De ligner ikke "sig selv". Da man forlængede med Mølgaard og Tingager, tænkte jeg, at forsvaret var sikret mange år frem i tiden. Da Polle gik i stykker, havde han aldrig været bedre. Andersen var så god, at han bare på sin energi var ved at tage pladsen fra Beijmo.

Der er tale om individuelle historier, men det er svært at vide, hvor de er, når spillerne vender tilbage midt i juni. Men det virker overraskende, at de er faldet så meget i niveau.

Yakob var ude rigtigt lang tid, men da han endelig kom tilbage, var han ret hurtigt tilbage på niveau.

Men det gælder til gengæld slet ikke spillere som især Mølgaard men også Andersen, Polle og Tingager. De ligner ikke "sig selv". Da man forlængede med Mølgaard og Tingager, tænkte jeg, at forsvaret var sikret mange år frem I tiden. Da Polle gik i stykker, havde han aldrig været bedre. Andersen var så god, at han bare på sin energi var ved at tage pladsen fra Beijmo.

Der er tale om individuelle historier, men det er svært at vide, hvor de er, når spillerne vender tilbage midt i juni. Men det virker overraskende, at de er faldet så meget i niveau.
Jeg tror fælles for de 4 du nævner er, at Yakob med afstand er den der er bedst venner med bolden og dermed skal bruge mindre tid på at falde ind i spillet.

Yakob fik comeback d. 20. Marts 2025 mod AaB. Han spillede derefter først i Superligaen sådan rigtigt (pånær et par minutter her og der) helt henne i September.

Så fra han var klar til fuld kontakt, d. 20. Marts til han spiller med i Superligaen går der 6 måneder. Det kunne man tillade sig fordi man bl.a havde Anderson, Poulsen og Madsen til den centrale midtbane.

De tre andre havde kortere forløb fra de var til de spillede Superliga.

Men det gælder til gengæld slet ikke spillere som især Mølgaard men også Andersen, Polle og Tingager. De ligner ikke "sig selv". Da man forlængede med Mølgaard og Tingager, tænkte jeg, at forsvaret var sikret mange år frem i tiden. Da Polle gik i stykker, havde han aldrig været bedre. Andersen var så god, at han bare på sin energi var ved at tage pladsen fra Beijmo.

Jeg har også klart på fornemmelsen, at der var flere spillere, der fik en form for gummiben i foråret, da det lige pludseligt kom tæt på, Tingager var en af de spillere, sammen med Arnstad og Bech. Det var tydeligt i Viborg kampen, at der var løftet et åg fra deres skuldre, og selvom der intet var at spille for, så leverede de alle 3 forårets bedste præstation. Så jeg er ikke så bekymret, før til næste forår, når vi kommer tæt på et mesterskab igen :cool:

Lige præcis Tingager men nok også Poulsen var nok også ramt af, at de kom tilbage i en periode, hvor alt var på spil ift mesterskab, så de havde ikke tiden til at få rusten banket af. En spiller som Tingager så i min verden ud til at være ramt af nerver, da han kom tilbage. Han lignede dog sit gamle jeg mod Viborg, hvor alt var afgjort.

Lige præcis Tingager men nok også Poulsen var nok også ramt af, at de kom tilbage i en periode, hvor alt var på spil ift mesterskab, så de havde ikke tiden til at få rusten banket af. En spiller som Tingager så i min verden ud til at være ramt af nerver, da han kom tilbage. Han lignede dog sit gamle jeg mod Viborg, hvor alt var afgjort.

Enig. Det er noget nemmere at komme tilbage, når AGF spiller for at komme i top seks, og man i øvrigt har haft en hel sommeropstart med holdet.

Jeg er ikke bekymret ift. Tingager. Han skal nok være der i den nye sæson.

Jeg er bekymret ift. Poulsen. Men jeg er tryg ved afløserne.

Jeg er mest bekymret ift. Møllgaard. Han har været væk længe, og det tynder ud i afløserne.

CV husk det først er i næste uge du skal surfe billige flybilletter på nettet til sommerferie - denne uge er kontrakforlængelser 🤪
Jeg bliver mere og mere overbevist om, at PM og Kahl ikke forlænger. Jeg har svært ved at se, hvorfor de ikke har offentliggjort noget angående PM, hvis han vitterligt havde et år mere i sig hos os. Kahl skal ud og se, hvilke muligheder han har, og mon ikke han tænker, at det er nu, at han skal tage skridtet videre, så han kan køre sig i spil til Sveriges landshold.

Dalle er nok stadig i spil. Han har i hvert fald hele tiden været åben om, at han lige skulle have et par uger inden han bestemte sig.

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at PM og Kahl ikke forlænger. Jeg har svært ved at se, hvorfor de ikke har offentliggjort noget angående PM, hvis han vitterligt havde et år mere i sig hos os. Kahl skal ud og se, hvilke muligheder han har, og mon ikke han tænker, at det er nu, at han skal tage skridtet videre, så han kan køre sig i spil til Sveriges landshold.

Dalle er nok stadig i spil. Han har i hvert fald hele tiden været åben om, at han lige skulle have et par uger inden han bestemte sig.
Er de ikke på ferie - spillerne altså?

Er de ikke på ferie - spillerne altså?
Det kan selvfølgelig godt være forklaringen. På PM’s udtalelser ifbm fejringen lød det bare til, at hans fremtid var afgjort, men at de ville vente med at offentliggøre det til efter fejringen for ikke at fjerne fokus fra holdet. Og i min verden ville det have været oplagt at offentliggøre en evt forlængelse et par dage efter for at skabe noget tryghed om fremtiden uden at det ville tage meget tid fra en ferie.

Men jo man kan godt håbe, at de venter til spillerne er tilbage fra ferie.

Er jeg den eneste der går med den bekymring, at Frederik Emmery godt kunne ende med at blive solgt?
Jeg synes at han har så vilde spidskompetencer, og er en endnu ikke færdigpoleret diamant - han har vist fantastiske dribleevner, han har slutprodukt, han har løbevillighed og arbejdsomhed, samt et virkelig godt blik for spillet.. Han kunne godt have en enormt høj pris, med større klubber som kunne se et STORT udviklingspotentiale..

Er jeg den eneste der går med den bekymring, at Frederik Emmery godt kunne ende med at blive solgt?
Jeg synes at han har så vilde spidskompetencer, og er en endnu ikke færdigpoleret diamant - han har vist fantastiske dribleevner, han har slutprodukt, han har løbevillighed og arbejdsomhed, samt et virkelig godt blik for spillet.. Han kunne godt have en enormt høj pris, med større klubber som kunne se et STORT udviklingspotentiale..
Jeg er ikke nervøs for dette vindue, men kan han bygge på forventer jeg han bliver solgt næste sommer. Og til en klar rekordpris for os.

Jeg ved ikke om det er en bekymring. Han spiller forhåbentlig ikke i klubben om 2-3 år alligevel.

Spiller vi med wingbacks næste år, så synes jeg næsten vi skal sælge ham. Og så prøve at holde f.eks Arnstad eller Bech lidt længere.

Det er tydeligt at mod FCM, FCK og Brøndby vil Poulsen helst ikke spille med både Links og Emmery. Jeg ved godt vi skal spille flere kampe, men Links er bare så ekstremt god på den venstre wingback.

Emmery har nogle stats der overstiger f.eks Simsir i samme alder. Mange klubber køber på potentiale, og han har vist et flot top niveau i denne sæson. Havde han spillet i et andet system, så havde det været endnu bedre.

Hvis han starter sæsonen, som han sluttede den netop overståede, så kan der meget vel være klubber, der kigger på ham i august.

Jeg tror dog ikke, at han skydes af endnu i dette vindue, og hvis han gør, vil det kræve en betydelig overbetaling MEM-style.

Jeg tror heller ikke, at de udenlandske klubber på nuværende tidspunkt vil give det for ham, som vi vil have. Hvis han havde spillet i FCN f.eks., så ville jeg ikke være i tvivl om, at han stod højt på udenlandske klubbers ønskeseddel. Men vi har i modsætning til FCN ikke historikken med os ift at udvikle offensive talenter, så jeg tror de skal bevise sig over længere tid end i en klub som FCN før man smider kassen for ham

Latest posts

Back