Speaking of Hest - Ham der Fellaini han virker sgu da interessant, kunne man evt lokke ham til AGF?
Går næsten ud fra du mener Fuseini. Jeg har ikke set deres kampe men det er noget af et snit han holder sig

(til dels i nedrykningsspillet men han har ikke været der så længe).
Jeg vil hellere have Onugha fra Vejle
Ham har jeg tidligere drømt lidt om men måske mest fordi han til dels mindede lidt om PM, da han også kan bruge hovedet men samtidig kan noget på egen hånd og har mere fart.
Nu bliver det lidt længere men for at se lidt på angribertyper og nogle der enten kan eller har været emner i mit hoved. Der er lidt forskellige kompetencer og det skal selvfølgelig passe ind i hvad Uwe/klubben ønsker i forhold til spillestil. Fælles for dem jeg sammenligner med herunder, er at der vist ikke rigtig er nogen af dem der formår at sparke straffe men det behøver jo ikke nødvendigvis være en angriber der gør det.
Jeg mener PM har scoret 4 på straffe (brændt 1) og Gudjohnsen 1 (samt brændt 1) mens Onughka har formået at brænde 2. Ved ikke med Fuseini. PM har flere assist i denne sæson end han plejer.
Overblik:
Herunder er tallene ændret til pr. kamp for at gøre det mere ens. De andre kan drible og kommer frem til flere afslutninger end PM. Vi har i AGF scoret 36 mål, Randers 40, Lyngby 36 og Vejle 30.
Mål:Fuseini har scoret ca. som forventet mens de tre andre har scoret mere end forventet. Til gengæld har han 0,7 mål pr. kamp. Det er nok et snit der bliver svært at holde.
Offensiv:
Afslutninger - de andre kommer frem til en del flere men i henhold til ovenstående er PM mere effektiv på scoringsprocenten (ved ikke hvordan straffe tæller i den)
Afleveringer: Der er naturligvis andre parametre end mål/afslutninger men det har nok også noget med spillestil at gøre. Jeg tænker Vejle er mere kontrahold som ikke holder på bolden men den slags må komme an på en øjetest. Her falder Onugkha noget ved siden af.
Fitness: Jeg mistænker der er noget galt med PM's data, for han falder noget udenfor i "Løb høj fart" og "sprinter", måske data svigter her.
Fuseini ligner en med fart i støvlerne men bliver typisk også skiftet ud i slutfasen af kampene.
Defensiv: Det er nok ikke overraskende men her falder Fuseini ud og er ikke ekspert i luftdueller - til gengæld er han god til at tackle, blokere og vinde dueller langs jorden. PM er til gengæld suveræn på clearinger og luftdueller. Jeg ved ikke om de andre angribere har samme defensive opgaver som PM eller de bliver brugt mere fremme og man overlader det til forsvarerne, når det gælder defensiven.
Generelt har spillerne forskellige kompetencer og de andre udmærker sig på nogle punkter - de har til gengæld spillet i nedrykningsspillet en del af tiden og det er måske nemmere.
Her er lidt data på klubberne - det er imponerende hvor stor en andel af afslutningerne de andre klubbers angribere må have. For flere af klubberne har de større xGoals end vi har - enten må de få spillerne i bedre positioner eller også er det angriberne der kan noget på egen hånd.