New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 368K

Sæt igang Stig. Tænker umiddelbart MA er mere værd for os end de måske 15-20 mil han kan sælges for...
Helt enig! Og så er der lige denne passage, som gør mig sur:

"Forventer du, at det sker?

- Jeg forventer det bestemt ikke. Det er bare et svar på dit spørgsmål, lyder det fra islændingen, der dermed lægger en smule pres på AGF."

Hvad fanden er det for en sensationshungrende vinkel? MA synes det kunne være fint at forlænge, men tager det ikke for givet. Hvordan er det, at lægge pres på AGF?
'Kæft mand... gid deres røv må klø og deres arme være for korte!

Lad os starte det kommende vindues udsigter med Anderson.

Hvis en af grundene til at han ikke blev solgt var, at bud var for lave, så kan en længere kontrakt nogle gange tvinge interesserede i at byde lidt højere.
Måske det er taktikken - frem for at Anderson ligefrem ønsker at blive i AGF i mange år endnu.

Hvad tænker I?

Vil nyde at have MA i klubben over længere tid, men omvendt, en forlængelse kan så også presse en evt. transferpris op, hvilket jo heller ikke er helt skidt, jo tættere vi kommer på udløb, jo lavere en transferpris vi må forvente !

Vil nyde at have MA i klubben over længere tid, men omvendt, en forlængelse kan så også presse en evt. transferpris op, hvilket jo heller ikke er helt skidt, jo tættere vi kommer på udløb, jo lavere en transferpris vi må forvente !

Ja det kan jo også handle om, hvorvidt MA er lidt frustreret over at "sidde fast" ift eventyret i udlandet - som han flere gange har sagt er noget han gerne vil (og klubben også vil ifølge ham).

Helt enig! Og så er der lige denne passage, som gør mig sur:

"Forventer du, at det sker?

- Jeg forventer det bestemt ikke. Det er bare et svar på dit spørgsmål, lyder det fra islændingen, der dermed lægger en smule pres på AGF."

Hvad fanden er det for en sensationshungrende vinkel? MA synes det kunne være fint at forlænge, men tager det ikke for givet. Hvordan er det, at lægge pres på AGF?
'Kæft mand... gid deres røv må klø og deres arme være for korte!

En ting er at have snakke med direktøren og sportschefen om en evt. forlængelse, noget andet er at være så langt i de snakke så man kan forvente at det sker. Mikael Anderson vil gerne forlænge med AGF som jeg læser det, men de er ikke der endnu hvor han kan sige at det er noget han forventer.

Lige inden havde han spurgt:
Synes du, at det er en god idé at forlænge?
Og fik dette svar fra Mikael Anderson:
- Jeg synes, at det er en rigtig god idé.

Hvordan han på nogen måde kan komme fra det interview med den opfattelse at Anderson lægger nogen form for pres på AGF, det er temmeligt mærkeligt.

Eller også var det derfor Uwe på en lidt underlig måde, fik fortalt Bold journalisten at det var et dårligt spørgsmål han stillede, efter kampen i søndags. Uwe kender sportspressen, og det er mit indtryk at han er meget kontant mod de journalister som ikke imponerer ham sønderligt.

Sigurd Haugen spiller i øvrigt dernede i Hollands 2.bedste række, og møder AjaxU21 denne runde.
(21 kampe, 5 mål og 1 assist) Men kun 53% minutters spilletid.

Lad os nu for fanden komme af med ham. Det nytter jo ikke at han render og møder de andres U21-hold, mens han belaster vores evne til at hente offensivspillere til vores førstehold.. KOM NU!

Vi skal have spillere der har bedre afslutningsfærdigheder.

Så må de mangle på andre punkter.
Jeg er så træt af, at hvis PM, Bech eller Anderson ikke scorer - så laver holdet bare ikke mål.

Og Anderson har scoret 0 mål denne sæson - der ikke har været på straffe (mod SIF på det straffe han kun fik fordi Serras brændte straffe blev til omspark)...
Så samlet set 0 mål i åbent spil.

0 mål..... i åbent spil!

(Jeg er godt med på, at han spillemæssigt har bidraget til, at vi trods alt ligger til at komme komfortabelt i top 6. Men uden at han laver mål, så kan det jo ikke blive til mere heller, når 50% af vores chancer skal gå igennem ham.)
Det er min drøm at vi får flere mål fra vores spillere. Og afslutningskvalitet koster.

Last edited:
Vi skal have spillere der har bedre afslutningsfærdigheder.

Så må de mangle på andre punkter.
Jeg er så træt af, at hvis PM, Bech eller Anderson ikke scorer - så laver holdet bare ikke mål.

Og Anderson har scoret 0 mål denne sæson - der ikke har været på straffe (mod SIF på det straffe han kun fik fordi Serras brændte straffe blev til omspark)...
Så samlet set 0 mål i åbent spil.

0 mål..... i åbent spil!

(Jeg er godt med på, at han spillemæssigt har bidraget til, at vi trods alt ligger til at komme komfortabelt i top 6. Men uden at han laver mål, så kan det jo ikke blive til mere heller, når 50% af vores chancer skal gå igennem ham.)
Det er min drøm at vi får flere mål fra vores spillere. Og afslutningskvalitet koster.

Det er grunden til at jeg simpelthen ikke kan se os få ret mange penge for ham.

Omvendt kan man sige, 20 mil for en spiller som aldrig score mål er vel også en godt salg for os?

Nu er top 6 sikret, så nu kan vi godt begynde at se fremad mod de næste sæsoner.

Så nu går den ikke længere LF, JN og SIB. Nu skal der satses (skriv hvis I ikke kender ordet 😉) offensivt i dobbelt forstand. Der skal investeres i en offensiv fremtid. I hurtige og målfarlige spillere. I dag har vi kun en måde at spille på: den langsomme. Og det holder ikke i 2024.

Ellers må I stoppe al den snak om at spille med i toppen af dansk fodbold i mange år endnu.
Fair nok at melde ud, hvis top 6 er målet. Så er det der, vi er. Afkastet af (kun) et nyt stadion tager mange år, hvis vi ikke allerede nu begynder at få afkast af resultaterne på banen i form af indtægter herfra.

Show it dont tell it 🙂.

Skulle vi virkelig være på markedet efter en højreback? Træls rygte at læse for Jacob Andersen.
Spørgsmålet er vel hvilken type han er, måske er han mest til en fremtid som HCB, mens Andersen vel primært er til HWB. Andersen kan så stadig indirekte miste spilletid fordi han får lidt når Beijmo skal dække af centralt, men det er heller ikke en ideel situation. Man kan også sige at når nu rygtet er ude kan vi helt sikkert afskrive Hampus Skoglund som kommende AGF-spiller :)

Spørgsmålet er vel hvilken type han er, måske er han mest til en fremtid som HCB, mens Andersen vel primært er til HWB. Andersen kan så stadig indirekte miste spilletid fordi han får lidt når Beijmo skal dække af centralt, men det er heller ikke en ideel situation. Man kan også sige at når nu rygtet er ude kan vi helt sikkert afskrive Hampus Skoglund som kommende AGF-spiller :)
Ja, kan også bare være rettidig omhu, hvis der er interesse for Mølgaard. Eller fordi man vil have en bedre backup end Akoto.

Ja, kan også bare være rettidig omhu, hvis der er interesse for Mølgaard. Eller fordi man vil have en bedre backup end Akoto.
Eller også går man bare desperat efter alt hvad der kaldes talent, som er under 20 år. Men man kan jo godt kigge på, at man selv har et ungt talent til samme position.

Eller også går man bare desperat efter alt hvad der kaldes talent, som er under 20 år. Men man kan jo godt kigge på, at man selv har et ungt talent til samme position.

Ifølge Transfermarkt fyldte han 20 den 1 marts. Det er vel samme alder som Jacob Andersen - så håber jeg han er et større talent.

Vi må ikke være så sårbare her - som vi er med Mølgaard.
Akoto skal opgraderes - så vi har en bedre reserve for Mølgaard.

Hvis det er Skoglund, så fint med mig :D

Vi må ikke være så sårbare her - som vi er med Mølgaard.
Akoto skal opgraderes - så vi har en bedre reserve for Mølgaard.

Hvis det er Skoglund, så fint med mig :D
Akoto er ihvertfald indtil videre for meget på sidelinjen og ikke i stand til at spille. Syntes han er lidt svær at vurdere spillemæssigt, så meget har han ikke været på banen. I glimt har det set godt ud.

Det ender med vi må have oprettet en tråd hvor vi registrerer skader - jeg syntes han har været ude 3-5 gange i løbet af sæsonen indtil videre men det kan være selektiv hukommelse 🫣

Sigurd Haugen spiller i øvrigt dernede i Hollands 2.bedste række, og møder AjaxU21 denne runde.
(21 kampe, 5 mål og 1 assist) Men kun 53% minutters spilletid.

Lad os nu for fanden komme af med ham. Det nytter jo ikke at han render og møder de andres U21-hold, mens han belaster vores evne til at hente offensivspillere til vores førstehold.. KOM NU!
Hold da fast, Haugen. Ham havde jeg fuldstændig glemt/fortrængt. Jeg tror jeg var blevet enig med mig selv om, at han var skippet videre permanent. Ønsketænkning måske.
Endnu en angriber der optager en plads på holdet uden at bidrage.

Akoto er ihvertfald indtil videre for meget på sidelinjen og ikke i stand til at spille. Syntes han er lidt svær at vurdere spillemæssigt, så meget har han ikke været på banen. I glimt har det set godt ud.

Det ender med vi må have oprettet en tråd hvor vi registrerer skader - jeg syntes han har været ude 3-5 gange i løbet af sæsonen indtil videre men det kan være selektiv hukommelse 🫣
Akoto gør det fint defensivt, men har ikke i nærheden af samme evner fremad banen som Mølgaard. Men umiddelbart tænker jeg primært, at man bare er ude og sondere terrænnet i tilfælde af et godt bud på Mølgaard.

Back