New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 467K
Publikum kan også være blevet trætte af defensiv fodbold hvor man bare står og sparker væk mens man ingen offensive, spændende profiler har😜

Kort bemærkning til den del - top 4 holdene har scoret 50% flere mål end vi har. Der er lang vej op på den del og som regel er det mål publikum ønsker at se😉
Det er for så vidt heller ikke kritik af at folk bliver væk, jeg skal ikke kritisere andre for ikke at være på stadion, men jeg kan nok få en fornemmelse af at krav og forventninger hurtigt ryger i vejret og utilfredsheden er latent. Nu findes alle synspunkter og holdninger blandt AGF-fans, så det er svært at generalisere, men jeg er ikke så overbevist om at der ikke hurtigt kommer en voldsomt masse brok og utilfredshed hvis AGF ligger og roder rundt i bunden uanset hvordan man forsøger at spille. Selvom der også er nogle der på forhånd har accepteret det. Det ser sjældent særlig godt ud når man taber og jeg tror også man undervurderer hvordan bundkamp går ud over udviklingen. Vi skal udvikle spillet, men det skal være samtidig med at vi har en rimelig grad af sportslig succes og forhåbentlig kan vi også i højere begge dele med et større sportsligt budget end en flertallet af konkurrenterne.

Med Serra er det også usikkert hvad han byder ind med i best case - Fooler m.fl. siger intet. Vi er andre der peger på Club Brugge kampen og siger 'tøv lige en kende'.

Er der andre kampe du ønsker at pege på end den ene? ;)

Med den erfaring og alder som Serra har, så burde han være et rimeligt færdigt produkt. Han burde kunne byde ind med noget mere og her går jeg også ud fra, at hvis han havde været overbevisende til træning, havde der også været mere spilletid til ham.

Jeg er ikke imponeret og jeg tror ikke på det, fordi jeg ikke har set noget, der kan ligne konkurrence til en PM på vej mod sin karrieres vinter ...

Last edited:
Er der andre kampe du ønsker at pege på end den ene? ;)

Med den erfaring og alder som Serra har, så burde han være et rimeligt færdigt produkt. Han burde kunne byde ind med noget mere og her går jeg også ud fra, at hvis han havde været overbevisende til træning, havde der også været mere spilletid til ham.

Jeg er ikke imponeret og jeg tror ikke på det, fordi jeg ikke har set noget, der kan ligne konkurrence til en PM på vej mod sin karrieres vinter ...
Jeg synes det er helt fair. For mig er det uforløst/uafklaret, fordi han ikke har fået de 5 kampe i træk der gør det muligt at vurdere. Det jeg har set på banen har været relevant og virker som en der kan. Men hvis han er god nok til træning, er de 5 kampe også langt mere sandsynlige - touché.

Jeg kan ikke slippe tanken om at skader og evt noget mentalt har været barrieren. Og samtidig er det et - måske for søgt - bud, at i takt med spillestilens transformation til defensiv plus dødbolde, har PMs evner på dødbolde vægtet langt højere end at gå i spænd med være og tekniske spillere.

Brugge-kanpen er ikke nok. Men det er nok til jeg ikke går med på han ligner Bambi på glatis, i de chancer han har fået.

Jeg synes det er helt fair. For mig er det uforløst/uafklaret, fordi han ikke har fået de 5 kampe i træk der gør det muligt at vurdere. Det jeg har set på banen har været relevant og virker som en der kan. Men hvis han er for nok til træning, er de 5 kampe også langt mere sandsynlige - touché.

Jeg kan ikke slippe tanken om at skader og evt noget mentalt har været barrieren. Og samtidig er det et - måske for søgt - bud, at i takt med spillestilens transformation til defensiv plus dødbolde, har PMs evner på dødbolde vægtet langt højere end at gå i spænd med være og tekniske spillere.

Brugge-kanpen er ikke nok. Men det er nok til jeg ikke går med på han ligner Bambi på glatis, i de chancer han har fået.

Jeg synes Serra i enkelte kampe har vist hvad AGF nok så i ham. Både mod Brugge, mod Randers hjemme, og mod BIF i pokalen, og til dels som målscorer mod FCK på PMs assists til friløber (et mål man ikke kunne se PM selv score, og dermed en ny dimension til offensiven set der).

Men han er skadet hele tiden - kom til AGF komplet rusten og var derfor på ingen måde klar til at spille i starten heller - og har på 1 år ikke vist sig i stand til at kunne spille de der 5 kampe i træk. Vi har dog kun haft ham 1 sæson, og der er måder det kan blive bedre på. Hvis Haugen kan sælges, så vi kan hente vores nye stjerneangriber uden at sælge Serra eller Bech, og uden at ophæve med PM - så skal vi købe ham, og beholde de 3 andre.

Hvis det kræver et salg af Haugen og enten PM, Serra eller Bech, så synes jeg 100% svaret skal være et salg af Serra som den ekstra mand.
Bech er dansk, ung, præsterede i efteråret ift produkt - og kan spille flere positioner/i flere systemer. PM er bedste mand stadig - så man skal SIDST af med ham... Vi skal erstatte oppefra og ned - ikke erstatte dem i toppen. Altså skubbe ham med mindst kvalitet/perspektiv ud - og så ind med en til start 11.

Hvis det kræver et salg af Haugen og enten PM, Serra eller Bech, så synes jeg 100% svaret skal være et salg af Serra som den ekstra mand.
Nu er han skadet resten af sæsonen men det kunne måske være en passende anledning til at rejse til Tyskland, for at lede efter en ny klub (ren spekulation herfra). Vi har ikke behov for ham til de sidste kampe og måske det var bedre begge parter gik hver til sit.

Nu er han skadet resten af sæsonen men det kunne måske være en passende anledning til at rejse til Tyskland, for at lede efter en ny klub (ren spekulation herfra). Vi har ikke behov for ham til de sidste kampe og måske det var bedre begge parter gik hver til sit.
Ja eller også er han overhovedet ikke skadet?! - De seneste mange udmelding om årsagen til at han ikke har været klar har ikke været skader, men sygdom. Det er vel kun helt tilbage i April sidste år at der blev talt om en reel skade i forbindelse med hår træning på kunstgræs da vandingsanlægget var i stykker. Desuden udtaler han ikke at han håber at blive skadesfri til den nye sæson, men at han håber at være “sund og rask” i dagens interview på KSDH.dk, samt at han håber at kunne melde ud hvad det er der er galt indenfor de næste par dage. Selvfølgelig kan det være lost in translation, men når både de officielle meldinger fra klubben og hans egne udtalelser ikke snakker om skade med sygdom så er det sgu lidt mystisk.

Ja eller også er han overhovedet ikke skadet?! - De seneste mange udmelding om årsagen til at han ikke har været klar har ikke været skader, men sygdom. Det er vel kun helt tilbage i April sidste år at der blev talt om en reel skade i forbindelse med hår træning på kunstgræs da vandingsanlægget var i stykker. Desuden udtaler han ikke at han håber at blive skadesfri til den nye sæson, men at han håber at være “sund og rask” i dagens interview på KSDH.dk, samt at han håber at kunne melde ud hvad det er der er galt indenfor de næste par dage. Selvfølgelig kan det være lost in translation, men når både de officielle meldinger fra klubben og hans egne udtalelser ikke snakker om skade med sygdom så er det sgu lidt mystisk.
Det lyder meget mystisk, jeg studsede også over “sund og rask”
Lyder som noget mere alvorligt!
Krydser for at Serra bliver fit for fight!
God bedring skal der lyde

Han var her ikke i april sidste år men kom til i sommers. Men det er vist rigtigt der var noget snak om et vandingsanlæg.

Havde ikke overvejet sund og rask - håber ikke han fejler noget alvorligt🙏

Tænkte kun, at klubben måske havde givet ham fri til at finde en anden klub men skjulte det under en skade.

Han var her ikke i april sidste år men kom til i sommers. Men det er vist rigtigt der var noget snak om et vandingsanlæg.

Havde ikke overvejet sund og rask - håber ikke han fejler noget alvorligt🙏

Tænkte kun, at klubben måske havde givet ham fri til at finde en anden klub men skjulte det under en skade.
Alt kan ende i røgslør p.g.a. klubbens manglende kommunikation om spillerne. Gid de må få deres egen røg i hovedet som pyrofolket 🤣.

Og i.f.t. opbakning: Det er jo ikke fansene, der ikke har præsteret. Tværtimod. Fansene har overpræsteret. Det er ledelse og spillere, der har været undervældende på det sportslige. Både manglende kvalitet og resultater, når det virkelig gjaldt. Der har i den grad manglet "rettidig omhu". Ord og handling har ikke fulgtes ad, og det kan man ikke længere dække over.

Hvis ikke ambitionsniveauet hæves i det kommende år, kan de senere års opbygning hurtigt tabes på gulvet. Troværdigheden skal genopbygges. Hvem tror på 2025 planer "og der skal bygges på"? Det vil lyde hult, indtil der vises noget andet på banen. Walk the walk. Don't just talk the talk.
Man må gerne trykke på restart allerede på torsdag og helt frem til et nyt stadion står klart. Derefter skulle det efter sigende gå helt af sig selv 😉.

Vi ses torsdag 🥳.

Jeg skrev i vinters at truppen er stærk, og vi ikke behøvede forstærkninger. Retrospektivt, så er det indlysende at vi manglede 2-3 spillere til at dække ind, med alle de skader.

Det gav til gengæld masser af spilletid til vores unge folk, de må alt andet lige stå stærkere til den næste sæson, på den led kan man vel godt argumentere for at vi har fået en bredere trup.
Vi faldt heller ikke igennem kampende og var marginaler fra at få mere med, måske præcis de procenter som vores skadede spillere tidligere hjalp os til.

AGF har en klar strategi med unge spillere, med specifikke kompetencer, med en stærk midterakse af profiler. Det tænker jeg ikke skal laves om på fordi båden rokker lidt.
Det tager bare tid at implementere en ny strategi på klubplan. Flere nævner at Silkeborg tog en kalkuleret tur i 1 div., andre nævner Bayer Leverkusen som eks., begge tilfælde kræver is i maven og en stærk tro på at man gør det rigtige på sigt.

Hvad mangler vi så?

Målmandsposten er genåbnet, for 6 kampe siden, synes jeg den var lukket, men Peacock har vist svaghedstegn i mine øjne. Mandagstræneren hos mig, mener at Peacock eks. har lukket 2 frisparksmål ind udefra, hvor han direkte var dårligt placeret, målet i Parken var skidt ageret, og mod FCM, den har alle set. Spændende hvordan trænerteamet ser på målmandsituationen?

Vi mangler yderligere en boldspiller på midten, en med lidt flair og dynamik. Jeg er egentlig godt tilfreds med NP, Knudsen, MEM som spillere, men vi mangler Yakub og Duelund, så numerisk er vi for få, og med begge ude, så er det et ømt punkt på min liste. Vi kunne godt have brugt en fit Duelund i Parken eks.

Sidst synes jeg vi mangler noget "eksotisk" oppe på de forreste pladser. Vi er nok blevet en kende for stereotype i vores spillestil. Intet ondt sagt om PM, Andersson, Bech, Bach og Serra, de har alle deres berettigelse og plads på holdet, men selvom de er forskellige i statur og spidskompetance, så er de nok lidt ens i deres udtryk. Kan man nu finde en som Minteh (ved godt de ikke ligefrem er på alle hylder), men noget som bringer noget andet end skandinavisk tilgang, det tænker jeg vil pynte på vores hold.

Det var mine bud, hvad tænker I?

@Aske v2

Obs. Jeg bruger Transfermarkt som kilde.

jvf. der er vi 28 mand i truppen (Uden Callø)

Vi mister (hvis ikke der sker noget)
Peacook
Knoster
Knudsen
Beck

Var der forlænget med NP?

Numerisk er 28 vel ikke helt skævt, så tænker meget vi skal have lige så mange ind som kommer ud - altså ligesom dig, mener jeg heller ikke vi skal igennem den store udskifning. Men noget skal der ske.

Jeg kan godt lide at arbejde med "skyggehold" altså 2 på hver plads, plus det løse. og det kunne se sådan ud:

1.Hold
Målmand: Ny/Peacook
Central forsvar Venstre: NY
Central forsvar Midt: Tingager
Central forsvar Højre: Mølgaard
Venstre Wingback: Links
Højre Wingback: Beijmo
Central midt: NP
Central midt: MEM
Off Midt: Anderson
Off Midt: NY
Angriber: PM

2.Hold
Målmand: Hansen
Central forsvar Venstre: AJ
Central forsvar Midt: Anker
Central forsvar Højre: Akoto
Venstre Wingback: Kahl
Højre Wingback: Andersen
Central midt: Brandhoff
Central midt: Yakob
Off Midt: Duelund
Off Midt: Bech
Angriber: Serra

Rest:
Hutters
Bach
Kristensen
Halsgaard
Bjur
Sauer
Haugen

Det er 29 mand jeg er oppe på, også med slag af 2-3 spillere, er der måske plads til opgradering på 1-2 pladser mere. Angriber og VWB midt største ønske ud over ovenstående

Hvidt

@valverde4ever

Jeg gætter på, at AJ er tiltænkt en plads i startopstillingen, da han må være et af vores potentielle salgsemner. Det ændrer dog ikke på, at der skal skrives med en mere. Om det så er Knoester, eller noget bedre kan byde sig, ved jeg ikke. Mølgaard er nok næppe en del af start-11 fra starten af næste sæson.

Vi bliver nødt til at hente en ny angriber til at tage kampen op med PM og på sigt tage over. Ikke fordi jeg har opgivet Serra, men vi skal have flere alternativer. Problemet er selvfølgelig, at vi også skal finde ud af, hvad vi gør med Haugen, som står til at vende tilbage nu. Men jeg håber også at vi kan vende tilbage til 3-5-2 i næste sæson.

NP har kontrakt til sommeren 2026 og Sauer er vist udlånt hele kalenderåret.

Alle kontrakter kan i øvrigt ses her:

Min tanker med AJ er lige så meget at der skal være minimum 4 klasse spillere til de 3 positioner.. hvem af Mølgaard, AJ eller den nye der er nummer 4, er mindre vigtigt. ;)
Jeg kan sådan set også godt lide, at du sætter den nye i startopstillingen, for hvis vi skal forbedre resultaterne så skal vi jo konstant hente spillere der går direkte ind i startopstillingen. Det gjorde AJ så også, men han har selvfølgelig ikke brændt ligaen af endnu. Han har dog en fin alder og skal nok rykke sig mere i næste sæson, hvis ikke vi fortsætter vores skadeshelvede.

@Aske v2

Obs. Jeg bruger Transfermarkt som kilde.

jvf. der er vi 28 mand i truppen (Uden Callø)

Vi mister (hvis ikke der sker noget)
Peacook
Knoster
Knudsen
Beck

Var der forlænget med NP?

Numerisk er 28 vel ikke helt skævt, så tænker meget vi skal have lige så mange ind som kommer ud - altså ligesom dig, mener jeg heller ikke vi skal igennem den store udskifning. Men noget skal der ske.

Jeg kan godt lide at arbejde med "skyggehold" altså 2 på hver plads, plus det løse. og det kunne se sådan ud:

1.Hold
Målmand: Ny/Peacook
Central forsvar Venstre: NY
Central forsvar Midt: Tingager
Central forsvar Højre: Mølgaard
Venstre Wingback: Links
Højre Wingback: Beijmo
Central midt: NP
Central midt: MEM
Off Midt: Anderson
Off Midt: NY
Angriber: PM

2.Hold
Målmand: Hansen
Central forsvar Venstre: AJ
Central forsvar Midt: Anker
Central forsvar Højre: Akoto
Venstre Wingback: Kahl
Højre Wingback: Andersen
Central midt: Brandhoff
Central midt: Yakob
Off Midt: Duelund
Off Midt: Bech
Angriber: Serra

Rest:
Hutters
Bach
Kristensen
Halsgaard
Bjur
Sauer
Haugen

Det er 29 mand jeg er oppe på, også med slag af 2-3 spillere, er der måske plads til opgradering på 1-2 pladser mere. Angriber og VWB midt største ønske ud over ovenstående

Er enig langt hen af vejen med følgende rettelser

1. Venstre stopper er AJ. Han er lige købt til en høj pris.

Jeg ser gerne Poulsen på 2.holdet istedet for Brandhof. NY/Yakob 1. Holdet ved siden af MEM. Gerne en lige så dynamisk spiller som Yakob

Kahl skal sælges og en stærk konkurrent til Links ind på WB

Enig med resten - især en Duelund klon som ny 10er

Vi bliver nødt til at hente en ny angriber til at tage kampen op med PM og på sigt tage over. Ikke fordi jeg har opgivet Serra, men vi skal have flere alternativer. Problemet er selvfølgelig, at vi også skal finde ud af, hvad vi gør med Haugen, som står til at vende tilbage nu. Men jeg håber også at vi kan vende tilbage til 3-5-2 i næste sæson.
Jeg tror 3-4-3eren med det rigtige personel, er en mere fleksibel basis formation for dem. 3-5-2 er mere et taktisk greb i kampene.

9eren en hovedpine, for jeg tror det er 3 dyre lønninger de sidder med lige nu på den plads. Budgetmæssigt så jeg hellere Haugens løn brugt på en 10er, med både Bech og Bach som emner til nummer 9 i rotation. AGFs statistikker peger mere på problemer i at skabe angreb end at afslutte dem, hvorfor jeg ville prioritere pengene på offensiv midt. PMs output er faktisk meget flot når du ser på holdets evner til at fodre ham

Sidst synes jeg vi mangler noget "eksotisk" oppe på de forreste pladser. Vi er nok blevet en kende for stereotype i vores spillestil. Intet ondt sagt om PM, Andersson, Bech, Bach og Serra, de har alle deres berettigelse og plads på holdet, men selvom de er forskellige i statur og spidskompetance, så er de nok lidt ens i deres udtryk. Kan man nu finde en som Minteh (ved godt de ikke ligefrem er på alle hylder), men noget som bringer noget andet end skandinavisk tilgang, det tænker jeg vil pynte på vores hold.
Det er blevet lidt min kæphest. Umiddelbart scouter vi ikke ret meget udenfor et udvidet nærområde og det behøver det selvfølgelig heller ikke være, men som type kunne jeg godt tænke mig noget lidt anderledes der kan ændre et kampbillede, kreere noget selv og tvinge modstanderne til at forholde sig til noget andet. Meget gerne et ungt talent der også kan blive et stort salg, men hvor man så må acceptere at det kan svinge lidt og ikke altid lykkes. Et talent der måske ikke helt har fået foldet sig ud, en Bisseck til offensiven kunne man også sige.

Det er blevet lidt min kæphest. Umiddelbart scouter vi ikke ret meget udenfor et udvidet nærområde og det behøver det selvfølgelig heller ikke være, men som type kunne jeg godt tænke mig noget lidt anderledes der kan ændre et kampbillede, kreere noget selv og tvinge modstanderne til at forholde sig til noget andet. Meget gerne et ungt talent der også kan blive et stort salg, men hvor man så må acceptere at det kan svinge lidt og ikke altid lykkes. Et talent der måske ikke helt har fået foldet sig ud, en Bisseck til offensiven kunne man også sige.
Speaking of Hest - Ham der Fellaini han virker sgu da interessant, kunne man evt lokke ham til AGF?

Latest posts

Back