New posts

Oddset Pokalen 2025/2026

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 327
  • Views Views: Views 19K
Oddset Pokalen 2025/2026
Gu har manden ret men jeg giver alligevel intet for udtalesen.

1. Han er en af de mest magtfulde personer i dansk fodbold, så må han bruge den magt til at ændre spillestedet.
2. Timingen er elendigt. Kom med kritikken når FCM ikke står i en pokalfinale. Nu virker det bare som om undskyldningen for et evt. nederlag er på plads.
3. De tuder og tuder i den klub og det er ikke længere til at holde ud. Bliv dog voksen, ffs.

Står det til mig, bliver der fremover udpeget tre danske pokaltadions - Århus, Brøndby og Parken. Ingen af de tre hold vil dermed nogensinde kunne få hjemmebane. Alle tre stadions vil være forberedt på at skulle huse finale den dag.

Der vil minimum være garanteret 24.000 pladser - ikke optimalt med reduceret kapacitet sammenlignet med Parken, men dog bedre end 12.000 i Herning eller 18.000 i Esbjerg, som ligger elendigt placeret for alle hold.

Parken skal have forrang på grund af kapacitet og kun udskiftes, hvis FCK er i finalen. I det tilfælde ryger kampen til Århus, da sikkerheden i Brøndby ikke duer til FCK.

Er AGF i finalen mod FCK, ryger kampen til Brøndby.

Ja, FCK får de facto hjemmebane, men det giver så mange som muligt en chance for at overvære finalen.

Jeg synes der er noget underligt over dele af den her debat (ikke som sådan her på siden, men sådan generelt). Man har travlt med at sige at pokalen hører hjemme på nationalstadion fordi ... . Mit spørgsmål er så: Hvorfor helvede høre tv-rettighederne så ikke også hjemme på nationalt fjernsyn, så alle kan se kampen. Næhhh nej, her er man villig til at gemme kampen helt væk for lidt ekstra $. Og det er jo det det handler om for DBU i denne sammenhæng, penge (plads til så mange tilskuere og sponsorer som muligt). Jeg kan slet ikke se hvorfor den kamp ikke skulle kunne spilles andre steder også, naturligvis kan den det.

Nu er Steinlein tilsyneladende blevet enig med mig :rolleyes:

Det er en urimelig fordel for Fck, hvis Pokalfinalen på fast basis skal afvikles i Parken. Samtidig tænker jeg de tjener penge på den, uanset om de selv spiller der eller ej.

Han har helt ret - den skal naturligvis spilles på vores nye stadion i Aarhus fremadrettet - fordelen må efter mange år flytte til os😘

Jeg hiver lige det citat du selv citerer ud:
Spørger du mig fagligt, er det en Europa League-plads, vi spiller om. Skal FCK have fordelen af hjemmebane hver gang, de er i finalen? Det synes jeg er en kæmpe fordel.
HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET PIS??? I spiller en finale om at vinde den næstvigtigste turnering i hele verden. Det er det fodbold handler om. I spiller ikke om en Europa League-plads. I spiller om en pokal.

Det er simpelthen billedet på alt, der er galt i moderne fodbold, når adgangen til de penge der følger af Europa Leauge mv. bliver vigtigere end at vinde noget.

HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET PIS??? I spiller en finale om at vinde den næstvigtigste turnering i hele verden. Det er det fodbold handler om. I spiller ikke om en Europa League-plads. I spiller om en pokal.

Det er simpelthen billedet på alt, der er galt i moderne fodbold, når adgangen til de penge der følger af Europa Leauge mv. bliver vigtigere end at vinde noget.
Jeg vil gerne hamre ENIG!!!-knappen helt i bund. Hvem helvede husker 1996, 2016 eller 2024 som kvalifikationskampe til Europa?

Skam dig Steinlein, dit utaknemmelige skarn.

Steinlein har jo helt ret, og der burde gøres noget ved det så pokal finalen er 50/50 hvis andre hold skal spille mod FCK

Jeg er uenig og synes det giver bedst mening at spille i Parken, med mindre vi en dag får et dansk nationalstadion ala Wembley.

Det giver ingen mening at flytte finalen til et stadion med kapacitet til 10.000 færre tilskuere.
Vi husker vel selv debatten herinde ved sidste pokalfinale, hvor nogle var skuffede og sure over ikke at have fået billet til Parken mod Silkeborg.
Det bliver 5-10000 flere skuffede hvi'e, hvis finalen ikke er i Parken.

Den tyske DFB pokal spilles også fast på Olympiastadion i hovedstaden Berlin.
At Hertha så aldrig rigtig er gode nok til at være i spil til den finale er deres problem.

Hjernen siger, at det nok vil være mest optimalt, at FCK taber, for så har de stadigt en reel chance for at misse Europa, og det kan godt gøre ondt på dem. I hvert fald for et års tid eller to.

Men jeg kan simpelthen ikke sige mig fri for at håbe på et nederlag til Steinlein, Tullberg og resten af dén usædvanligt selvsmagende klan.

Er der nogen som er gode til sådan noget som pirat-streams? Jeg får besøg af mine niecer, som kommer fra Herning og holder med FCM, og jeg vil derfor gerne se kampen med dem.. Det kan jeg godt holde ud, nu vi har taget GULDET 🥇♥️
Må jeg foreslå dig at mute udsendelsen og selv kommentere kampen med maksimal sarkasme?

Latest posts

Back