De positive tilbagemeldinger fra personer der har overværet træningerne har gjort, at jeg er gået fra skeptisk til positiv ift JJ-casen. Med NPs skade og Yakob, der endnu ikke er mødt ind, så skal han også hentes så hurtigt som muligt, så han kan spille fra sæsonstart.
Snakken om at afvente en mulighed for forskerordning har ikke givet mening for mig. Det er særligt her i starten af sæsonnen, at AGF har brug for en ekstra mand på midten. Dermed ikke sagt, at han kun hentes for sæsonstarten. Derudover skal man huske, at forskerordningen relativt formodes at være mindre attraktiv for danske spillere ift udenlandske. Det skyldes at der er tale om en bruttoskatteordning - dvs der ikke er mulighed for fradrag. Og her må man formode at danske spillere har større fradrag (særligt rentefradrag) end udenlandske spillere. Dermed ikke sagt, at en forskerordning er uattraktiv. Den ville jeg da selv vælge, hvis jeg kunne ...
De positive tilbagemeldinger fra personer der har overværet træningerne har gjort, at jeg er gået fra skeptisk til positiv ift JJ-casen. Med NPs skade og Yakob, der endnu ikke er mødt ind, så skal han også hentes så hurtigt som muligt, så han kan spille fra sæsonstart.
Snakken om at afvente en mulighed for forskerordning har ikke givet mening for mig. Det er særligt her i starten af sæsonnen, at AGF har brug for en ekstra mand på midten. Dermed ikke sagt, at han kun hentes for sæsonstarten. Derudover skal man huske, at forskerordningen relativt formodes at være mindre attraktiv for danske spillere ift udenlandske. Det skyldes at der er tale om en bruttoskatteordning - dvs der ikke er mulighed for fradrag. Og her må man formode at danske spillere har større fradrag (særligt rentefradrag) end udenlandske spillere. Dermed ikke sagt, at en forskerordning er uattraktiv. Den ville jeg da selv vælge, hvis jeg kunne ...
Det er fantastisk godt nyt, at hans niveau er som forventet selv efter så lang tid uden kampe. Og hov, har han ligefrem øvet CB også, selv om ikke gad det som dreng?
Det er jo nærmest fuld plade i optimistbingo herfra
Ville pynte gevaldigt hvis vi i morgen eller onsdag præsentere Carstensen, Jønsson og Højer. Vi har brug for noget rutine til det europæiske, nu hvor Dalsgaard, Beijmo og PM er væk.
Talenter der er på vej er der efterhånden mange af, som har brug for nogen at læne sig op ad.
Jeg har sgu lidt en hed drøm om at JJ tager over for Beijmo, og leverer på et endnu højere niveau, han er vild, hvis han stadigvæk har niveauet. Kæmpe nyhed.
Ja, det er selvfølgelig korrekt. Mit indlæg byggede på den antagelse, at danske spillere i højere grad ville købe bolig og dermed stifte gæld. Men man kan jo også trække udenlandsk gæld fra. Ikke at vi skal ud af at skatteteknisk spor her ...
Uanset, som jeg kan se du også er enig i, så var min pointe blot, at forskerordningen er mindre fordelagtig end hvad den oftes gøres til i fodboldverdenen.
Jeg har sgu lidt en hed drøm om at JJ tager over for Beijmo, og leverer på et endnu højere niveau, han er vild, hvis han stadigvæk har niveauet. Kæmpe nyhed.
Ja, det er selvfølgelig korrekt. Mit indlæg byggede på den antagelse, at danske spillere i højere grad ville købe bolig og dermed stifte gæld. Men man kan jo også trække udenlandsk gæld fra. Ikke at vi skal ud af at skatteteknisk spor her ...
Uanset, som jeg kan se du også er enig i, så var min pointe blot, at forskerordningen er mindre fordelagtig end hvad den oftes gøres til i fodboldverdenen.
Ville pynte gevaldigt hvis vi i morgen eller onsdag præsentere Carstensen, Jønsson og Højer. Vi har brug for noget rutine til det europæiske, nu hvor Dalsgaard, Beijmo og PM er væk.
Talenter der er på vej er der efterhånden mange af, som har brug for nogen at læne sig op ad.
Og der er umiddelbart udsigt til flere minutter til flere lidt yngre spillere, så det gør bestemt ikke noget med lidt rutine også. Det er en bonus ved JJ, udover selvfølgelig det væsentligste, at han holder højt niveau.
Fedt med Jønsson, jeg er blevet mere og mere positiv overfor den transfer, han kommer ikke fordi han er gammel GFer, men fordi han virkelig har noget at byde på til truppen. Især med tanke på Poznan kampen vil JJ være guld værd ift. Den kolossale internationale erfaring han trods alt kommer med. Det jo lidt alla dengang vi hentede MJ hjem fra Italien ift international erfaring
Det er fantastisk godt nyt, at hans niveau er som forventet selv efter så lang tid uden kampe. Og hov, har han ligefrem øvet CB også, selv om ikke gad det som dreng?
Det bliver interessant at se hvor han kommer til at spille imod Motherwell, om det bliver defensiv midt, eller højre centerback. Uanset så kommer der noget kvalitet og europæisk rutine ind på holdet - stærk signing.
Det bliver interessant at se hvor han kommer til at spille imod Motherwell, om det bliver defensiv midt, eller højre centerback. Uanset så kommer der noget kvalitet og europæisk rutine ind på holdet - stærk signing.
Så alt i alt er mine personlige forventninger til næste superliga sæson ikke alt for store. Jeg håber, at vi kommer i et europæisk gruppespil og får skrabet nogle værdifulde point hjem. Måske toppet med en flot pokalekampagne. Hvis det sker, så vil top seks være godkendt i mine øjne. Jeg ved godt, at det kan virke en kende uambitiøst, men sådan må det være, når man skal jonglere med europæisk og superliga for første gang i rigtig, rigtig mange år. Så må vi bygge på, så vi er helt klar til det næste stadion.
Jeg ser det lidt på samme måde, men man kan jo starte med at sætte europæisk ligaspil og foreløbig top-6 og med i pokalturneringen som mål for efteråret. Lykkes de tre ting vil formentlig kunne koncentrere os om ligaen og pokalen i foråret, hvor top-6 som regel betyder at man har mulighed for at tage medaljer og vi så samtidig kan gå efter en pokaltitel. Sagt på en anden måde behøver det ikke blive værre end det man kunne kalde en normalsæson hvis blot vi kan kombinere et europæisk ligaspil med top-6 og så kan vi se i foråret om det kan blive lidt mere end det.
JJ:
Top professionel = Tjek
Leder = Tjek
Holder stadig niveau = Tjek
Kan spille flere positioner = Tjek
Giver os den rutine vi skal bruge mod Poznan = Tjek
Elsker AGF = Tjek
Jeg er ekstremt glad for den transfer er gået hjem. Han er ankommet i dræber god form, og har tydeligvis overbevist JP og CV i rekord fart!!
Velkommen tilbage Jens Jønsson!!
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.