New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 335K
Transfervindue Sommer 2026
JJ:
Top professionel = Tjek
Leder = Tjek
Holder stadig niveau = Tjek
Kan spille flere positioner = Tjek
Giver os den rutine vi skal bruge mod Poznan = Tjek
Elsker AGF = Tjek

Jeg er ekstremt glad for den transfer er gået hjem. Han er ankommet i dræber god form, og har tydeligvis overbevist JP og CV i rekord fart!!
Velkommen tilbage Jens Jønsson!!
Jeg synes også Jønsson giver rigtig god mening, HVIS han viser højt niveau (han har ikke spillet kampe i et år). Han har en kæmpe motor, fin fart, læser spillet godt og er ok duelstærk. Spørgsmålet er om han kan indgå i kombinationsspillet på det niveau JP ønsker - mange af de hold han har spillet på har forsvaret meget stramt og spillet kontra.

Jeg synes også Jønsson giver rigtig god mening, HVIS han viser højt niveau (han har ikke spillet kampe i et år). Han har en kæmpe motor, fin fart, læser spillet godt og er ok duelstærk. Spørgsmålet er om han kan indgå i kombinationsspillet på det niveau JP ønsker - mange af de hold han har spillet på har forsvaret meget stramt og spillet kontra.
Jeg vil vurdere JJ til at være et niveau over NP i pasningsspillet, så jeg tænker han passer som hånd i handske - JP fik Poulsen til at ligne Pirlo.

JJ:
Top professionel = Tjek
Leder = Tjek
Holder stadig niveau = Tjek
Kan spille flere positioner = Tjek
Giver os den rutine vi skal bruge mod Poznan = Tjek
Elsker AGF = Tjek

Jeg er ekstremt glad for den transfer er gået hjem. Han er ankommet i dræber god form, og har tydeligvis overbevist JP og CV i rekord fart!!
Velkommen tilbage Jens Jønsson!!
Derudover tænker jeg heller ikke at CV skriver kontrakt med ham, hvis ikke det var fordi han også passer ind i gruppen, og miljøet. Det er virkeligt et privilegium at have mulighed for at få en spiller af den kaliber på “prøvetræning”, inden man vælger at skrive kontrakt med ham. Det kan godt være sæsonens vigtigste signing så tidligt, den nye gruppe begynder at tage form.

Det lyder til at hans niveau over hvad jeg forventede - men ja fantastisk godt nyt.
Hele den diskussion byggede jo på antagelser i begge retninger. Jeg synes, vi kan være fælles om at glæde os over, at han er god nok, for det var altid oplagt at hente ham hjem, hvis han var det. Det var der enighed om 🤝🏻

Last edited:
Det giver glimrende mening at få noget erfaring edit: og niveau! ind fra start, så man er klar om et par uger. Jønsson og Højer, hvis han også hentes, er ikke meget yngre end gns af PM, HD og FB.

Der skal nok blive mulighed for at hente noget mere ungdommeligt ind i en senere runde, når Links, Bech og Yakob formentlig skal sælges, og der skal mandes op til at dække et gruppespil. Måske bliver det kun to der sælges, eller en, men det kan også være inkl Arnstad. Jeg gætter på tre, men det er bare mit gæt.

Jeg er med på gruppespil plus euro-kval igen den kommende sæson. Men jeg er villig til st stramme den lidt: AGF skal sigte efter at kunne spille gruppespil og tage medaljer. Det kræver bredde og niveau, og det skal der købes ind efter. Det indebærer også dybde på alle positioner, så man kan håndtere skader og karantæner. Og så skal JP finde plads til de unge. Der kan stadig være sort uheld, så man slutter uden medaljer, men det må ikke være fordi man kører uden kvalificeret backup.

Ift kommende sæson: hvor godt skal man slutte for igen at få to eller tre forsøg på at komme i gruppespil? Hvis man kan etablere sig der, er det også en bunke mio man kan lægge i det sportslige budget.

Jeg er som udgangspunkt også skeptisk ved at hente "gamle" spillere hjem. Men der er nu flere eksempler på de kan gå godt nok, selvom der generelt er flere eksempler på det går dårligt.

• Martin Jørgensen gjorde det jo egentlig godt - desværre på et dysfunktionelt hold.
  • Wass gjorde det også godt i starten efter sin hjemkomst
  • Delaney var vel god lige da han kom hjem
Og så er der en masse kiksere - Daniel Agger, Elmander, Cornelius osv.

in CV og JP we trust!

Jeg er som udgangspunkt også skeptisk ved at hente "gamle" spillere hjem. Men der er nu flere eksempler på de kan gå godt nok, selvom der generelt er flere eksempler på det går dårligt.

• Martin Jørgensen gjorde det jo egentlig godt - desværre på et dysfunktionelt hold.
  • Wass gjorde det også godt i starten efter sin hjemkomst
  • Delaney var vel god lige da han kom hjem
Og så er der en masse kiksere - Daniel Agger, Elmander, Cornelius osv.

in CV og JP we trust!
Den store fordel i denne situation er at han har været på prøvetræning i over ne måned, inden beslutningen blev truffet, det gør trods alt risikoen for at det går galt, mindre.

Latest posts

Back