New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 236
  • Views Views: Views 12K
Added to Calendar: 10-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00
Man må absolut ikke undervurdere dem, der "kun" har æren at spille for i sidste runde. Navnlig ikke mod et hold der skal bruge et resultat.
Bestemt ikke, og ligaen er bare anderledes i år end tidligere. Jeg har kkke lavet eller trukket en statistik på det, men jeg synes tit kampene i de her små grupper har været ret taktiske og låste. Sidste runde blev der scoret næste 4 mål pr kamp.

Det virker til at alle holde er godt trætte

Der er altså en forskel lige med Viborg. Hvis de har intet at spille for (heller ingen Europa-playoff), og de i princippet kæmper for, at FC Midtjylland, deres ærkerivaler, kan blive mestre, så er det da helt åbenlyst, at de ikke vil have særligt stor motivation for at lave et resultat.

Hvis de uden noget at spille for, tager point fra AGF, så er jeg faktisk ret overbevist om, at deres egne fans vil være ret sure på dem 😅

Der er altså en forskel lige med Viborg. Hvis de har intet at spille for (heller ingen Europa-playoff), og de i princippet kæmper for, at FC Midtjylland, deres ærkerivaler, kan blive mestre, så er det da helt åbenlyst, at de ikke vil have særligt stor motivation for at lave et resultat.

Hvis de uden noget at spille for, tager point fra AGF, så er jeg faktisk ret overbevist om, at deres egne fans vil være ret sure på dem 😅
De har deres faglige stolhed, om ikke andet?

Søndergaard, Jørgensen, Kierkegaard m.fl. ved måske også der sidder scouts og kigger på dem?

Jeg tror heller ikke på, nogen lægger sig frivilligt, MEN hvis man ikke har mere at spille for, er det en oplagt mulighed for at starte to-tre reserver og lade evt. småskadede spillere gå tidligt på ferie.
Jeg tror ikke, at man smider reserver osv. Der hvor jeg tror man måske kan se en forandring er, hvis der er 11000 tilskuere i Vejlby der skriger og råber på AGF, stadion koger, og man måske selv ikke har så meget at spille for, og så AGF dominere på bolden og kommer foran. Så tror jeg den kan være svær at rejse sig fra.

De er professionelle sportsmænd. De lægger sig ikke ned. Der er utallige eksempler på, at det ikke sker. Mest bittert er opgør med OB som sidste kamp i sæsonen, hvor vi “bare” skulle slå dem, hvor de ikke havde noget at spille for for at undgå nedrykning. Vi tabte 3-0

Det er spøjst; lige nu går jeg rundt og føler, at mine valg allerede nu betyder noget for kampenes udfald i morgen.. At jeg skal have min “lykke-AGF-away-trøje” vasket og klar til at have på i morgen.. At en “Guldbajer” til aftensmaden ville være at begå hybris.. At jeg ikke skal have noget sort tøj på, da det kan trække “lykken” mod Herning..

Andre der har følelsen af at man, med sine valg som enkeltperson, har indflydelse på hvordan det kommer til at gå?? Det er jo fuldstændig latterligt, men nøøøj, hvis jeg lige gør noget forkert, og dét koster os guldet….. Fuldstændig overtro! 🤣

De er professionelle sportsmænd. De lægger sig ikke ned. Der er utallige eksempler på, at det ikke sker. Mest bittert er opgør med OB som sidste kamp i sæsonen, hvor vi “bare” skulle slå dem, hvor de ikke havde noget at spille for for at undgå nedrykning. Vi tabte 3-0
Var det ikke også en kamp hvor vi også var uskarpe? Mindes Stephan P brænder en friløber blandt andet. Ved 0-0 eller 0-1 som jeg husker det.

Min pointe er, at det her potentielt ikke er en situation, hvor de ikke har noget at spille for. De har nærmest noget at tabe ved at få point.

Det er spøjst; lige nu går jeg rundt og føler, at mine valg allerede nu betyder noget for kampenes udfald i morgen.. At jeg skal have min “lykke-AGF-away-trøje” vasket og klar til at have på i morgen.. At en “Guldbajer” til aftensmaden ville være at begå hybris.. At jeg ikke skal have noget sort tøj på, da det kan trække “lykken” mod Herning..

Andre der har følelsen af at man, med sine valg som enkeltperson, har indflydelse på hvordan det kommer til at gå?? Det er jo fuldstændig latterligt, men nøøøj, hvis jeg lige gør noget forkert, og dét koster os guldet….. Fuldstændig overtro! 🤣
Ohhh yeah

Last edited:

Ja. Jeg nægter af samme årsager at tale fodbold med mine kolleger før sæsonen er slut.

Jeg har ikke noget at fejre et eventuelt mesterskab med (champagne, cigar, etc.). Fordi det har været en komplet teoretisk diskussion indtil nu.
Og nu tør jeg bestemt ikke købe noget af fare for at ødelægge det hele😊
På den ene side har jeg en guldjakke fra finalen i 2016 klar
På den anden side har jeg undladt at købe pyro

Nu sørger jeg for at købe en helvedes masse bajere. Så må vi se, om nogle studenter kan gøre brug af dem til sommer, hvis det kikser

Latest posts

Back